søndag 27. januar 2008

Søndag



Søndag allerede og helgen har fløyet av sted. Vi hadde det kjempekoselig i går her med tantebarn og grandtante barn.
Pizza fra Pizza bakeren og masse snop.

I dag har jeg ryddet opp etter dem og fått alt på plass igjen. Om en time skal vi i bursdagselskap til svigermor.





Har tatt bilder rundt i huset i dag. Har ikke noe nytt å vise så dere får se noen gamle saker.
Bildet her er tatt i tvstua. Fant dette flagget i Danmark i sommer og måtte selfølgelig ha det.



Mange av dere sakker om deres kjære Ektorp....her er vår. Den er utrolig god å slenge seg ned i med et blad eller bare for å se på tv. Til sommeren skal jeg ha meg et hvitt trekk til denne.





Nattbordet på gjesterommet. Litt sengelektyre for besøkende.
Tror ikke de ble bladd i så veldig mye av fjortisen som lå her.





Veska som jeg sydde på fredag. Bildet er dårlig men dere får se allikevel.




Jeg er en stor fan av gamle bilder. Har mange. De fleste rommene inneholder slike bilder. Har samlet i mange år og flesteparten er familie eller steder som er i tilknytning til familien.

Disse bildene her kan beskues på badet.




Disse er noen postkort bilder som var meget vanlig i gamle dager å sende. Disse er av oldeforeldrene mine.



Å mens gjestene sitter er på toalettet nede å gjør sitt fornødne så kan de sitte å studere diverse bygninger fra Stavanger og Flekkefjord.

Koselig hva?

Kos dere videre resten av dagen og takk for ale koselige kommentarer i går vedrørende min eh.......dårlige dag.

Klemmer fra Elin:O)

22 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Ja her var det ryddig å fint! Noe annet enn hva man kan si om mitt hus i dag... Kjøkkenet er systue, stua er lager for alle møblene til soverommet, og ellers er alt snudd på hodet i øyeblikket... Men, det kommer vel på sin rette plass etterhvert:)
Håper formen har steget siden festivitasen fant sted;) Å bøtta er gjemt bort...hehe:)
Tusen takk for kompliment på mine sko! Syns jo faktisk selv at de ble veldig stilige. Muligens kommer de i min bittelille butikk etterhvert:)
Ha en fantastisk søndagskveld!
Klem:)

Silkeline sa...

Heisann, her er jeg først ute gitt:)...
Så mange flotte bilder du har samlet, det er så koselig med slike gammeldagse svart/hvitt bilder. Heldige de som er på diddeli hos deg....de har jo mye fint å hvile øynene på:)

Du, jeg tenkte å spørre deg om noe.....er det ikke sånn at du er utdannet grafisk designer? Jeg spør egentlig for sønnen min, studenten i Trondheim vet du....for han har ENDELIG funnet ut hva han vil bli, og det er grafisk designer. Han har vinglet hit og dit og ikke hatt peiling på hva han vil helt til nå. Han vet litt lite om hva jobben innebærer, og hvilke skole som må til. Går det f.eks. an å søke seg rett inn i en lærlingplass? Har du noen gode råd til en stakkars kreativ student?:).....

Her har været vært strålende i dag, så vi har fått rene vårfornemmelsen.Det har dryppet fra taket og fuglene har kommet med noen beskjedne pip. Herlig! Jeg er såååå sugen på vår:)

Silkeline sa...

hehe.....chatrine slo meg på målstreken.....tror vi trykket send akkurat samtidig:):)

Anonym sa...

Kult skilt jeg ser i "bakgrunnen" hos deg, Welcome to our camp! Tøft :)

Silkeline sa...

Tusen takk for langt og opplysende svar! Jeg ser at mulighetene er mange ja, og tror nok dette kan passe for studenten. Han er både kreativ og flink til å skrive, og har estetisk sans, og det kan vel komme til nytte her:) Jeg er så glad for at han har penset seg inn på denne retningen,for jeg tror dette er noe han vil trives med:)Jeg skal videresende opplysningene til han, og takk igjen for at du tok deg tid:)....

Stor klem fra Flower:)

Anita sa...

Koselig med gamle bilder! Nå er vi akkurat ferdig ryddet etter vår hyttetur!! kost oss masse!! Tror ikke jeg har spist så mye godis på mange år jeg!!! Nå ser barna barnetv og jeg benytter sjansen til å blogge litt!
Klem Anita

MiaMaria sa...

Du har så vackert i ditt hem!

Ha en skön vecka!
Miamaria

Hulda sa...

Så koselige bilder hjemmefra. Likte bildene fra hylla, det var ordentlig fint. :)Her har vi også kosa oss i helga, litt shopping ble det også i går.

Ting og Tang sa...

Stili me sanne gammle bilde:)
Skal lage mej en vegg me svarte rame å ha bruntona bilde ta ungane i alle aldera..trur de blir bra:)
Ha en fine søndag:)

Tea Kristin sa...

Flotte bilder! Det er kjempefint med gamle bilder i svart hvitt og bruntoner - det passer kjempegodt inn i stilen din! :)

Merete sa...

he,he..måtte le av ditt forrige innlegg :oD phu..slitsomt med slike dagar! høyres ut som du har hatt ei utruleg travel helg..men då har vel du vore i ditt ess og kostr deg masse! flotte alle dei gamle bildene som du har ramma inn og hengt opp..koseleg å ha slike gamle skattar framme og ikkje berre legge dei i ei skuff eller skap..
sofan din blir nok råfin med kvitt trekk til sommaren! gler meg til å sjå bilder av det ;O) Ha ei super kommande veke, Elin!

Tone sa...

Så mange koselige detaljer du har hjemme hos deg. Og så nydelige puter du har sydd lenger ned :-) Må le litt av illustrasjonene på formen din. Det verste er at sånn har jeg hatt det to helger på rad nå, og jeg drikker så og si aldri ellers. At det går an...;-)Men nå blir det en stund til neste gang kjenner jeg på meg. Ha en fin uke kjære du :-)

liven sa...

Hei:) bra du var kommet deg igjen da:) hihihi....
Tøft skilt. Kunne hatt et sånt her i heimen også.
Du viser så mange fine bilder også. Skal spørre min mor etter gamle bilder tenkte jeg. Synest det er fint

Grip dagen sa...

Stakkar... Dama har hatt ei hard helg...

Denne fruen har hatt ei veldig sosial og livlig helg!

Fræddan var det spillekveld. Etter å ha spillt med barna, fikk vi hele hurven i seng (også naboens).
Etterpå spillte vi voksne et brettspill om vin. Med gode årganger i glasset, ble det en hyggelig kveld...

Lørdag bar det på hyttetur. Da var også naboene med. Vi kjørte i regn og snø og kom frem til sol!
Vi brant bål og grilla pølser. Om kvelden var det mer spilling. Den nye versjonen av TP. Knallkjekt!

Idag var det hagearbeid på programmet. På vei hjem var jeg nok en gang innom bruktbua og handla 2 kasser porselen!!
Deretter var jeg hos broderen og koste meg masse med mi lille niese. Da ho var nybada og kommet i ulldressen klarte jeg nesten ikke si hadet... Ho er nydelig!!!

Ei livlig og kjempegøy helg er snart over.
Nå har vi besøk og jeg skal ned og ta meg en kopp kaffi...
Snakkes!

Anonym sa...

Takk for hyggeleg helsing:0) Syns synd på deg i går, med tanke på formen... Det er pyton! Ha ein flott kveld:0)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Formen bedre i dag Bunny ?
Kanskje brukt bøtta til det du pleier da , hihi!

Jaja, nydelige bilder fra heimen .
Jeg er også veldig glad i slike gamle familie bilder , men jeg er så allergisk motsmåbilder på vegg jeg ....vet ikke hvorfor , men må ha enorme dimnesjoner på alt ! Mulig det er fordi jeg er så UTROLIG høy selv , hahahahahaha!!

Ha en god kveld vennen min !!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Jada jada!! Bare vent , nå må du snart få den sneisne lille bunny kroppen din ned hit så skla jeg ta deg med på en omvisning ....hahaha, det er nok ikke så stort , men nok til at vi får plass til litt champis!!!

natta duracell!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Koseleg å sjå bilder fra heimen din. Gamle fotografier er flott, og så kjekt å pynte med rundtomkring:)
Godt å høyre at du har komt deg etter gårsdagen. Det var illustrerande bilete du viste forresten:)*fnis*
Ha ei super veke.

Anonym sa...

Det er så fint med sånne gamle bilder, spesielt om man har en tilknytning til dem også... Heldige du! Jeg har akkurat startet å samle, så jeg har ikke så mange, men håper det blir maaange flere etter hvert... ;) Ha en finfin uke! Synnøve :)

Karna sa...

Helgene bare flyr avsted, men vi fikk endelig litt sol i helgen så det gikk å være ute...ikke værst etter uker med uvær!

Kjempe flott med gamle bilder, og kjempe flott når de hadde sort ramme.

Stakkars deg som ikke var helt frisk i går, kjenner ALT for godt til det, så det blir heller sjelden jeg går ut....Klarer jo ikke å begrense meg vet du, og kommer Jäger på bordet, så danser jeg snart på det....så det går jo ikke. Så er det den bonangeren,fydda!

Anna Lisa sa...

Mange koselige bilder duhar lagt inn. Spennende å sjå på. Håpar du får ein flott uke. Klem

Lene sa...

Godt å forstå at formen er bedre :) Ble nesten litt bekymret her - dramatiske bilder, hihi ;)

Så koselig å være gjest hos deg, Elin - både med tanke på hva du tilbyr av sengelektyre, og morsomme gamle bilder på do :) Hihi, ja, jeg tenker den 14 åringen kosa seg ;))

Ha en finfin dag - ny uke, nye muligheter :))