tirsdag 15. januar 2008

Tirsdag :O)



Prinsessa er tilbake på skolen, mannen er på jobb, jeg har sagt og min stilling som sykepleier for denne gang.

Man blir veldig kreativ når man får en ekstra fridag sånn helt plutselig.(fridag og fridag) men i allefall så måtte jeg få utløp for min kreativitet i går, å hva passet vel bedre enn å sy en veske i Dear Agnes serien. Vesken er tenkt som en finveske. Den er laget i fløyel, sorte blonder og rysjer laget i fløyel.
Siden det er jeg som lager de, hva passer vel bedre enn en krone som kan toppe det hele.




For uten å gjøre dette ble det vasket klær til den store gullmedalje. Helt utrolig hvor mye klær 3 personer kan bruke. Fin rekna litt på det (nå hører det ut som jeg ikke har noe bedre å ta meg til) men når vi 3 dusjer hver dag i en uke blir det 21 håndkler.
Å så bruker jeg å prinsessa 2 stk. Et til koppen og et til håret. Det vil si vi bruker totalt 35 håndklær i løpet av en vanlig uke. Å herre fred, tenk på de som har 4 eller 5 barn. Å jeg klager på mye klær å vaske...




Ja, ja i dag er det fri dagen min og jeg synes det var deilig å komme tilbake til normalen igjen.
Nå holder jeg på med et "rydd opp og kast"prosjekt på prinsessas rom. Her er det virkelig mye å ta tak i. he he
Har flyttet rundt på noen møbler i dag også men det var bare for å gjøre det koselig på prinsessas sitt rom. Januar er en fin måned for å gjøre dette. Andre begynner å trene og jeg flytter møbler!

Nå må det jobbes videre med prosjektet og kanskje dukker det opp et bilde eller to i morgen på bloggen.

Ha en fin dag alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

33 kommentarer:

Hulda sa...

Så søt veske du har sydd. :) Fin med den rysjekanten nederst. Jeg er hjemme idag, med snue og litt feber i kroppen. Men, det kommer til å skje noe på bloggen i dag, jeg har nemlig 2 års jubileum som blogger i dag. ;)

Unknown sa...

Den är helt underbar!! VILL HA? Har precis beställt en liknande av bloggen Meh oh my! Hoppas att den kommer i denna veckan!! =) Stor kram på dig/Malin

Anita sa...

Såå flink du er!! Her syes det liftgardiner for harde livet om dagen! 1. er ferdig så da er det bare en igjen!!
Ha en flott |dag!

Marte sa...

Nå er det lenge siden jeg har hørt fra deg... Det er litt stusselig må jeg innrømme! Jeg vet at mange av de som har hatt problemer tidligere med å legge igjen kommentar nå for det til da de har byttet til mozilla nettleser... Kanskje du kan prøve det?

Jeg bruker også to håndkler hver dag:) Det er egentlig ikke noe å smile av;) haha
Min samboer bruker samme håndkle gjerne 3 dager på rad...! Og han rister oppgitt på hodet av meg. Men jeg må liksom bare ha et rent et når jeg er ren!

Nydelig veske! Såå flott med den rysjekanten!

Håper å høre fra deg snart...

Klem:)

My little footprints sa...

Hei Elin!
Vesken du har sydd var virkelig fin!
jeg måtte virkelig le når du snakket om opptelling av hånkler, jeg og samboeren min har IKKE barn og kjære vene så mye klær jeg vasker! Nå er jo alt bare sorgen, for tørketrommelen har stoppa! *snufs* og da blir det jo enda mere jobb!!
Jaja, får vel fiksa den etterhvert..
Ønsker deg en fortsatt fin dag ;)
klemmer fra Beth

Grip dagen sa...

Veska så super ut, Elin!
Gleder meg til å se den "live"...

Jeg må få laga middag til gjengen, slik at jeg kan sette meg på arbeidsrommet igjen. Det er etterspørsel etter både det ene og det andre, så jeg har noe å henge fingrene i fremover...
I morra blir det en tur i snekkerboden. For nå må det lages skilt!
Ikke tid å sitte lenger! Snakkes i morra!
Kollegaen...

Sigurd Olav Silset sa...

Så godt at ting begynner å komme igjenge igjen hos dere:) Stilig veske du har sydd!

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken fin!!!

Kul att hitta en ny blogg att besöka :)

Kommer gärna tillbaka!

Kram Jes

Huset i Hagen sa...

Kjempefin veske! Du er jo bare så flittig og flink. Jeg blir imponert over alt du får til :0) Deilig med fridager av og til. Du vet å utnytte dem godt ;0)

liven sa...

Så fin veske du har laget da:) Venter på en Tilda i blåfarger jeg.........:o)
Da jeg var hjemme fra jobb med syke barn før(den yngste er 13 så jeg har ikke rett til det lenger) da ryddet jeg også rundtomkring. Gjorde litt andre ting i huset enn det vanlige. For jeg skulle jo egentlig vært på jobb:) Ha en fin kveld:)

Virre sa...

Ullfilten er dyr ja, den må brukes med omhu. Har ikke leita så mye etter billigere, men den billigste jeg har funnet er den hos stoff og stil, 130kr koster den tror jeg, en femti lapp billigere enn panduro er jo ett lite skritt i riktig retning da :) Rop ut om du finner noe billig så du får sydd det fine settet til prinsessa :)

Anonym sa...

Hei hei, takk for hyggelig kommentar hos meg! Var innom bloggen din i går faktisk, veldig mye fint du lager må jeg si :) Er det greit om jeg linker til deg fra Lille Maison? Hilsener fra Synnøve :)

Bestefars Verksted. sa...

Kan man spørre hvor du henter alle dine supre ideer ??? Blir like stum av dine prosjekter,hver gang,veldig,veldig fin veske :) Du er bare utrolig dyktig !

Anonym sa...

Foretrekker møbelflytting fremfor treningsenteret jeg og ;-)Vi er bare to, og jeg syntes det blir masse håndkle vask jeg, men så bruker vi 1 eller to hver om dagen vi og. Kjempesøt veske! Alltid vanskelig å finne lekre penvesker,men denne var kjempesøt!

Verkstedet sa...

den vesken var virkleig flott og annerledes, designet den helt selv? stilig!!!! sendt deg mail igjen, jeg:)!!!men du sover vel snart, som er så tidlig oppe....;) begynner å vokne nå jeg!!!!
snakkes.
fikk seng til gullet i dag, viser snart, jeg bare elsker jo barnerom.
tipper prinsessas rom er nydelig nå!!!

irina sa...

Takk for korslig innlegg altså :) He he....nei vi må være den vi er å respektere hverandre.!!Du....for noen nydelig vesker ? Kunne ha tenkt å kjøpe noen til butikken min hvis mulig ?

Natta....syns jeg begynner å bli kvalm her jeg sitter :)

Lemi sa...

hei hei! posene e kjøpt på nyttig.no. koste nesten 400 for 7 i stor, større, størst.
har vakuumert litt idag :o)

Hulda sa...

Tusen takk, Elin for varmende ord på bloggen min! :) Varm klem til deg!

Emmeline sa...

Flytte deg din E din høne?????

*ler høyt for meg selv----
Jeg har vært innom bloggen din i dag formiddag og da var ikke dette blogginnlegget kommet engang. Tror du virkelig jeg går alfabetisk til verks når jeg skriver kommentarer?? Er du vill og gal???
Jeg har over 60 linker på siden min, full jobb, fire barn som alle trener med minst TO lag hver...Tenk hvor mange maskiner som ruller og går her hjemme du:)
Men vet du Elin; jeg er innom deg flere ganger hver eneste dag.
Hvis du ikke hører fra meg så må du bare smøre deg med tålmodighet for jeg legger ALLTID igjen en hilsen SELVFØLGELIG.
Håper du tilgir høne utrykket mitt, det var en kjærlighetsærklæring,,,hehehe!
Først til dagens SKJØNNE VESKE, jeg trodde først det var et seleskjørt med rysjer, hmm det var jo litt spesielt men sikkert veldig fint på da tenkte jeg til jeg leste at det var en skjørtveske, hehehe. Fin ELIN, du er knallande flink. I dag tok jeg meg en tur innom de dyre og fine interiørbutikkene som ligger i sentrum---og den ene var stengt???
I nabobutikken kunne de fortelle at ALT skulle selges ut på fredag klokken 10.00..inklusive Greengate! Jupp, så jeg skal nok holde meg klar. Nå er denne butikken såpass dyr at dersom det blir tilbud der så kommer de ned mot ordinære priser omtrent, hehehe---men det kan vi jo tåle. 25 lapper til teppet er på plass og flere prosjekter underveis disse dagene, men folk har visst mer enn nok med historier fra virkeligheten der inne på bloggen min, så da venter jeg litt med kjedelig søm og putebilder--hehehehe!!! Jaja, fornøyd med kommentaren?? Prinsessa på E????
Ha en deilig kveld, huff du er visst allerede i seng stakkars. Bare tre timer igjen til du skal stå opp nå vettu:)

Karna sa...

Kjempe søt veske, flott med den ekstra pynten på.
Skittentøyet tar aldri slutt har jeg funnet ut, ikke lodotter heller for den slags skyld. I helgen da ALT ble flyttet rundt på, støvsugd og vasket, var lodottene der allikevell. Hvor i all verden kommer de fra. Får håpe det er bare jeg som legger merke til dem, og at de andre tenker....hmmm det var en fiffig innredningsdetalj...hi,hi...

Nette sa...

Veska ble rålekker, helt spesiell!

Lykke sa...

Vesken du har sydd var bare helt nydelig! Misunner deg dine evner i søm.
Apropos "Franske Fornemmelser" så kan den forhandsbestilles hos creme.no, da blir den utsendt med en gang den kommer inn.
Har ikke vært hos Jeanne dArc, nei, men det høres jo helt fantastisk ut.
Apropos tips for det brune: vi har et nesten makent skap i vår entre. Det ble malt hvitt og det ble vi fantastisk fornøyd med!
Ha en kjempefin dag:)
Klem

Stjerneglimt sa...

Hei! Veskene dine er nydelige!
Januar er ei fin tid for handarbeid, og aller best for flytting av møbler og planer for oppussing!

Ellie sa...

Fin selskapsveske, Elin! Må le litt av prinsessa di som bruker et håndkle til kroppen og et til håret. Det drev jeg med i mange år også, til min mors store fortvilelse (ho ville jo helst vi skulle tørke oss med en vaskeklut ;-)). Nå har jeg gått over til større håndklær, ellers hadde jeg nok gjort det ennå! Ha en fin onsdag!

Mita`s hjørne sa...

Flott veske du har sydd...
Jo du, noen ganger kan en lure på hvor alle skitne klær kommer fra, vi er også tre her i huset, men jammen får vaskemaskina jobba...
He,he... opptenningsbrikker er et must her - her diskuteres det varmepumpe - som gubben vil ha... men jeg vil ha en hvit kakkelovn... jeg mener at en varmepumpe har vi ikke nytte av - åpent i tre etasjer...nix... da måtte vi ha flere å det går ikke... men en kakkelovn derimot...drømmer...

Ha en koselig dag...

Lena sa...

Hei! Stilig veske, den var jammen flott:) Du kan det du...jeg sier det igjen, sying er ikke noen for meg dessverre...Og jeg er så enig med deg, jeg dytter også heller møbler enn å trene..det finnes jo mange måter å bruke kroppen på;)
Ha en super dag!

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Snuppa!
Så du hadde vært innom en tur på besøk :)
Koselig det da!
Har selv ikke vært så utrolig flink til å besøke i det siste, beklager det. Endel som skjer her, så da blir det bare å titte istedet for å legge igjen et spor.
Du er iallefall en racer på å vaske, rydde og sy Tildaer, beundringsverdig! Det var noen som sa her om dagen at Elin måtte da gå på Duracell? Hehe..
Du har blitt kjempeflink til å sy synes jeg, kommet mye lenger enn meg! Men du sitter kanskje en smule mer foran maskinen? Veska var kjempeflott, artig med volang!
Ligna litt på de veskene Line lager, romantiske.
Nei, jeg får komme tilbake til studiet mitt straks igjen. Det må nemlig gjøres ferdig før vi flytter. Så det er mye skjer!

Ha en fin uke Elin, kommer snart igjen! Klemmer ;)

Lene sa...

Hehehe - ja, bare dumt å bruke penger på SATS og på hushjelp når man selv kan slå to fluer i en smekk - og bruke pengene på noe annet MYYYYE mer fornuftig ;) For det er vi superflinke til, vel - å bruke pengene fornuftig? Hihi, jeg iallefall ;)

Knallfin veske du har laget. Liker det der dear Agnes prosjektet ditt, og følger virkelig med i spenning :)

Og, kjære deg. Når man har dusjet er man ren - og om man da henger opp håndkleet etter seg, er det også rent i etpar dager. Ikke slit deg ut på håndklevask. Kos deg heller litt ekstra med pengene du har spart på SATS og hushjelp ;))

Ha en finfin dag :)

Tone sa...

Kjempesøt veske!! Og det må jeg si, har du virkelig ingen som tar klesvasken for deg? ;-) Det skulle man hatt, vettu... Tenk på all den tiden man hadde spart. Ja, ja, slik går nu dagan, klem :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Dina väskor är för ljuvliga! Men det vet du ju redan att jag tycker : ) Jag gillar din bild i överkanten med, så mysig med hyacinter i vas! Mari.

elin1976 sa...

Ikveld hadde jeg en høyst uvanlig plan.
Jeg skulle sette meg i sofaen og nyte ei bunke interiørblader.
Men p.g.a. den sene kvelden igår, sovna jeg.
Da jeg våkna til liv, sjekka jeg meilen til Veslehuset - og der hadde det vært folksomt mens jeg sov! Mange bestillinger!

Så glem sofakrok og fine blad. Her må det nok heller jobbes!

Ha en fin og produktiv kveld du også!
Marit

Grip dagen sa...

Pokker, der gjorde jeg det igjen...

Jeg var innom og redigerte i Veslehuset, pålogget som Elin...
Og så skulle jeg skrive en hilsen til deg - men jeg het visst Elin enda...
Sorry!

Hilsen M - A - R - I - T

Katarina sa...

Klemmer fra meg kommer her-For en energi du har Elin!!!:-)