fredag 4. januar 2008

Blås bort fredag:O)



Nå har jeg kastet ut juletreet og dermet fått fjernet siste rest av julen. Det ble skikkelig vårstemning i heimen.

I dag når vi våknet hadde søppeldunkene levd sitt eget liv ute, juletreet var på tur over til naboen og skilt og nips som jeg har pyntet utenfor lå strødd utover.




Grantrær har blåst over ende ned en for huset.
Passet egentlig bra og håper det forsvinner flere for vi har håpet på at noen fra kommunen skulle komme å tynne ut skogen litt.
Nå ser det ut som at dette fikser seg selv.
Vi har nettopp hatt den ukentlige pizzaen men i dag har vi huset fullt av folk.
Har besøk av mine foreldre som for første gang har fått seg pc. Bærbar. Her i sted var det en liten diskusjon mellom disse to eldre om hvilken knapp man skulle trykke på for å skru den på!!!?!!!(noen som har tålmodighet til dette?)
De ble nå enige til slutt og super fornøyde med å kun komme seg inn( etter vi har lagret sidene i favoritter) på lokalavisa.(JUHUU!!!)



Jeg var også en tur på IKEA i dag for å handle stoff.
Så nå er det bånn gass igjen med sying til meg selv og veslehuset.
Faktisk så kjøpte jeg for første gang i historien bare det som jeg hadde planer om! Ikke noe annet- ikke en bitteliten kokosbolle engang. Så jeg var så fornøyd med meg selv.

Hvis vi fortsatt er her og huset har tak og vegger så skal jeg bruke morgendagen til sying og baking .

Ønsker dere alle sammen en fin fredag.

Masse klemmer fra Elin:O)

19 kommentarer:

Helene sa...

Så flink jente du har vært i dag. Tenk å ikke kjøpe noe annet enn det du hadde tenkt. Helt utrolig. Jeg riktig bolter meg på IKEA, men det er sikkert fordi det er så sjeldent jeg er der.Blir liksom en smule gira da.
Skal bli spenende å se hvilke syprosjekter du nå setter i gang med, for de havner vel på Veslehuset?
Ønsker dere en flott helg, og lykke til som "datalærer" he,he

silje-sin sa...

Hei:) Så deilig med vår i stua! Her er også jula ute,og det er helt nydelig synes nå jeg:) her har snøen begynt å lave ned,det er meldt ganske mye snø det neste døgnet. Men det er jo koselig da,å være inne mens det blåser og snør ute! Morgendagen din høres perfekt ut,baking og sying,så koselig! jeg var "innom" butikken deres akkurat,så mye fint! Spørs om jeg ikke må bestille noe etterhvert! Falt spesielt for kaninen. Kommer det flere "varer" for salg etterhvert? Ha en riktig god helg,håper du ikke blåser vekk! Mange klemmer fra Silje

A Seaside House sa...

Jeg har også ryddet ut julen idag, er alltid så fint og ryddig etterpå synes jeg. Veldig koselig stue:)Er vanskelig å gå fra Ikea uten å kjøpe mer enn en skal....

åsemor sa...

Jeg beholder nok jula noen dager til, bruker å ha den til trettende-dag jul. Sånn er det med den saken, som nissemor sa dengangen det var julebarnetv. Skjønnte ikke bæra av årets superjul, men så lager de ikke barne tv for førtiåringer eller da :)
Her blåser det noe j......, så utrivelig men jeg satser på at det blir likar i morra :)

Ha ei produktiv helg, du kreative dame :)

Anonym sa...

Deilig med litt vår rydding både inne og ute ;-) Tok vekk juletreet selv igår, men lot litt "glitter" bli igjen noen steder. Våren kan ikke komme fort nok til meg nå! Kose deg masse med sy og bakedag i morgen. Hørtes mega koselig ut!!

organic-lizzi sa...

Håper vinden roer seg ned så du ikke blåser bort selv også..
Av o på knapp er greit å kunne,men håper de får lyst til å utvide horisonten litt etter hvert.Her i huset var det faktisk meg som startet opp det hele med data for mangen år siden,men nå måtte jeg ha hjelp til å laste inn film og få det på ipoden..Det ble for avansert(eller jeg gadd ikke å gjøre all research når "suporten"er tilgjengelig.
Herremin så flink du var på Ikea.Leste engang at Ikea var det stedet du dro for å kjøpe et par planter til 19.75,og komut etter å ha betalt 3750,-!!Stemmer litt for ofte det:-)
Kos baking og søm til deg...og deilig lørdag..
Klem Randi

FO - 2 sa...

Kos deg med sying og baking.
Fin fin lørdag til deg! :)

Katarina sa...

Go morrn:)
Har dere sån blåst hjemme hos dere?
Fy så trist med sån blåst!

Du, visst är det skönt att få ut Jula ur huset, tenk så vi längtade innan, ler*

HA nu en kjempefin helg og lykke til med syinga:)
Kram Katarina

min sin lille tue sa...

Hei og godt nyttår.
Nå har du ryddet plass til våren skjønner jeg. Det er godt å få ut jula, selv om den er koselig også. Her går siste rest av jula i dag.
Ikea ja, der skulle jeg gjerne vært en tur igjen. Tror jeg hadde hatt problemer med å ikke ta med meg mer enn det jeg hadde tenkt, men så er det lenge mellom hver gang jeg tar en tur også.
Ha en fin lørdag.

Grip dagen sa...

Blåsbortfredag har blitt til blåsbortlørdag. Ja, ja. De melder at vinden løyer til stiv kuling senere idag...
Det hadde vært noe det, om to store hus kom rullende bort til kongeparken! Da kunne vi sittet på hver vår terrasse og sydd og stappet - samtidig som vi hadde kreativt møte! Og jeg kunne bare blinka med lysa når kaffien var klar! Høres fint ut det!
Hører veiene sørover er forferdelige, får du gjester ei ekstra natt, eller?
Det nye syrommet mitt ble gjesterom inatt. Det gikk ikke an å sove på loftet.
Så nå er madrasser rydda vekk, og jeg skal montere sybord. YES!
Hold deg fast, så snakkes vi senere.
Marit

Gunhild sa...

Hos meg er nok ikke julen ute enda. Tar litt bort etterhvert og legger på et bord. Sånn har det igrunnen alltid vært her. Men det så jo fristende ut med den vårlige stemningen i stua di. Lurte litt på hva den vepsen skulle bety. Du synes vel ikke den er vakker og inspirerende :) Tenker du merker vinden ja, som bor så høyt og fritt. Her er det snøkaos som råder og akkurat i dag er det ei kusine til mannen min som gifter seg i Arendal. Litt av et vær på bryllupsdagen. Ha en god lørdag!

Lene sa...

Hihi... Så du tok deg bryet med å rydde bort juletreet selv... Kunne jo bare åpnet opp døren, så ordnet vinden resten ;)

Så flott at foreldrene dine har fått seg pc - og spesielt fint at de ble enige om på knappen :)

Og jeg vet søren ikke om jeg hadde latt bli den bittelille kokosbollen... Jeg kommer som regel hjem med alt annet enn det jeg egentlig dro ut for ;) Ordentlig flink har du vært!! :)

Ha en finfin dag - og ikke blåse bort. Er vel kanskje tryggest å holde de dørene lukket, ja ;)

Lovise sa...

Heia Elin. Som du har ryddet og styra, med litt hjelp av vinden også:) Du har mange planer med dagene framover, og det skal nbli spennende å følge med hva som skjer hos deg. God lørdag.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Så fint du har det. Skönt att ta bort julen. Har bara hunnit med köket mitt idag men imorgon är en ny dag och då hinsn kanske mer med. Kram

Dans på roser... sa...

Godt nytt år til deg, Elin! lenge siden sist jeg har vært innom deg nå. Har vært en sving innom nettbutikken deres. Dere lager mye søtt! =) Flinke damer! Moro. Ha en fin helg, kos deg og slapp av. PS! Imponerende å lese at du klarte å kjøpe BARE det som sto på lista da du var på IKEA, ikke lett å klare det! =) hi, hi.... Klem.

Ingrid sa...

Det ble kjempekoselig med vår i stua di! Det rare er at det er utrolig godt å kaste ut jula - selv om man strever og steller så mye for å lage den til. Kasta den ut i går jeg også. Deilig!
Hvilke planter er det du har i vinduet på stua di? (De to som står i kurver?).. Jeg er på utkikk etter noen som kan vokse i ring slik.. jeg pleier å gjøre det med eføy, men de dør alltid etter en stund. Kommer noe sykdom på dem. Så nå vil jeg prøve en annen type..

Anne-Berit sa...

Jeg må le når jeg leser innleggene dine,du skriver så morsomt.Her har det også blåst noe så innmari hele dagen,og vi måtte bare legge vår søppeldunk,for den ville bare ikke stå,glatt er det også.Så fint du har stelt det etter *jula*.Ganske godt å få den ut syns jeg.har også store problemer med å komme heim med bare det jeg har planlagt å handle,så jeg syns du var kjempeflink i dag( og så på Ikea til og med).Klems:-)

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Julen åkte ut igår hos oss, längtar ju efter att få in lite tulpaner här hemma:)
Så trevligt med en tur till Ikea, där är det ju svårt att inte få med sig massa andra saker också, du har säkert något fint syprojekt på gång,väntar med spänning!
Ha, en trevlig helg
/S

Grip dagen sa...

Der fikk jeg jammen kommentar på direkten!
Kikka akkurat innom bloggen da tallet skifta fra 10 til 11. Og nr. 11 var DEG. Heisann, heisann!

Jeg ble ferdig med rommet mitt idag, og sydde ei rekke vimpler. Fungerte supert! Det er rett før jeg flytter ned.
Husbonden sitter i sofaen og synes jeg er usosial. Enten er jeg i kjelleren og syr eller på loftet og blogger... Sånn er det...
Jeg har ikke ro i ræva til å sitte i sofaen!
Og du har full hyre med turtelduene?! Ja, du får bare passe på.
Kos deg videre. Marit