tirsdag 27. november 2007

Julepynt produksjon i heimen:O)



Her har det vært produksjon av disse to englene den siste dagen.
Jeg har hatt disse liggende en stund men har ikke hatt tid til å begynne på dem.
Den rosa skal prinsessa ha på rommet sitt og den hvite skal få pynte opp her i stua.




Siden jeg har fri i morgen kommer jeg så smått å sette frem litt julepynt. Jeg må nesten klypt meg i armen når jeg tenker på at advent allerede er her. Det har gått så fort og synes nesten at jeg nettopp kom hjem fra Spania.

Men nå starter julen og det blir pynting, baking og masse masse kos med familien.

Jeg pynter selfølgelig i alle rommene i huset(jeg heter ikke frøken dill dall for ingenting).
Disse to julestrømpene har jeg sydd i kveld.
De skal henge på soverommet vårt. Har også planer om å lage noen vipler( Fjortis festival vimler) i blått og brunt. Disse har jeg fått sett nærbilde av på Emmeline sin blogg.
Takk min(levende Tilda) engel.

Nå skal jeg blogge videre litt utover natta-jeg har jo fri i morgen:O)

Masse klemmer fra Elin ♥

27 kommentarer:

Anonym sa...

God mrg god mrg!!Søte de to englenissene dine, har laget to slike jeg også.Mor skal på julemesse, gleder meg stort. Skriver en mail til deg litt senere i kveld jeg. Håper alt er fint og at du får kost deg godt hjemme i dag.

Two sa...

Hei og takk for hilsen i bloggen. Ser du vil lage vimplar, du finn fleire idear på denne svenske bloggen, både til jul og vanlige!http://sextiotalsvillan.blogspot.com/

Karna sa...

Kjempe fine engler, har fremdeles bare en klar....fy skam...

Jeg har sydd noen slike vimpler, er kjempe enkelt...men de fikk skikkelig bank ute i vinden, så de måtte jeg bare kaste etter X antall regnbyger og x antall ganger jeg måtte plukke den opp etter en liten tur i naboens hage osv osv. Sikkert lurt å ha dem inne ja...he,he...

Anonym sa...

ååå så flotte engler du har laget!!!!!nydelige..
strømpene og..
jeg og gleder meg til å pynte til jul. Fikk litt julestemning i går, da jeg var på ungdomsklubben og pyntet juletre og alt annet som hører med til jul.... sukk..
ha en fin fri dag da!!!

Anonym sa...

Kjempefine englenisser! Skal si du er flittig og flink med denne Tildasyingen din. Jeg har kjøpt boken, men foreløbig har jeg nøyet meg med å se på alle de koselige bildene ;0) Kjempefine julestrømper også. Jenten i huset her hos meg maser om julestrømper hver dag, så nå må jeg snart sette igang. Kom liksom ikke så langt i fjor, så i år må jeg...Ha en fin dag. :o)

Jorunn sa...

Tusen takk for koselig hilsen hos meg Elin!! Du er en racer på å sy Tildaer altså. Jeg har et nissepar (Tilda det og) på listen før jul, så får det holde :) Har planer om en julestrømpe, eller to må det vel være. Ellers er det snart klart for å ta fram "dein store kassen me' julpynt", gleder meg veldig veldig. Vi skal ikke feire jul i eget hus, men vi skal jo være hjemme i førjulstida og må få lov å kose oss og lage skikkelig julestemning da!! Ha en superu fridag i dag Elin, gleder meg til å se vimplene du skal sy!! Klemmer fra Jorunn

Anonym sa...

Jisses vad mycket fint du pysslat ihop... du är såååå duktig! Kram kram :)

@afjo72 sa...

Hei, hei! Så flotte julestrømper. Skulle nå gjerne ha vært en julemus på veggen hos deg nå som du drar i gang med pyntingen :o)

Ha en fin fridag i dag, og kos deg en masse med pusleriene dine!!

Tea Kristin sa...

Så fine figurer og julestrømper du har sydd! Du er virkelig effektiv! :) Jeg har også boken, men har ikke lagd noe etter den enda. ;)

Sånne vimpler er skikkelig fine - lykke til med dem! :)

Frk Mille sa...

Så fine nisseengler, jeg har også sydd de. Gleder meg til å sette dem frem. Ønsker deg en fin uke!

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Snuppa!
Ja nå har jeg gått gjennom de siste innlegga dine og blitt både meget imponert og ikke minst motivert til å fortsette der jeg slapp. Nemlig med Juledekorasjon sying. Skal si du er flink jeg, ja og disse Jule Tildaene dine er jo så flotte!!Du er så dyktig altså, ja og i rekordtid også. For det var da jammen meg ikke lenge siden du begynte med sying? Klart du får bedre selvtillig av og blogge, det tror jeg vi alle får. "Endelig" får vi på en måte annerkjenning av arbeidet vi gjør, for våre medbloggere er jo supre til å gi komplimenter og motivere. Vimpler er det mye moro med. Hadde tenkt å lage det i sommer, men jeg har ingen trær å henge de opp i, haha...og inne er det heller ikke noe å feste de i, så da ble det med tanken :)) Ja, nå er det straks Advent, gleder meg jeg.Nå går det fort frem til Jul. Fikk nemlig beskjed i går at det er 100% sikkert at jeg får besøk fra Norge. Så da blir det Norsk Jul i år!! Me love :))

Du får ha fine pyssle dager Elin. Skal stikke innom deg for å se hva du lager sånn av og til.
Mange gode klemmer!

Kreoline sa...

Ha,ha,ha,ha, smilte godt for meg selv av den koselige meldingen din. Ser du fremdeles står på å lage på ting, nydelige Tildaer, vett ikkje kor mange du har, men eg et stygt redde for at de snart komme gåandes ner te meg her på østkanten,for du har ikkje mer plass te de,(eg flytta fra vestkanten til østkanten), å eg så aldri kunne tenka meg å bo på østkanten, men så e det jo den finaste østkanten da, ha,ha, det e her tyvane bor vett du. Glede meg te å se det julepynta huset ditt, tenke du pynte i kver ein krinkel og krog. Vel Elin du får ha ein fine fridag, eg som trodde du hadde fri i går. Kos deg masse. En store KNIB fra meg, ska ikkje skriva ordet mer denne gong iallefall, ha,ha.

Andrea sa...

Hei hei frøken dill dall, haha. Her er produksjonen like stort som alltid ser jeg, mye fint og noen søste engler. Jeg får ikke tid til å oppdatere med den englen før torsdagkveld, så utrolig travelt her. Jeg er fornøyd bare beina jeg ikke likte som begge svinger inn, uff! Ha en kjempe fin dag vennen. Klem

Anonym sa...

åh hvor produkstiv du er altså!!! Jeg har hatt de engelene liggende siden forrige jul..de skulle liksom bli lavet til denne jul..men ak..de ligger fremdelses i sin eske og venter på å bli åpen!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så fina tildadocker...du är så duktig.Måste försöka mig på att sy en.
Kram Pernilla

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina änglar du har!
Jag förstår inte hur du kan göra dem så fina :)

Kram, Mia

Grip dagen sa...

De ser tykke og varme ut, de nye englene. Kjempefine ble de!
Her er det ikke gang på symaskinen. Det er bare kalas som står på programmet...
Kommer sterkere tilbake senere.
Flott du kunne hjelpe oss med laginga. Blir fort litt mye for meg alene, når 12 unger roper i munnen på hverandre...
Snakkes snart!
Marit

Emmeline sa...

Din levende Tilda engel???
Ja da må du forstørre meg opp i mye mer enn 140 prosent...
Kanskje hvis du forstørrer meg opp i sånn cirka tusen ganger og syr meg så blir det noe i nærheten. Jeg blir nok en brukbar Tilda da kan jeg tenke meg!
Nei huff---nå må jeg slutte og tulle sånn!
Lekre Tildaer du har laget.
Disse var en favoritt når det gjelder fargevalg--
-helt suverene!! Likte de kjempegodt...
Her holder vi på å lime peis med betonglim, mor holder far i ørene...for selv om den mannen er skrekkelig søt så er han også skrekkelig sjuskete. Det er ikke for ingen ting at jeg vanligvis tar meg av maling, sparkling, lakking osv...ellers blir det liksom veldig tilfelig hvordan vi ender--og vater??? Nei det trenger han jo ikke, han tar det liksom bare på gefylen...
Ja det er bra han har utseendet med seg..han redder seg på det vil jeg si:) Men hva hjelper det med fine krøller når peisen blir skakk og skjev?? Best å passe på!!!
Du må kose deg masse med alle de fine tingene du lager, gleder meg til å se vimplene:)

Anonym sa...

Så flotte englar du har laga:0) Men sei meg ein ting: har du hatt fri i dag, og så var du på bloggen allerede kl.0630? Imponerande!!!
Forstår godt at du ønskar deg dei to søte "lappeforkle-nissane"(god beskrivelse!?..)til jul. Dei var kjempesøte. Er det også Tilda?

Nina i Paradiset sa...

Å, jeg vil også sy!
Sparkel-støv i hele huset, så det er liten vits å dra frem sysakene!
Søte julestrømper!
He en flott kveld!

ChatrinesLiving sa...

Koselige Tildaer!
De er fine de vimplene ja! Kansje det blir en rad med sånne på guttens rom på nyåret, når man har litt bedre tid til å finne fram sy-maskina:) Nå står den godt innerst i boden... jaja:)
Ha en fin kveld!
Klem:)

åsemor sa...

Undrenes tid er ikke forbi, for nå har til og med åse-mor sydd hjerter. Men de er selvfølgelig ikke helt ferdige. Fortsettelse følger på bloggen min.
Du syr den ene Tildaen lekrere enn den andre, også julestrømper på soverommet da, kanskje det var en ide. Men først må vi få den nye senga ##"#"#"***#
Ønsker deg en god fridag imorgen, nå må jeg sette på ei vaskemaskin før Grey`s.

Lemi sa...

hei hei! ang de nissene på sia som du ønske deg, kan du ikke bare sy de? du som e så kreativ.. :o) bare å følge oppskriftan t tildanissan og sy ei lappebukse t di.. hm... di va fine iallefall.

:o)
klem

Olstad sa...

Søte engler du er så flink og så effektiv jeg får ikke gjort noe her hjemme om dagen. Men ser nå ut for jeg kan ta fri fredag og da skal det jules her i heimen også.

Ha en fin kveld.

Tone sa...

Hrmfff... Hva skuer mine øyne, helt ferdige Tilda-engler, med øyne og det hele... Godt min ikke har noen, så slipper den å bli grønn av misunnelse i tillegg ;-)
Søte strømper også :-) Ha en fortsatt fin uke, klem :-)

Ellie sa...

Skjønne er de, englene dine! Julestrømpene var også veldig fine, uvanlige og flotte!

litenIda sa...

Hei, Elin!

Det er deg vel unt, med en fridag! :) Virker ikke som du ligger på latsiden for det..! ;)

Både engler og strømper er kjempefine! Og den kransen over stuebordet.. Innmari flott!! Jeg må si som prinsessa: "Litt av en dame"! :)
Så herlig! Tenker nok at alle hennes små venninner blir fra seg av glede for julegavene, ja! Det hadde jeg blitt, også!

God natt! :)