mandag 19. november 2007

Mandag:O)



Det nærmer seg favoritt måneden med stormskritt og jeg får så lyst til å sette igang med mange av juleforbredelsene.
Men foruten å vaske og klargjøre huset til julen så holder jeg meg til å legge frem noen slike lyspakker på pynt i stuen. Dette bilder taler vel igrunnen for seg selv hvordan jeg har det her hjemme akkurat nå.




Denne gangen skulle jeg ha Tildaen selv for denne har jeg hatt så lyst til å sy lenge, men når den er ferdig hva skjer.....jo frøken kreativ har kommet over noe metervare som hun heller vil sy tilda til sitt hus av.
Så nå er denne til salgs på Veslehuset.

Den ble prøvekjørt i en bøtte med sand i dag på en pinne for å se hvordan den fungere stående. Å man kan si at den fungerte meget bra.
Ser at halvslsøstra til min Tilda har merkelig nok dukket opp hos min kjære "søster" Marit.
Min er mørk i fargene og kan godt få stå utenfor huset mens frøken fisefin må stå inne for det har skaperen bestemt. ha ha.
Men nå skal den selges for jeg har planer om en tredje halvslsøster.




Bare slik at jeg ikke skulle kjede vettet av meg mens jeg så Top model, så sydde jeg dennne ferdig i kveld.
Den er ingen God natt engel men en god natt Tilda for det mangler vinger.
Å det er Jahn Thoms sin skyld. Denne litt monotone stemmen som durte sakte men sikker rundt i hodet mitt var til å bli gal av.

Å for dere som så det, ja da han kaldt disse tre små snertne jentene for "englene" sine, visste jeg med en gang at dette dersverre ikke ble noen god natt engel.

Denne er også til salgs der dere vet.
(dere blir sikker såååååå lei å høre det der ordet som dere vet)





Før jobben "hykket" jeg dette i køen på Mega. Måtte ha noe fint å hvile øynene mine på innimellom salg av superundertøy og diverse ski og sports klær.

Å du jeg fikk valutta for pengene....ringte rett opp til Marit og nærmest ropte inn i røret på telefonen at hun MÅTTE dra å kjøpe dette bladet med en gang, for det var så fint, mange flotte repotasjer og ikke minst sååååå mange gode ideer.
Løøøøp Marit -Løøøøøøøøøøp........
Herregud dama må ha trodd jeg hadde klikka.
Men egentlig var jeg bare så selskapsyk og måtte ha noen å snakke med. ha ha

Hva har man venner til hvis ikke man kan hjelpe hverandre med å finne de rette interiør bladene til hverandre, diskutere middagsrettene og gi hverandre tips om hvordan man får opp slappe og late menn fra sofanen.....det er slik venner gjør det. ha ha ha ha

Nei, nå får jeg ta kvelden med det FANTASTISKE bladet å gå å legge meg på en litt normal tid. Ha ha ha ha ha

Ha en fin dag alle sammen. Klem fra Elin:O)

30 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Alt du lager blir så fint! Jeg er ofte innom Veslehuset for å se hva du og Marit har funnet på, og jeg blir like imponert hver gang!

Jeg skjønner godt at du liker Bolig pluss. Det er blitt mitt favorittblad, og jeg finner alltid masse inspirasjon her.

Men nå er visst klokka blitt mye så jeg får si god natt! :)

Bestefars Verksted. sa...

Så fint du har gjort det hjemme hos deg !!! Blir enda mer fristet til å hente ned julestasjet......og det bladet ditt skal jeg ha imorgen !!! Basta ! Nei,nå MÅ jeg legge meg....var på tur for 3 timer siden,men det gikk dårlig gitt.....som vanlig ;) Kos deg da,med kreativiteten din ;)

Anonym sa...

God mrg,god mrg...kjapt innom før jobb her, tidl oppe. Flotte engler,planen er å få laget en slik stor Tilda til jul...noe må jeg jo få laget til meg selv også.Må le av deg og Marit,artig lesning tidl på mrg.Håper alt er fint,nå skal mor på husmorferie igjen, vi høres. Ha en god dag!!

Karna sa...

He,he....Stakkar Jan Thomas som grein som et lite barn, for det var jo "...som å sende fra seg barna sine...."

Kjempe flotte Tildaer, med det samme problemet med vinden som meg, så må vel vi sette tildaer fast i betong....håper på litt fint vær fremover, slik at det går å pynte litt ute. Er jo ikke det samme når alt er dryppende vått, eller ligger pent strødd utover naboens plen... =0)

Gunhild sa...

God morgen! Som vanlig morsom og innholdsrik lesning fra deg. Jeg skjønner bare ikke at det kan gå så fort å lage Tilda dukker. Du er superflink! Jeg sto med Bolig pluss bladet i hånda i går. Vet ikke hvorfor jeg valgte bort det mot et Bonytt innpakka i plast av alle ting. Angrer nå :) Men det skyldtes kanskje at det var mye av den slitne, shabby hvite stilen eller noe sånt. Jeg liker det nok ikke for slitt. Men jeg får ta det bladet opp til ny vurdering :)

Gunhild sa...

God morgen! Som vanlig morsom og innholdsrik lesning fra deg. Jeg skjønner bare ikke at det kan gå så fort å lage Tilda dukker. Du er superflink! Jeg sto med Bolig pluss bladet i hånda i går. Vet ikke hvorfor jeg valgte bort det mot et Bonytt innpakka i plast av alle ting. Angrer nå :) Men det skyldtes kanskje at det var mye av den slitne, shabby hvite stilen eller noe sånt. Jeg liker det nok ikke for slitt. Men jeg får ta det bladet opp til ny vurdering :)

Norah sa...

Hei der.. :-)
Å du syr og du syr...og så fine Tildaer det blir.

Her det er influensa (igjen) og herregud som jeg kjeder meg. Har surfa rundt på masse blogger og jeg blir så lei meg for at ALLE andre får gjort både ditt og datt til jul mens jeg bare må ligge her. Grufffff.
Hakke tid til dette her jeg....!
Ha en super tirsdag

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Go morn, og takk for koselig hilsen på bloggen min:) Ja tenk jeg måtte smugtitte litt på julen... Men den ble fort pakket ned igjen i påvente av at rette tiden skal komme:) Før den tid er det lite som minner om jul her i huset...tenker forresten hver dag at: I dag skal jeg begynne med julegavene,-men nei... ser ut for at jeg drøyer i år som i fjor...:)
Tildaene dine er så søte! Jeg beundrer deg at du gidder å sitte å sy alt det små-pirket! Jeg har bøkene med mønstrer i, men om det blir noen tildaer fra meg gjenstår jo å se:)
Ha en super tirsdag!
Klem:)

Hulda sa...

Å, er bladet kommet, da må jeg få tak i det i dag. Jeg kjøpte forrige nummer og var veldig fornøyd med det også, fikk noen gode juletips der. :)

Helene sa...

Heisan. Har planer om å sy en "kjempe" Tilda i dag, men så ser jeg at du har kjøpt ny utgave av bolig pluss. Derfor MÅ jeg først på butikken å få kjøpt det. Elsker det bladet. Tildaen får komme i annen rekke, men hun skal i hus for jeg vil ha en slik ute i adventstiden.
Hadde forresten telefon fra Tone (Landstil) En pakke til meg hadde havnet hos feil kunde, og hun hadde hatt masse pes med innbrud på lageret, så jeg fikk et gavekort på 300 fra henne. Stakkars, dame er ikke "riktig". Hun kunne jo ikke noe for dette, men insisterte på at jo, dette måtte jeg ha, så nå blir det nok litt mer handlig der :0)

Mita`s hjørne sa...

Måtte le litt av det innlegget ditt jeg da - men jammen skal jeg ut og kjøpe Bolig pluss... det er jo bare så supert - det også...
Mange flotte tildaer du har sydd igjen ( vet ikke om jeg tør si det - men jeg har blitt så lei av å sy de - så nå er det ingen i heimen hos oss, se som var har barnebarna fått... men kanskje det går over)...
Julen nærmer seg med stormskritt - å jeg er helt i julestmning allerede - julsanger spilles nesten helt tiden - vel å merke når jeg er allene da...

Ha en koselig dag...

Jorunn sa...

Nå har jeg kjøpt fyllvatt til min ene tilda engel, og skal psyke meg opp til å begynne å sy :) Du skulle vært her som hjelpelærer Elin. Men det må vel gå bra. Ellers gleder jeg meg veldig til å finne fram julepynten og se hva som finnes i kassene. Har ikke helt oversikt, så det blir som å gå på skattejakt. Skal få mamma til å kjøpe Bolig Pluss til meg! Får ikke tak i det her på Island, men ser at det er blad jeg MÅ ha!!
Ha en fortsatt fin tirsdag og en fin uke. Spennende å titte inn til deg, her skjer det bestandig så mye!!

DRÖMHUSET sa...

Åååå så mycket fint du pysslat och köpt!!! Så fint hemma hos dig!
Är det du som gör dom fina Tildadockorna?! URSÖTA :-)

Ha en bra dag!
Kram Sofie

Andrea sa...

Hei hei. Sååå mye fint her igjen. Alltid så mye fint å vise fram her, blir jo så missunlig, hihi. Jeg bare lurte på en ting: Hvis jeg vil bare lage noen Tildaer til meg selv, fins det noen matrielpakker hos Panduro for det? Det blir jo så dyrt og kjøpe seperate stoffer til alt bare for noen Tildaer til meg selv. Jeg blir jo så inspirert av deg til å prøve å lage noen selv...

Nå gleder jeg meg også til jul, borte hele jula i utlandet. Litt godt syns jeg, slipper å pynte hjemme i år, haha. Men bake må man jo gjøre da. Og nydelig blad du kjøpte deg! Da får du ha en fortsatt fin dag. Stoor klem til deg

Nette sa...

Ja, da er det nok et blad som må kjøpes skjønner jeg...hehe!
Søte Tildaer igjen:)

Anonym sa...

Flink du er! Skjønner godt du måtte sy litt for å holde ut Top Model, der må jeg melde pass altså *urk*

Se forresten på det fine bildet på bloggen min :-)

janne - kathrine sa...

Koselig blogg du har! Masse fint å se på :-) Tar en tur innom igjen litt senere.
Ha en strålende kveld!

Elzie sa...

Vilket fint hem ni har. Blev alldeles stilla här framför bilderna.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Anonym sa...

Herlighet så mykje fint du har oppdatert med sidan sist eg var innom. Den store TILDAEN med ullfiltjakke var jo aldeles bedårandes. Eg byrjar så vidt komme til hektene igjen, og kjenner eit sterkt behov for å sy... Hadde berre desse ungane sovna litt tidleg ein kveld! He he, dei er jo så skjønne der dei ligg med kulerunde auge og flir om munnen. Stor klem frå Linda

Anonym sa...

Ja Jahn Thomas på Top Model er en raring, jeg syns han virker veldig snill og snål hi hi... Jeg har forresten kjøpt meg ferdig pakke med Tilda engel jeg, 99 kr på sybutikken min. Så da vet du hva jeg skal gjøre snart (etter 14. desember, eksamen). Det er negresse-engel faktisk. Det blir fint! :)

Koselige bilder du har lagt ut, og ja... desember er den beste mnd den :) Absolutt!

Shabby-Roses-Cottage sa...

Hi,
your Tildas looks soooooooo beautiful !!!
Wonderful work !!!
Many love greetings,Patricia

Marie sa...

Koseleg innlegg og fine bilete!

Ellie sa...

Tilda-familien øker og øker, ser jeg. Er skikkelig imponert over at du fortsatt syr Tildaer med pufferm, for var de ikke de som var skikkelig "dritt" å sy? Flink er du! Nydelige lyspakker også, og takk for tipset om bladet. BoligPluss er et fint blad synes jeg, variert og med praktiske ideer. Ha en fin onsdag!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Sååå fint du gjort!Tilda är sååå fin...förstår att den ska stanna hos dig...hihi.
Kram//Pernilla

FO - 2 sa...

Tildaene dine er herlige Elin! :)
Riktig sjarmerende damer.
Må vel kjøpe det bladet.... ;)
Fin onsdag til deg.

ENGEL sa...

ja,dette bladet er virkelig supert!masse tips og ideer!jeg henter iallfall inspirasjon der.
jeg er imponert over hvor flott hjem du har!jammen er du effektiv!sover du aldri;)

Emmeline sa...

Tudelu...Travle dager og er bare innom i FULLLLLLL fart!
Jeg tror jeg snart på reise på rekreasjonstur til Rogaland. Jeg skal ligge på sofaen din og se hvordan du løper rundt som en hvit tornado..
I dag skulle jeg ikke blogge, men på grunn av BOLIG PLUSS har jeg mistet nattesøvnen, og derfor ble det et kort innlegg likevel. Hva er det egentlig på bildet på side 23??? Jeg DØR av å tenke på det?? En rotte???????????????
Hmmmm....håper du kan gi meg svaret! Ha en fin dag, ps: Tildaen ble superfin. Håper du tilgir meg for at jeg har lånt et bilde fra din blogg til bloggen min???
Nå er det gjort så nå er det for sent!!! Klem Klem

Emmeline sa...

Tudelu...Travle dager og er bare innom i FULLLLLLL fart!
Jeg tror jeg snart på reise på rekreasjonstur til Rogaland. Jeg skal ligge på sofaen din og se hvordan du løper rundt som en hvit tornado..
I dag skulle jeg ikke blogge, men på grunn av BOLIG PLUSS har jeg mistet nattesøvnen, og derfor ble det et kort innlegg likevel. Hva er det egentlig på bildet på side 23??? Jeg DØR av å tenke på det?? En rotte???????????????
Hmmmm....håper du kan gi meg svaret! Ha en fin dag, ps: Tildaen ble superfin. Håper du tilgir meg for at jeg har lånt et bilde fra din blogg til bloggen min???
Nå er det gjort så nå er det for sent!!! Klem Klem

Grip dagen sa...

Bladet er kjøpt inn men ikke lest enda.
Jeg SPARER det... Det skal nytes!
Jeg skal koke kaffi, finne en bit sjokolade og sååå skal jeg lese bladet! (Og da bør det jaggu være bra!)
Forresten, har ikke Mega en garanti nå; ikke fornøyd med varen, så kan du bytte den - samme av hvilken grunn..
Hmmm. Har du testa den garantien på interiørblader???
Hilsen Stælken

Emmeline sa...

Opptatt du????Hehehehehe... Jeg nekter å tro det. Du pleier nesten aldri å være opptatt???

Jeg skal ha snakke for 150 stykker på et seminar i morgen---skulle jo ha forberedt foredraget, men når hvitt juletre venter?? Nei da må nok de 150 gjestene heller høre på uforberedt Emmeline. Jeg har tross alt litt å gjøre med det treet!