fredag 18. januar 2008

Kos på en fredag:O)



Jeg går her å rydder å vasker i de forskjellige rommene nå i morgentimene, jeg koser meg her jeg går.
Dette er frihelg og jeg har masse planer på håndarbeidsfronten.

Har nettopp vasket på soverommet, jeg har støvsugd og vasket gulv.
Det berømmelige Jesus bilde har kommet opp på veggen her. Fint hva?
Skulle bare fått fatt på mange flere slike men de er ikke så lett å finne slike på loppis eller bruktbutikkene.




Når det gjelder håndarbeid så har jeg og Marit bestilt disse.
Så nå damer om ikke lenge kommer det både Country damer og bade damer for salg på Veslehuset. Det blir som alltid, vi kommer til å viderutvikle disse slik som alle de andre Tildaene vi lager. Vi må bare få fatt på mønsteret først.





Gleder meg til å kunne pynte med et par slike til sommeren. De er skikkelig stilige.

Vi har bestilt nytt stoff også og diverse andre småsaker.
Alt for å lage nye og kreative ting til oss selv og Veslehuset.





Men jeg ligger ikke på latsiden mens jeg venter på dette. Her er det noen prosjekter som ligger på kjøkkenbordet nå. En pute som det skal sys blonder på og en ny veske. Vesken er i tykk svart fløyel, foret med et flott stoff inni. Har klippet opp stoff til putetrekk i dette fløyelsstoffet og en veske til med et litt annet motiv.





I natt satt jeg å sydde nye gardiner til gangen.
Måtte har noe å gjøre for jeg fikk ikke sove. Så mens jeg satt med et halvt øye på Mord og mysterier ble disse til.

Nå skal det jobbes videre både med heim og med prosjekter.

Ønsker alle som er innom ei flott helg.

Masse klemmer fra Elin:O)

54 kommentarer:

Tiril sa...

skal si du er effektiv vaska soverom og det hele alt hmmm. hva er oppskriften?blogg søm, nei det klarer ikke jeg.Har trengt 1t. på å klippe hunden min,skiftet på sengene,når vel og støvsuge soverommet,før det er fast fredags lunc med jente gjengen.Får ta resten i morgen,eller søndag,
Ha en fin helg.

Tiril sa...

skal si du er effektiv vaska soverom og det hele alt hmmm. hva er oppskriften?blogg søm, nei det klarer ikke jeg.Har trengt 1t. på å klippe hunden min,skiftet på sengene,når vel og støvsuge soverommet,før det er fast fredags lunc med jente gjengen.Får ta resten i morgen,eller søndag,
Ha en fin helg.

Tiril sa...

Der ser du stresss,nå klarte jeg å få inn to kommentarer.
Trenger visst helg

Lynetmor sa...

Hei, så fin pute og veske du lager :-)
Men hvordan får du bildet overført til stoff? Fikk panduro katalogen her en dag jeg også og så de fine bade damene. Gleder meg til å se dem når du har laget dem. Ønsker deg en fin dag :-)

Anonym sa...

Så koselig hos deg! Ble nydelig med Jesus bildet! Gleder meg til å se de nye Tildaene. Kjenner jeg deg rett har vi mye å glede oss til :-)

Jes/Vita villa vila sa...

Tack söta du för din kommentar hos mig, blir så glad!

Kul och besöka din fina blogg också!

Trevlig helg! Kram /Jes

Grip dagen sa...

Nå må du ikke ta helt av når det gjelder de nye Tilda damene...
Det var nemlig lang leveringstid!

Jeg remsa og vare etter vare, og tilslutt remsa ho opp mange varer til meg som det måtte bli ettersendt...
Jeg vurderte å si at ho bare kunne glemme hele ordren.
Men ho sa at jeg fikk det i alle fall før butikkene. Det er like lang leveringstid for dem også. Så da så... De hadde rett og slett ikke fått dem på lager enda.
Sånn er det...

Har bakt 2 kaker i dagmorra mens jeg fyllt varmeputer...
Senere skal jeg på posten med et lass pakker!
Håper det blir tid til litt søm også.
Kos deg videre med alt ditt!
Hilsen regnskapsføreren...

faster atta sa...

Ser att du oxå har hittat de nya tildoena på panduro.... jag har precis sytt en egen , orkade inte vänta på materialsatsen. ta överkroppen från vintageängel och sätt på benen från hageängeln, vips en "country girl".....

kram

Verkstedet sa...

du er gal!!!! og utrolig herlig!jeg flytter snart inn til deg- for jeg måbare oppleve og lære av dette effektive menensket. jeg beundrer din stå på. du er helt RÅ!!!
ønsker deg en fantastisk helg.
selv skal vi i besøk, og besøk og i dåp. maler et bilde til barnet nå. og så får hun servise og en dukkeseng kjøpt fra huset i hagen.
må se over bunader ol i dag.
skal få til et innlegg iløpet av helgen- barnerom. lenge lovet silje bilder av det, og nå er sengen til minsten på plass, nå må jeg bare fått tatt nye bilder.

Anita sa...

De nye damene er bare så fine!! Foreslo for Marit at vi kunne kjøpe en hver og bytte mønster, men da var jeg visst litt sent ute!! Nå skal jeg dusje av meg litt sykdom, har meldt meg syk på jobb i kveld og i morgen, så jeg skal komme meg! Er absolutt ikke bra ennå, med eller uten kjeks! Barna her spiser ritz kjeks når de er syke, men jeg velger å spise ingen ting!!
Ha en flott helg!

elisabeth sa...

Back for more...hahaha! Det ligger litt info hos meg;)

Metteflette sa...

Ønsker deg også en kjempefin helg!!! De nye tingene fra Tilda er knalltøffe! Syns mye av det var veeeldig inspirert av Greengate! Syns du? Det er jo en trøst at hun også blir påvirket av ting som er på moten da! Syns du er utrolig flink og rekker over så mye. Håper du får tid til å kose deg litt mellom slagene da! Klem fra Mette

Pulsatilla sa...

ALtså, alt hva du rekker og får til. Hadde jeg bare hatt en brøkdel av din energi!
Country-Tilda var søt synes jeg. Badedamene var litt for slanke etter min smak ;-)

GOD HELG!

Jorunn sa...

Du Elin du Elin, du er virkelig en duracellkanin!! Så effektiv at det er en drøm :) Kjempefin pute og veske. Må komme i gang med litt sånn sying jeg også tror jeg. Men kan ikke ta med symaskina i skibakken... Nå er det snart helg og det skal bli skikkelig deilig!! Må visst vaske i dag jeg og, da det har vært rørleggere på besøk :) Ha en fin fredagskveld og kos deg i helga. Klem fra meg

Helene sa...

Klorgassforgiftet??? Det har vist skjedd saker jeg ikke har fått med meg.
Flirte da jeg så gardinet ditt i gangen for jeg har akkurat sydd samme modell til kjøkkenet i linfarget lin. Mangler bare snorene til å binde dem opp med. Håpet jeg kan finne skråbånd i lin, men har ikke funnet en butikk som har det ennå.Blir vel til at jeg bare syr noen selv.

Bestillte jo varer på Panduro, men jeg "tabbet " meg vist litt ut da jeg trodde inspirasjonheftet inneholdt de ny mønstrene på dukkemodellene. Shit au. Tror du jeg kan kjøpe en "aksje" i mønstene
av deg og Marit,i form av kopi, så blir det jo litt billigere for dere også :0) ønske,ønske....

Helene sa...

Sorry! Hadde rett og slett ikke sett det siste innlegget ditt.
Du er troll ikke sann. Ren klorin på bordet. Vel, du bad jo "nesten" om å bli syk.
Har også hørt om dem som blander klorin og salmiakk. Skikkelig rent skal det jo bli! Vel, den kombinasjonen er heller ikke å anbefale. Da blir en syk, vondt i hode, problemer med pust og man hovner opp i ansiktet. Ikke spør om hvem som gjorde det...
Du får kose deg med pizza (går utifra det står på menyen siden det er fredag hi,hi) og ha en fin helg!

Silkeline sa...

Oj, nå er det lenge siden jeg har vært her inne hos deg ser jeg.....nå har jeg oppdatert meg på de siste innleggene dine og jøye meg for en produksjon! Du er jammen en dame med gode ressursjer Elin:)
De nye Tildaene er kjempekule, både badetilda og countrytilda. Her blir det nok nye runder med stapping ser jeg:)
Jesusbildet passet jo flott på soverrommet. Det er godt med en vaske/ryddesjau og samtidig få flyttet litt rundt på ting. Ellers er det jo ikke noe gøy å vaske....hehe:)
Skjønner godt at Prinsessa er fornøyd med rommet sitt, for det er nydelig! Akkurat en prinsesse verdig, med egen prismelampe og greier.....
Nydelige ting du syr i Dear Agnes serien din også! Jeg tror jammen du har litt flere timer i døgnet enn oss andre jeg.....og så dobbelt så mye energi også...hehe:)Nydelig alt sammen. Skulle ikke bli problemer å få solgt dette!

Ha en god helg du også:) Nå får du ikke slite deg helt ut da.

Kine sa...

så effektiv du er på morgenkvisten:) og må si de Tilda jentene er lekre,har bestilt meg en slik fra vårkatalogen selv..mye fint å se på her!!

Nina i Paradiset sa...

Angret som en hund på at jeg skrøt av en tom skittentøys-dunk til deg i går! For etter å ha vasket en gulvmatte og ett par sko (som for øvrig farget av, så jeg fikk ny, stygg gulvmatte)og satt på sengetøyet fra dobbeltsengen, var den full igjen!!!
Sengklær fra to senger til, + ungenes klær som lå gjemt under kommoden på badet, og alle sokkene i Nathalies seng...! *sukk!* vil ha helg nå!!!

Nydelig pute, forresten!
Ha en flott kveld!

Mia sa...

Nei, jeg har nok ikke på noe tidspukt trodd at du ligger på latsiden, Elin! Det er nok komplett umulig for deg, tenker jeg... hihii. Men de Tildafigurene er jo bare kjempefine, og jeg gleder meg til å få se hvordan dere videreutvikler dem. Kos deg i helgen, hva du enn finner på, mens jeg skal finne sofaen og legge meg på latsiden...

Huset i Hagen sa...

Elin! Du er bare så flittig og flink i huset ditt. Rent og pent og atpåtil få tid til håndarbeid! Kjempefint Jesusbilde. Og disse Tildadamene var så herlige. Lykke til med syingen! Ønsker deg en koselig helg! :0)

Nette sa...

Ååå...de er så fine og artige disse nye Tildaene, blir kjekt å se hva dere får ut av dem ja!
Fin veske og putetrekk...nostalgisk.
Ønsker deg ei fin helg!!!

Tone sa...

Puh, som de andre her skriver er du virkelig utrolig effektiv... Og jeg skjønner heller ikke hvor du henter energien fra... Selv sitter jeg her som et slakt i stolen, mens snille mannen steker biff og lager fløtegratinerete poteter. Så nå blir det snart mat og et glass pils eller to på meg, og så er det godstolen resten av kvelden, tenker jeg. Men så har det også vært en helvetesuke på jobben. Men, men imorgen er det en ny og ubrukt dag, :-) Ha en deilig helg, klem :-)

Sigurd Olav Silset sa...

Ha ei god helg frøken effektiv:)

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Va fint du har det!! Hitkommer jag gärna igen! :)

Tack för dina ord hos mig :)

Ha en fin kväll!

Kram, Jenny

Donnas Verden sa...

Hei hei

Så mye som har skjedd siden sist jeg var inne her. Gardinen din i gangen var kjempefin, fikk ispirasjon til å lage noe sånt til veranda døren min. Nydelig rom prinsessa din har:)

Ha ei fin helg:)

Mummimamma sa...

Hei!

Jøss du er en skikkelig effektiv dame!
Og gardina ble veldig fin. Putene også.
Var inne og tittet på Veslehuset i sted, og da fant jeg et skilt jeg bare MÅ ha. "Kiss me goodnight", kjempesøtt skilt, som skal henge i nattbordslampen min.
Lager du skiltene selv?
Hopper inn på Veslehuset og bestiller i morgen jeg.
Ha en flott fredagskveld, tusen takk for kommentarer i bloggen min! Klem

Anonym sa...

Hei hei, jammen er du effektiv...! Jeg har en liten rosalakkert sak til deg på bloggen min, som takk for dine koselige kommentarer hos meg... ;) God helg til deg! Synnøve :D

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Kjekt å høre at du koser deg med det du gjør. Ha ei super helg og klem fra meg

Anonym sa...

Klart du kan, den er jo din ;)

irina sa...

Heisann!!
Så flink du er ...Kan ikke å sy æ....men skulle ønska da.

God helg !!!

Lena sa...

Du er effektiviteten selv du Elin...Er helt imponert over tempoet!
Ha en flott helg!
Klem fra Lena

Bestefars Verksted. sa...

Vil bare ønske deg go' helg,nå er pizzaen spist her i huset,og 50% av oss,sover......så da maler og blogger jeg,sååå koselig atte !! Kos deg med dine :)

Albertines verden sa...

Heisan! Har jeg gått glipp av noe, i min nåværende snevre verden? Kommer det ny Tildabok? Ser du har bilde av noen nye damer. Jeg vasket også huset i dag, begynte ikke jobbe før kl. 14:00, og skal på igjen i morgen. Da er det greit å ha rent hus. Tydeligvis lenge siden alt var så skinnende på en gang, for selv ungene kommenterte hvor rent og pent det var! Hm! Her må det skjerpings til, skjønner jeg. Har en dame på hånden nå, som muligens skal vaske litt hus for meg. Vakker veske du har laget, forresten. Jeg holder på med kortproduksjon om dagen, går ufattelig mye blekk, synes jeg bytter patroner kast i kule. Er også i gang med flere hjerter, og har selvsagt råket opp for både lin og transferark. Typisk når man har godt driv! Ellers ønskes du en deilig helg. Hørte forresten på radioen at Colour Line har kansellert turene i kveld, så det er nok storm i vente. Da er det kjekt på langt inne i potitlandet! Klem fra meg!

Albertines verden sa...

NÆMMEN! Trodde den sorte veska lå i Veslehuset, men neida! Jeg ønsker meg en sånn en. Please, please, vær så snill som niesa mi sier. :0)

Marte sa...

Så kselig at du får skrevet hos meg igjen!!

De var skikkelig fine de siste du har laget der!!!
Du er sannelig effektiv!!

jeg lurer også på hvordan du får trykk på stoff...

Ha en super helg!!
Klem fra meg

Hulda sa...

Kjempesøt gardin du har sydd, Elin! Den likte jeg virkelig. Du er skikkelig aktiv på håndarbeidsfronten, og det er bra! :) Jeg fikk vårkatalog fra panduro i går, så også på de country greiene fra Tilda. Mye fint, men av en eller annen grunn, er jeg ikke glad i de damene. Vet ikke hvorfor. Men, syns at mye er fint i Tilda.

Albertines verden sa...

Du trenger ikke legge den ut, jeg tar den koste hva det koste vil! Skal sendes mot sørøst! ;0)

Grip dagen sa...

Du er flink, du!
Flott du fikk fiksa det!
Nå er jeg snart klar for loppekassen. Må være opplagt når jeg skal på seminar...
Må tidlig avgårde i morra. Må jo kjøre fylket rundt med ungene før vi selv skal nordover.
Ha det fint så lenge.
Martit

My little footprints sa...

Hei!
Denne jenta ligger ikke på latsiden, gjør hun vel? Du er jo så kreativ og får gjort en hel masse. Hadde jeg klart halvparten på en dag så hadde jeg vært glad ;)
Gleder meg til å se hvordan Tildaene blir! En god helg ønskes til deg!
Klemmer fra Beth

Tonje sa...

hei!
Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggenmin i dag...ønsker deg en flott helg!

[morgrethe] sa...

Ååååå... de bade-tildaene var kule. Skal muligens til Oslo i morgen.... hmmmm. Panduro neste! God helg med dine kreative sysler hjemme. Må si jeg misunner deg at du går hjemme, rydder og vasker, og synes det er koselig. Puh... jeg blir sur jeg.

Olstad sa...

Du er så effektiv og kreativ at du helt tar pusten fra meg. De tildaene som er i vente var flotte. Noe slikt kunne vært noe til sommeren.

Ville bare ønske deg god helg.

Anonym sa...

Ojsan!!- så mye du har fått gjort, ikke i nærheten her engang, men hvis jeg nå går og legger meg, er det vel håp om at noe fornuftig blir utført i morgen!
God helg!
Hilsen fra Lisbeth

Aina sa...

Bøyer meg i støvet Elin, bokstavlig talt!! Holder jeg på med mye håndarbeid skorter det på andre plan, for eks. husvask hihi.. Men du får jammen unna alt du, husk å ta en pustepause innemellom;0)

Visste ikke at det kom nye Tildaer, og jeg som har så mange "gamle" jeg vil lage, nå frister jo de der også. Kanskje bra det er ventetid på å få bestilt de;-p

Bildet ditt var kjempefint ja, jeg liker stilen din, og gardinen i gangen er slik jeg vil lage til flere rom her hos meg...hvordan fester du de forresten? wire eller?

Ha en koselig lørdag..sikkert foran symaskinen:0)

Klem fra den strikkende Aina!

Hilsen fra landet sa...

Tenk at man kan få slik inspirasjon av Mord og mysterier!!! :lol: Kjempefine!

åsemor sa...

Har nå sittet og lest de to siste innleggene dine, og sitter igjen med et bilde på netthinna av to glade jenter på tur gjennom "Danmarks" gater med hvert sitt bilde under armen :)
Koselig på prinsessa sitt rom, heldig hun som har en så kreativ og energisk en mamma.
Så fine de sommer Tildaene var, må være artig å begynne på nye modeller nå, litt mindre filt liksom.
Kos deg med frihelga di, vi har hver vår motivasjon. Jeg skal kose meg i dagsengen min, mens du har tusenvis av prosjekter på gang :)

MODERN COUNTRY sa...

Du har jo en utømmelig brønn av energi!! Har aldri hørt noen være så glad og munter over og rydde og vaske før. Jeg er ikke glad i det. Tar det bare når jeg må jeg :) Men har en fast dag i uka, fredag er vaskedag. De andre dagene gjør jeg minst mulig med huset. Men så er vi bare to og da, og da blir det ikke så mye rot og støv.
Blir imponert når jeg hører du syr gardiner midt på natta!

Fine nye Tildaer, det blir nok en suksess det og. Moro å være to, da blir du sikkert enda mer motivert.
Ha en ny fin og kreativ helg snuppa! Gode klemmer!

Mrs.J sa...

du er så flink altså! Jeg er stum av beundring!
jeg er veldig nysgjerrig på disse putene dine.. du vil ikke legge ut noen fler bilder av de..? Dear Agnes mener jeg..
Ha en flott helg!

Emmeline sa...

Du flittige flittige jenter:)
Jesusbildet var veldig nostalgisk og fint. Bestemødrene til mannen min har sånne Jesusbilder over alt i husene sine:) De har også Granny squares tepper, så jeg ser jo at vi virkelig går i nittiåringene sine fotspor hehehe...
Skal bli spennende å se tynnis badedamene bli til. Du er så energisk, det er helt utrolig alt du lager til det Veslehuset på NO TIME. Jeg har bestemt meg for å dra frem symaskinen i dagesvis, men kommer jeg så langt?? NOPE!
Gardinene du hadde sydd var bare kjempeskjønne, jeg liker jo sånne;) Du må ha en deilig lørdagskveld. Her venter dugnadstimer i ettermiddag. Jeg skal på konfirmasjonsvakt tjeneste i kirken, puuh...litt sånn vannvittig å sitte vakt i kirken dagen derpå for å si det sånn, men men!

liven sa...

Er bare så imponert av deg og alt du gjør og lager:)
Fikk en utfordring om å fortelle 7 sannheter om meg selv. Den sender jeg nå videre til deg! Håper du tar den!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina gardiner, va duktig du är på att sy!! Och vilken otroligt vacker jesustavla! Den rosa bilen gillade jag : ) Trevlig helg! Mari.

irina sa...

Jøss her var det mange kommentarer ;) Har en utfordring til deg når du får tid !

Shabby-Roses-Cottage sa...

I love the new country tilda ;o)
and your tildas are soooo beautiful too!!!
Many love greetings from germany,Patricia