mandag 28. januar 2008

Resirkulering:O)



I dag har jeg klippet opp gamle lakener og diverse annet som jeg har arvet etter mormor.
I den tilstanden de var, var de ikke brukende til noe men når man finner saksa og litt kreativitet så kan det bli til noe fint.

Denne duken er sydd av midtstykket av et laken som jeg ikke helt viste hva jeg skulle bruke til.
Det var kommet mange flekker på det som desverre ikke gikk av i vask.
Nå har jeg masse hvitt herlig stoff liggende klart til bruk:O)



En lyspose til kjøkkenet har det også blitt. Å hva passer vel bedre enn et strykemerke med noen bakersvenner på.




Jeg tar i bruk både vegger og sidene på skapene min når jeg henger opp ting. Med all runddansen alle mine ting får i løpet av året så har jeg problemer med å spikre i veggene. Det kan jo bli merke i tapetet!!!?



Jeg har også sydd en Dear Agnes pute til veslehuset.
Jeg har klippet opp til flere slike puter samt jeg skal lage noen i det jeg kaller"matros stil". Blått og hvitt er jo ikke dumt.

Ønsker dere alle en fin dag.

Masse klemmer fra Elin:O)

39 kommentarer:

Lena sa...

Jøss, blir jeg førstemann i dag?!
Fantastisk;)
Du lager så mange fine ting, jeg blir like imponert hver gang jeg kikker;)
Og du, her er det så mye hull i veggene at det går nesten ikke an...jeg har en tendens til å flytte rundt på det meste, også på veggene!
Men, har trevegger da, så det viser ikke så godt:)
Ha en super dag, Elin!
Klem fra Lena

Lena sa...

Hjelpes meg som du syr på! Jeg mister nesten pusten hver gang jeg er innom hos deg :) Så masse fint som du lager, å så lurt å klippe opp å utnytte gamle lakener. Må innrømme at jeg også samler litt på sånne diverse tekstiler som skal forvandles til noe lekkert. Men jeg er lat, sitter for det meste i godstolen og strikker hehe...Symaskinen min er så nedstøvet at jeg skjems nesten ;) Ha en flottt (sy)uke da !

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mycket vackert du syr!! Fin ljuspåse och ljuvliga kuddar!!! Mari.

MiaMaria sa...

Nu har du varit kreativ så mycket fint du gjort!
Miamaria

Tiril sa...

Jammen klarer du og utnytte mange ting,det som mange av oss bare kaster tryller du frem som
poser og puter og gud vet hva.Hvordan får du tid til alt dette?Må bare ta hatten av for deg ,du må være full av energi.

Trude sa...

Heisann,så masse flott du har laget igjen.Stadig noe nytt!Artig at du gjør om om bruker gamle stoffer.Nå er det barnetv og mor skal på arbrommet i 40 min, skal se om jeg får tryllet frem noe...(",)

Unknown sa...

ja, det må man si!!!! du får det til, ble jo utrolig flott, og skikkelig koselig å få bruke de gamle stoffene!
godt dagen kom seg...så ikke helt greit ut etter illustrasjonene å tolke...;)
har kjøpt meg litt garn, skal hekle flere rute, men holder også på med babyteppe til nabobabygutten, og så er det smykker...jeg vil ha flere TIMER i mit døgn, men ikke den eneste, dog er du den flinkeste jeg vet om til å disponere de. jeg er langt fra like flink...!
ha en fin kveld.
klem

Anne sa...

Hei på deg...

Nå må du hjelpe meg litt her... fikk forespørsel på mail i dag fra en dansk blogger som ville ha litt hjelp til å finne igjen noen bilder fra en norsk en.

Hun husket så godt noen bilder der skjell var brukt til dekorasjon osv.

I mitt hode står det helt stille du, men tror nok du er den rette damen og spørre her.

husker du, Elin ???

Anita sa...

For en produktivitet på deg!!! Bøyer meg i støvet!!!
Ha en flott kveld!

organic-lizzi sa...

Så fine ting du syr..Smart å få brukt de gamle lakenene..Likte godt den posen ja:-))..og putene..og...
Kos kveld & stor klem fra randi

Anonym sa...

Kjempefine putetrekk, og genialt å bruke gamle laken! Ønsker deg ein fin kveld:0)

Albertines verden sa...

Ser du har hatt det travelt i helga! Jeg er hjemme med syk prins i dag. Han har hatt feber som kommer og går, siden lørdag og den vil ikke gi seg. Vi har drukket kakao med krem, ligget på mammas arm under pleddet og småslumret litt, spilt litt Ludo (jeg tapte) og bygget Brio togbane på kjøkkengulvet. I ettermiddag kom endelig den nye oppvaskmaskinen jeg bestilte på nettet forrige mandag, og mens far monterer snek jeg meg opp til pc`n. Tror den arbeidsfordelingen fungerer best. ;0) Oi, nå glemte jeg nesten det viktigste. JEG HAR FÅTT VESKA I POSTEN I DAG! Og den er kjempefin. Kommer til å bruke den hver dag, kan jo ikke la den henge til pent. Er jo nesten aldri borte, jo. Så tusen takk, frøken Effektiv! Har forresten vært på Qxl, og handlet for første gang i dag. Prinsessa har leseprosjekt på skolen, og min søster fant frem en bok om GULLTOPP, stor skrift og lettlest når man er 8 1/2 år. Nå ønsker hun seg flere, og de finnes jo ikke i butikken. Fant noen på Qxl, og fikk tilslaget. Nå har jeg jo ikke fått de hjem ennå, men håper det er seriøst. Ha en flott uke! Klem.

Hulda sa...

Så flittig du har vært i dag! Lurt med sengetøyet du har klippet opp. Det er jo, som du sier, masse stoff som kan brukes til noe fint. Syns duken du har laget av det ble flott og nostalgisk.

Flott lyspose også, koselig motiv. :)

Nette sa...

Ja, smart å bruke det man har og lage nye fine ting av det. Putene dine er virkelig flotte!Artig bilde på lysposen da:)

Tea Kristin sa...

Ja til resirkulering! :) Så utrolig mye fint du har laget, og så effektiv du er!!! :)

Grip dagen sa...

Ja du kan jo bare klippe opp lakner å sy av, Elin...
Du sover nesten aldri allikevel!!!

Javel, turbo. Så det ble litt sying idag også!
Jeg er godt igang med en gjeng høner og 3 Tildadukker.
Men ting tar tid...
Legger ut noen Tilda'er på Veslehuset i morra, tenker jeg.

Kommer innom med varer i morra en gang. Snakkes da!
Natti.
Marit

Anonym sa...

Tusen takk for den koselige meldingen ;-) Det er jo så koselig å bli kjent med deg. Føler jeg får masse gode veninner her inne, og det fine er jo at vi også deler interesser! ;-) Smart gjenbruk! Nydelig pute!!!

Tone sa...

Så nydelige ting du har laget. Duken var skjønn, og lysposen og puten likeså. Flotte, nostalgiske ting som skaper stemning. Alltid så artig å kikke inn til deg for å se hva du har funnet på siden sist :-)

. sa...

Så masse flott du har sydd;)) Du er såååå flink!!
Ønsker deg en fin uke!

Klem
Hjerterommet

Berit T sa...

Her hadde skjedd mye på noen få dager. Synes jeg er ofte innom, men alikevel har du laget nytt innlegg, sydd masse, vært på fest...
Koselig å se rundt hos deg, masse fint!
(Jo rammene har jeggrunnet i dag, har så mange slike gamle så må gjøre noe med noen av de)
Ha en superfin kveld.

Anne-Berit sa...

Å,du er så kreativ,får til vakre ting av nesten ingenting,syr vesker i en fei og pynter og steller,at du får det til,er sååå imponert.Lo godt da jeg så tildaen som illustrerte hvordan du følte deg,oppfinnsomt.Ha det kos:)

ChatrinesLiving sa...

Resirkulering blir det en del av her i huset også, man må jo bare sy litt om av og til:)
Og din sying er bare helt nydelig!
Selvfølgelig blir det sko på deg! Holder på å samle inn stoffer og blonder og bånd:) Så her blir det sko-produksjon:) Må jo si jeg syns de skoene ble litt kule, men jeg ble veldig overasket over at så mange liker di:) og mange spør om de ikke kommer i lille nettbutikken min snart. Det er jo bare så koselig!
Når jeg legger de ut skal jeg si ifra til deg, så om du vil kan vi jo også byttehandle litt, (om du vil) for du syr jo bare SÅ masse nydelig!! Alt faktisk!!
Så får du bare ha en fantastisk kveld!
Klem fra meg:)

Jenny sa...

Så flink du er, stadig noe nytt. Er ofte innom og lar meg imponere.

elisabeth sa...

Du din lille snik;) TUSEN TAKK!!!!!!!!!!!!!!
Den var jo bare suuuuuperskjønn:))
Resten av Tilda familien min er blitt ønske dukker for jentene mine, så jeg må passe godt på...hehe:)
Det var jo ikke meningen, men utrolig koselig, er jo ikke så ofte det detter ned slike hyggelige overraskelser i posten...hmmm!
Takk igjen, det gjorde hjertet mitt SÅ glad:)

Helene sa...

Heisann
Helt utrolig hva den spinkle kroppen din kan dytte i seg uten at det synes. Forbrenningen må tydeligvis være på topp. Så kjekt da:0) Jeg kan ikke se eller tenke i de baner uten at jeg legger på meg og det syns:0)Når jeg i tilleg tar endel medisiner så jør jo det også susen. Heldiggrisen du. Pinnekake er jo sååå godt.
Koselige ting du lager som vanlig. En skulle ikke tro at du trengte hjelp til å tre symaskinen for bare et år siden.
Gleder meg til å se ferdig dukken du pratet om i telefonen:0)

Aina sa...

hihi..vi er nok litt like du og jeg!
Jeg kan også synes ting/pynt og div. er så fristende, og så ser jeg noen koselige bilder hos noen som har det jeg ønsker meg og vips, der blir det bestemt at jeg bare "må" kjøpe det. Green gate har jeg jo siklet etter lenge, men det var da Albertine la ut bilder fra butikken sin at jeg bestemte meg for å kjøpe det selv;0)

Så artige og fine gamle bilder du hadde i forrige innlegg, skulle ønske det fantes mer slikt i fam. min, men det er mer i nyere tid det har blitt fotografert her.

Og du syr så flott, og mye på kort tid at jeg bare blir målløs!

Ha en fin tirsdag, hva skal du sy i dag tro? ;0)

Klem!

Anita sa...

God morgen!! Må bare si at din mann nok er lik min når det gjelder brunt drikke! MIn manns motto er at conjac er det beste av det som ikke hjelper, både mot omgangssyken og andre sykdommer!!
Ha en flott dag!

På min gatan i stan sa...

Hej!

Tack ska du ha!!! :-) Vackert du visar, som vanligt!

Kram!

borghild sa...

Hei!

Jeg er nok et nytt navn for deg, men jeg har vært inne på bloggen din ofte!!!! Og jeg synes du tryller fram de mest fantastiske ting på usedvanlig kort tid. Skulle ønske jeg hadde din effektivitet!:-)
B

Guro's lille hjørne sa...

Herlighet så mange fine ting du syr!!! Blir kjempeinspirert!! Er endelig tilbake etter en heller lang bloggpause... var ikkje meininga at den skulle være slett så lang. hehe. Men nokre gongar seier det berre stopp. No har legen beordra meg to år fri, og eg klarer ikkje være udelt glad for denne pausa, men får bruke ho så godt eg kan. Om to veker får eg den nye symaskina mi! Då er det i alle fall greit å kunne ha litt tid å sette seg inn i alle finessene :o)
Ønsker deg ei flott veke!
Klem fra Guro

Sarah sa...

Ikke dårligt med lidt genbrug. Endnu bedre at det er noget med lidt historie...
Super flot pude.
Hav en god dag.

Mita`s hjørne sa...

Kjekt med resirkulering... godt at en kan bruke noe som ellers bare hadde blitt liggende... har noen slikke jeg også som jeg bruker... så er det jo morro at en kan si at det var mormors gamle laken... å nå er det blitt en flott duk eller pute, eller en del av et større prosjekt...
Skal jammen ikke være borte mange dagene skal en følge med her... flotte innlegg du har...

Ha en flott dag og uke...

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du har laget :-)
Ønsker deg en fin dag :-)

Anonym sa...

Så FLINK du er Elin! Nydelige ting:o) Jeg har anskaffet meg smale hyller til bildene nå. Du vet, må jo henge opp alt jeg maler for å se om det blir bra. hihi

Tee of Vinnord Cottage sa...

Hei hei

først og fremst må jeg si du har en superfin blogg!!! Veldig koselig å komme innom og titte...
La merke til den hvite seksjonen din i dette innlegget... Jeg tør gjette at jeg har *nesten* helt lik... og på min er krysset på glassdørene limt på. Jeg vil også male min (da min er trehvit nå) og lurte på om du hadde malt din? Isåfall, fikk du av krysset på vinduene? Eller er de ikke malt bak?

Hadde vært fint om du kunne lære meg trikset iallfall :) Ha ha...

Ha en super kveld!

Aalerud Stall sa...

Hei!

For en god idè, å bruke ødelagte laken til å lage nye ting! Nå har jeg jo blottlagt mine sørgelige sykunnskaper på Gry`s (min søsters) blogg, men jeg kjenner mange som kan sy da(blant annet Gry...), så det er sikkert muligheter for å få til noe :-)
Kjøpte noen nydelige, gamle laken med innfelte broderier i Sverige for noen år siden. De ligger ubrukte i skapet, men det behøver de kanskje ikke?
Uansett har du virkelig laget noen kjempeflotte puter :-) Og når det gjelder hull i veggene; trevegger er toppen for da kan man bare male over... Ha en flott kveld! Britt:-)

LiSbEtH sa...

Så kreativ og flink du er... Det spretter jo fram nye ting hele tiden...

Mia sa...

Kjære Elin! Her har det da vært maaange herlige innlegg siden jeg var innom sist. Du skjønner, jeg var bortreist i hele forrige uke, så her er det masse koselig å lese nå. Og så lappeputen din da, Elin! Den er jo bare herlig. Jeg håper indelig at du fortsetter, for det er ikke så vanskelig... eller tålmoldighets krevende, som man skulle tro. Men riktig utsyr hjelper nok godt på veien... så en skjærekniv, linjal og skjærebrett er tingen, hvis man skal holde på med det. Og jeg håper inderlig at du vil fortsette, nå som du har kommet så godt i gang med det. Men du lager jo så masse herlig, uansett hva det er.

Anonym sa...

Slenger meg på valsen her og sier "vel blåst" (eller vel sydd kanskje.....)! Du er jammen ikke snau vennen, du må minst gå på Duracell batterier....hi, hi. Stor klem til deg fra Sanna ;o)