lørdag 5. januar 2008

Dear Agnes



I de siste par månedene har jeg sittet litt i tenkeboksen. Som designer har jeg stadig nye planer og ideer men i det siste har jeg nok kommet frem til en idé som virkelig er helt meg.

Veslehuset har gått så det suser. Til tider har det faktisk ikke vært nok timer i døgnet. Jeg og Marit har jobbet både tidlig og sent, diskutert og planlagt.

Men ting må viderutvikles.

Veslehuset er en start. Jeg og Marit har stadig nye planer og man kan si det slik at veslehuset oppstod for å se om det var marked for tingene våres. Noe som vi har fått bevist.

Tildaer, skilt, vinhøner og diverse andre saker kommer fortsatt til å bli solgt på veslehuset. Så mange dere vil ha!

Min idé

Jeg holder på å designe en serie som er oppkalt etter min egen oldemor.
Jeg holder på å sy vesker, lager kort, puter, og masse, masse andre saker som skal komme for salg på veslehuset.
Det skal til og med være mulig å kjøpe dette som tags og klistermerker etterhvert. Men det viktigeste for meg var å finne et design som var meg og hva er vel mer privat en et gammelt familiebilde.
Det florerer nok av gamle bilder på nettet som alle kan bruke men dette er bare mitt.

Det er dette emblemet som kommer til å gå igjen på disse sakene som heter "Dear Agnes" .

Bildet som skal brukes er det dere ser helt øverst. Men jeg har fått fatt i mange bilder av henne så man skal ikke se bort i fra at det dukker andre bilder med henne på.





Så her om dagen så jobbes det med både å sy forskjellige saker og utprøving av forskjellige kort typer. Hva og hvordan det blir til slutt er jeg ikke helt sikker på.
Det jeg er sikker på er at det vil bli flott og akkurat helt meg.





På bildene ser dere en prototype til en veske og noen ark som er printet klare til å klippes i for å bli kort.

Jeg holder også på med noen nye Tildaer som er litt mer vårlige i klærne og diverse andre saker står på lista mi over ting som jeg gjerne vil lage og legge ut for salg.

Frem til da blir sydd putetrekk i fleng, med både oldemor og blonder, hvite boafjær og alt som kan minne om 1920 tallet.

68 kommentarer:

Helene sa...

Veldig fin idee med "dear Agnes". Ler litt allikevel for jeg har også fått tak i noen gamle bilder av farfar (som var min store helt da jeg var liten) som jeg nå har skannet og skal bruke på noen puter + div.
Det ene bildet er av han og pappa da pappa var kun 2 år. Siden de ikke hadde fotoapparat er det et av de få bildene som fins av dem. Skannet det og fikk printet et ut i stort format som pappa fikk til jul av meg. Stakkes, han ble jo så glad at han fikk tårer i øyene.
Mye gøy/greit en kan gjøre i dag bare en har en ok multiprinter.

Anonym sa...

Å, så spennende! Gleder meg til å se hva du får til! Jeg er sikker på at det blir kjempefint. Kunne også godt tenke meg en vårlig Tilda, så jeg skal følge med i Veslehuset.
Du spurte meg om moren min er fra Gyland. Nei, hun er fra Loga. :)

Zizzi Molde sa...

Så spennende... Dette er jeg sikker på kommer til å bli en knallsuksess. det blir moro å følge med fremover! Selv sliter jeg med litt for mye enegi etter unormalt høyt inntak av sjokoladekake i dag, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på... Lurer på oom jeg skal stryke opp alle juledukene som ligger nyvasket og venter?! God natt!

Helene sa...

Ja, tror du ikke det hadde solgt som hakka møkk. Uff, ble litt kvalm selv om jeg holdt på å le meg ihjel da jeg leste det.
Tror du skal holde deg til Dear Agnes. Vil nok gjøre seg bedre det enn den andre "stilken" med skinnjakke eller felleskjøp-kjeledress.Ugh.. ståpels spør du meg.

Anita sa...

Sååå spennende!! Håper dere får suksess med de produktene!!
Ha en flott søndag!
Klem Anita

Lemi sa...

flott! :o) likte ideen kjempegodt!! lykke til!

liven sa...

Åååå. Skjønt gammelt bilde. Dette blir spennende å se!!
Gleder meg også til å se vår Tildaer.

Hulda sa...

Dette blir nok fint, Elin! Jeg holder også på med nye ting til butikken min. Kom gjerne innom. :)

Gunhild sa...

Ja det var godt det var dette motivet og ikke den vepsen som du viser. Jeg maser litt om den :) Elin dette høres kjempespennende ut. Jeg har også så lyst til å bruke kreativiteten mer enn jeg gjør nå. Det er ihvertfall inspirerende å lese innlegg fra deg om dine prosjekter. Her har jeg skrivebordet fullt av papirer som skal arkiveres, betales, faktureres. Ikke så morsomt akkurat. Det blir jo mange bloggepauser innimellom da.

Nette sa...

Du er altså så kreativ og dyktig!!!
Dette var genialt og utrolig flott bilde! Lykke til, dette kommer til å bli bra ja:)

organic-lizzi sa...

Fin idé,og nydelig navn på serien..
Blir spennende å se hva du lager:-))
Skikkelig kos søndag & klem Randi

Anonym sa...

Åh, det hørtes spennende ut, blir moro å se!

Metteflette sa...

Dette høres veldig spennende ut!!!! Gleder meg til å se hva du tryller frem! Det er så gøy når inspirasjonen bare bobler over! Man klarer liksom ikke å stoppe :-) Masse lykke til. Ha en fortsatt fin søndag :-)

Ingrid sa...

Så hyggelig med en slik personlig kolleksjon.. jeg er sikkert på at du kommer til å få til mye flott i den serien! Lykke til! :)

Donnas Verden sa...

hei hei

Så spennende planer du har! Likte ideen din veldig godt, håper det vil gå kjempebra!

Ønsker deg et godt nytt år, gleder meg til å ta en tur innom veslehuset:)

åsemor sa...

Så spennende, dette skal det bli gøy å følge med på.
Det er så gøy når en får så bra respons på noe en brenner for, så dette kommer til å gå veien Elin.
Lykke til !

Tone sa...

Dette så jo bare kjempespennende ut, gleder meg til å følge med fremover. Jeg misunner deg energien og pågangsmotet ditt, selv er jeg inne i en litt oppgitt periode om dagen. Det har mye med jobben min å gjøre, surt at det skal influere så mye på privatlivet også. Men sånn er vel kanskje vi damer. Jeg gjorde et stunt sånn bloggmessig på nyåret, vi får se om det er liv laga for noen fortsettelse... Ha en fin uke kjære du, klem :-)

hvitstil.com/Christine sa...

Godt nyttår! Så spennende ting du holder på med. Gleder meg til å se hva du lager.
Klem Christine

christiane sa...

heia snuppe duppa:0)
ossen farge vil du ha på den hylla? dar e den sammen som jeg har og hvit.??
Det blir kanon tøft me mi tipp oldemor på tingene du lager, tur dere kommer til å sele godt på det der ja:0) du må nåkk lage noen puter til mg når du får tid, men la veslehuse komme føre meg.
Nå sitter jeg å isak å vente på at mamma å besten skal komme på besøk,jeg gleder meg. di kommer oppom en tur til dere også, mamma har me noe til onkel. rune er på jobb i dag au, så eg har ver å kjøpt meg et interjør blad som jeg sitter å studerer i. bar så lyst til å begynne å lage ting, men det true eg at det ikke går. har ikke tolmodihet, eller kunskap. hehe. er atlt for raslaus. men men. kommer sikker opp ein tur senare å myse litt til dkke:0) kosa dkke masse. hilsa til prinsessa di fra mg å isak.
masse klemmer fra christi:0)

Mia sa...

Men dette er jo bare helt fantastisk, Elin! Jeg har jo alltid vist at det bor masse kreativitet i deg, og hva kan vel være en bedre måte å få utløp for den enn via Dear Agnes (helt herlig navn, forresten, og så moro at det er navnet til din oldemor)! Og tyvetallet er min favoritttid, hva gjelder mote, musikk, stil og det hele. Så dette skal bli spennende, og jeg gleder meg til å følge med det hele!

ENGEL sa...

så flott ide!du er jammen kreativ!gleder meg til å se mer!

Mita`s hjørne sa...

Så morro å finne sin egen "logo" dette blir nok utrolig flott...
Blir spennende og se hva dere kommer til å lage...
Lykke til...

Ha en koselig kveld...

Marte sa...

Så utrolig flott!! Det er tydelig at det er flere som har samme idé.. Jeg gleder meg til å se hva du legger ut:)

Bildet du har er jo bare nydelig, også betyr det sikkert masse for deg:) Skulle ønsker jeg hadde noen sånne bilder av mine forforeldre...

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem fra marte

Emmeline sa...

Dette var en kjempekoselig ide, tenker meg at dette gjør at mange får gode ideer om hva de kan gjøre med egne familiebilder fremover. Gleder meg veldig til å se kolleksjonen din, Elin.... Du er så kreativ og flink!
Det som er helt utrolig er rett og slett at du for et år siden ikke sydde noe (-Har jeg ikke rett kanskje?) Jeg tenkte på det her i går da jeg bestilte stoffer fra Stoff og Stil, for et halvt år siden hadde det vært utenkelig for meg at jeg frivillig skulle sette meg ned for å sy;) og nå gjør jeg det både titt og ofte.
Gleder meg som flere her til å se dine koselige vår Tildaer. Tone Finnanger må jo bli glad av å se hvor flink du er til å sy disse koselige figurene;) Kjempegøy. Lykke til med sømprosjektet Elin!
Jeg skulle sy i dag jeg også, men vips så var det et barn som skulle kjøres til kamp igjen og i to timer ble jeg sittende og heie på tribunen. Neste helg skal jeg NEKTE å heie på noen, er DRITTLEI av alle idrettshaller i mils omkrets...

Lovise sa...

oj så spennende. Jeg har faktisk også tenkt på noe lignende, og har liggende bilder av gamle slektninger som hadde fortjent å komme fram på ett eller annet vis. Lykke til med jobbingen videre. Klem.

Tea Kristin sa...

Dette så jo kjempenydelig ut!! Blir kjempespennende å følge med på dette! :)

Lena sa...

Kjempegod ide, kan nesten ikke vente med å se resultatene. Jeg har også en sånn drøm i magen, men har dessverre langt fra tid og overkudd til å gi ideene mine form ( enda ihvertfall). Beundrer alle dere som tør å satse, og jobbe på for å sette drømmen ut i livet. Stå på ;)

hehe...vårt pepperkakehus stod ikke 14 dager engang ( vi ble litt sent ferdige), og så har vi ikke støv *plystreplystre* i vårt hus...så derfor gnafset vi det i oss hihihi...det var fryktelig godt skal jeg si deg :P
Så, kjære Elin...tusen millioner hjertelig takk for gaven i Interiørgavealongen. Den falt virkelig i smak det skal du vite. Var nesten enda koseligere da jeg fant ut at det var deg :)
Ha ei knakende flott og produktiv uke *smil*

Tonje sa...

for ett vinnende vesen du er=) Alltid i godt humør og som en sol stråler du opp dagene mine!!

For noen flotte ting det kommer til å bli,gleder meg til å se hvordan de tingene blir helt til slutt.må få tatt meg en titt på siden deres også=)

Ønsker deg en flott uke!

Two sa...

Så flotte idear du har! Og så vert det noko spesielt med ekte familiebilder som berre er dine. Lykke til og gleder meg til å sjå presentasjonen!

Grip dagen sa...

Flotte planer, Elin.
Det blir spennende å se hva du har laga. Ser frem til kreativt møte på tirsdag. Koselig med den gamle stilen du presenterer i innlegget ditt.
Snakkes. Marit

Lynetmor sa...

Hei, gleder meg til å følge med på det du kommer til å lage med det motivet :-) Høres spennende ut. Ønsker deg en fin mandag.

Anonym sa...

For en koselig ide med oldemor puter, kort, etc! :) :)
Det kommer til å bli kjempefint!
Mosse Camilla :)

Nina i Paradiset sa...

Så gøy da! -Og flott bilde!
Selv har jeg også lekt med en slik ide, men bildet er ikke tatt enda, og var tenkt å være av mine tvilling-jenter som "engler" i gammel stil. Søsteren min er suveren på å flotte "lage" bilder av fotografier!
Ønsker deg virkelig lykke til!

Albertines verden sa...

Ho-Ho! Så fin bloggen din har blitt. Måtte sjekke om jeg var kommet riktig. Det blir ikke noe mindre fart i året som kommer, ser jeg. Jeg er tom for hvit og ubleket lin, og da jeg var på IKEA sist var de tomme. Synes den er passe grov, og prisen er fin. Har kjøpt noe på Stoff og Stil, men synes den er litt tykk. Har hatt så liten til til å sitte ved pc`n i det siste, blir kun å sjekke mailen. Men har planer om å komme sterkere tilbake! Kjør på, jeg kommer etter! Klem og fin uke ønskes fra meg

Emmeline sa...

Skal si det stadig er forandringer her hos deg, men hvorfor byttet du ut nydelige lys med en skrivemaskin? Min stemme går til lysene. Stemmen er herved avgitt!
Regner med at du lager en stemmeurne ved siden av skrivemaskinen??? hehehehe

Albertines verden sa...

Håper forresten du er frisk og rask igjen! ;0)

Bestefars Verksted. sa...

Oiii,så koselig en ide ! Gleder meg masse til å se hva du finner på,men bra blir det,det er helt 100 % sikkert :) Fin måte å hedre et kjært menneske på ! God,ny,kreativ uke til deg :)

My little footprints sa...

Hei!
Ser du har mange kreative tanker og idèer som skal settes ut i live, og jeg synes det er virkelig flott! Det er godt å gjøre noe som man føler at er virkelig sitt eget! Bildet er virkelig skjønt! Jeg vil ønske deg lykke til med alt du tenker på å lage! Det blir helt sikkert kjempebra! Stå på og ha trua på deg selv!
klem fra Beth

Ninis74 sa...

UTMANAR DIG PÅ MIN BLOGG:. vill gärna veta mer om dig!
=)
KRAMIZZ

På min gatan i stan sa...

Wow! Va fint!!! :-)

Du har en liten utmaning i min blogg!

kram!

Karin sa...

Så spännande det låter! Lycka till med Dear Agnes och uppdatera oss med hur det går här på bloggen. Ha en härlig måndag!

Kram Karin

Anonym sa...

Stormer straks inn og ønsker deg all lykke til med "Agnes" prosjektet ditt - dette høres jo riktig så spennende ut ! Skal bli gøy og se hva du ender opp med. Alle ideene dine hørtes så flotte ut - jeg gleder meg til flere "sniktitter". Stor klem fra Sanna i huset bortenfor !

chevostar sa...

Dette ser veldig spennende ut elin! Gleder meg til å følge fortsettelsen! Ha en flott mandag!

@afjo72 sa...

Kjempespennende! Masse masse lykke til - jeg synes du/dere er sååå flinke!!! :o)

Gry sa...

Lykke til med din nysatsning! Jeg gleder meg til å fölge med videre på bloggen din;-)

//Gry

Hilsen fra landet sa...

Så nyyydelig! Det gamle og det gode, det trygge som har med røttene våre og gamle minner - det vil bestå - hvis noen er der til å ta vare på det. Så kjempebra dette blir! :-)

liven sa...

Hei igjen. Måtte bare spørre deg om noe...... Du som har malt alt mulig...Har du malt høytalere også?? :o)

Huset i Hagen sa...

Så bra Elin!!! Kjempefint kort du skal bruke! Jeg er så glad i det kortet jeg fikk av deg i gave alongen i vår. :0) Det henger på kjøkkenvitrineskapet hele året. Jeg blir glad av å se på det. ;0) Du er så flink og med masse pågangsmot så dette blir helt sikkert "kanon" Masse lykke til! Gleder meg til å følge med! :0)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Gratulrer min venn! Er så spennende dette da :) Flott navn .

Du skal se dette er begynnelsen på din lille drøm , tro meg:)

Bare vent å se....!!

Klem og masse lykke til

MODERN COUNTRY sa...

Moro med videre utvikling Elin!
Vakkert bilde og fint nostalgisk navn. Først tenkte jeg på Eva Agnes, hihi..(men det var det altså ikke)

Her jobbes det også for å få fart på min egen shop. Har jo stått stille nå i flere uker med sying pga. mitt besøk fra Norge. Men det har vært et deilig avbrekk, godt å få litt avstand og skape nye ideer.

Ha en fin uke og stå på!

n o r d i n g å r d e n sa...

Dear Agnes, ett sånt mysigt namn och fantastsikt vacker bild, det blir toppen, lycka till, du gör såna fantastsikt vackra ting och fortsatt lycka till med shopen! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag kikar in igen, bilden var så fin, exakt vad kommer du att göra och är det ngt av detta som blir klart inom kort tror du? Jag har ju beställt en höna av er och klurar på om jag kunde beställa ngt mera när jag ändå beställer.... Den påsen var så fin! Mari.

Verkstedet sa...

kjære elin.
så flott prosjekt og all lykke til! er utrolig gøy å jobbe med bilder på stoffer, holder selv på med noen ideer der, gav mersmak og nye ideer det der med vottene. mine prosjekter går mer ut på å bruke bestemte bilder til bestemte personer på f.eks votter og en hel del andre ting som jeg håper jeg kommer tilbake til. jeg har som sagt ideene, men mangler litt både på tiden og evnene....;)
dette blir bra elin! er du alene om dette, eller deg og marit?
klem fra Karoline

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Hei Elin og takk for hilsen.
Fint navn på ett nydleig prosjekt.
Dette blir spennede å følge med på.
LYKKE TIL og klem fra ella

Eva Agnes sa...

Gratulerar till både idén och det vackra namnet.
Kramar Eva Agnes

Line sa...

Å herligheten så spennende!!! Dear Agnes var en super ide. Så heldig du er som har et slikt familiebilde.
Ha en fin tirsdag....men husk å ta deg tid til å se de nye seriene på tv2 Hjelpekorpset og Dyrlegene (¨,)

Anne-Berit sa...

Så flink du er,håper virkelig at det vil lykkes for deg dette.Og så koselig at du velger å sette din oldemors navn og bilde på det du skal lage,veldig personlig og ganske rørende synes jeg.Du får sikkert like stor respons på varene dine som du har fått på dette innlegget,gleder meg til å se hva du får til.Klem fra meg:o)

Trude sa...

Heisann,var inne litt tidl i kveld å leste ideen din. Stå på du,artig at du har så mange ideer.Vet hvordan det er jeg...tenk på hvor mye du har fått til de siste mnd. Ler fortsatt av den læreren din som sa at du ikke hadde evner for slikt, forteller den historien til mange. Jeg kunne jo bare sy gardiner før jeg og (",) Nå har jeg fri fra jobb lenge, og skal kose meg på arbrommet. Masse som skal gjøres. Vi holder kontakten vi, stadig innom å leser siste nytt vet du. Kanskje vi får tatt en kaffe neste mnd.Hei så lenge...

ChatrinesLiving sa...

Dette var fint! Koselig navn og flott bilde:) Nå er jeg bare spent på hvordan alt blir:)
Følger spent med! Nå sitter jeg å venter på våren, for nu er liksom jula ferdig, og i dag kom sneen... Å det stopper nok ikke med det første. Kjenner jeg det rett, så blir det mye snø-måking framover, puh...
Ha en super dag Elin!
Klem:)

Lena sa...

Du har jammen mange gode ideer! Nydelige bilder du har funnet, det kommer nok til å bli mye fint av dette! Lykke til:)

Nette sa...

Award til deg på min blogg:)

Andrea sa...

Hei hei. Her var det mye å lese nå, så kjempe mye fint du har laget i det siste. Og den ideen din med "dear Agnes" likte jeg veldig godt, høres meget spennende ut! Håper alt går bra med deg og jeg ønsker deg et godt nyttår. Håper blir et kreativt år for deg! Mange klemmer...

Merete sa...

Utruleg kjekt at "veslehuset" går så bra for deg og Marit!! Og ein genial ide det du har komme på nå med Dear Agnes..Blir utruleg spennande å følgje med på orleis det vil gå framover! Du er iallefall ei utruleg kreativ og iderik dame :o) Lykke til og klem frå meg!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ni har så mycket fina saker på Veslehuset, jag gillar hönan väldigt mycket! Lycka till med
Dear Agnes också!
Kram
Marie

Emmeline sa...

Her var det vel ny kommentarrekord Elin??? 64 kommentarer???
Skal bli bra å få igang Agnes produksjonen hos deg, når responsen er SÅ god.
Jeg har skrevet et tall feil på kontonummeret ditt, så det er kommet i retur i dag.. Prøver igjen med riktig kontonummer en gang til, forhåpentligvis er penger for Tilda på plass i dag:) Ha en fin dag Elin, venter spent på nye bilder av produksjonen:)

Emmeline sa...

Tja...på plass i dag??? SKulle jo ha skrevet i morgen, men du ser jo det!!!!! Nå skal jeg blogge litt og så skal jeg sy:) God plan!

Anonym sa...

Kjempeflott idé! Lykke til med utprøvingen!

Lykke sa...

Så spennende! Og fint! Så er det joe så herlig energikick å være i en sånnkreativ periode.
Blir spennende å følge med videre.
Klem:)