mandag 21. januar 2008

Vil ha våren!



Jeg har dratt frem bøker med vår bilder for å finne inspirasjon til å fornye interiøret her hjemme.
Begynner å bli lei regn og hagl, 2-3 grader ute og stiv kuling. For å holde motet oppe har jeg kokt meg en stor kopp te med masse honning og sitron i.
Egentlig så har jeg det helt fint her jeg sitter å drømmer meg bort

.


For å gjøre det litt koselig rundet meg og mine skal jeg sy meg noen nye kjøkken håndklær i sånne glade farger som man forbinder med våren. Noen servietter i bomull vil jeg også ha.
Å dekke et koselig bord med glade farger er akkurat det vi trenger nå. Noen blomster i glade farger hjelper også.




Det er slike små ting i hverdagen som gjør den perfekt for meg.
Som får meg til å holde ut når vinteren blir for lang.
Så fint at det ikke er mer som skal til.




Så nå er planen klar for hva som skal gjøres fremover her hjemme. Jeg har vært en tur på kottet og hentet frem noen pynteting som jeg pleier å ha fremme om sommeren.
Noen lysestager, skåler med prikker på, en voksduk(som jeg i dette øyeblikk kom på kunne bli en fin gym bag til prinsessa)
Her er et bilde av meg og prinsessa.
Hun var 3 år.
Hun har de bruneste øynene og det lyseste håret i hele slekta.
Nå er det så langt at det rekker helt ned til der dere vet.
Vi er enige vi to at håret skal forbli langt (ble klippet ufrivillig som barn!!!). Siden jeg har blitt brunette igjen så er jeg faktisk ganske lik(bare et par ekstra rynker eller 10). Rammen er kjøpt i Spania. Kjøpt på Zara Home.



Her har puta blitt ferdig og fått innmat inni.( hvor ellers skulle den være???)
Jeg har klippet opp stoff til mange. Men alle blir ikke like.
Må bare ha tid til å sy. Skulle hatt enda noen timer til om dagene. Er det noen som har noen til overs?


Ønsker alle en flott kveld og ei flott uke....det er snart vår.

Klemmer fra Elin:O)

41 kommentarer:

Verkstedet sa...

nydelig pute. har savnet dagens innlegg fra deg i dag...blir jo bortskjemt med tempoet ditt;)
koselig bilde, lyst hår og brune øyne er bare helt vakker kombiasjon. husker jeg så et bilde av deg m lyst hår en gang.men nå er du brunette igjen, altså, sikkert fint det også. jeg er blandings, litt lyse striper, men sannheten om at jeg har mørknet for lengst skinner fort igjennom....søren og...!!!
svarte på spm på gårsdagens innlegg. har kjøpt inn sølv i dag, nå kan vi begynne. desverre har sølv steget, står om det generelt om man søker på ordet sølv, men vi skal nok få til noe til ok priser, men så - hva er ok priser???? hm...
sitter m mannen( stakkers) og øver meg på sånne mormor ruter, fikk det litt til, men aner ikke hvordan en skifter fage, tok alt med en farge nå.
natta. klem

Tonje sa...

den puten ble kjempe flott=) Her er det kaldt (som vi pleier å si ; bikkjekaldt)20 kuldegrader og lett bris....puh! da er det varmt å koslig å se dine bilder og lese dine ord angående våren! Ønsker deg en flott uke!

@afjo72 sa...

Åååå, våren... *lengselsfull*

Kommer du over noen ekstra timer i døgnet så er jeg forresten interessert i å kjøpe!! :o)

Karna sa...

Som jeg lengter etter våren jeg også...Vil egentlig sette frem hagemøbler, og begynne å pynte litt i hagen....men det går IKKE, vinterstormene raser, og i dag kom det jaggu litt snø også...vil ikke ha det!!!! Har han ikke skjønt det han som sitter og styrer spakene?!?!

Vi får tenke på at det ikke er lenge igjen, så vi får glede oss og planlegge, det er jo koselig det også!

Kjempe nydelig pute, kos deg med tekoppen og lesestoffet!

Hulda sa...

Våren kommer nok når den kommer. ;) her har vi hatt veldig lite snø i vinter, har nesten vårlig stemning nå i slutten av januar. I går så vi nordlendinger sola for første gang siden begynnelsen av november, det var stor stas! Lykke til med prosjektene dine. :)

Anita sa...

Kult å se bilde av deg!!
Puta var jo nydelig!! Har nok lurt litt på om jeg skal selge noen sånne hjerter etterhvert, men får se om tiden strekker til!! Vil du kjøpe eller? *ler* vet heller ikke hva et sånt hjerte kan være verdt!!??
Har fått i oppdrag å sy en vintage engel og det har jeg aldri gjort før, noen tips??? Det var ei foreløpig uten blogg som hadde fått en i en pakke til jul!!
Nå skal jeg sy ferdig liftgardinen til gutten vår! Skal på seinvakt idag!
Ha en flott dag!

Anonym sa...

Deilig med litt vår inspirasjon! Jeg holder også koken frem til den dukker opp med drømming, vårblomster og litt vårlig stæsj! Etter jul trenger jeg liksom ikke mer vinter jeg ;-) Ha en koselig dag :-)

Anonym sa...

Kjempe flott pute.Skulle gjerne hatt flere timer jeg også..lurer på om det faktisk er mindre timer i døgnet i helgene?? For da går det i alle fall fort..Ha en fin dag

Grip dagen sa...

Deilig å se vårlige bilder!

Bilde av prinsessa som liten, er jo som å se NK i huset!!!

Jeg laga endel strykebilder igår, og skal etter planen ta de ibruk idag.
Men mye tid til søm blir det ikke. Med slikt vårvær skal alle senger luftes, sengetøy vaskes... Og slikt tar himla mye tid.
Og når tippene kommer fra skolen skal jeg og mini på shopping.
Ikveld skal jeg ha møte for velforeninga.
Har jeg mer timer igjen da?
Hvor blir de av?

Ha en fin dag i alle fall!!!
Marit

Anonym sa...

Ja hvem vil ikke ha vår? her i Rogaland har ikke vinteren begynt engang,vistnok har vi minus gr. i dag,men her pleier vinteren rigge seg til i slutten av februar når vi virkelig venter vår buuu.
Lekker pute du lager,kjekk blogg å besøke.
Ha en fin dag

Nette sa...

Så kjekt å se deg og prinsessa:)
Brune øyne og lyst hår er så fint, og ganske sjeldent og se i grunn.
Ja, den våren kan bare komme nå, for min del...fint at man kan lage litt vårstemning inne iallfall:)

Mita`s hjørne sa...

Jepp... her er jeg også helt klar for våren... Har vært flere ganger nede i drivhuset og planlagt...
Lyst hår og brune øyne er jo en flott kombinasjon da - nesten som å høre svigerinna mi det, for skulle hun ha barn så skulle de ha brune øyne (etter sin far - vi er mørke hele gjengen da) og lyst hår etter henne - og jammen har begge jentene det...utrolig pent...
Puta de ble jo "bærre lækker"...

Ha en flott dag...

Unknown sa...

Åh en helt ny blogg för mig, så spännande! Jag kikar runt lite!
Kram Petra

MODERN COUNTRY sa...

Vakker pute Elin!! Du, den brede ramma/randen rundt var jo fint. Du ville ikke forklart meg hvordan du fikk til det? Ja, jeg spør deg om syråd :) Du er jo dyktigere enn meg du nå!
Vet du, jeg sitter med samme problemet, altså med tid, alt jeg gjør er så tidkrevende at det blir ikke mange produkter i uka. Skulle hatt 10 armer til!!

Silkeline sa...

For en aldeles nydelig pute Elin!!
Jeg skjønner ikke hvor du helter energien fra, du er helt utrolig! Du gir meg virkelig tonnevis av inspirasjon og ståpåglede:) Nydelig bilde av deg og prinsessa også, jeg måtte forstørre det så jeg kunne få et glimt av hvordan du ser ut...hehe. Er litt nyskjerrig vet du;)....

Enig med deg at det er herlig å se vårbilder og planlegge vårforandringer i heimen nå. Her hos meg er det strålende sol i dag, så jeg må gå meg en tur å fylle på med litt dagslys mens vi ser en gløtt av det. Det har vært så som så med det i det siste. I går tok jeg faktisk en kunstig soltime bare for å kjenne følelsen av "sol" på den vinterbleke kroppen. Det var godt. Jeg tror jammen jeg skal gjøre som deg jeg nå.....finne fram noen hyggelige vårbøker og sette meg til med en kopp te......mmmmm, høres ut som en god ide:)

Ha en flott tirsdag Elin.
Klem:)

MODERN COUNTRY sa...

Takk og stoooor klem fra meg!!
Kanskje du vinner allikevel? :))

Det jeg lurte på var "randen/kanten" rundt på selve putetrekket så inneputa ikke blir skrøvet helt ut i kanten på trekket. Skjønner du meg nå? Det ser veldig stilfullt ut, og har selv ikke noen eksempler i mitt eget hjem å bruke. Please hjelp meg lille venn :))

Emmeline sa...

Så flott den puten din ble, men puter er vel bare peanuts for deg. I dag har jeg kjøpt litt flere stoffer i lunsjen selv om jeg har MER ENN NOK allerede. Det er denne ruteinspirasjonen fra deg som må prøves ut vet du:)
Koselig bilde av skjønne lille Prinsessa, syns du kan ta et nå bilde av dere to her på bloggen også--du er vel ikke SÅ hemmelig????
Jeg også er i gang med noen vårprosjekter, merkelig hvordan den vinteren gjør at vi lengter mot lysere tider--ikke minst fordi det ikke var sommer i fjor så lengter vi enda mer!!
Nei timer til overs til deg Elin?? Trenger du egentlig det??
Syns du får gjort så mye på den tiden du har til rådighet, like mye som jeg får gjort på en hel uke...så du får nok klare deg med de minuttene du har allerede. Men hvis du kanskje sover litt mindre. Minker fra tre timer til tre kvarter hver natt så får du jo bedre tid;) Hehehehe. Ha det fint i dag Elin!!

Norah sa...

Hallo, hallo :-)
I dag fikk vi endelig nett forbindelse her nede. Jippiiii! Men med en fjortis i huset så er det ikke mange minuttene jeg får foran PC`n.
Hvordan går det? Dårlig vær? Ja det har vært jævlig kaldt her nede og danskene er grinete over gråvær og regn. I dag skinner sola men kaldt som f... Nesten som tromsø - hihihi...
Huset her er bare helt vanvittig, men behøver en kjærlig hånd. Vi er ferdig med første rom (fjortissens)
Hun er gal med Kina stilen. Sort, hvitt og rødt. Ikke i min gate nei, og heller ikke moras. Men hva gjør man ikke for de søte små?
Jeg går å venter på bygge papirene. De er nesten like treige som hjemme. Jeg går nesten i spinn av å vente, og kjeder snart vettet av meg. Har derfor vært hos meglere for å se etter et ferdig hus. For noen hyggelige priser på hus her - helt vilt. Jeg har funnet et hus nært Løkken og har tenkt meg utover dit i helgen for å se på det. Trenger litt maling og nytt kjøkken, men ellers ser det koselig ut. Får se hva det blir til...
Ellers alt vel og bra her - koselig by med fine butikker. Sjolokaldebutikken ble besøkt første dagen - hihihi - enda jeg hadde med meg to esker med blå Stratos :-)
jaja - du får ha det kos - nå vet du iallefall at jeg er på nett....
God klem herfra

Anna Lisa sa...

Lengter veldig etter våren eg også. Men det er en stund ennå. I dag har vi vært heldige, sola skinte på snødekkt landskap, ikkje akkurat vår men det finaste vinteren kan by på iallefall. Fin rammen rundt bildet av deg og jenta di. Og puten var også sjønn. Ønsker deg en fin kveld. Klem

åsemor sa...

Jeg tør ikke helt å venta på våren enda, blir så skuffa over snøen som kommer da. Siden jeg kjører et stykke på jobb, er jeg fanatisk opptatt av været, og ikke minst gradene. Så jeg må nok psyke meg opp på at det nok blir snø enda, men etterpå, da blir det vår....
Timene i døgnet trenger vel de fleste selv, selv om de fleste av oss ikke bruker de så "produktivt" som deg. Kjempefin pute du har sydd!
Kos deg med tirsdagskvelden :)

Merete sa...

Ja, nå lengtar me alle til våren!! Eg har sett fram litt rosa pynt og har store planar om å kjøpe meg eit par primulablomar, for det gjer meg verkeleg vårstemning.. Søt liten kopp på eine bildet i innlegget ditt! den ser ut som den er gamal og verdifull ;O) kjekt å sjå eit lite glimt av deg og prinsessa og..lagar meg liksom eit bilde i hovudet over korleis dei ulke bloggarane ser ut, men det stemmer slettes ikkje alltid, gitt ;o) flott pute du har sydd og..er så fint med dei gamle bildene på.. Ha ein fin tirsdagskveld, Elin!

liven sa...

Ja det er viktig å ha noe å ta seg til sånn at ikke vinterdepresjonen tar overhånd.
Jeg skulle også hatt litt flere timer i døgnet!!! Men det er jo bra og ha det sånn....det viser at vi ikke har tid å kjede oss:) Ikke lenge til våren nå....hold ut:)

Bestefars Verksted. sa...

Hei,så koselig å se bilde av dere ! Og nydelig vårstemning hos deg....rart det der med årstider....kan aldri huske å ha "tatt vår" så tidlig,før jeg oppdaget bloggingen ! Her er det så kaldt at fyyy,så ikke mye vårfornemmelser,nei ! Den puten din var bare RÅ,nydelig sammensatt...gjorde seg virkelig med den hvite,brede "rammen" rundt ! Kos deg med tekoppen(e),og ha en fortsatt fin,kreativ uke :)

Marie sa...

Jag längtar också till våren, här har vi iallafall haft sol idag, underbart! Härliga bilder du visar!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Line sa...

Lekker pute du har sydd!!! Jeg lengter også veldig etter våren...ikke for det...i helgen var det 8 varmegrader og nydelig sol, rene påske stemningen (¨,)

Lemi sa...

har dessverre ingen timer til overs, og sku å komme over nån, så trur æ kankje æ treng dem sjøl, om du skjønne :o)
her e ei som og ble ufrivillig klipt kort som barn, men sikkert fordi d så ut om ei uflidd høysåte, da æ ikke va særlig jentat...

HildeS/Frøken Fryd sa...

Det er godt å høyre at det er flerie enn meg som er lei av å ha 4årstider på ein dag, sol, regn, snø, og frost, det var dagen i dag. Men nå går det ein veg heldgvis, og det er mot vår,jippi:)
Så koseleg bilete av deg og prinsessa. ho var ei nydeleg jente, og det er ho nok fortsatt kan eg tenke meg. Kjekt å sjå deg også, forresten:)
Ha ein fin onsdag.
Klem.

Else sa...

Tusen takk for koselig kommentar om bloggen min. Trur det er mitt første besøk hos deg også. Nydelig blogg du har og dattera er jo bare skjønn. :) Kommer gjerne tilbake.

organic-lizzi sa...

Vil også ha våååår!!Det var sååå deilig i går,men nå snør det igjen:-(
Har allerede sjekket værmeldingen og det ser ut til at det blir varmegrader i morgen:-)
Vakre damer..helt sikkert nå også..både med og uten rynker.
Puten er dr..lekker..
Har ikke et minutt til overs akkurat nå desverre..
Kos dag & stoor klem fra Randi

Hilsen fra landet sa...

Herlig, herlig!
Men selv tenker jeg ikke mye på vår enda.... til det er snøskavlene ALT for store!! ;-)

Eva Agnes sa...

Tack Elin för din långa, härliga kommentar.
Våren var på väg men kom av sig. Det blev vinter dagen efter. Stackars lilla pensé.
Det var roligt att höra att du haft en Saluki som liten. jag har haft två ånghåriga förut.
De kan vara mycket svåra, ja. Det är enh väldigt säregen sorts hund.
Förnäm och egensinnig tall max.
Det är verkligt fina färger du visar på allt i dag. Och vilken underbar header. Det är nog snart dags att skynda på våren lite som du gör i det här inlägget.Jag njuter verkligen av det.
Kramar Eva Agnes

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker kudde!!! Så mysigt, och vackra bilder och ljuvliga bakelser! Jag hoppas du såg mailet jag sände dig och Marit, tack, allt var så fint! Mari.

Lene sa...

Så deilig innlegg her hos deg. Jeg smakte på alt - zoomet inn på deg og vakre prinsessa - og sitter nå, ganske så fornøyd igjen og slikker melisglasur i munnvikene. Mmmmm, ordentlig gode de muffinsene, Elin. Jaaa, er ikke det deilig - at de aller fleste dagene bare er gode :))

Kos deg masse, du og :)

Anne-Berit sa...

Vårlige og fine bilder,tror alle går og lengter etter våren nå,men her hos oss er det minus femten grader i dag,så det er ikke akkurat vårlig,nei.Puta var flott,forresten.Ha en fin dag:o)

My little footprints sa...

Hei Elin!
Tenk å legge ut bildet av denne fristelsen da, og jeg som bare er sååå godtesjuk! og ikke har vi noe særlig i huset heller, og bil har jeg heller ikke fordi den ene er på verksted, og det er alt for langt å gå til byen(20min kjøretid), så da får jeg nok bare kose meg med bildet ;)

Ja jeg deler din lengsel etter vår. Det hadde vært godt om vinteren slapp taket. Jeg er jo litt godtroende da, ja vi må jo se positivt på ting! så når solen skinte, himmelen var blå, det var 14 + grader, snøen var vekk og jeg hørte fuglekvitter nå i helga, ja da tenkte jeg i mitt lille hode at kanskje det snart blir vår? hihi.. Jeg fikk jo bare DEN herlige vårstemningen, ja da skulle du ha vært her! Men i dag, så var det visst noe helt annet. Kaldt og sannelig ligger det ikke en liten smule med snø på bakken også.. jaja, vi får smøre oss med litt mer tålmodighet. Vi får la være å titte ut ;) Og så får vi tenke at det ikke er såååååååå lenge til da ;) Det kommer nok til å gå så fort så!

Så nydelig pute du har laget! Den hadde passet fint i sofaen min vet jeg ;) Har en del stoff nå, og tenkte jeg skulle prøve å sy litt. Men jeg får det liksom ikke helt til med denne symaksinen, det tar vel litt tid før man lærer seg. Så før jeg får laget noe, så får det nok bare bli litt prøvelapper tenker jeg ;)
Ønsker deg en herlig onsdag!
Klemmer fra Beth

Olstad sa...

Våren ja. Den er langt unna i allefall hos oss. Vi har minus 10 grader snø og gufs. Skikkelig vintervær.

Nydelig pute du har lagd synes det du lager er så vakkert.

Ha en fin dag.

Klarafina sa...

Timer har jeg dessverre ikke til overs. De er mangelvare her i gården også. Det er noe orntli´ heft å gå på jobb. Kjempefin pute!

Verkstedet sa...

har nesten litt elin abstinens nå.... er jo så vant med alle dine innlegg og kommentarer....;) ikke det at jeg skal sankke høyt...;)
tenkte å se om jeg fikk lagt ut noen bilder av en ørliten smykkeproduksjon. forstod jeg det som om du var interessert eller mente du det julia har? jeg svarte at jeg har sett det, de er i tinn, disse i sølv. Tenker vi lager noen hjerter, og et par andre former, så kan folk selv velge tekster, er jo det som gjør de unike for hver enkelt.
ellers har jeg stolt fått teken på mormor ruter, morsomt hvordan det umulige blir det aller enkleste...;)
ha en fin kveld, så sankkes vi vel snart:)
klem og klem til deg:)

Donnas Verden sa...

heisan

Jeg vil ha våren jeg ogåså!:)

Så nydelig madonna du har fått! Puten din var også veldig fin, må skjerpe meg og sy litt igjen jeg også.

Ha ei fin uke

Anonym sa...

Deilig at man kan kose seg litt sånn med en kopp te og inspirasjon fra bøker og blader mens man venter på våren da, det så ganske kos ut :) Oliventreet fant jeg på Plantasjen til 50%, lucky me! Så får vi se om det overlever hos meg... ;) (Du får godsnakke litt med moren din, så kanskje det flotte bordet blir ditt en dag...? Så har vi maken ;) Ha en flott onsdagskveld! Synnøve

Philura sa...

Jättefin blogg du har.