tirsdag 13. november 2007

42 dager til jul



Har begynt å glede meg skikkelig til desember nå.
Gleder meg til butikkene blir pyntet, jeg kan begynne å pynte litt etter litt med adventstage, kalender, julestjerne og ikke minst blomster.
Har så smått begynt å forbrede litt til jula her hjemme.
I dag og i går vasket jeg hele kjøkkenet både inni og utenpå skapene, i dag har jeg tatt vitrineskap, framskap og fryseboks som var et kapittel for seg selv.
Jeg fikk også kjøpt enda en julegave i går før jobben. Det er så deilig å ta litt hver dag, så blir det ikke stress de siste dagene før jul. Det er da man skal kose seg å slappe av.




Jeg har også fått i hus litt julestæsj. Dette skiltet har Marit laget. Skal ha det utenfor sammen med engelen som jeg kjøpte i helgen. Nydelig arbeid, vennen.
Vil dere ha slike, trykker dere
HER.

Dagene går med til jobbe, sy å forbrede til jul.
Har så mange planer men døgnet mitt har alt for få timer.
Men det blir vel mer og mer avslappende jo lenger ned jeg kommer på listen over alt som skal gjøres. En ting er iallefall sikkert. Jeg storkoser meg med å holde på med tingene min enten det er husarbeid eller håndarbeid.
Ha en fin dag.

Masse klemmer fra Elin:O)

29 kommentarer:

Emmeline sa...

Tudelu.... for en FLOTT engel du har fått tak i. Skjønner at du er i julemodus, men har ikke du vært i julemodus ganske lenge egentlig??
Jeg har akkurat vært innom hos Marit og skrytt av de vakre skiltene hun lager. Selv om prosessen med hopping er ganske spesiell så blir de skikkelig fine syns jeg! Blir kjempefint å ha dette hengende utenfor døren!
Her går det så det griner... Herlig! Mureren har meldt sin ankomst! -Hipp hipp hurra, så forhåpentligvis blir det mulig å få peis på plass når det nærmer seg helgen. Det skal bli HERLIG. Vi sitter stort sett under hvert vårt pledd i stuen på ettermiddagen. Det er kaldt i vårt gamle hus nå når det er minusgrader, men heldigvis så regner det jo ikke...
I dag har jeg tenkt å begynne å sy på de nye kjøkken gardinene mine. Jeg gruer meg litt siden jeg er helt skrekkelig dårlig til å sy, men jeg har bestemt meg for å gjøre et hederlig forsøk iallefall! Håper at det skal gå greit--- rapport følger nok ganske snart!
Ha en fin dag skjønne Elin! See U:0)

Emmeline sa...

Hehehehe...Ser du har vært inne hos Albertine klokken 03.00 om natten--og så forsøker du å unnskylde deg med at klokken din går feil???
Du sover jo bare fra klokken 23.00 til klokken 02.00!! Jeg skrev til Albertine og forklarte at det faktisk ikke var tilfelle at klokken din var feil:0) Den går helt rett din luring, hehehehe!!!
Fint at vi to har blitt de store kommentatorene på hennes blogg, det er nesten blitt en kamp på kniven...Så nå må jeg jo kommentere som en GAL rundt omkring dersom jeg skal holde tritt med deg:0)
Kanskje hvis jeg begynner å sy, vaske, bake, blogge, gå på julebord, ta bilder, tenne lys, lage middag og vaske litt til så får jeg opp tempoet nok til å holde tritt med deg???
Have a nice day....;0)

Nette sa...

Så bra å komme i gang med julevasken nå...kanskje jeg skal gjøre et tappert forsøk til helgen? Skiltene til søstra di er knallfine ja, helt enig!

Vangen sa...

Er det ikke lenger til jul!!? Oi oi oi...bra jeg er kommet igang med julegavene. den engelen din var kjempe fin! Blir mer klassisk interiøret med engler istende for nisser:)
Er selv på utkikk etter en julekrybbe og en fin adventskalender.. Om du vet om noen så blir jeg kjempe glad for hint. Har gitt opp å traske alle butikkene :/

Det beste med jula er å glede seg til den kommer;)
Klem!

Lynetmor sa...

Hei, så flink du er som tar rundvasken på kjøkkenet da. Men det er jo ganske deilig når det er gjort da å vite at alt er reint :-)
Ønsker deg en fin kveld.

Kreoline sa...

Hallo du der, nå må du slappa av litt av og te. Så skjønne engel du har framme, så eg ser at du glede deg te jul, tjuvstart hette det.
I dag har eg og ei venninna vært på Kvaddå å kjypt litt stoff, ska sy litt, må ha någe å gjør på vett du. Håbe du ikkje fryse der oppe på toppen, her fyre me døgnet rundt, brrr, ser fram te sol og sommar. Ha ei kjempefine uga Elin, kos deg med vasking og alt det du holde på me. Knib fra meb.

Merete sa...

ohh..tida går så altfor fort nå fram mot jul...bare 42 dagar igjen ;o) jammen er førjulstida ifrå advent og fram mot jul ei herlig tid!! Nydeleg engel på bildet...englar er noko av det vakraste som finns!

MiaMaria sa...

Trevlig vecka med en massa pyssel!
Miamaria

Grip dagen sa...

Jeg kjenner nesten lukta av granbar når jeg er innom bloggen din. Du er helt i julemodus, du Elin...
Takk for fine ord om skiltet mitt! Med den fine omtalen må jeg kanskje ut i snekkerboden og sage opp flere!? Men jeg er jo litt mørkredd, så det får vente til i morra. -Og med den behandlingen noen av skiltene får (jeg hopper på de)kan jeg jo skremme vettet av naboene også... Best å vente til dagslys i morra, ja.
I formiddag sydde jeg ei flott veske fra Tildas jul. Førstefødte skulle ha den på handleturen idag... Nå ikveld har jeg strikka et par små tøfler som skal toves i morra.
Men nå tror jeg puta roper på meg! Snakkes i morra.
Natti-natt.

Zizzi Molde sa...

O du store! Den dengelen var nydelig du,skiltet og. Jeg har jo det samme selv, så tjihi!! Skjønner at det er hektiske dager hos deg, selv har jeg mer enn nok med å holde meg på jobb, DER er det travelt der, og jeg er helt pest når jeg kommer hjem.Sikkert ikke mange som skjønner at det er travelt å jobbe på Kid, men nå skal det legges til at jeg, i Lille Molde, har en av landets største butikker. Og når folk går mann av huse for å handle varer til 40 % , blir det hektisk. Og ja, vi ha lin og damaskservietter, ja, så du må ta deg en tur. Gleder meg til å se hva du evt. kjøper. God onsdag ønskes deg, min venn!

Hulda sa...

Fin engel og nydelig skilt du har kjøpt. Her går det også i juleforberedelser. Men, det er nå for det meste på planleggingsstadiet. :)

Anonym sa...

Hei.
Å komme ignag med julevasken nå er ikke dumt. Har også vasket i skap og skuffer på kjøkkenet.
Nydelig engel og skilt.
Disse filt englene har jeg også.
Kjøpte mine i fjor.
Ha en fin dag Elin ;=)

Anne sa...

Ja, nå kan vi bare kooooose oss i mørke ettermiddager. I mitt nabolag er det mange som har vaskehjelp året rundt for å få hverdagen til å gå rundt. Håper jeg slipper det. Elsker å vaske og ordne i huset mitt. Skjønner at du koser deg med kjøkkenvask! Klem

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj stämningsfullt verkligen. Stor kram och trevlig kväll

Grip dagen sa...

Stakkar du som må stå bak disken i så mange timer, når kjekkere ting lokker hjemme... Har kjent på den følelsen selv noen ganger, ja!
Jeg har hatt "fri" fra Veslehuset og heller jobba i det store huset idag. Jeg vaska ned kjøkkenet (JA, du leste rett!)idag. Så er dèt gjort til jul.
Vaska bilen og vinduene ute. Fingrene var lilla og stive i slutten!
Nå er gårdsrommet islagt, så husbonden får testa de piggfrie dekka sine når han kommer hjem ikveld...
Han skal til Oslo hele lør og søn. Jeg og tippene blir alene hjemme.

Henter pakken fra Stoff og stil i morra. Gleder meg!!!
Marit

Ellie sa...

Kjempefint skilt. Så flink du er som er kommet så godt i gang med julereingjøringa. Har diverse skuffer og skap der det ser ut som lynet har slått ned, så takk for at du inspirerer meg til å ta et tak! Har fått tatt frysa da, den var et kapittel for seg min også...Ha en fortsatt god kveld!

Emmeline sa...

Jeg bare tester dette kommentarmysteriet??? Hmmmm....
Hvorfor er jeg utestengt fra det gode selskap??? I følge Lilly er du også utestengt??? Merkelig!

Jorunn sa...

tusen takk for koselig melding Elin. eller kan jeg kalle deg TurboElin? du rekker så utrolig mye! jeg er imponert. må vaske kjøkkenet ordentlig jeg og, fra tak til gulv. får finne tid.. engelen din er nydelig, sukk! kunne tenkt meg en sånn ja, det passer fint hos meg tror jeg. hvordan går det med tåa forresten?
klem fra Jorunn

åsemor sa...

Jeg og prøver å gjøre unna de mest kjedelige "tingene" i november, slik at jeg kan kose meg i desember. Time will show, jeg er iallefall godt igang med husvasken og ryddinga. "Trenern" venter spent på julekort fra fretex i år, etter alle sekkene vi har kjørt dit :)
Kos deg videre i førjulsstria :)

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

God morgon!
Det är nog klokt att ta lite i sänder, det skulle jag behöva också... Jag har en tendens att stressa alltför mycket!

Vilken fin skylt!
Tänk att det inte alls är så långt kvar till första advent, det är så mysigt att få sätta upp adventsstakarna och stjärnorna.... *ler*

Ha en fin torsdag du med!!

Kram
Flisan

Broarne sa...

Vilken fantastisk utsikt du har!!!Tänk att få blicka ut över den vyn varje morgon. Det är ju speciellt med Norge och alla berg. Här där jag bor är det mycket platt.
Har du något tips för oss som vill semestra i Norge nästa sommar? vill hyra en fin stuga någonstans.
Annmarie

Mita`s hjørne sa...

Jepp... desember er jo en flott mnd... bare kos og pynt... synes det er koselig å gå i butikkene og bare titte på all den flotte julepynten som er...
Engelen din var nydelig...

Ha en koselig dag...

MODERN COUNTRY sa...

Hei og God morgen lille energiklumpen!

Leste gjennom dine siste poster og ble en smule sjokkert over hva du har fått utrettet i det siste, hjelpes!! Du får gjordt mer på en dag enn det jeg gjør i løpet av 14 dager du :))
Nydelig engel du har fått deg, de hører jo med til Julen.
Selv har jeg ikke tenkt så mye på Jula enda. Littegrann, men har for mye med studiet mitt til å "ta helt av" enda. Men det kommer nok :) Har så vidt begynt å planlegge en krans jeg vil lage, tenkte jeg skulle stikke innom Minna for å se hva ho laget i fjor.

Så nå er det straks helg da, du får kose deg i dagene som kommer. Ha en flott dag Elin!

Anonym sa...

Hei søte Elin ! Tusen takk for mange hyggelige kommentarer på min blogg (.....som vanlig ;o)), det er alltid så koselig når du skriver noen ord. Har det hektisk om dagen, men jeg må liksom innom bloggen din hver kveld for å sjekke ut hva du driver med. Jeg er fortsatt helt stum av beundring over ALT du rekker over på en dag ! Sover du i det hele tatt eller.....?!?! Skulle gjerne hatt bare LITT av den energien det virker som om du har. Stakk innom Veslestua her i går, og du og du så masse flotte ting dere har der. De skiltene søsteren din lager er så koselige. Tror kanskje jeg må bestille meg et slikt. Kan man i så fall få ønske seg anne tekst på den - ønsker meg nemlig et litt "julete" ett med ordet VELKOMMEN på. Likte den skrifttypen dere har på God Jul skiltet så kanskje om det kunne la seg gjøre.....?? Ha en super weekend Elin når den tid kommer. Her i heimen skal det feries 5-års dag til den store gullmedalje på lørdag - så jeg har nok å henge fingrene i. Klem fra Sanna ;o)

min sin lille tue sa...

Hei:)
Send gjerne over litt smitte med glede over husarbeid og plikter;) *hihi* Men er enig med deg at det er greit å i allefall prøve å ta litt hver dag slik av man ikke får alt på en gang.
Flott det skiltet, det kommer nok til å bli fint sammen med engelen.
Ha en fin kveld.

Anne sa...

Noen ganger undres jeg virkelig hva slags stoff Elin-jenta går på..., eller er det stoffskifte det er noe riv ruskende galt med !! Hvor i all verden tatr du energien fra min venn.

Jeg sitter sliten i sofaen etter jobb, trøtt og helt uten energi til alt det jeg kunne tenkt meg å gjøre. det verste er at gjennom bloggene får jeg i tillegg dårlig samvittighet også. nå taster jeg ivei her mens JEG kunne vasket MINE skap... huff og huff..

I morgen, i morgen, men ikke i dag...

Når du er ferdig der hejmme, skal du få klekkelig betaling for å komme hit og ta et tak :-)

Du, foressten, hørt noe fra Tonje i det siste ?? bekymrer meg litt for den jenta og magen hennes jeg.

Klem herfra.

Emmeline sa...

42 dager til jul???
Men på banneret over her står det 40 dager????????????
Nå må du bestemme deg. Det banneret er jo et sånt banner som man blir dårlig i nervene av. Syns du skal fjerne det snarest! Herligheten... Like før jeg løper ti runder rundt huset av bare stress når jeg ser det banneret!

Anonym sa...

Hej, så mycket fint det var här då!!!Du frågade på min blogg om kuddarna i soffan... har inte sytt dem, de kommer från LINUM.Kram ha det gott

Sarah sa...

Hej
Det er så hyggeligt at juleforberedelserne er begyndt rundt omkring i bloglandet. Her går det ganske langsomt. Jeg er dog begyndt at købe kalendergaver til min søster. (kun 12, hun giver mig hver anden dag. Så kan man købe lidt større ting).
Tænker jeg skal lave en adventskrans men har eller ikke rigtig nogle planer...
Jeg finder en dag i begyndelsen af december og så køber jeg alle gaverne... Måske ikke det hyggeligste, men det er effektivt. Mine eksamner ligger før jul i år så der er ikke så meget tid. Tilgengæld skal jeg ikke læse i juledagene:O)
Hav en god dag.