lørdag 24. november 2007

Endelig helg for meg:O)



Etter å ha jobbet fra 10 til 17 i dag har jeg endelig tatt helg Så i kveld skal jeg slappe av og nyte at jeg har fri i morgen.
Jeg var innom en av butikkene på senteret å kjøpte med meg disse to små lysholderne. Som en presang til meg selv, siden det er helg.



Jeg har hatt dette her lenge i tankene og mens maten (les biffsnadderet) står å puterer i ovnen så tok jeg frem denne kransen.



Jeg stakk opp på loftet å hentet en kunstig gierlander med frost effekt på, noen stjerner og kuler kjøpt på IKEA ifjor og metervis med crem farget sikebånd.



Å så laget jeg denne som henger inne i stuen over salongbordet.
Prinsessa (som forøvrig begynner å bli frisk) utbrøt
- MAMMA, du er litt av en dame.....den der er nydelig!
:O) :O) :O) :O) :O)
(vil noen ha oppskriften på en veloppdragen unge?)




Før på den gamle bloggen la jeg ut bilder av kjøkkenet vårt. Siden den ikke eksisterer lengre, ja da gjør jeg det igjen.
Her for å vise de nye kappene jeg har kjøpt til kjøkkenvinduene mine.
Dette er også noe jeg har hatt planer om lenge og nå fant jeg endelig noen som jeg likte og hadde rette høyde.



Kjøkkenet fra en litt annen vinkel. Tatt nå i kveld.





Synes det ble veldig lyst på kjøkkenet, så det spørs om ikke dette her blir en permanent løsning. Synes det riktig så fint jeg.





Noen lurt på om jeg ikke hadde sydd noen Tilda siden jeg ikke viste noen i innlegget mitt.......
SELFØLGELIG har jeg sydd Tilda.....hva tror dere om meg eller?
Jeg har sydd julegaver for prinsessa til vennene hennes.
Her er en av dem. En stor GOD NATT ENGEL. Denne er til nabojenta. Hun har akkurat fått nytt rom og det er blått og hvitt.
Tror denne kommer til å falle i smak for hun har ønsket seg en slik en. Hun har bare sett de små så jeg rekner med at det kommer til å bli jubel når hun ser denne store.

Jeg må takke for alle disse hyggelige kommentarene dere skriver. Blir helt overveldet av alt det fine godord......en ting er iallefall sikker.
Som blogger får man virkelig god selvtilitt.
Man må bare passe på at men ikke lar det gå til hode på`en.

Ha en fin lørdag alle sammen.
Vi blogges.
Masse klemmer fra Elin:O)


- over og ut!

43 kommentarer:

Lemi sa...

flott kjøkken!
:o) ønske meg stort kjøkken...

Frk Mille sa...

Tusen takk for besøket i bloggen min. Så fin blogg du hadde. Legger deg til på link listen min jeg også. Ønsker deg en fin lørdagskveld!

Grip dagen sa...

Hei.
Må bare gi livstegn fra meg før du sender Røde kors ut på leting...
Nå er jeg hjemme igjen!
Har vært noen travle dager med mye farting. Altfor travle, spør du meg. Jeg liker best å rusle gjennoom dagene, ikke fly beina av meg...
Ikveld var vi på navnefest. Det var veldig koselig. Mange kjekke folk og deilig mat.
I morra kommer mange folk hit. Da blir det kalas for slekta i anledning tippa sin 9 års-dag.
Slik går nu dagan'...
Hva med deg?

Hulda sa...

Alltid koselig her inne hos deg, Elin, jeg har det så kjekt her inne. :) Syns de gardinkappene var kjempefine! Kransen ble også flott, jeg hadde samme idè jeg også, men fant ut at jeg like godt skulle lage en krans som skal ligge på et bord i stua. Syns at jeg nesten ikke så pynten når jeg holdt den opp i høyden som den måtte ha om den skulle henge. Jeg har fire lysholdere som jeg skal feste til den også. Blir fint med lys, tror jeg.

Det er sant at man får god selvtillit av blogginga! Det er herlig med så mye postitiv respons. :) Klem fra Hulda.

Hulda sa...

Glemte jo helt å si at det jenta di sa om deg da du hadde laget kransen, var skikkelig koselig. :) :) Kjekk jente!

Tenker nabojenta blir veldig glad for den søte Tilda-dukken. :)

Helene sa...

Velloppdragen og oppmerksom datter du har, MEN hun har jo et poeng! Likte kransen veldig godt :0)
Ser at du ikke lar all rosen gå deg til hode, kan ikke si det samme; her bygger jeg opp selvtillitten og suger til meg alt av ros med stor takk he,he

Så du har jobbet med Geir Inge og gått på skolen med Veronika. Ja,ja det sier jo det meste...

Blir veeeldig missunelig på kjøkkenet ditt. Mitt er så lite at jeg må gå ut for å skifte mening. Tror du jeg sliter?? Derfor bruker vi aldri kjøkkenbordet, men sitter ved spisebordet i stua. Jeg har derfor slått meg løs og brukt kjøkkenbordet som sybord når jeg lager Tilda. Funker som midlertidig løsning, men jeg må rett og slett få meg et eget syrom.
Uff, den klokka peiser i vei. Kommer vist ikke igjennom alle blogene som jeg hadde planlagt.
Talas.
PS: har du noen planer om å ta en tur til Moi (Tone)i nærmeste fremtid. Har et gavekort jeg godt kunne ha brukt før jul :0)

Marte sa...

og vips så hadde du laget en krans! hvordan du klarte å lage den nydelige kransen mens du lagde middag er jo et under. jeg er mektig imponert! :)

datteren din virker så skjønn!!

stiger selvtilliten nå? ;)

ha en fortsatt fin helg!!

hilsen marte:)

Bestefars Verksted. sa...

Å kjære deg for et digert kjøkken du har !!!! Helt stum av beundring,her jeg sitter,godt du ikke ser den lille kjøkkenkroken min........stikkord : TRANGT..!!! Lite egnet for ommøblering.....sukk !! Må si den datteren din er slagferdig,som vi sier i nord-Norge,klok liten dame er hun,godt oppdratt ;) Kransen din var nydelig,har også planer for en slik,men jakter på noe grønt enda....har kjøpt kunstige furukvister m/kongler,og to grankvister,men vet ikke om de passer til akkurat det,litt kraftige kansje. Angående beising av bordet ditt,med negro,så går det nok bra,forutsatt at det ikke er insatt med olje eller noe annet,må være helt fettfritt. Fargen kan du selv justere,det er det som er så kjekkt,og billig må man iallefall si at det er ;) Så masse lykke til.....som Jan Fredrik sier i IDOL.....kos deg,og ha en fin søndag !

Lemi sa...

takk for kommentar på vottan.. :o) nr 1 e enkel, nr e værre, førr æ huske aldri å skrive ned kor mange maske æ bynne med eller øke med.. :o)
ha en fin søndag!

Anne Grethe sa...

Så koselig blogg du har. Og for en Tilda-racer du må være! De var nå skikkelig fine da, de du har laget.
Kjempeflott krans også, fikk lyst til å ta en tur på Panduro og shoppe med det samme...
Ser at du også har bestilt fra stoff & stil - i legre tid har jeg bare fått opp chenillen på siden der, skjønner ikke hva som er galt. Jaja.
He en fin søndag!

Tone sa...

Så koselig kjøkken du har, deilig med stort kjøkken. Og kransen ble kjempefin, tenkte jeg skulle henge noe stash i lampa over bordet jeg, men er ikke helt sikker på hva. Så koselig for venninnene til prinsessa å få Tildaer til jul. Synes det er så kjekt med gaver som skiller seg litt ut fra alt det komersielle. Synes det er greit å få opp selvtillitetn litt, jeg... Man kommer jo fort ned på jorden igjen in the real life ;-)
Ha en fortsatt fin søndag, Klem :-)

JULIEK sa...

Hei på deg vennen. Takk for alle koselige og varme kommentarer du har gitt meg disse månedene. Du er en utrolig god bloggvenn altså. Setter stor pris på deg. Jeg kom hjem fredag. Er fryktelig sliten etter oppholdet, men må jo prøve å ordne litt til advent/jul og få blogget litt også, selv om alt går tregt.
Stor klem fra meg : )

FO - 2 sa...

Fint kjøkken. Med fine nye kapper.
Såg en slik krans i ett blad, og du skal ikke være for trygg på at jeg ikke "hermer".... ;)

Bra at Prinsessa er bedre. God bedring til henne. Her herjer feberen nå, hos mine to prinsesser nå.

Fin fin søndag til deg og dine. :)

FO - 2 sa...

Fint kompliment også ja, fra Prinsessa!
Det gleder! :)
Ta det til deg.

Gunhild sa...

Koselig kjøkken du har. Jeg er enig med dattera di i at den kransen over stuebordet ble kjempefin.

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fin krans som du har laget :-)
Og kjøkkenet ditt er så fint og stort og kappene ble kjempe fine ja. Må være deilig å ha å så stort kjøkken. Ønsker deg en fin søndag. Jeg og ungene skal ut i snøen som kom i går kveld og i natt. Pappa og Kjetil skal tapetsere på kjøkkenet.

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann...Klokken er 10.30 på en søndag, med andre ord...langt utpå dagen for deg men tidlig morgen for meg. Måtte kjøre alle damene hjem klokken ett i natt, vertinnen hadde sagt at moren kjørte med glede...det var jo overraskende for meg at jeg gjorde det med glede?? hehehe, men her pøste det ned og alle de andre foreldrene hadde selvfølgelig tatt seg et glass vin... Nok om det!
Vimplene??? Oppskrift??????
Disse er jo kjøpt på Ebay. Kunne ikke huske at jeg hadde kjøpt de da de dukket opp, men jeg betalte femti kroner for vimpler med transport så jeg tror ikke jeg hadde giddet å sy dem selv. De er skikkelig kule faktisk...men tror de passer best til et jordbær party på sommeren på terassen!
Skjønner godt at du måtte kjøpe med disse to lysholderne som presang, de var veldig skjønne! Kjøkkenet ditt er jo bare lekkert, stort - koselig- luftig og flott.
Du er heldig, og må ikke tenke på å sammenligne med mitt kjøkken som er et vanlig kjipt IKEA kjøkken!!!
Twin Peaks stemning kan alle klare å lage--bare bøtte på med juletrær og vimpler så er du der, hehehe!
Den blå Tildaen var jo bare HELSKJØNN. Må si at du er en snill mor som syr Tilda i julegave til Prinsessa sine venner! Kjempekoselig ting å få, og denne var supersøt--helt i min smak!
God selvtillit?? Ja det har du all grunn til å ha, det er ingen i Bloglandia som kan oppvise så mye energi og så mange prosjekter som svinges rundt med den største letthet som det du kan. Du er helt UNIK!! Ha en fin søndag, Molly is calling!!! hehehe... Klem

Emmeline sa...

Nå glemte jeg helt å kommentere kransen og den veloppdragne Prinsessen...Så flink du er med begge deler, både lage krans og oppdra Prinsesser---PERFEKT RESULTAT!!!

Beas sa...

Du gör helt rätt i att köpa lite fina saker till dig själv.

Jag fick lite julkänsla av att titta på din julkrans...jag har inte haft någon alls innan. Förra året hade jag julkänsla redan i början av november, pyntade och fixade, men nu ligger jag "efter". Tack för lite inspiration!

Kram Bea

Nette sa...

Så koselig kjøkken du har, Elin:) Kappene var fine! Ønsker deg en fin fridag!

åsemor sa...

Så deilig med et slikt veloppdragent barn, ingen som har vokst opp hos meg har kommet til å merket kransen.Jeg skjønner det bare ikke, jeg har alltid likt å stulle og pynte, men ungene mine har ikke arvet noe av denn interessen. Hva gjorde jeg feil på veien ?
Så koselig å sy Tilda dukker til prinsessevennen, heldige er de som får slik en gave:)
Nå er snart oppdraget(heklekurset) utført, så imorgen setter vi kursen mot Møre igjen.
Ha en fortsatt fin søndag, og ei kreativ uke :)

Linda sa...

Takk for hilsen på bloggen.For en flott krans og slik et herlig kjøkken.Ha en flott og kreativ uke.

Andrea sa...

Hei hei. Nå måtte jeg le når jeg leste at noen hadde lurt på om du hadde sydd engler siden ikke så noen i forrige innlegg, jeg som lurte på det, haha, bra å se at du hadde sydd da, trodde du også hadde blitt forkjøle, haha. Såå nydelig og stort kjøkken og slik som du kan pynte. Enig med prinsessa, litt av en dame du, hihi.

Men du, jeg har sydd meg en prøve Tilda, men er så usikker på fylling av vatt. Hvordan skal jeg fylle hodet da siden den sømmen går rett over ansiktet Får ikke hode til å bli noe fint, ahh! ?Ha en kjempe fin søndagskveld. Klem

Anonym sa...

hallois Elin! Så fint du har det på kjøkkenet ditt da :) og det var et herlig kompliment fra datteren også :) Likte de kransene dine veldig godt. Elsker kranser jeg og drømmer om en stor "amerikansk" overfrodig krans på døra mi til jul, en gang skal jeg klare å lage det!!!
Herlig! Ønsker deg en god søndag videre :)

Berit T sa...

Koselig kjøkken du har!
Og for en datter da som sier de rette ordene!!!!
Nydelig krans!

Verkstedet sa...

hei elin!!!! jeg gir meg enda over av deg igjen.....alt du gjør!!!! nydelig krans! du burde selge sånne også;)
enig med feberen....;)morsom jente!!
gøy å være tilbake i bloggverden!!!
er med på et sånt julebord, ja;) regner med det blir i bergen...;)

Mita`s hjørne sa...

Selvfølgelig skal man ha noen gaver selv også...he,he...
Kan tenke meg den Tilda dukken blir super som julegave... ser jo bare ungene som er her på besøk og finner disse i lekekassen - det er jo de de leker med både de små og litt større ungene - eller så er det at de FÅR lov å leke med de nå...

Ha en koselig kveld...

Emmeline sa...

hmmm...Jeg kan lage et innlegg til deg i morgen??? I dagslys????
Høres det aktuelt ut?
Så tar jeg bilde av vimplene med detaljer og så kanskje du ser det selv?
For jeg er jo ikke akkurat sygeni, så hvordan de er blitt sydd er ikke helt greit å forklare!
Men du som er superduperflinkogsy
jeg skulle hatt tak i noe rimelig LIN stoff, ikke brunt men i hvitt. Kan gjerne være med litt bomull i også---men hvor finner jeg det? Raskt og rimelig???

Kathrine sa...

Koselig det ser ut hos deg!Den kransen var kjempefin, Elin!Ble skikkelig inspirert jeg!Du er skikkelig flink å blogge og kommentere.Kjempekjekt å stikke innom deg. For jeg tar meg en tur hver dag!Kjekk blogg!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så fin juledekorasjon du har laget da!! Du er jammen flink du , det har prinsessa helt rett i!
....ja , kan jeg få den oppkriften, haha!!!

Lekre bilder fra kjøkkenet , og jeg må bare misunne deg det flotte bordet :) De er så fine!!
Og gardinene ble kjempe søte !

klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Pst!
De hvite stenene med tekst har jeg i butikken ;O)

Marie sa...

Så stort, lyst og lekkert kjøkken du har! Vårt er lite. Fin krans du har laga!

Ha ei fin ny veke!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

GOOD MORNING!!!

Takk for langt og utfyllende svar ....nå gjenstår det å se som jeg smart nok til å skjønne dette da , hahahahaha!!!

Stenene ligger ikke på internett dessverre, dette fordi denne lev. ikke godkjenner nettsalg!

klem

Zizzi Molde sa...

ellea 8 PV! eller no`slikt! Hoi, hvor de går fort i svingene. Misunner deg ikke jobben din i denne travle førjulstid (Har mer enn nok med min egen!) Men kjøkkenet ditt var flott, liker jo spesielt godt kjøpmannsdisken jeg da... Nå skal jeg haste på jobb, som vanlig hektisk hos oss, og denne uken har vi en helt ny julegardin til 49,- og da blir det kaos! klem fra meg!

MiaMaria sa...

Så underbar krans du tillverkat.

Ha´det så bra!
Miamaria

Norah sa...

Halloen :-) Selvfølgelig skal du komme på besøk - så valget er nå - med kjeledress og malerkost eller med kald hvitvin (til meg) og festhumør. Jeg kunne tenkt meg begge deler jeg... Fyfasan det er mye jobb fremover, men jeg får satse på søte danske drenger til snekkerarbeidet og så får jeg ta malingen på dugnad.
Vel, det var det... Først må vi bare få ut de varene vi har i butikken, og det er ikke mange dagene igjen før det er tomt. Så må jeg begynne å pakke ned huset. Ikke det morsomste arbeidet, men men.
Håper alt er bra hos deg også (nydelig krans i taket - me like) jeg regner meg det er full fart på jobb (og i veslehusets salgsbod også)
Lykke til med det og god klem til deg på en mandag.

ChatrinesLiving sa...

Så koselig krans!
Å så fint det er ho deg!!!
Ha en fin mandagskveld!
Klem:)

Anne sa...

Her skjer det litt av hvert, ser jeg. Må henge med : )! Jeg tror at nabojenta blir kjempeglad for den fine Tildaen. Hvor gammel er hun? En gang skal jeg nok skaffe meg en Tilda selv. Ha en fin uke!

Linneagården sa...

Hej!
Det är klart att man ska köpa saker till sig själv ibland. Det blev så fint med kransen du gjort. Du har ett sånt mysigt hem.
Må så gott /madelene

Albertines verden sa...

Det straffer seg med slik effektivitet på en søndag. Nå er jeg så trøtt, at jeg ikke ser land. Fryser og gjesper om hverandre. Jovisst er stolene fra IKEA, men ikke putene. Dem tror jeg jammen at jeg handlet på et "Perfect Home"-party hos nabo`n. Ser jo at du har et sånt hjerte med dingel-dangel som jeg kjøpte i går. Lekkert, ja. Skal prøve å få sendt pakka til deg i løpet av uka. Vet hva jeg skal sende, bare jeg får somlet meg på posten. HA en suverent flott uke. Kan du finne ut hvor mye den Tilda-englen til venninna di er forstørret. Tror at så store armer og bein er mer tilpasset min tålmodighet når det gjelder stapping av dacronvatt. Ser forresten at du holder tempoet oppe, det produseres jo ting på løpende bånd, flink jente, det! ;0)

Kreoline sa...

Så nydelig krans, du er så flink. Koselig kjøkken, det er vel der du sitter og koser deg med tingene du lager. Ser du har tatt skikkelig helg, var vel herlig med en fridag i dag, tenker du har kost deg skikkelig. Knib fra Mona, (du vett eg syns det e så koseligt å skriva knib, ha,ha).

Lene sa...

Jeg sier som prinsessa - du er litt av en dame - for kransen var virkelig nydelig. Den minnet meg på at jeg har utstyret tilo min egen liggende - bare ikke fått tid til å lage den istand enda. Og nå begynner vel etterhvert tiden å fly mot jul :)

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lene

MODERN COUNTRY sa...

Hei igjen Elin!
Ja, jeg har litt og ta igjen her ser jeg. Så mye flott som du viser fra huset ditt! Kjempestemning er det hos deg, og for et flott skap og ikke minst kjøkkenkrok du har! Har alltid ønsket meg en kokeøy, det ser så nostalgisk og koselig ut. Vel, ønsker meg større kjøkken punktum.

Aina