mandag 14. januar 2008

Ting i huset fyttes i ring...



...om nødvendig. Når det nye skapet kom på plass i stua måtte speilen vike. Tilbake igjen til gangen. Så her henger det.
Fargen i gangen skiftet fra hvitt til svart, hvitt og noen innslag av sølv også brunt.
Tror jeg skal få inn noen detaljer i en vårfarge for det ble altfor mye brunt.

En feilsydd pute i Dear Agnes befinner seg på stolen.
Klarte å jukse den til så den kan brukes her hjemme men ikke selges. Måtte også røve med grå blonder men det blir hvite!
Venter enda på en foresendelse med stoff som disse putene skal sys i.




Skjønner hva jeg mener om at det er altfor mye brunt. Tips mottas med takk.
Her må noe gjøres!




Denne helga har 33,33% av familien vært friske og raske.
Denne 33,33% har sydd som bare det. Det har blitt to Tildaer og en godnatt Tilda.
Maskinen har nesten ikke fått stått i fred og når det har vært stille her så har denne 33,3% stappet og sydd for hånd.

Det blir nok litt stapping i dag også for prinsessa blir hjemme fra skolen.
Så foruten å stappe, sy og rydde så skal jeg fungere som sykepleier enda en dag til.

Her ser dere Tilda nr.2. Jeg elsker Green gate sine farger.
Synes de har så flott sammensetning av farger.
Her har jeg brukt dette som inspirasjon.
Rødt, hvitt, blått og rosa.
Har gjort klart til en til nesten identisk, bare med hvit genser og et annet forkle.



Dette stoffet er nytt. Tilda stoff.
Måtte prøve det ut på en godtnatt Tilda.
(ingen vinger- ingen engel).
Dette er nok en gutte Tilda for det var ikke mye feminint over den. Men søt er den allikevel.

Her finner dere disse hvis dere skulle få lyst på en gutte tilda eller en Greengate inspirert liten dame.




Siden vi blir hjemme i dag skal jeg prøve å ta et skippertak oppe på frøken syk sitt rom. Kle skapene og kommoden skal ryddes opp i. Akkurat nå ser det ut som prinsessa ikke har noen kleskap eller kommode for alle klærne ligger på gulvet.(?)

Ha en flott mandag og ei flott uke.


Masse sykepleier klemmer fra Elin:O)

27 kommentarer:

Karna sa...

Alt blir flyttet rundt på hos meg også, i dag skal jeg ha besøk, og jeg har bært stuebordet mitt ut....hva skal vi da sette kaffekoppen på? Midt i trappen står sybordet mitt bom fast, prøvde å bære det ned alene, det gikk ikke bra. Trappen tok skade, og det gjorde jeg også. Helt gul og blå....er det mulig!?!?!

Nydelige tildaer du har laget igjen Elin, jeg må starte på et vognteppe til en liten jente. En jeg jobber med skal bli bestemor i disse dager, bestemoren er bare 37 år, og ikke helt klar til å bli bestemor, men hva kan en gjøre. Fikk telefon isted om at de var på vei til kvinneklinikken, så det haster litt med det arbeidet. Akk ja, får se hva jeg får gjort i løpet av uken.

God bedring til prinsessa!

Donnas Verden sa...

hei hei

Så flink du er:) Jeg har helt sy abstinenser jeg. Er uten symaskin for tiden, og lengter...

Nydelige tilda du har laget. Skapet og kommoden hadde nok blitt flotte om du hadde malt de, men det spørs jo hvilken stil du har i resten av huset.

Håper familien din blir snart frisk.

klem

Sigurd Olav Silset sa...

Slitsomt med jobb både som syerske og sykepleier! Men kjenner jeg deg rett, så får du nok tid til både det ene og andre!! Nye Tildaèr popper opp stadig vekk ser jeg!!
Synes det er fint med en del brunt jeg, har selv en del av det. Synes det gir varme til huset!! Ha en fin rydde, sy og pleie dag:)

Anonym sa...

God morgen :-) Så søte Tildaer. Du er jo såå produktiv om dagen!! Skikkelig gøy å se! Morsomt å flytte rundt på ting, jeg gjør og det , til mannens store fortvilelse ....

Hulda sa...

Så godt å være hjemme, selvom det er fordi jenta er syk. God bedring! Her har jeg også flytta rundt på endel ting, blir ofte sånn når man får inn et nytt møbel, og andre må ut. Så fin den nattatildaen var. Kjempesøt pysj. :) Ha en fin dag!

ChatrinesLiving sa...

Skal si du er flittig! Ny-tildaene en kjempesøte!
Her i huset flytter også ting på seg hele tiden, hit og dit... Sånn kommer det sikkert til å bli også:)
Nå er det kun maling som står i fokus her i huset! Å så venter jeg på tapetet, så man kan få hele rommet ferdig:)
Ha en super dag!
Klem:)

chevostar sa...

Flytting rundt i huset må til! Det skjer stadig her og.. venter på snekker som skal montere ny terrasse dør.. Og etter det skal vi snu opp ned på hele stuen.. så har liksom ikke fått på plass ting etter jul enda jeg.. skal bli godt å bli ferdig med det..
Flotte tildaer du har laget! Får litt vårfornemmelse av å se på de! Tror jeg skal bestille meg noe mer stoff.
Ha en flott mandag da sykepleier elin!

liven sa...

Du er flink du:) De er bare så fine disse Tildaene!!!!!!!!
Og vet du....er du lei av brunt så kan du bare male det hvitt.
Klarte ikke helt å stoppe jeg etter å ha malt skjenken og vitrineskapet.....så jeg fortsatte på et skatoll jeg har i stuen. Et strøk igjen i kveld så er det ferdig!!! Har lovet familien å ikke male spisestuen og salongbordene. De skal få lov å være brune:o) Ha en fin og kreativ dag!!

Daria sa...

her flyttes det hele tiden,det dukker jo opp nye ting fra loppis eller miljø torger hele tiden så da flytter vi litt her og der,koslig blir det til slutt likevel,det ser kjempefint ut på gangen din

ha en fin dag

Lynetmor sa...

Hei, ønsker prinsessa god bedring. Her er vi hjemme alle fire i dag også. Kjetil løp på do i hele går og er ikke helt i hundre enda. Og jeg har litt vondt i magen og er så slapp i dag. Så fine Tildaer du har laget :-)
Ønsker deg en fin hjemme dag.

Grip dagen sa...

Du har laga mye fint, Elin!
Håper du får sydd litt idag også, selv om du må være sykepleier innimellom...
Kjenner til at møbler og ting flyttes fra rom til rom...
Forandring fryder, heter det. Og det stemmer!
Nå får jeg gå å sy litt mens jeg venter beskjed om disse vinduene mine som skal hentes...
Håper de kan vente til i morra. Frister lite å dra på tur i dette været!
Ha en fin dag - og hold deg nå for all del frisk!!!
Hilsen ho oppe i lia.

irina sa...

Heia :)
Så flink dere aller til å sy da ,) Det kan ikke jeg....men jeg er veldig flink til å lage mat og bake :) og i jobbem min interiørkonsulett er jeg heller ikke så værst !!
Takk for kommentar ;)
vennlig hilsen

Tea Kristin sa...

Så masse flotte bilder i dette innlegget! :) Jeg liker godt den brunfargen jeg, så jeg synes det ble fint! :)

Tildaene dine er helt skjønne!

Merete sa...

Jøss, her går det unna som vanlig :o) flotte tildaer du har sydd og puta er kjempesøt...ser ikkje feil på den eg, men du har vel vore lur og snudd det vekk frå kameraet kan eg tenka meg ;o) God bedring til prinsessa..mykje drit og lort som går over laget for tida.. ha ei fin veke, Elin

Emmeline sa...

Tudelu Elin:)
Du syr og du syr, vakre ting... Jeg kan bare ikke skjønne at du spør om hva du bør gjøre?? Du gjør jo noe absolutt hele tiden og det er jo helt umulig for oss å komme på noe mer som du skal gjøre??
Skal du male møblene i gangen også? Det er jo en KJEMPEJOBB???Puuh! I så fall, lykke lykke til--tror ikke jeg hadde orket å starte på et sånt prosjekt!
Jeg har heklet i dag også, så langt fem lapper pluss de åtte fra i går, når jeg legger lappene utover bordet ser jeg at det kommer til å ta LANG tid før teppet er ferdig, hehehe! Iallefall hvis jeg fortsetter å ha like vondt i heklemusklaturen som jeg har hatt i dag, stønn... blir helt støl av å hekle de små lappene, sukk!!
Jeg har sett på symaskinen flere ganger nå, bør jo se om jeg kan sveive den igang også--:) VI får se, du må ha en fortsatt fin kveld Elin, og igjen:dere lager bare LEKRE ting til Veslehuset syns jeg!

Tone sa...

Pssst...-hvitmaling...Det hadde ihvertfall jeg gjort. Men så er jo ikke jeg riktig vel bevart når det kommer til maling heller da. Så fort jeg kommer meg igjennom januar så skal jeg male kjøkkenet mitt, og det er maaaaaaange skaper ! Tildaene dine er bare superfine, skjønner ikke hvordan du får tid, jeg. Ha en fortsatt fin uke da, klem :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, ja möblerna och sakerna roterar runt flera varv i huset! : ) Du har det så hemtrevligt och mysigt och alla dina ljuvliga Tildadockor, så fina de är!! Mari.

åsemor sa...

Syns det er veldig greit når tingene kan rullere i huset.
Kjøkkenet mitt har "nesten" blitt helt svart igjen, men om litt kommer det nok noen mintgrønne elementer, og da er det snart vår :)

Og Tildaene dine er like "sjarmerende" som alltid.

Albertines verden sa...

Nå lurer jeg på om du har sovet noe som helst i januar? Sømproduksjon i full gang. Ommøblering og levering av blogginnlegg nesten hver dag. Nå sakker jeg skikkelig bakut. Jeg har egentlig ett berg av klær som må legges sammen, men gruer meg så, at jeg dumpet ned foran pc`n istedet. Mye mer moro, bare det at tiden går farlig fort når man sitter her. Ellers ønskes du en super uke. Klem

Sarah sa...

Åhhh jeg savner min symaskine. Jeg tror jeg kaster mig over den når der er lidt mere tid i februar.
Så fantastisk fine Tilda'er du har lavet.
Hav en god dag.

Solstad sa...

Du har fått en award av meg, sjekk sida mi :)

Verkstedet sa...

så fint det er hos deg. selv om vi alle elsker det hvite, synes jeg det ikke var trist med det brune i gangen, men om du ynes det er jo du verdenmester med det hvite malingsspannet;)
nok en gang- nydelig tilda.
hva er adressen din igjen, om du har min kan du evt bare sende den til meg. skulle utveklse noen ord der tenkte jeg:)

Dans på roser... sa...

Syns den puta di ser helt nydelig ut! Er enig i at Greengate har lekre fargekombinasjoner. sukk.... drømme, drømme....

Andrea sa...

Hei hei. Så fint du pynter hos deg, du er jo proff med slikt! Aøøtod så fint og koselig! Gøy å se at Tilda produksjonen har startet for fult igjen hos deg, du lager jo så mange fine. Må begynne snart å sy igjen jeg også, alt stoffet bare venter på meg ved maskinen. Ønsker deg en kjempe fin tirsdag og hold deg frisk nå! Mange klemmer

Trude sa...

Hei,kjapt innom, mor skal jo reise på husmortur (",)Ja det er bare å bestille vet du, men du er jo så flink selv (",)Vi høres, ha en fin dag, koselige bilder igjen hos deg...må løpe.Klem

Hilsen fra landet sa...

Ommøblering må til av og til. Masse god bedring til jenta di da!! Og tildaene er bedårende!! ;-)

organic-lizzi sa...

Vi flytter alltid rundt på ting&elsker det:-)Da ene hunden ble blind fikk vi høre at vi måtte la alt bli der det var..Fikk lettere panikk..Men etter en stund flyttet vi om allikevel og Ischa greier det uten problemer..
Fantastiske Tildaer du har laget..
Riktig god bedring til Prinsessa..Hun blir vel fort frisk hun som sikkert vil til hesten..
Kos dag & stor klem fra Randi