onsdag 16. januar 2008

Kreativitet og prinsesserom:O)



I kveld har det for det meste gått i printing og stryking.
Både til veslehuset og til hjemmet.
Foruten at vi jobber mye i veslehuset nå for tiden med masse nye prosjekter så har jeg noen prosjekter på hjemmebane også.

For å ikke gå i surr, gå lei eller bli helt tullete i hodet at alt sammen så har alt sine faste tider.

Akkurat nå planlegges det hva som skal lages til å ha med på Krims og krans i Februar, samtidig som jeg har kommet godt igang med Dear Agnes prosjektet.

Noen av dere vil nok dra kjensel på visse strykemerker som ikke inngår i Dear Agnes prosjektet.
Disse har kommet på mail fra Bergen til meg. ha ha. Takk vennen min, du er en knupp! DET FUNKET:o)



Prinsessa synes det var stas når mor var oppe på rommet hennes for å ta bilder i kveld. Hun poserte villig vekk i håp om at hun fikk komme på bloggen.( men det får hun ikke)

Som jeg skrev tidligere så ble det ommøblert( se det som en del av januar treningen). Senga er flytta, hylla er flytta, ut med noen møbler og inn med noen andre.
Jeg har en datter som elsker loppis og hun har virkelig sansen for ting. Vi var på brukt butikk i Danmark i sommer og da kom hun over dette bilde av hunden og hesten( mor kom over Jesus) så gikk vi der igjennom hele byen med hver sitt bilde under armen og smilte så fornøyde begge to.



Når rommet ble malt i sommer var det etter ønske fra prinsessa at det skulle stå " HEST ER BEST" på veggen. Etter mye tenking så gikk jeg med på det. he he
Det var ei ganske stolt jente som kom hjem fra skolen i går å så at mor hadde satt inn gyngestolen.



Farfaren er også kreativ til tusen. En gammel snekker bør jo være det. Her har han etter eget hode laget en knagg som han mente ville passe perfekt til denne hestegale jenta i familien.
Den falt veldig i smak.
Kul er den også.



En ekte prinsesse har jo selfølgelig lysekrone på rommet sitt. Mor ønsker seg også en slik til å ha over kjøkkenbordet.


I kveld har jeg klippet opp stoff til 4 Dear Agnes puter som skal syes. Jeg har lagt klart stoff til mine flotte Lexington puter som skal lages til Tv stua. Har så mange planer at det rett og slett måtte skrives ned for tenk om jeg glemte noe.

Så her folkens så går det så det suser både på hjemmebane og på veslehuset.
Nå skal jeg ha meg en bloggrunde hos alle dere supre damer der ute.
YOUR ALL MAKE ME HAPPY!!!

Masse klemmer fra Elin:O)

31 kommentarer:

Zizzi Molde sa...

siden du er innom for å si god morgen, kan ikke jeg være verre; En riktig god natt til deg, min venn :-)

Nette sa...

Nå er jeg lettere sjokkert over dine antydninger om grisene mine altså...hihi...tenkte ikke på det i det hele tatt jeg, men det kan nesten se ut som om de tar seg av produksjonen selv ja...huffameg!
Men over til deg...knallfint prinsesserom ja, de knaggene var helt fantastiske og skriften på veggen...stilig!!!

Anonym sa...

Så nydelig prinsesse rom! Prinsessa har god smak ser jeg, nydelig bildet!

Verkstedet sa...

da sier jeg natta til deg elin. jeg har ikkeovet mange timene før du er opp igjen....;)
så flott på rommet- er skriften samme prinsipp som du lærte meg??? veldig flott ble det, og tøffe knagger. tenkte på en enkel hylle til insten sitt rom, sett sånne som prinsessa har før, er det ikea? eller?
tøff knagg, da!!!!!
fortell litt om krims og krans eller hva det het. spennede!!!! lykke til. ( bare ta med deg noen votter og smykker også....;) Jeg kan søke på stilling hos dere....;) tuller litt n, men det hadde vært noe, bare dere ikke var så langt unna....:( synes godt du kunne vært bergenser, du har jo så mange bloggvenner her:)

Emmeline sa...

Har jeg gått i hi ja??? Hehehe...
Jeg har jobbet fra 09-21...Det er sikkert vanlig for deg, men IKKE for meg for å si det sånn!
Da jeg kom hjem så hadde jeg denne SYKE ideen om å poste et Madicken innlegg som tok en hel EVIGHET, jeg er jo ikke akkurat et geni på denne forbaska datamaskinen og YouTube????? Det var bare HÅPLØST å få det til å funke, men men!!!
Så nå skylder jeg omtrent 69 kommentarer ser jeg??? HJELP....
Jeg er jo bakpå før jeg i det hele tatt har lagt ut et nytt innlegg, hehehe...men jeg får ta det over langs. Jeg vurderer faktisk å rydde et barnerom for å ta noen bilder til bloggen. Hos meg blir det nok et gutterom, jenterommene er det så mye STASJ på at det nesten ikke kan nytte å rydde eller style:)
Knallfine bilder og gøyt innlegg fra deg i dag. Skjønner at kopilogopressen kjører for fullt for tiden, hehehehe!!!!
Barnerommet til lilleprinsessen er fremdeles knallfint og hest er fremdeles best ser jeg, hehe. Koselig knagg til hest er best jenten--den må jo være helt perfekt! Ja Elin You make me happy too:) må jo bare få si det helt tilslutt. Nå skal jeg ta meg en LITEN runde...klokken er jo snart halv ett, og i morgen er atter en dag. Klem

Bestefars Verksted. sa...

Tusen takk for de fine ordene om mine bilder,koselig at du liker dem !! Pris skal du få,når du er klar....du er jo som reneste duracell-kaninen...sover du ved symaskinen ?? Og sååå mange fine prosjekter på en gang,hadde blitt helt svingstang, jeg....men du er iallefall til veldig stor inspirasjon,det skal du vite !! Er stadig innom Veslehuset,for og se hva du og Marit kreerer,sammen er dere jo dynamitt :)Ha en fin dag imorgen :)

Helene sa...

Se du også har slått deg opp i "kopibransjen" Veldig fine logoer du har fått fra Emmeline.
Fikk også dem fra henne og det ble jo noen puter av det. Greit å slippe å betale 500 kroner for en pute når en bare kan kopier, stryke og ha speeden i bånn på symaskinen. Vel, din symaskin har vistnok bare den hastigheten skjønner jeg for du suser avgårde med det ene prosjektet etter det andre. Tenker jeg skal prøve meg på bade Tildaer. Både i min fasong og de nye som ligner noe veldig på deg og Marit he,he.

Aina sa...

Det var et lekkert prinsesse rom, ser ut som det er flere som liker lysekroner;0)
Knaggen var så fin, det er tydelig hest som er best ja. Hadde hestedilla selv da jeg var ung, og nå holder jeg nok på å "smitte" datteren min ved å lese gamle hestebøkene mine for henne på sengekanten.
Har lett fram en hvit hylle fra kjelleren, og lurte på hvor jeg skulle plassere den...kanskje herme litt ;-D

Du står på og er produktiv, imponerende tempo og resultater-flinke pia:0)

Ha en fortsatt kreativ uke!
Klem fra Aina.

Gunhild sa...

Kjempefint rom du viser. Jenterommene her er en katastrofe for tida. Vi blir jo heller aldri ferdig med de nye rommene i kjelleren. Men det blir nok en dag...Du får ihvertfall arbeid unna. Blir bare veldig imponert. Har du sett den nye Panduro-katalogen? Mye spennende nytt i Tilda. Likte så godt boksene og de Sweet Country damene. Ha en god dag!!

Anita sa...

Åh! Kjære Elin!! Håper virkelig ikke at du føler at jeg går dere i næringen og hermer etter det dere gjør!! HAr aldri ment å gjøre det iallefall!! Syns at mine ting er av den enklere typen, mens dere syr mere avanserte og flottere ting!! Kommer nok ikke til å legge ut så mye til salgs heller, men innimellom blir det nok noen!! Og dette restpartiet som var igjen etter julesalget, er jo greit og bli kvitt!!
Rommet til prinsessa de er kjempefint!! og så moro at hun også har øye for ting på loppa!!
Her hos meg i dag ligger jeg og veslegutten med omgangssyken!! Lillemor hadde for noen dager siden, så nå er det bare å krysse fingrene for at de andre to holder seg friske!!
Nå kaller sofaen!! Har tenkt å sove det meste av dagen idag!!
Ha en flott dag!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen :=))

Jaha , herremin , her er det jammen ikke enklet å følge med om dagen ....ska sei du har blogga i det siste da !! Masse koslige bilder , og flotte tildaer .

Prinsesse rommet er ufattelig flott , en prinsesse verdig !!
Likte spes. detaljene med hesteskoene , personlig og flott , alt sammen :)

Det er litt av en jobb du har om dagen må jeg si ...imponerende .

Ang tøyet er det slik:
Str. small svarer til 38 - 40
Str. medium svarer til 42 - 44
Dette er jo litt flagrende tøy ,så man kan vel ha litt å gå på . Spent på dette j a......!!

Ha en god dag i vest , stor klem

irina sa...

Takk for korslig kommentarer på bloggen :) Når formen e bedre og ting har roet seg skal jeg sende deg en mail. Om vesker og diverse... Må holde steng i dag...har alldr gjordt det før...men føler meg og ser ut som en zombi....skal legge meg !!!
Så fint rom og de knaggene var bare så stillig :) Æ har heller ikke lyst til å bider av dem på bloggen )

Marie sa...

Ja jammen går det så det susar hos deg! Rommet til prisessa di er nydeleg! Eg er imponert over kreativitet og arbeidslyst!

Ha ein produktiv og fin dag :)

MODERN COUNTRY sa...

Koselig rom har prinsessa!
Hest er best ja :) Var ihuga hestefan da jeg var yngre jeg og, er vel bittelitt frelst enda. Har ikke klippet og flettet hår fra en hesteman vel? hihi...hadde jeg hjemme på veggen husker jeg.

Fikk sydd litt i går jeg og, men studiet kommer nok først. Skal bli spennende å se hva dere legger ut!

Ha en super kreativ dag snuppa!

Anita sa...

Hei igjen! Ville bare forsikre meg om at du ikke følte det litt tråkket på!!! Og det er bra at du ikke gjør!! Nå sover han på sofaen! Og jeg har sovet lenge! jeg og!! Føles så bortkastet, jeg haddde så lyst til å få sydd hans liftgardin også, ble så fornøyd med den andre! Og så, ikke det at jeg kan gjøre no med det nå altså, fikk jeg en katalog fra Panduro igår og der er de skjønneste nye kreasjoner fra Tilda!! De erbare såå fine!! Noen slanke badejenter og en country garden jente, som var helskjønn!! Vil ha ! Skal ha!!
Nå er det badet som kaller! Må få stelt meg litt, kanskje jeg føler meg litt bede da!!
Ha det kos!

Elises univers sa...

Så flott jente rom, kjekt å få noen ideer til tiden da prinsesse og rosa ikke lenger er så inn. Kjempe fin blogg du har!

ChatrinesLiving sa...

Tusen takk for kjempekoselig hilsen til meg!:)
Hos deg går det unna, ser jeg:) Å flott rom heste-jenta di har fått! Alle sånne prinsesser har vel en sånn heste periode en eller annen gang, har de ikke?;)
Veldig flott har hun det i allefall!
Ha en super dag!
Klem:)

Merete sa...

Så knallkoselig prinsessa har fått det på rommet sitt!! flott skrift på veggen og knaggen med hestesko var rålekker - ekstra stas at farfar har laga den, vil eg tru! Ha ein fin torsdag, Elin :o)

[morgrethe] sa...

Her går livet fortsatt i full fart. Men du er så flink til å få satt alle ideene dine ut i livet. jeg vil så mye, men rekker så lite. En del av skylden må nok denne blogginga ta. Men det er jo så gøy det også da. Prinsesserommet var da så koselig. Knaggen til farfar var en veldig god ide for en heste-jente. Krims og krams har ikke jeg heller fått med meg hva er.... regner med at du har skrevet om det tidligere, men det har visst gått meg hus forbi;o)

Anonym sa...

Ha,ha måtte le for meg selv, nettopp kommet fra Ikea med samme lysekrone til prinsessen her i huset sitt rom, forsøkte selv å være elektriker med dårlig hell, her gikk strømmen i hele huset, Begriper det ikke, hva jeg gjorde?! Å skru ut 2 ledninger fra en sukkerbit er jo ikke verdens vanskeligste sak,;du må ha kommet borti noe, kom det tørt fra den mannlige kanten! Men nå er det lys i den og den er like flott som din! ;o))) Så koselig rom du viser!
Ha en flott kveld
Hilsen Lisbeth

My little footprints sa...

God kveld i stua ;)
Så fint du har gjort det på datteren din sitt soverrom! Og jammen må jeg si det må være moro å ha en datter som også er loppis-frelst? Får jeg barn, kommer de til å bli tvunget-loppisfrelste *ler*
Morsomt å høre om dine proskjekter! Lykke til videre med dem!
En fortsatt fin torsdagskveld ønskes til deg!
klem fra Beth

Nina i Paradiset sa...

Så koselig prinsesserom da! Likedan seng som jeg sover i hver natt også... (litt større min da!)

Fikk ikke kommentert ditt forrige innlegg med den der aldeles nydelig vesken! Selv er jeg ingen veskenarkoman (elsker bare å kjøpe de) men en sånn en ville jeg elske å gå med. Selvsagt en litt enklere en til hverdags, om en ikke går inn for uttrykket: Hver dag er en fest da! ;)

Og som trebarnsmor som også tenker litt miljø (nei, det inkluderer IKKE bilbruk! ) må jeg si at når du har mer enn en unge, er det HELT naturlig å bruke hånddukene mer enn en gang! Kunsten er å ha en litt skitten en liggende som brukes til å tørke føtter og gulv med. (tråkke på med andre ord)

Med hånden på hjertet så er det eneste som ligger i min skittentøysdunk for øyeblikket en hvit truse som lurte seg unna forrige hvitvask, og ett par hagehansker! Jeg kjører max to maskiner om dag!

Mita`s hjørne sa...

Jammen ble det ikke et skikkelig prinsesserom til jenta da...
Måtte le litt jeg da - har ei slik lape i trappoppgangen og skal ha ei likedan på kjøkkenet...

Ha en koselig kveld...

liven sa...

Åh så koseligt rom prinsessa har da:) Der koser hun seg nok masse. Og så kjekt med en kreativ farfar:)

Berit T sa...

Så flott det var hos prinsessa di, og ikke rart hun koser seg der.
Veldig greitt med en mamma som lager så mye fint, i en fart...
1 2 3 så er det nye puter i flere varianter...
Du er bare SÅ dyktig i alt du foretar deg, imponerende.
Ha en fin kveld iallefall.
Klem.

Tonje sa...

så flott det ble på jente rommet=) Nå er hun nok fornøyd,nå som hun endelig fikk hest er best på veggen...de knaggene måtte da være midt i blinken for det rommt=)

Du må ikke lage og styre så mye at du sliter deg helt ut nå vennen!

Blir det å komme inn flere slike nydelige hunder på veslhuset??

KLem

Lovise sa...

Hu og hei som du koser deg, Elin. Fortsett med det:)
KLEM.

Helene sa...

Hei igjen
Jeg fikk mønsteret i posten i dag. Er ferdig med en nå. Stusset litt på hvorfor jeg skulle ha ståltråd i ørene. Der var jo liksom ingen ører, men så skjønte jeg at du må ha fått dette mønsteret på en hare eller hund etc. med ører samtidig med badedamen.

Anonym sa...

Heisann :-) Bare innom for å ønske deg en god Fredag, og snaaart god helg! Har du planer om nok en produktiv helg? Blir så imponert av deg jeg!!

organic-lizzi sa...

Sååå fint prinsesserom:-)Knaggen var både fin og kreativ..
Ikke det minste bekymret for at du skal gå surr i prosjektene så ordentlig du er:-))Det hadde vært værre her i huset!
Deilig helg & stor klem fra Randi

Emmeline sa...

Måtte bare innom en liten tur igjen:) Har hatt en helt håpløs travel uke med jobb på dag og kurs og møter på kveld, så da er det stille på bloggen min for tiden. Klarer likevel å hekle litt, har kommet opp i førti ruter allerede, og det er jo bra for jeg har regnet ut av dette prosjektet vil kreve minst 150 ruter snakker om et evighetsprosjekt.
I dag er det helg... Jeg skal på salg på en interiørbutikk borti veien nå klokken 10.00 og så skal jeg ut med to barndomsvenninner i kveld. Det blir nok høy champagnefaktor så jeg gleder meg til det. Ha en god helg; vi blogges nok!