lørdag 19. januar 2008

Tusen takk for alle kommentarene:O)



Tusen takk for alle de flotte kommentarene på bloggen. Egentlig burde hver og en av dere ha fått en stor bukett med røde roser for dere er alle sammen så flotte mennesker. Tusen takk.

Har flytta litt rundt på pyntesakene(igjen), for jeg kjøpte med noen planter hjem i dag.
Nå har madonna kommet ut på kjøkkenet. Her passet hun så godt siden det meste går i hvitt, natur og grønt her.
Denne fikk jeg til 30 års dagen av naboene våre.
Synes den er kjempeflott.



På fatet som jeg fant på loppis nå i høst brenner, jeg lys som ser ut som små steiner.
Disse ble kjøpt i Spania.
Jeg kjøper alltid sånne unødvendige ting på tur. Mens andre kjøper dupeditter med navnetrekk over hvor de befinner seg, ja da kommer jeg hjem med lys, servietter, metervar, hyllepapir og notatbøker.
30 kilo for mye fordelt på 3 kofferter med slike ting det er helt normalt her hos denne dama.







Små planter som passer perfekt inn i hyllen på kjøkkenet.
Jeg er avhengig av å ha planter som tåler litt siden jeg er en plantemorder.
De som ikke trenger mer vann og stell enn et par ganger i måneden passer meg perfekt.




Denne har jeg aldri hatt før, så den skal bli spennende å (ta livet av) prøve ut. To av disse i de små kjøkken vinduene.
Siden jeg lider av trang til symmetri( he he) så har jeg selfølgelig kjøpt to av alle. ha ha ha ha




I går kveld måtte jeg bare prøve på å sy slike lapper som jeg ser over alt! (les på Mia sin blogg)
Jeg drømmer nesten om de for de er så nydelige.
Det var jo ikke det letteste jeg har sydd kan man si men så fikk frøken "fiks ide" å lage en mal....(vet jo ikke om det er vanlig når man lage slike) men da ble det mye lettere.
Hvem gidder vel å sitte der med tomme stokk å måle(jeg eier ikke et målebånd, så jeg bruker slik en som kan bli 2 meter når du slår den helt ut)
Puta er en av forhåpentligvis mange Green gate inspirerte puter til min elskede Ektorp oppe i Tv stua.

Vel vel her ventes det besøk så nå får jeg ta på meg kokkelua å sette igang.

Ha en flott kveld alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

37 kommentarer:

litenIda sa...

Heisann, kjære Super-Elin!

Så flott puta var! De må du lage flere av, de passer nok godt i sofakroken!

Det går virkelig unna i veslehuset for tiden! Så gøy at du får holde på med det du virkelig ønsker å gjøre! Da har det ikke fult så mye å si at dagene blir lange..!

Hehe.. Lo godt da jeg leste om deg og plantene dine. Er akkurat det samme her! Var nettopp nødt til å kvitte meg med våre to siste planter i stuevinduet, da det eneste som var igjen av dem var noen brune, slappe kvister..!

Ønsker deg en fin helg!

Anonym sa...

Heia super woman!
Er så moro å lese i bloggen din!
Kjempefin pute du har laget også!! :) Flira av det du skrev om innkjøp på tur! Når jeg har dratt til England reiser jeg helst med minst mulig og shopper som en gal mann! D... tungt når man skal ta sekken på ryggen og reise hjem igjen! :D Glemmer ikke da jeg var i en matbutikk i England og så deee fine papirtørkerullene med ole brumm på! Bare måtte ha! Pappa syntes jeg var gal som gadd å kjøpe noe sånt og drasse med meg tilbake til Norge! :D Fikk desverre ikke plass til alle rullene heller, men fikk trøkket noen nedi sekken! :D

God helg!

Klem mosse Camilla!

Tone sa...

Puta ble riktig så fin den, du fikser det meste :-) Den ene blomsten som du viste, har jeg kjøpt også. Og jeg er også en kløpper til å ta livet av alt grønt, så det skal bli spennende å se hvor lenge den lever. Forrige helg kjøpte jeg en hvit Asalea, og den er allerede i søpla nå, det sier litt om hvor håpløs jeg er....
Ha en fortsatt fin helg kjære du, klem :-)

Lynetmor sa...

Hei, så fin pute du har laget :-)
Likte fargene kjempe godt. Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Nette sa...

Hehe...plantedreper du og ja? Jeg har heldigvis ikke hage, så jeg slipper å anstrenge meg for å få grønne fingre...har bare noen få hardhauser av grønne planter her på stua mi...enn så lenge.
Puta di ble kjempefin den, hadde nok vært en del enklere med et skjærebrett eller ruler eller hva det nå heter og en sånn skjæredings:) Men du fikk det jo jevnt og fint du da! Ha en fin lørdagskveld, Elin!

Albertines verden sa...

Nei, jeg har ikke mottatt noen mail fra deg. Har du riktig adresse? ann-h-ri@online.no

Anita sa...

Puta ble kjempfin!! Har også prøvd meg på lapper idag for første gang, og det ble til et hjerte av lapper!!! Kjempmoro og jeg ble kjempe fornøyd! Skal igang med et slumreteppe til store lillebroren og da er det jo griet å øve litt på ikke så store ting! Fikk skjærebrett og hjul til jul og har kjøpt meg linjal selv, på stoff og stil! Så da går det som en lek! Kjempe kjekke ting å ha!!
Ha en flott helg videre!
Klem

Unni sa...

Så masse flotte ting du har... De stein lysene dine var kule, eg kjøper også masse unyttige og småteite ting når eg e på ferie. Den puta di var kul :D håper du he det bra...
Klems

Anita sa...

Hei igjen!!
Ja da formen er på topp hos meg iallefall!! Nå sitter mannen og kjenner på dokallet og en ekkel fornemmelse i halsen! Mens jeg drikker rødvin, spiser potetgull, hekler og blogger!!!
SKjære kniv ser ut som et lite pizzahjul!! Vanvittig kjekt! Og den linjalen er gjennomsiktig og brei, 60cm x 20cm med tall alle veier og streker!! Tidliger brukte jeg også tommestokk, men ikke nå nei!! Veldig billig på stoff og.. 69,- tror jeg!!
God bedring til den lille vennen!!!
Klem!

elisabeth sa...

HAHAHAHAHAHAHA...Mannen kom ned og sa du må lese kommentaren fra Elin, hun holdt på å dø?!?!?!?!?!
Neeeeeei, sa jeg hun har middagsbesøk:)))!
Men jeg måtte jo opp å sjekke med en gang...hehe!
Er det mulig...hahaha! Kjære tid, det var nå jammen bnra du kom deg ut av huset....Jeg sa det til han at hjun gjør så mye at vi må passe på deg så ikke stryker med av alle husmorsysler...hihi! hun knakk tåa her for litt siden...
Jeg er litt sånn jeg også...heller litt for mye enn litt for lite...kremt!
Og zalo i oppvaskmaskinen har jeg også hatt, og det er vel det nærmeste jeg har kommet boblebad noensinne...HAHAHA! Skjønte ingenting da skummet tøøøøt ut av maskinen!!!!!!!!!!!!
Næmen jøss tenkte jeg, det var jo bare noen dråper...hahaha:)
Men det er veeeeldig lenge siden;)

Jammen godt du er i god behold, for jeg trenger deg her inne;)
OG hold deg unna klorinen, HØRER DU?!
Ha en latterlig fin kveld, vi har bursdag imorgen og konfirmasjonspresantasjon imorgen....ugh! Kan ikke si jeg lengter etter kirkeklokkene tidlig søndag morgen, men...;)
So long:)

Albertines verden sa...

Eh! Jeg mente den veska fra 15. januar. Den med rysjer og blonder. He-he, og jeg ser nå at du mener den andre. Jeg klarer ikke følge med på alle innleggene du raser inn, vet du. Og vips kom det flere vesker. Er det mulig å bytte?

Albertines verden sa...

Så bra. Jeg betaler det du skal ha jeg, har vært på nettbanken allerede, men legger gjerne på litt til. Du må ta betalt for det du gjør, du raner ikke akkurat noen med de prisene der, snuppa! Fungerer ikke mailen din i hele tatt? Tenkte maile over adressen, vet du.

Mummimamma sa...

Så nydelig pute du har sydd! Kjempeflink er du!
Alltid så koselig å stikke innom bloggen din, heldigvis oppdaterer du ofte, slik at det er noe nytt å lese :)

Klem fra meg

Anna Lisa sa...

Kjempe fin pute. Det er veldig koselig å lage slike. Mykje fint og nytt i bloggen din som altid. Ha en koselig søndag. Klem

MODERN COUNTRY sa...

God Morgen Elin,
Hatt en fin helg?

Så svar på alle dine spørsmål :
Jeg er ferdigutdannet for nesten 6 år siden, som Interiørkonsulent. Så det jeg vil jobbe med er Interiør selvfølgelig.Og det har jeg gjordt også, men ettersom markedet her nede er krapt og krava er så høye har det vært liten plass til å utvikle meg i den retning jeg ville. Og i tillegg også funnet drømmejobben min.Dette studiet er bare for min egen interesse, fordi jeg er glad i Antikk og kunst. Men allikevel er studiet like viktig og jeg bruker mye tid på å kunne få en fullverdig og bra Diplom. Ved siden jobber jeg jo parttime i posten. Planen nå er å starte for meg selv, så snart jeg er i Norge. Men de planene vil jeg holde litt til brystet ettersom jeg enda er i planleggingsfasen, men det får du helt sikkert høre mer om senere :)

Sånn der har du det altså. Du lurte, så da får jeg vel svare :)
Lykke til med sying Elin, alt blir jo så bra atte!

Klemmer på en Søndag

På min gatan i stan sa...

Hej!

Vilken underbar madonna, en sån har jag suktat efter länge... ;-) Fina krukor med!

Ha en fin dag!

Kram!!!

Emmeline sa...

I dag har jeg fått fornyet min inspirasjon via bloggen din Elin... Ikke første gang men likevel; Tusen takk skjønne superjente!! Jeg likte nemlig så godt den ruteputen som du hadde laget med inspirasjon fra Mia. Tror jeg må prøve noe sånt.
Tja har jeg skiftet puter? Nei mine roseputer er gamle fra Ikea. Jeg har bare forsøkt å samle alle fra jentene sine rom, istedet for at jeg skulle ha ulike puter i hver sofa så kunne vi jo bytte litt?
Men nå skal jeg i gang med å sy nye puter. Noen lexingtoninspirerte i lin, og noen ruteinspirerte a la Prinsessa!!!
Flott madonna forresten. Jeg har ikke en eneste Madonna, det er på en måte ikke meg. Men Tida derimot: her sitter de på rekke og rad, alle dine tre Tilda døtre!!

Bra navneliste som vokser frem på kommentarene her forresten:) Hei Superwoman, hei Super-Elin osv...hehehehe... Her på bloggen din er det stadig noe nytt så det er jammen ikke rart at du får de navnene. DuracellPrinsessa er min favoritt, det holder jeg meg til!

Her har ungene klart å KNEKKE min relativt nye lenestol fra Ikea. Jeg fatter det bare ikke... Plutselig var det ingen som satt i den stolen ( liksom helt tilfeldig) mens de vanligvis sloss for å få sitte der... Hmmm!
Ganske riktig, plutselig satt storesøster seg ned og endte med å fly i en bue ut på gulvet, mens hennes tre søsken bare tittet videre på tv med steinansikter....
-umulig å vite hva de har gjort, hvem av dem som har gjort det, og når de har gjort det??? For noen typer!

Dermed blir det en tur ut til Ikea i morgen; min mann har sjekket skroget og analysert at det må være en feil et eller annet sted: ( Jommen sa jeg smør) Så vi får se hvor vi ender!
Ha en fortsatt fin søndag Elin. Blogges:) Klem

Hulda sa...

Puta ble jo riktig så sommerlig og fin. :) JA, det tar tid å klippe opp mange firkanter, jeg skulle nok ha anskaffet meg skjærebrett og kniv..

Lene sa...

Sånn oss plantemordersker i mellom...

Hvordan kan du kalle saker som lys og servietter for unyttinge tin? Fordi de ikke fyller skuffer, kjeller og boder til evig tid, slik som andre "nyttige" suvernirer med navnet på stedet man har besøkt...?? Hihihi...

Nei, vi andre medlemmene i plantemorder klubben er enige i at dette virkelig er nyttige ting som gir glede og liv nøyaktig like lenge som alle plantene vi etterhvert fryder oss over å myrde gjør ;)

Ha en herlig søndag, Elin. Puta di er råfin. Jeg vil og lage sånn!

åsemor sa...

Takk for påminnelsen, ja om å vanne plantene. Mine planter består stort sett av sukkulenter, men litt vann må selv de også ha :)
Så fin ei pute du har sydd, liker så godt denne fasongen jeg.

Ha en fortsatt fin søndag !

Ellie sa...

Puta di ble fin! Også må jeg jo bare si at rommet til prinsessa er kjempefint! Enhver prinsesses drøm må dette være! Ha en fin søndag!

Marie sa...

Den blomsten du aldri har hatt før har eg. Den er blitt eit prakteksemplar, står i ei høg potte og heng utover. Eg vatnar toppen ein gong i veka og gjødslar sjeldan. så denne trur eg du må få til.
Madonnafiguren er nydeleg. Jesusbiletet minner meg om eit som hang på bedehuset her for mange år sidan.

God søndagskveld :)

Huset i Hagen sa...

Fin Madonna du har. Jeg brukte også en mal i papp da jeg sydde lappeteppe til gutten min. :0) Ha en fin søndagskveld Elin!

Verkstedet sa...

hei.
tusen takk for koselig hilsen. puten din var nydelig!!!!
ang smykker- så har jeg ikke eksakte priser enda, men det kommer an på tykkelse/ størrelse. Det lages av rent sølv, det du har sett som minnner er i tinn og er mindre. det er jo bra at det er sølv synes jeg, men samtidig drar jo det prisen opp, da det koster en del i løsvekt også. men vil som sagt lage en del som er tynnere også, og da tenker jeg at det blir litt for enhver lommebok. Er det hjerte med barnet sitt navn du ønsker? det meste her skal nok være mulig! Stod forresten en del i dagens næringsliv om bloggere og salg. tror mange solgte gjennom etsy.com eller hva det het- vurdert det? eller selger du nok via bloggen? Vi skulle hatt en liten butikk på sikt....;) smykker, skilt, all verdens sy og heklekreasjoner.....;)
ha en deilig kveld. må spille UNO nå...akkurat kommet hjem fra en flott dåpsfest!!!! klem

Verkstedet sa...

hei.
tusen takk for koselig hilsen. puten din var nydelig!!!!
ang smykker- så har jeg ikke eksakte priser enda, men det kommer an på tykkelse/ størrelse. Det lages av rent sølv, det du har sett som minnner er i tinn og er mindre. det er jo bra at det er sølv synes jeg, men samtidig drar jo det prisen opp, da det koster en del i løsvekt også. men vil som sagt lage en del som er tynnere også, og da tenker jeg at det blir litt for enhver lommebok. Er det hjerte med barnet sitt navn du ønsker? det meste her skal nok være mulig! Stod forresten en del i dagens næringsliv om bloggere og salg. tror mange solgte gjennom etsy.com eller hva det het- vurdert det? eller selger du nok via bloggen? Vi skulle hatt en liten butikk på sikt....;) smykker, skilt, all verdens sy og heklekreasjoner.....;)
ha en deilig kveld. må spille UNO nå...akkurat kommet hjem fra en flott dåpsfest!!!! klem

Mita`s hjørne sa...

Flotte planter du har kjøpt... Her har jeg klart å ta livet av de jeg har - ja, untatt de som jeg helst slulle tatt livet av da...he,he...
Skulle egentlig hatt et slikt abonement - der en gartner hadde kommet med ny forsyning planter, minst annenhver mnd - og tatt med seg de som ikke overlevde...
Jo, mal må man ha om en skal sy likke lappetepper/puter...

Ha en koselig kveld...

ChatrinesLiving sa...

Så koselige bilder hos deg i dag!
Ønsker deg en kjempefin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

liven sa...

Så fin pute!!! Nå har jeg altså leitet gjennom hele bloggen din for å finne blomsterpotten du trodde du hadde bilde av her! Jeg har zoomet og stått i men har ikke funnet noe som lignet jeg!! Men ikke så gale at det ikke er godt for noe. Er blitt veldig godt kjent i huset ditt da:) Hi hi...

n o r d i n g å r d e n sa...

Vacker kudde!!! Och madonnan och ljuslykor och den gamla brickan, ljuuuvligt!! Mari.

My little footprints sa...

God kveld i stua ;)
Så du har kjøpt deg litt nye planter? Det skulle virkelig jeg ha gjort også, det er så syusselig i vinduene mine nå. Får det liksom ikke helt som jeg vil ha det. Og fu? Det er ikke bare du som må ha hardføre planter ;) Svigermor var fæl til å vanne plantene mine en stund, hun har jobbet på planteskole i 20 år, så det er kanskje ikke så rart at hun har grønne fingre og synes synd om plantene mine. Så for å unngå at besøket mitt skulle stelle med blomstene mine, har jeg fått det som vane å skjekke blomstene før hun kommer. SKulle vel egentlig ha en fast "vanne-dag", da hadde jeg vel kanskje husket på det litt bedre *ler*
Puta di var jo kjempefin! Det hørtes ganske så enkelt ut å bare lage en pute ;) Hehe.. Er nok mye jobb!!
En fortsatt fin søndagskveld ønskes fra meg.
klemmer fra Beth

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så stilig pute da, blir helt syk for jeg har så lyst til å sy, men for mange baller i luften, ihvertfall denne uken, må innrede prinsessen i huset sitt rom ferdig men det innebærer jo litt sying, so maybe jeg rekker en samtale med symaskinen så alikevel :o))))
Ha en trivelig ukestart!
Klem fra Lisbeth

Emmeline sa...

Ja jeg har lest at Molly har tenkt å sende ut hilsener til fjern og nær og det var jo like sjokkerende som den visa historien:) Hjelpemeg!
Men det er jo uansett spennende og gøy syns jeg:)
Ser at Hulda venter på interiørblader nå for tiden, jeg følger aldri med når de kommer...men jeg håper det er et blad som venter når jeg kommer hjem i dag. Skjønner ikke hvor du henter tiden fra? Hele helgen har jeg ryddet og vasket og jeg har kun heklet littegranne;( Hvor ble helgen av???? Håper jeg klarer å sy litt i dag iallefall...
Jeg skal gjøre et forsøk. Vi blogges med mindre du går i nytt salmiakksjokk selvfølgelig:)

Lene sa...

Tusen takk for gratulasjonen, Elin. Ja, jeg ble virkelig hoppende glad her. Og valget var ikke vanskelig. Visste allrede hva jeg drømte om :) Bestillingen i boks - blogger den en dag :)

Ha en superfin mandag :)

Sarah sa...

Har set alle de lækre nye ting der er kommet i Panduro. glæder mig til at se hvad du syr. Jeg tror jeg begynder på lidt påskepynt (den er jo lige om hjørnet) og så kan det være jeg kaster mig over de nye ting senere
Hav en god dag.

Pulsatilla sa...

Jeg slår deg når det gjelder innkjøp på tur. En av Olstads favoritthistorier om meg er da vi var på Harrods i London og jeg kjøpte... SØPPELPOSER :-D Ikke var det Harrods-logo på dem en gang. Men det var jo sånne jeg trengte, da.

Fin Mia-pute du har laget! Ha en strålende uke!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei Duracell!

Innom og ønsker deg en super uke, men ser du er godt i gang! Du slutter aldri å imponere :))
Puta ble kanon !!

Ha en god natt min venn ....god vin her, hehehe-";

eh ,,,,,--.,....

natta

Anniche ♥ Annas Rom sa...

det er jo tross alt mandag !! nannannanan....nannanan,..nanan