tirsdag 6. november 2007

O salige jul:O)




Nå for tiden er jeg i skikkelig julestemning. Sitter her på kjøkkenbordet
(jeg sitter ikke på bordet men ved) å lager på julepynt til både meg og veslehuset.
Prøver å lage min egen vri på ting, noe som av og til skaper hodebry.
Er det noen der ute som vet hvor man kan skaffe tykk sort fløyel?
Jeg holder på med juletrepynt i lin og fløyel men nå har jeg gått tom fløyel.







For en stund siden sendte jeg og min kollega inn en ordre til stoff og stil
men selfølgelig hadde de gått tom for det stoffet som jeg hadde tenkt skulle bli til duk, puter og kjøkkenhåndklær.
Så hva skjedde.
Min kjære søster(hun leser sikkert dette) hadde 4 meter for mye.
4 meter for mye.....går det ann å være så heldig.
Hun har sydd gardiner til kjøkkenet sitt av det samme stoffet og det ble igjen en hel del. (Det er nemlig ikke bare jeg som kan sy i familien. HA!)
Så her ligger det da, stoffet på MITT kjøkkenbord og bare venter på å bli til noen puter, duker osv.
Jeg klør i fingrene etter å sette igang.






Julepynten jeg holder på med nå, er støvelettene fra Tilda.
Disse er forstørret opp med 140%, slik at de virkelig vises igjen. Tenkte at denne skulle få henge i en krans eller på en dør. Inni er det lavendel for vi må jo ha litt god lukt nå når det er jul. Å lavendel kan man rett og slett ikke få nok av.





Å når man snakker om hva man ikke kan få nok av, så kommer thelys opp som en god nr. 2.
I helga var det jentefest her. Prinsessa og 10 andre jenter hadde skikkelig skrekk party.
Siden Halloween var over så var det umulig og oppdrive pynt og stæsj i butikkene.
Så vi pyntet med lys. Det ble en suksess. Hele huset var opptent av starinlys. Ikke et eneste vanlig lys var å oppdrive. Til og med på do var det starinlys.
Etterhvert utviklet denne starinlysbruken til å bli sånn skrekkblandet fryd, for brann varsleren ble en fest i seg selv. Den ulte og gikk med jevne mellomrom til ungenes begeistring.






Her går det i produksjon hele tiden. Akkurat nå er det disse damene som er ferdige. De skal sendes til 2 små frøkener.
Mammaen sendte en mail og lurte på om det gikk ann å få rosa Tildaer.
JA, ikke problem! Det var så deilig og sy med rosa igjen.
Fin avbrekk fra det røde og naturfarga. Så nå er disse klar for å reise med posten.




Ellers så har jeg sydd litt sokker til å henge opp på juletreet. Tror vi får stappe dem fulle av godteri til jul.
Bilder fra hva som ble kjøpt på Landstil kommer.
Jeg hadde tatt bilder men når jeg studerte dem litt nærmere, ja da var de ikke noe fine i det hele tatt. Så de bildene må jeg ta på nytt.

Som dere forstår er det hektisk her, men aldri så hektisk at jeg ikke har tid til å inn å besøke dere.
Det tar bare litt lenger tid å komme igjennom link listen min. Men der har jeg full kontroll.
Jeg jobber meg nedover alfabetisk. he he. Til slutt så har jeg kommet igjennom hele og forhåpentligvis ikke glemt noen.

Ønsker deg en fin tirsdag.

Mange klemmer fra Elin:O)

32 kommentarer:

Metteflette sa...

Dette er din skyld!!!! Når jeg så de lekre støvlene du hadde sydd så løp jeg rett til byen og kjøpte Tildaboka! De var jo bare herlige! Du lager de skjønneste Tilda figurer!!!! Lin og sort var knalllekkert til støvlene. Blir helt matt av alt det flotte du produserer for tiden jeg.Har prøvd meg på noen støvler jeg også. Skal se om jeg får postet i løpet av dagen...Klem fra Mette

Anonym sa...

God mrg,god mrg!Ja her holder du på i god stil.Flotte ting du har laget...igjen.Får prøve å legge ut litt bilder iløpet av dagen jeg og,skal på jobb igjen i mrg, så i dag er det full innspurt. Håper du har det bare fint,vi høres igjen.

Karna sa...

Du er jo så flittig at jeg blir helt svett jeg, utrolig flotte ting du har laget, nydelige Tilda dukker.

Sort tykk fløyel får du hos Jysk, de hadde i fjor iallefall.

Hulda sa...

Hei! Sort fløyel har de på jysk, iallefall her på jysk. Du kan jo se etter. Jeg begynner å få lite linstoff, også det kjøpt på jysk. Men, der er de helt tomme for det nå, så jeg har jo nærmest panikk her... må jo ha det til bestillingene.... Så fint det stoffet var, ligner på et jeg har laget ting til kjøkkenet av til jul. :)

Nette sa...

Så du ante ikke at det var meg som var å hemmelig asså? Hehe...bra det! Ang fløyel...jeg vet ikke hva du lager eller hvor mye du trenger, MEN på Fretex pleier det jo å finnes haugevis med gamle pynteklær (ofte i fløyel o.l.) til en grei pris...? Fine ting du har sydd...igjen:) Likte veldig godt støvletten med lavendel...må sy noe lavendelduftende greier snart jeg også...ha en super tirsdag!

Nette sa...

Meeeen...bruker du ikke bloglines da? Det er helt utrolig at jeg har klart meg så lenge uten...anbefales virkelig!!!
www.bloglines.com
Legg inn alle de bloggene du liker så kan du se hvilke som til en hver tid har oppdatert:)
Tidsbesparende og genialt!

@afjo72 sa...

Oi, her var det jammen skikkelig julefart :o) Synes vel jeg kjenner lukta av jul her i bloggen din nå! Må bare beundre effektiviteten din, du syr visst non-stop for tiden...

Ønsker deg en super, ny dag! :o)

ChatrinesLiving sa...

Her var det jul ja:) Du er en reser på symaskina må jeg si:) Hos meg snør det kraftig i dag, så det er virkelig jule-stemning ute:) Ikke fullt så mye stemning inne, men kjøpte meg faktisk litt jule-pynt i går..:) Minner meg på at jeg burde ha begynt med jule-presangene for lengst....
Ha en fin tirsdag!
Klem:)

Anonym sa...

Dina Tildadockor är ju jättesöta !!
Kram Tilde i Sverige

Andrea sa...

Hei hei. Så mange koslige bilder det var her nå. Hørtes ut som litt av en skrekk fest dere hadde, hihi med brannalarm og greier. Helt nydlige ting du har sydd igjen og for en flaks at din søster hadde igjen stoff til deg! Ønsker deg en kjempe fin tirsdag. Stor klem

Anonym sa...

Hei Elin

Jeg følger fremdeles med på siden din, og ser alt det fine du lager. Er helt imponert over alt du får tid til. Tidligere har jeg kjøpt tykk sort fløyel på Krativ butikken oppe på Kvadrat, der har de også nydelig tykk mørkebrun fløyel. For meg er mørkebrun en av fargene jeg pynter med til jul. Håper du får en nydelig førjulstid, og at du koser deg midt opp i all travelheten din.

Klem fra Helle

Hilsen fra landet sa...

Så enig så enig når det gjelder lavendel!! Jeg og datteren min har laget så mange lavendelputer at nå hadde vi så stort overskudd av dem at vi måtte legge noen inn til salgs på håndverkshuset her i bygda i dag. Psst: Jeg har også lånt meg Tilda-bok... hvem blir ikke smittet av denne Tilda-iveren overalt!? Men så gjenstår det å se hvordan det er å få til da....

Elaine sa...

Det är alltid så trevligt att besöka din blogg Elin. Massa inspirerande och stämningsfulla bilder. Jag beundrar alla er som kan sy och har en skapande ådra i kroppen. Själv har jag blivit befriad från den i tillägg till ett trytande tålamod....hi, hi.....

Mina tjejer älskade att ha läskiga partyn när de var små. Allt som är skummelt och skrämmande var jätteroligt. Nu får de sin skräckdos genom att se de hiskeligste filmer på video...huff.....

Ha det så bra!
Klem!

Lene sa...

Sååå morsomt med Tildas julestøvletter!! Godteri i raggsokk er ikke no`for oss tertefine, nei ;) Lavendel dufter så mye, mye bedre enn ullete marsipangriser med tåfiseim, haha ;)

Skjønner at du er en kreativ og effektiv dame. Spennende å følge med på siden din - ikke minst når man også får med seg litt grøss og gru :)

Ha en fortsatt travel og herlig dag :)

Lene

Tilonino sa...

Stemningsfulle bilder Elin. Du er flink. Ha en fin aften :)

Emmeline sa...

Å det er så gøy å komme inn på bloggen din Elin. Alltid noe nytt og kreativt, og alltid noe fint og inspirerende. I LOVE IT!
Skjønner at det lønner seg å ha et navn på A dersom man du skal få tid til å komme på besøk;0)
Men du klarer jo å få tid til det meste må jeg si!!
Jeg har ikke begynt den store juleproduksjonen enda, regner med å komme i julestemning etter å ha være på juleåpning hos Molly.
Har bestilt ett hvitt juletre(enten HARRY eller HERLIG--tiden får vise)og har store forvetninger til det, hehe! Jeg hadde en kollega som hadde et gedigent rosa tylljuletre i klasserommet sitt, det var fra USA. Vi andre var helt sjokket over at det er mulig å ha rosa tylljuletre, men jammen var det kult også. Nei her snakker jeg meg helt ut på viddene som vanlig. Håper du får en fin kveld;0) Klem

Anonym sa...

Ja jeg har sikkert sagt det før .....og må si det igjen : du er bare utrolig dyktig, du lager såå masse fint og det virker som du har en enorm energi!!!
Herlig å titte innom siden din!:)
klemz

Zizzi Molde sa...

Du verden, det første som slo meg da jeg leste kommentaren din hos meg, var hvor tidlig du er oppe. Stemmer dette eller har du feil klokke på bloggen din. Og som alltid, nydelige "sysaker du viser frem :-) Og du, slit ikke ut mannen din, nå da, vi har malet huset utvendig, samt tak og vegger i ene gangen inne, rommet til junior OG loftet siden i mai, i tillegg til en haug med møbler. Nå vil ikke min kjære høre snakk om noe mer før neste år.... Hmmmm! Ja ja,det finnes jo måter å lure menn på. Vi snakkes. Klem fra meg!

MODERN COUNTRY sa...

Hei min lille sydame!

Må si det er kreativt her inne!
Ja, det hører jo med til Juleforberedelsene, så bare stå på du! Nydelige saker du igjen har tryllet frem,artige sokker og støvler!
Og enda flere skjønne Tildaer :) Du altså :) Ser du har kost deg hos Landstil i tillegg, for noen flotte dekorasjoner det var å se der! åh, jeg hadde nok vandret rundt i timesvis. De er jo en av mine favorittbutikker på nett, lyst og landelig med romantiske innslag, akkurat sånn jeg liker det :)
Sitter og syr akkurat nå jeg og, det er bare en liten fikspause. Ja, du skjønner maskinen begynte å lage litt vel mye lyd, så nå sitter typen der og prøver og finne ut hva det er. Får ikke håbe den streiker altså! Da blir det ramaskrik her..
Du får kose deg videre med sying, det skal jeg også om litt. Her går det på oppbevaringsposer med blonder :) Klemmer

Anne sa...

Gud og meg som jeg har jobba i kveld. På siden min ser du, og utfordringen ligger på siden min. Nå får du glemme jula for en liten stakket stund kjære venn...

tør du...?

Anonym sa...

åh, du kjære tid, kan du sette deg på Harely'en å komme deg litte lenger nord med en gang...hehe! Trenger armer og bein, og ENERGI for 20, så da holder det jo med deg;)

MEN jeg skal faktisk få ordentilg vaskehjelp på torsdag, og forhåpentligvis uten burka:))

Det blir vel mye jobb, med alt i ho, og tiden strekker bare ikke til, så nå biter jeg i det sure eplet, og tilkaller hjelp til heimen, så får vi ser hvordan det går...

Er jo litt kresen, og pirkete, og derfor liker jeg best å gjøre det selv, men iiiiiik, hakke tid, har knapt tid å sove, og skyndter meg gjennom natten...hehe!

Vi var på et krise foreldremøte idag, med en, og i mellomtiden, fikk den andre kutt over øyet hos (ikke av...hehe) barnevakten, mens tredje mann egentlig skulle vært på klasseklubb, mens vi sjekket kutte over øyet...puh! så for sikkerhets skyld, skal to nå begynne med Tae Kwon do, og en på danseskole...hihi!

Så vi får slå fra oss og svinge oss i dansen, og være glad for at vi har nok å gjkøre, det ville jo vært fryktelig kjedelig hvis det ikke var det...hmrpfr!

Nå må jeg legge ut mer varer, og sortere papirer!

Ha en strålende natt, og de rosa Tildaene var jo supersøte, men jeg venter på min egen lille Tilda familie i mørke og lyse farger:))

Anonym sa...

Åg herrgeud, var det en liten kommentar eller??????

Olstad sa...

Åhhh du lager fortsatt fantastisk mye fint de tildaene er så flotte. De små søte rosa blir nok to frøkner fornøyd med. Er så imponert over energien din.

Mita`s hjørne sa...

Oi... her går det jammen unna... Så flott at du fikk stoff alikevell da - heldig...
Artig de støvlene du syr... og rosa Tildaer er jo alle småjenters drøm da...
Tror ikke den brannvarslinga hos oss heller liker t-lys, eller andre levende lys - den uler i hytt og pine - med påfølgende telefon fra vaktselskapet - eh...bare litt levende lys her...he,he... har fått div kommentarer fra de ja...
Lykke til med syinga...

Ha en koselig kveld...

Emmeline sa...

Hmmm kanskje jeg skal skifte navn til Ammeline??

For å komme først i køen mener jeg!

Men det er jo egentlig et ganske belastende navn i lengden vil jeg si...
Da vet man nok aldri hvem som kommer løpende og drar av deg
BH-en!!!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Wow, så masse flott du har sydd:o)
Her kjem eg i julestemning kvar gong eg kikkar innom.
Du har fått ei utmerking av meg, så ta ein kikk i bloggen min:o)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Du inner meg i grunnen litt om den Duracell figuren ...hhehehehe!!
Alltid like energisk - slutter iallefall ikke å imponere meg!

Sort fløyel kan ikke jeg mye om, men de støvlettene var kule!
Min tildligere jobb var jo sko, så det var vel da jeg burdre hatt juletre av slike.

Min mann var alltid så brydd av meg , mentejeg så ned på folk ..hehe, måtte jo bare sjekke skoa ....!!

Søte rosa tildaer , dere har jo virkelig fått heldagsjobb med Veslebutikken deres ..kult!!!
Men så er dere vanvittig flinke også!!

Lykke til videre , og god uke!
klem

MiaMaria sa...

Vilken tur du hade med tyget!
Vilken söt stövel och så mycket annat fint du gjort.

Vad du är flitig!

Fånga dagen!
Miamaria

Mita`s hjørne sa...

Hei du...
vil bare si at jeg linka til butikken deres...

åsemor sa...

Jeg må bare spørre, når du har lagt inn innlegget ditt 4:34, har du vært oppe hele natten da, eller er du stått opp klar for en ny dag?

Dans på roser... sa...

Flink jente! Du lager fine ting, artig!

Helene sa...

Blir så inspirert av all syingen din at jeg nå har skaffet meg Tildas siste bok.
Prøvde meg på et par småting, og det gir jo mersmak, selv for ei kløne he,he
Har derfor bestilt litt tildasaker som hudstoff, kjolestoff, etc. på Panduro, så får det briste eller bære.
De sier at øvelse gjør mester og jeg befinner meg definitivt på øvelsesnivået, men gøy er det.