torsdag 1. november 2007

Torsdag:O)




Denne uken har jeg endelig fått et maleprosjekt å holde på med.
Har vært altfor lenge siden jeg har tatt i en malerkost så nå var det på høy tid. Her er loppefunnet som jeg kjøpte til 40 kroner. Med hvitmaling og en ny knott blir det et helt nytt møbel. Skapet er fantastisk greit å oppbevare småting som man trenger men ikke vil ha fremme.




Litt pynt må til for å skape den rette stemningen.





Dere tror vel ikke at dette er det eneste jeg har bedrevet tiden med? Foruten å male så har jeg sydd disse to snærtne damene som skal bo hos naboen. Hadde avtalt at jeg skulle sy slike til henne.
Må nok ha noen sånne selv også etterhvert.







Å, den dama som bestilte den store tildaen med sort fløyels kjole har også bestilt denne dama som ligger sånn lett henslengt på kjøkkengulvet.
Stakkaren er skalle enn så lenge. Håper hun blir fornøyd når hun hører at dukkene kommer fortere enn hun ander:O)




Å hvis dere trodde det var slutt på "ting Elin har gjort de siste 48 timene" så tar dere feil.......Denne ble også kjøpt på loppis for den nette sum av kr. 10,-
Den var trehvit.....det er den ikke nå! Denne skal også opp på kjøkkenveggen når den har fått det siste strøket med maling.

Her går jeg å gleder meg som en unge til fredag og julegårds åpning på landstil. Jeg og Marit skal treffe familien min der. For dere som ikke har fått det med dere så er hun en blogger og er tremenningen min.
Du finner henne på denne bloggen.

Håper det dukker opp en annen dame fra Paradis også. Du vet hvem jeg sikter til;O)

Jeg håper at jeg rekker å komme innom dere alle sammen før helgen, hvis ikke så vet dere hvorfor.(les innlegget på nytt) Men jeg har ikke glemt noen av dere.

Ha en superfin dag.

Masse klemmer fra Elin:O)

31 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott det nye skapet ditt ble da!!!! Og enda flere tilda dukker i produksjon.... ikke rart du har det travelt!!! Skjønner jo at du tar natten til hjelp. når du hadde blogget 04...ett eller annet...puh! for en energi!
Ha en flott uke!

Hulda sa...

Skapet og hyllen du har malt ble kjempefine! Skapet er virkelig et funn. :) Ha en kreativ dag!

Dans på roser... sa...

Hei! Så koselig hilsen i bloggen min i dag. =) Blir så glad atte!
Jeg er meget imponert over Tilda damene dine! Den med sort fløyel er bare nyyyyydelig! Og jeg må bare kjøpe den nye Tilda boka selv, det skjønner jeg! Jeg stikker innom deg snart igjen! Ha det fint.

Anne sa...

Send meg litt av din energi og ditt overskudd er du snill...
trenger det så sårt i regntunge trøndelag...

Du, den Tildaen med de lilla sløyfene i håret, DEN var den vakreste jeg har sett faktisk...

Ikke slit deg helt ut da kjære venn. God varm klem sendes herfra.

Emmeline sa...

Å kjære vene du morgenfugl... Du er så kjapp at jeg er helt imponert. Siden jeg er en liten og heller tykk enn tynn dame ( hehe) så vil jeg gjerne ha Tilda i vanlig størrelse slik som sist... Det får være måte på at sånne Tildaer skal være irriterende lange og slanke... Det passer best til sånne som Lilly!
Skapet ditt ble UTROLIG flott og hyllen også-- Det var virkelig to røverkjøp til en billig penge. I dag føler jeg meg mye bedre enn i går, så må satser jeg på at det går rette veien!! Jeg kjenner meg godt igjen i hvor mye ungene kan rote fra de kommer hjem til vi kommer hjem--det er helt UHYGGELIG skal jeg si! Nå håper jeg at mureren har tid til helgen, for nå er jeg lei av denne svære peisen som ligger midt på stuegulvet i deler;0) Du får sende meg en melding igjen dersom du lurer på flere Tilda detaljer! Røde farger er fint til jul. Rødt stoff med roser eller rødt stoff med striper eller noe helt annet dersom det passer bedre--og tuttehår. I love it!! Ha en fin dag, klem!!

Emmeline sa...

---og gjerne en sånn pologenser?? Som naboen sin har! De er jo supertøffe!!! Men nå tror jeg faktisk at du skal få bestemme, det er det samme for meg. Lykke til med arbeidet!!

MiaMaria sa...

Vad fin skänken blev...tänk vad fint det blir med VITT.
Hyllan blev så bra....och dina dockor är underbara!

Må så gott!
Miamaria

faster atta sa...

Produktionen i fabrikn är på topp ser jag! Så roligt!!! Tildorna blir verkligen jättefina, kul att du börjat med den "nya" varianten.... Mailar dej min adress, så kan du skicka mönstet sen när du har tid!

kram

ENGEL sa...

skikkelig fint ble tingene dine ja. utrolig hva litt maling gjør. men så er du jammen effektiv også da;)kanskje du sender litt energi opp til meg???

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men oj så mycke rart här var.SUPER FIN BLOGG/HEM.
Jag länkar dej om det e ok?

Kram Pernilla

Anonym sa...

Og alle hjerter gleder seg:))
Jeg synes jo egentlig at du er litt slapp i gjøremålene dine om dagen...hehehehe;) Og tror jeg må lese innlegget en gang til....

Og damen blir veldig glad for denne effektive produksjonen, vet du, men vet ikke helt om jeg liker at hun ligger på gulvet...kremt, HAHAHA!
Jeg skla pakke ut varer, mens du syr:)

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du har ordnet og laget :-)
Her går det i kjøkken oppussing. Kjetil og jeg grunnet taket i går kveld og pappa er her og har malt et strøk nå. Og nå begynner han på listene. Tobias er også hjemme i dag så her er det full rulle. Ønsker deg en fortsatt fin dag og skjønner at du gleder deg til i morgen.

Berit T sa...

For en energibunt du må være!
Kjempeflotte ble loppefunnene.
Og de Tilda-dukkene bare helt topp.
Inspirerene å komme innom deg

Anita sa...

S� fine de nye Tildaene er! De f�r nesten de gamle( som jeg syr) til � se ut som noen enkle t�ydukker!
Men, men.... Jeg f�r evt utvikle meg etterhvert! Og det er vel noen som vil ha de ogs� tenker jeg! Og s� er det jo mange som ikke vet om de nye, og det kan jeg jo utnytte!

Ha en str�lende fredag og julestart!!

Grip dagen sa...

Skapet ble jo kjempefint, Elin!

Gleder meg himla mye til turen til Moi i morra! Gjett om jeg kommer i julestemning. Jeg kommer til å se stjerner og nynne julesanger på vei hjem i bilen... (vil du heller ta toget hjem?)
Nå skal jeg ut å labbe meg en tur. Det lukter så godt ute når det er kaldt og folk fyrer...
Trenger å lufte nøtta litt. Har hengt over symakinen i mange timer. Det har blitt stuegardin til hytta og en stilig julestrømpe!

Ha en deilig kveld. Marit

Lovise sa...

Maling er ingen sak når man er så flink som deg. Det ble veldig bra.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Så fint skapet og hylla ble etter at ho elin har svinga malerkosten.
Å du å du for en Tilda produksjon.
Jammen får du ting unna i en fei.
Mne du MÅ huske å slappe av og hvile mellom øktene.
Ha en fin kveld og kos deg i høstmørke,det gjør jeg.
Klem fra meg ;=)

Lilla Blanka sa...

Så fint det blev..! Och så gillar jag dina damer som du sytt, de passar så bra :)
Kram

Silkeline sa...

Hei på deg Elin!

Skikkelige røverkjøp du har gjort i det siste ser jeg....og så flott det har blitt etter at du har svingt deg med malerkosten!
Du må jo være rene virvelvinden du som rekker å få så mye unna på en gang. Skulle ønske jeg kunne blitt litt smittet av det der energiviruset jeg.....
Naboengledamene er bare helt nydelige! Heldig nabo som får så fine engler til jul:)Du er bare sååå flink!:)

Her i heimen skal slappavrommet bli gjesterom i noen dager, for gromguttstudenten er kommet hjem fra Trondheim:) Han skal få æren av å innvie gjestesenga,siden vi har "stjålet" gamlerommet hans. Han blir hjemme noen dager og vi skal kose oss sammen hele familien:))Det skal bli godt.

Stor klem fra Flower:))

Emmeline sa...

Kan det stemme at du går og legger deg klokken 23.00 og står opp igjen klokken 02.00 for å starte en ny dag???
DIN GALNING????????????????

Før eller siden kommer alle de Tilda dukkene til å komme marsjerende ut av huset, bærende med deg på sine myke tøyarmer, akkurat som en kjempemessig
"stagediving" på grunn av Tildasjokk etter for lite søvn.
6 timer er et minimum Elin, remember that!!

Unknown sa...

Hej Elin!
Vilken mysig hörna du gjort! Sååå fint! Och vilka ljuvliga änglar du gör! Dom ser sååå inbjudande ut! Kramisar Malin

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Elin,
Skapet ble supert!! Ja, jeg sier det hver gang, tenk hva litt maling kan gjøre! Nydelige dekorert hjørne, kjempekoselig :)Bare noen lys og lykter gjør susen.
Så til Tildadamene dine da, så fiffe de var da :) Med skikkelige puffermer og alle greier, hehe..Du skal vel kanskje fiffe deg opp litt sjøl du og kanskje,til Juleåpningen av Landstil? Som jeg misunner deg det!!!!!! Ja, skulle så gjerne ha vært der altså..Ta bilder!! Ja, så kan jeg få leve litt med jeg og :)
Vel, kos deg skikkelig, stå på med syinga og ha en riktig god helg!
Klemmer, Aina

n o r d i n g å r d e n sa...

Såna fina dokcor du gör, de är helt bedårande och du har det så mysigt, trevlig helg, Mari.

Anonym sa...

Penger er overført, og jeg venter i spenning;)
Håper dere koser der på MOI:))
God fredag, nå er det Idol som gjelder!

Albertines verden sa...

Så fine disse, lettere anorektiske tildaen ble. Er de i boka greiere å få til, enn den i mønstepakker. Min ligger fortsatt halvferdig, holdt på å bli koko av den. Det er nesten krise, har fortsatt ikke hatt tid til å skaffe meg den nye boka. HA en deilig helg, Elin!

Anniche ♥ Annas Rom sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anniche ♥ Annas Rom sa...

Ja, den forrige komentaren var det meg som slettet ...skrev rart , det ble bare feil , soooory !
Prøver igjen, hehe!

Hahahaha, ja , Gudene skal vite du er en opptatt kvinne !!
Kunne ønske jeg kunne har fått litt av din maleenergi gitt ...jaja!

Skapet ble kanonlekkert da -moro når så litt tristere ting kan bli sååååå flotte med hvitmaling!
Godt ikke alle har sett potensialet i det ennå ,hehe!
Kjempe spent å høre om åpningen , tenker dere koser dere MAX!

Ha en herlig helg min venn -klem A

Emmeline sa...

Nå er jeg spent; Hvordan var det på åpningen?? Er du hjemme igjen?? Det er enda 47 minutter til Elins faste sengetid, så du har tid til å blogge litt for oss nysgjerrige, hehehehe!
Her går det supert.
Muren har falt (-både i tyskland og hos meg) jeg har nymalte møbler i hele stuen, ovnen står i deler midt på gulvet og det har i tillegg begynt å lekke på to nye steder i stuen!!! Frem med bøtter og øsekar! JOHOOO, I love it... Det er DEILIG å bo i gammelt hus---sjarm og regnvann i bøtter og kar, hurra hurra! Ha en super helg du også!! God bedring til tåen;0)

Broarne sa...

Oj vilken lååång Tilde-tjej så läckert!
Annmarie

Olstad sa...

åhhh så fint det nye loppeskapet ble nymalt jeg synes fortsatt tildaene dine er fantastisk flotte og så mange du har sydd vet du hvor mange du har lagd totalt? Det må være en del.

Anna sa...

Jättesnyggt och så fina dockor du sytt!