onsdag 23. januar 2008

Livet er herlig:O)



De siste dager har jeg ikke fått til å kommentere hos mange av dere. Vet ikke helt hva problemet er men det har vært slik av og til med bloggene. Forhåpentlig vis så løser det seg fort men jeg innom og leser hos alle sammen:O)

I dag har det gått i sying(BOMBE) men endelig har jeg fått somla meg til å legge disse ut på veslehuset.
Eller rettere sagt den ene. Den andre kommer i løpet av kvelden.




Jeg har mange prosjekter på gang og jobber som bare det for å få sydd opp noe til salg og noe til meg selv. Jeg sitter her om dagene med musikk på full guffe og syr og synger.

Naboene tror nok det har flytta inn en tenåring her i huset. Jeg syr best etter Metallica:O)
Til helga skal vi ut med jobben til mannen og skulle hatt sydd meg en veske til fredag. Så i morgen blir det mer Metallica, mer synging og mer sying.
Lørdag skal ha to tantebarn på overnatting og et tantetante barn på 5 måneder. Vet ikke helt hva som blir verst jeg.
En fjortis eller en baby???




Babyen sover iallfall fra klokka 20 om kvelden( det betviler jeg at fjortisen gjør)
På kvelden skal jeg få prøve å kommet i gang med dette prosjektet. Har to slike som skal bli fronten på en 40x40 pute. Tror disse kan bli flotte. Kjøpte disse i Danmark i fjor sommer.

Nå skal jeg rundt å se hva som skjer her ute i blogglandia.

Ha en flott kveld alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

54 kommentarer:

Tea Kristin sa...

Kjempenydelige!!! :)

Helene sa...

Hei
Glemte å si at jeg kom med på givealong :0) Takk for tipset!

Fine puter. Trodde først det hadde tippet helt for deg og at du hadde brodert alt for hånd. Så kom lyset og jeg skjønte at du hadde kjøpt stoffet/duken slik. Tar av og litt tid før pæra slår seg på...

Lilla Blanka sa...

Elin, vad fina saker du har gjort! Kuddarna är jättefina!
Kram
Mia

Nette sa...

Lekkert lekkert! Du må så absolutt lage en veske til deg selv, reklame for Veslehuset og det da vettu:)))
Takk for kommentaren din på mitt grufne innlegg, jeg er veldig glad nå da, etter å ha fått så masse herlige tilbakemeldinger! Men det er ikke gøy å bli beskyldt for noe man ikke har gjort...måtte bare få det ut:) En tutorial er vel rett og slett det engelske ordet for oppskrift eller bruksanvisning? Ja, noe sånt:))) Ha en fin kveld!
P.S. Metallica??? Kanskje jeg bør prøve det, så jeg bir like effektiv som deg? Hihi...

Hulda sa...

Har savna deg på bloggbesøk, Elin! Håper at det retter på seg, slik at du greier å få lagt igjen kommentar igjen. Virker som det er bare du som har hatt problemer med det.

Så fine puter du har sydd, virkelig flott vri på lukkinga. :) Likte også veldig godt de putefrontene du er i gang med. Lekkert!

Marie sa...

Så fine puter du har laga!

Kreoline sa...

Metallica funke bra det. Nydelig pute, så tror eg at eg hadde foretrukke ein liten på 5 mndr., litt for mye arbeid med ein fjortis, gla eg e øve det stadiet med mine. Ser fram til den 29, glede meg te å se ka du har sydd eller lagt. Me stille nok mannsterke hvis alt går itte planen. Ha ein flotte dag i mårå Elin, knib.

Verkstedet sa...

så dumt at bloggene tuller. hm....har selv hatt problemer med å kommentere hos marte, men ingen andre.
hvis du ikke får til å kommentere, virker heller ikke det kommentarfeltet mitt ???
send en mail ang smykke om du vil, produksjon pågår, men lager helst ikke opp for mye uten å vite, blir vel dyrt å handle inn.
har du forresten prøvd deg på nåleputene til tilda??? kunne tenkt meg en sånn....de med sånn ring og et lite broderi på puten. har bare en sånn kip en i skumgummi som nålene knapt holder seg fast i.
ha en fin kveld.
klem fra Karoline.

Verkstedet sa...

glemte å si at puten ser lekker ut, og likte pynten som hang på!!

Berit T sa...

De kakene på toppen såg knakande gode ut!!
Putene var flotte. Den som ikke var montert- det var et nydelig stoff- er det håndbrodert?
Du har så mange kreative ideer- og alle blir visst satt ut i live.
Voksduken blir vel veske til prinsessa i en fart tenker jeg!
Ha en fin sydag i morgon også!

Bestefars Verksted. sa...

Hahahaaa,hei på deg ! Blir man så effektiv av Metallica ??? Tror aldri jeg har hørt på dem,jeg.....men nå skjønner jeg jo tegninga !!!! Det er nok musikken min det er noe feil med.......hihi... :) De pute-frontene dine var jo rålekre ! Og putene også ! Du får sy(nge) videre,om naboene lurer fælt,så dr.. i det !!! Tror Metallica hadde vært stolt av å være inspirasjonskilden din,jeg :) Hu og hei,sy i vei !!!

Emmeline sa...

Svitsj: Klokken ti legger du ut innlegg og klokken elleve har ti stykker vært innom:) hehehehe..
I går hadde jeg problemer på Albertine sin blogg, lurer på om blogspot har vært litt ustabil rett og slett!!!
Begynte å lure på om du hadde brodert akkurat som Helene trodde. Å hjelpe og trøste tenkte jeg; nå går det over alle håndarbeidsstøvleskaft for å si det sånn... Men likevel dette blir knallfine puter. Jeg rykker stadig nærmere symaskinen. Har kjøpt seks innleggsputer i dag, nå mangler bare trekket som jeg skal sy...hehehehe! Fikk iallefall byttet den brukkede stolen på IKEA jeg funderte nøye på hvilken løgn jeg skulle fortelle om hvordan den hadde brukket. Siden ingen av ungene er villig til å fortelle hvordan det har skjedd så aner jeg det ikke, men den unge mannen kastet et blikk på min trinne figur og gav meg sporenstreks en ny stol. Du verden!!! Kanskje det var de høyere makter som bestemte seg for å forhindre meg i å lyge, men jeg hadde ikke funnet på en lygehistorie så det hadde ikke blitt noen lyging uansett for å si det sånn...
Jaja snakk om mye mas og lite innhold!! Men sånn er det jo bare:) Ha en fin kveld Elin, glemmer helt å si : NYYYYDELIGE PUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei på deg.
Eg må nok takke nei til det flotte tilbudet ditt om å få lov til å brodere hardangerbunad!!!!
Eg broderer dette kun fordi ho er datter mi,hehe.
Eg må snart fram med lupe om eg skal sjå og brodere desse bittesmå korsstinga nå på kvelden.... Det kan ikkje vere noko med synet og alderen eller?
Nydelege puter du har sydd Elin, du er ein racer på å sy.
Det er lurt å ha skikkeleg musikk når ein held på med sying, ivertfall noko som overdøver symaskinen,hehe.
Ha ein fin kveld, eller natt må det vel kanskje bli nå:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Nananannana Nannnannannnanananaaaaaqab wdewøjbfrøea Shit ! Tenkte jeg skulle gjøre som deg så synge mens jeg skrev, men det hadde jeg altså IKKE tålmodighet til !!

Jaja , kaninen min ser ut til å holde tempo oppe på alle måter her ja ....klarer virkelig ikke følge på jeg ! Så masse flott du har laget , du er imponernede du altså!

Hahaha, så du drømmer om å sette "giftig" i status feltet ..???Stå på jenta mi...
Jeg hørte forresten på direkte kanal 24 /el p4 om dagen en stakkars dame som prøvde å tvinge samboer gjennom 30 år inn i ekteskap..hahaha, jeg dør , kjente jeg rømdmet på damas vegne....!!

Vet ikke hva de grønne tingene på bloggen min heter .....men sjansen for at de lever så lenge som det tar å finne det ut ....er det ikke verdt , tjihi!

Har fått fake blomar i butikken nå, kanskje det er billigere i lengden for oss .

Vel , nå må jeg drikke vinen min , så er det natta . klem

Gunhild sa...

Hei, hei! Så nydelige puter det blir. Du har virkelig blitt ei sydame. Idag fikk jeg Panduro pakka. Men boksene kom ikke....Har veldig lyst til å sy litt selv for tida, men får jo ikke somlet meg til å få levert maskinen på reperasjon.

Karna sa...

Kjempe flotte puter, nydelig det gamle bilder du bruker.

Koselig med en baby i huset, kommer nok til å gå helt fint. Til fjortisene får du kjøpe inn en god DVD eller noe....det bruker jeg å gjøre. Ellers går det mye i spill når tante barna er hos meg, og her er det ikke noe "tape med vilje" her er det ramme alvor for alle deltakere. Elsker konkurranser der vi spiller litt av mange sanger, så må de gjette hvem det er....

Ha en fin torsdag, jeg trodde jeg hadde forsovet meg, og sitter nå på jobben en time før jeg skulle....er det mulig?!?!

Albertines verden sa...

Gassen i bånn! Godt du er noe å holde fingrene i, tenk på alt det gale du kunne gjort i stedet. Vakre puter, ble det. Ja, gulvet er fint, ikke sant? Jeg har noe lignende hjemme i glassverandaen, hallen og wc, bare større. Kunne tenkt meg det flere steder, blir aldri lei. Stoltrekkene er min favoritt, de kan brukes flate når det er god stopp i stolen, ellers er det en lomme til å ha en pute i. Så vidt jeg husker koster de rundt 160,00 pr. trekk. Spriter opp enhver stol!

Anonym sa...

Så lekre brikker! De blir nok nydelige puter med litt trylling fra deg!! Hihi skap Metallica fan (og Iron Maiden *rødme*) jeg og ;-)
Ha en koselig dag!

Tiril sa...

Du er en reser,nydelige de putene dine,syns det er så flott med de gamle bildene du setter på.
Kan overhode ikke sy selv,så jeg blir jo imponert.
Ha en glimrene dag

Huset i Hagen sa...

Fine puter Elin. Nydelig med den pynten på. Jeg er så imponert over alt du får til (tror jeg gjentar meg selv nå ;0) ) så likte jeg veldig godt den puten fra Danmark med bilde i. Synes det er så fint med sånn hullkant. :0) Kos deg videre med sang og sying. - og barnepass ;0)

Anna Lisa sa...

Veldig fine puter:) Lykke til som barnevakt:) Bare tenåringen får låne en pc går det nok greit. Sier det av erfaring. Har tenåring sjølv i hus:)Men lykke til. Ha en fin dag. klem

Lemi sa...

hei hei.. grunnen til at d bare e bilde av mamman og ikke karnevalsungan, e før at æ vil holde ungan anonyme, og andres unger iallefall..
så da må dokk klare dokk me ei voksen katt ;o)

Anonym sa...

Nydelige puter du har laget! Masse annet flott her i bloggen din også! Kommer snart tilbake :o)

Det lantliga hemmet sa...

hej! vilka fina saker du har sytt tack så mycket för att du gillade mitt hem.. och att man kan inspirerar er där ute i världen.. jag kommer att återkomma till dig med.. på återseende..kram.

ps. jag länkar till dig ifall det är ok?..ds.

På min gatan i stan sa...

Åååååh..vilka underbara kuddar!!! Du ska inte börja med webshop? ;-)

Ha en finfin dag!!!

Kram!!!

MODERN COUNTRY sa...

Haha, til Metallica sa du?!?! Hjelpes..ja, det var vel det jeg hørte på på tidlig 90-talllet. Da hadde jeg litt bedre "hørsel" :))
Nå går det mest i "Easy listening", rolig og oppmuntrendes så jeg får jobbet. Men pleier å sette på p4 jeg da, på nettradioen, å så sitter jeg og diskuterer med programlederen hvor mye rart som skjer i Norge :)
Må jo følge med..Ser faktisk på nett-tv av og til. NRK har gratis programmer og direktesendte nyheter. Oj, nå spore jeg litt av her..kremt..

Jo, så til putene dine, vakre! Nå skjønte jeg hva du mente med blonder og "sånt" :) Det er jo detaljene som gjør det!
Her syes det og, men ikke i like stort tempo. Broderingen tar mesteparten av tiden. Men så blir det fint og da :)

Vel, du får kose deg med Metallica og sying din høne!

På min gatan i stan sa...

Åh, där måste ja ju in och titta!!! :-)

Kram!

liven sa...

Hei:) Viktig å ha musikk man liker når man jobber. Kan ikke jobbe uten....men har som regel plugger i ørene for ellers klikker de rundt meg!!!
Åh de er bare så fine de putene dine altså:)
Kjempefin blomsterpotte oppe i hjørnet ditt men det er ikke den jeg har sett. Men det var jo blått på den så........ Ha en fin kveld:)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Imponerende lekre ting du har sydd, har hatt meg en turn foran maskinen, men det kan du lese mer om i innlegget mitt..... Jotakk kjenner til Danmark og Noa, i år skal skolekorpset til min datter til Danmark, men 5 dager som leder holder hardt, selv med bonusen: å kjøpe Noa klær,det er ikke verdt det, var leder i 3 døgn i Stavanger i fjor, var helt kake etterpå !! Lykke til som barnevakt!
Klem frra Lisbeth

Miss.T sa...

Nydelige ting du lager !!

Lena sa...

Putene dine er jo helt fantastisk fine!
Jeg elsker puter, og får aldri nok av dem:)
Det stønnes fra samboeren når jeg stadig kommer hjem med et par nye..
Men forandring fryder jo!
Du er kjempeflink, skjønner ikke helt hvordan du får tid til alt!!
Ha en riktig god helg:)
Klem fra Lena

faster atta sa...

Så fina kuddfodralen blir, gillar din design "dear Agnes"!!!!

Anne sa...

Å så fristende heading du har fått. kommer ilende til jeg og spiser litt.
Har akkurat hatt omgangssyken, så her er faktisk endal plass...

Trøstes min, blir fortsatt stm av beundring hver gang jeg kikker inn til deg, så kreativ og flink du er

:-)

Lotta sa...

Tack så väldigt mycket för snälla ord om mina dockor! Men du gör ju så fantastiskt mycket finare dockor. Dina är helt ljuvliga!

Kram
Lotta

elisabeth sa...

hahaha...synes jeg ser deg i mørke natten;)
her har det vært to bursdager på to dager, og det siste selskapet tok helt knekken på meg...puh!
Det jobbes i alle retninger, og mye som skjer, men vi liker jo det;)
Skal si du er flink, og hvilke nystrøkne puter!!!!!!!!!!!!!
Pass deg så ikke du brenner deg, vet du! Du er jo litt utsatt for ymse yrkesskader:))
Jeg fant ikke en fin nok klorin flaske å sende deg, så derfor kom ikke den;) Men der jo en businesside, lekre delikate flasker til klorin, jif og salmiakk...hmmm, men kanskje de da ikke ser så skremmende ut lenger, akkurat som om det hjalp deg...hihi:)
Ha en trivelig kveld, og de putene dine er bare smashing, og blir nok en stoooooor hit!

Ljuva ro sa...

Hej! Jätefina kuddar! Kul med personliga kuddar!

LiSbEtH sa...

Metallica gitt.. Ja, hvorfor ikke? Putene ble hvertfall kjempefine.

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fine puter :-)
Det går nok bra å være barnevakt tenker jeg. Så metallica er tingen ja. Joda, det er noen cder av dem her he, he. Ønsker deg en fin kveld.

Merete sa...

så fine putene blir!! Det gjorde seg verkeleg med sløyfebåndet på toppen der :o)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka underbara kuddar du sytt !
Extra fina blir dom nog för att du syr dom till Metallicas bra musik ;-)
Ha det gott / Lotta

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fina kuddar du gjort....Hoppas att allt är väl med er alla många kramar /Majsan

Anne-Berit sa...

Du lager så utrolig mye fint,og vet du hva,nå har jeg vært innom HELE bloggen din,fra begynnelse til slutt,det tok sin tid gitt,med alt det flotte som var å se på.Men vet du hva jeg savnet,et bilde av hunden din.Leste nemlig på sidefeltet om deg at du har hund du også,hadde vært gøy og fått sett den synes hundegale meg.Ønsker deg en flott fredag:)

krinkelkroken sa...

Hei Elin!
Utrolig vakre puter! Kan jeg spørre deg hva de arkene heter som overfører bilde til tekstil? Har letet og letet men finner ikke ut av det, gjerne hvor man får kjøpt dem også;)
Metallica er bra, lene siden jeg har hørt på dem;)
Nå skal leieboeren vår flytte og da blir det bedre plass, håper på å bli litt mer effektiv da:)
Ønsker deg en fin helg!

ChatrinesLiving sa...

Nydelige puter!!
Ønsker deg en riktig go helg!
Klem:)

Metteflette sa...

Så mye lekkert du lager!!!!!!! Liker veldig godt "Agnes" konseptet ditt og så har det jo en mening for deg og det gjør det ekstra spesiellt syns jeg! Ønsker deg en kjempefin helg! Du er vel igang med fredagsvasken som vanlig :-) Stor klem fra Mette

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Nydelig puter du har sydd Elin.
Du har sikkert hode full av IDEER som jeg gleder meg til å få se etterhvert.
Ha en fin dag og klem fra meg

FO - 2 sa...

Vakre puter. Bra jobba! :)
Livet er herlig ja. Helt enig med deg.
Ønsker deg ei gooood og herlig helg! :)

Berit T sa...

Innom for å ønske deg en fin helg, og :Ja livet er herlig!!
Klem.

Anonym sa...

Hei vennen! Bare innom for å ønske deg en kjempekoselig og kreativ helg! Noen sjangs for at du kan smitte litt kreativitet over på meg?! ;-) Blir helt målløs av dine kreasjoner og ditt enorme arbeidstempo :-)

liven sa...

Hei igjen:) hører på "Nothing else matters". Den er bare så fin!!!!

Beas sa...

Men oj, du syr, syr och syr...och vad härligt - till Metallica dessutom.

Du får sy några kuddar tillsammans med fjortonåringen - tror du inte det skulle vara uppskattat? I lämpligt tyg och utförande?

Kram Bea

Aalerud Stall sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på min blogg :-) Blir alltid imponert over alle dere som er flinke til å sy! Skulle så gjerne ønske at jeg var det selv, men ikke engang kurset "Lær å bruke din symaskin" hjalp for meg... Altså et håpløst tilfelle. Uansett så har jeg vel forsøkt da, ikke sant? Du hadde laget kjempefine puter! Ha en flott kveld :-)

Emmeline sa...

Du har jo ikke vært innom siden min i dag??? HVa skjer????? Skal du ikke ligge igjen en hilsen og si noe om hvilken interiørtype du er????
Neida jeg bare tuller Prinsesse--Du har nå 52 blogger som du skylder kommentarer på...Jeg har oppdatert adresselisten min i dag igjen, minst 10 nye blogger. Det renner inn med nye bloggere, veldig kjekt og spennende!!!
I dag har jeg sydd rutepute UTEN linjal og det syns for å si det sånn...Ser helt sinnsyk ut hele puten, og jeg gav bare opp tilslutt, men kanskje jeg går på med nytt friskt mot i morgen...Event må jeg få tak i en sånn skjæreting som de quiltedamene har... Blogges, tudelu!

Tonje sa...

så flink du er=) Metallica er jo bra da...så hadde jeg vært naboen din kunne du bare ha spilt enda høyere=)

Håper du får en fin helg=)