fredag 30. november 2007

Nå er vi i gang...



Å jeg må innrømme at det er en deilig følelse. Jeg har så mye jeg vil gjøre frem til jul og jeg gleder meg til å sette igang med de forskjellige tingene.
I dag har jeg pyntt huset til adevent. Noe som jeg storkosa meg med.

Jeg har pyntet litt i de fleste rom. Noen rødrutete sløyfer rundt lysestagene, mose rundt sviblene, noen engler og ikke minst juleblomster.

Selv om jeg er frøken "dill-dall" så overlesser jeg ikke med julepynt.
Jeg pynter heller opp det jeg allerede har.
Noe som jeg synes er passe. Så blir det ikke så tomt når jula er over og man skal ta tingene bort igjen.




Innimellom pynting og vasking så har jeg sydd slike juledamer eller vinter damer som jeg har sydd til meg selv tidligere i uken. Mine går i rosa og hvitt og disse er i brunt, hvitt og litt rosa.
Jeg er nå ferdig med den ene og den er til salgs på veslehuset.
Den andre kommer til å ha omvendte farger. Altså hvit kjole og brune bukser.




Hylla er pynta til jul. Ikke så mye men noen røde fargeklatter her og der lager virkelig stemning.




Å så ble det handlet inn røde julestjerner til kjøkkenet.
Det er her jeg pleier å ha røde.
I de andre rommene er det mye hvite blomster, slik at ikke de tar hele oppmerksomheten fra alt det andre fine som vi har fremme til jul.

I morgen blir det baking, shopping og juleverksted for meg og prinsessa.
Hun får hobbysaker i kalenderen. Fint å kunne gi slike gaver som gjør at man må sette seg ned å gjøre noe sammen.

Ha en fantastisk fredagskveld alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

26 kommentarer:

Hulda sa...

Her har jeg også pynta litt, det er så koselig. Adventstjerne og stake kom opp i kveld. :) I morgen skal vi pynte ute. :)

Aina sa...

Så fint det ble, det ser så koselig ut. Jeg er mer av den typen som har masse julepynt og har ikke hjerte til å ikke sette fram alt. Så når julen er over, pynten er tatt bort så er det ikke tomt bare godt med litt pusterom hehe...Fine vinterdamer, jeg prøvde å sy i kveld-det kan jeg visst IKKE:0(
Ha en god lørdag!

Katarina sa...

Heia..må nok en gang le litt over innlegget du har skrevet til meg.. At jeg legger om merker jeg ikke selv..men sånn bliver det når man har kontakt med mange dansker og prinsessa selv prater dansk. Da gidder man ikke å sile språket vettu..

Fint å ha pyntet til jul da. Det har vi også gjort da vi skal bare være her i 14 dg før vi rejser til mormor den 15.des...gleder meg riktig mye. :-) Ha en fin lørdag da og kos deg med juleverksted. Vi hadde det i går og det ble knallsuksess ;-)

Lemi sa...

koselig.. :o)
va på julebord igår, og av erfaring visste æ at dagen idag kom t å bli sløv, så æ pynta litt på torsdag istede.. :o) men æ e no ikke i dårlig orm, så vi ska vel klare å pynte litt idag og :o)

ha en fin 1.desember!

Marie sa...

Så koseleg det er inne på bloggen din i desse dagar! Fleire nye innlegg sidan eg var innom. Eg har hatt litt lite tid til å blogge dei siste dagane så det er eindel eg ikkje får med meg. Så er det ikkje alltid eg har tid å kommentere.

Eg skal få fram adventspynten i dag. Først skal eg ta vindusvask. Må komme meg i gong, har ikkje tid til å sitte her lenger.

God helg :)

Silkeline sa...

Så nydelig og stemningsfult du har pyntet! Jeg liker også å pynte opp det jeg har, og bruker ikke mye nips og "naps"....synes det er så fint å pynte med blomster, mose og granbar, og så liker jeg at det blinker litt i sølv...
Jeg har noe pynt som MÅ fram hvert år, ellers så er jeg av dem som pynter forskjellig fra år til år. Synes det er greit med forandring jeg, men min mann er vant til hjemmefra at alt sto på samme plass år etter år. Jeg greier ikke å være så konsekvent, for smaken min og ideene er ikke de samme fra jul til jul.
Det blir sikkert fint med nye juleputer i sofakroken din, Elin:) Og Tildaenglene dine er nydelige!!
Skulle laget meg en sånn selv, men jeg er redd for at jeg ikke er så tålmodig når det gjelder vrenging og stapping...hihi. Det blir så fiklete liksom.......men jeg blir fristet hver gang jeg titter inn her, for dine er helt skjønne:)
Det er litt av en engleskare du har produsert til nå. Imponerende!
Kos deg med putesying, (jeg skal sy puter til sofaen selv også...rød/hvit stripete...er smittet av Emmeline....) og kos deg med hobbysyssler sammen med prinsessa:)
Klem:))

@afjo72 sa...

Så koselig :o)
Håper du og prinsessa får en koselig adventshelg!

ChatrinesLiving sa...

Så fin stemning hos deg! Å fine damer du har sydd!!
Her er lysene funnet fram, og det blir strikking gløgg og kos denne helgen:)
Ha en flott første adventshelg!
Klem fra chatrine

Nette sa...

Fin julestemning hos deg nå ja:)

Skal prøve å forklare hvordan jeg syr vimplene mine: Jeg klippte opp 30 trekanter av vliselin (eller hva det heter, sånn som forsterker stoffet), strøk de på og klippte opp slik at jeg hadde nok til 15 vimpler. Sydde sammen to like vimpler på vrangen,men en enklel rettsøm på symaskina, kun sånn at det blir en V med søm, vrengte den og strøk dem så de ble fine og glatte. Finskjærte alle sammen litt i den åpne siden, før jeg sydde de på skråbånd med ca 5 cm mellomrom. Ja...nå får du det inn med teskje,men sånn var det nå en gang jeg gjorde det da:) Tok litt tid, men er veldig fornøud med resultatet!
Ha en god lørdag, Elein!

Nette sa...

Elein...? Hehe...sorry:)))

Anita sa...

Her har jule pynten også begynt å komme fram! HAr vært i byen nå for å kjøpe en ny adventsstjerne som jeg så for en uke siden, men tror du de hadde den da:O((((( Og kjøkkengardinene finner jeg jo selvsagt ikke* blæhhh* det er det samme vært år!!!! Nå skal gutten få bake pepperkaker og så får jeg lete litt til etter gardinene!

Klem Anita

Bim sa...

Åh, den där Tildafiguren bara älskar jag... ljuvlig... Skulle passa bra här hos mig, lovar :)
Må så gott... värmländskan... kramis och ta det lugnt inför jul nu...

Anne-Berit sa...

Så fint du har pyntet,syns den hylla du har er så fin.Har vært ute og lett etter noe lignende i lang tid,men har ikke funnet noe ennå.Har funnet fram adventstaker,og kjøpt julestjerner og amaryllis,så jeg er litt igang jeg også.God helg...

Merete sa...

Så koseleg du har pynta til advent!! enig i at det er lurt å pynte opp dei tinga som ein allerede har framme og ta fram litt meir pynt når det nermar seg jul..ellers kan det heller virke rotete enn fint. nyt den første adventshelga!!

Helene sa...

Som du så har jeg også kommet litt igang med pyntingen. Startet ute, men jobber meg innover :0)
Skal bruke morgendagen til å bli ferdig med all pyntingen.
Kvelden blir nok heller litt daff med pizzalaging og Idoltitting.
Har satt Helge igang med å lage en kopi av en adventstake fra Nordhjem, så den må jo også males og påføres rette skriften, så det er alltid noe og henge fingrene i.
Fikk foresten bestilt ullfilt hos Panduro i dag. Problemet var, som du trodde, at jeg ellers hadde prøvd etter kl. 23 på kvelden. I dag gikk det helt greit å komme inn på siden deres.
Ønsker deg og dine en flott lørdagskveld.

Emmeline sa...

Så fint du har pyntet Elin. Kjempefint ble det! Jeg sitter her og storkoser meg med å surfe fra blogg til blogg:) Ungene venter på denne Idol sendingen som skal komme og jeg tenkte at jeg skulle svitsje litt fra data og til tv innimellom!
Syns det var en koselig ide med rødrutete sløyfer og ikke minst med fine juleblomster i avtemnte farger!! Dagens nye Tilda; Helskjønn!!! Liker veldig godt denne fargekombinasjonen!!
I dag har jeg vært på farten absolutt hele dagen; kjørt fra butikk til butikk og stått i kø både på parkeringsplasser og inni butikkene, sukk!! I morgen har jeg invitert familien til å innvie julehuset mitt, så da blir det gløgg og pepperkaker og ikke minst litt hjemmebakt og kaffe selvfølgelig! Dere må kose dere masse, vi blogges nok igjen i løpet av helgen:)

GAWO sa...

Så fint og koselig du har pyntet hos deg. :-)

åsemor sa...

Så koselig det var med den kransen foran speilet. Ser julestjernene er kommet i hus hos deg, har hengt opp julegardinene på kjøkkenet i dag, så nå er det klart for julestjerner hos meg også :)
Ha en fin lørdagskveld :)

Mia sa...

Kjære Elin! Det er sååå koselig å titte innom deg, og se at alt er i rute for 1. advent og den søte juletid. Du fortsetter å imponere meg, for ikke nok emd at du ser ut til å ha kontrollen på julen og det meste rundt deg, men så har du tid til å sy de herligste figurene i tilleg! Denne vinterdamen var bare nydelig! Jeg har også så smått begynt å pakke ut julen, men det er ikke mye som har kommet på plass enda... Og egentlig så har jeg ikke såååå mye pynt heller, men litt her og der er det jo... Og så koselig som det er å oakke ut tingene og å minnes hvor pg når jeg har skaffet meg de. Det er en herlig tid vi er inne i nå. Kos deg masse meg det som er igjen av helgen og med 1. advent.

Donnas Verden sa...

Så fint du har pyntet:)

Det var godt tips å pynte mye av det du har fra før. Vi har vært nomader og flyttet 4 ganger i år pga hus som aldri ble ferdig, så endte med å kaste masse hver gang. Så har faktisk litt slunkent med julepynt. Skal handle litt men skal pynte litt av det jeg har fremme fra før jeg også.

Du er utrolig flink til å lage Tilda engler:) Liker spesielt de to du har laget med vinterkåpe i rosa og hvitt. Manner meg opp til å prøve jeg også.

Fortsatt god helg til deg :)

Norah sa...

God morgen lille venn og så koselig du har pyntet hjemme hos deg. :-)
Jeg brukte 4 timer!!! på Nenah sitt rom i går. Fikk pakket 6 store esker med leker, stasj og litt sommerklær. Nå er det kun det hun til daglig leker med. Og gusj så enkelt det var for henne å rydde nå. Det er nesten sånn at jeg "mister" de eskene på turen til Danmark - hihi.
Hadde sååå store planer for fredagen. Da skulle hun overnatte hos ei skolevenninne. Men så begynte ho å spy 2 minutter før vi skulle kjøre til skolen. Så det var den dagen. Nyvaskede trekk på sofan måtte vaskes igjen, og pakkingen måtte utsettes. Er det ikke typisk! Vel i går var hun frisk og rask igjen så nå er venninna på overnatting hos oss... Sliten neida - hakke tid!!! Gruff..

Huset ble pyntet for lenge siden, men litt snurrig med alle pappesker rundt omkring. Men jeg er jo såååå julete av meg at jeg koser meg for det jeg...

Takk for tipset. Jeg har også sett de bruker en spray til frosting, men den må sitte som maling for jeg må kunne vaske rutene. Og så blir doen rett bak døra og ingen vil vel ha tilskuere der... :-)Jeg tenkte også på folie som jeg kan skjære sjablongen ut i for så å bruke decopasjelakk over. Jeg er sånn at jeg har tusen ideer, men ikke helt løsningen på alle...
Vel, du får ha en deilig søndag med levende lys og kos. God klem :-)

Lynetmor sa...

Hei, så fint du har pyntet :-)
Skal ordne litt mer her i dag vi også.
Ønsker deg en fin søndag :-)

Anonym sa...

Så fint du pynter og ja jeg gleder meg jeg også. Jeg klarer ikke ha for mye jeg heller, det blir bare rot og slitsomt. Når man lever med minst mulig året ellers så blir det fort voldsomt når julepynten kommer synes jeg. Men samtidig er det jo veldig koselig da. Jeg drømmer stadig om et type Disney juletre jeg da, haha... helt overpynta, men det er kanskje greit å bare drømme om det, hvor pent det hadde blitt vet jeg ikke.

Så fort eksamen er over så har jeg en Tilda engel jeg skal sy, ferdig kjøpt pakke gitt... jeg gleder meg!!!

Marte sa...

Så koselig du har det! Jeg er så misunnelig på dere som har stort hus å pynte...
Du har pyntet nydelig til jul, jeg regner med at det kommer mer også;) De "jul" lysestakene var bare flotte, 20 kr på mega? Det er ikke mulig!
Veldig god idé med å pynte på de tingene man allerede har stående fremme.

Det var faktisk fredag jeg var på julebord, så i dag går det fint;)Men det var veldig hyggelig!!

Ha en kjempefin søndag du også!!! :)

Klemmer fra meg:)

Kristi sa...

kjære kjære elin......... Har ikke glemt deg!! Guri så masse fine bilder,löken med mosse rundt og, og,og,og.... åhhhh...
Takk for koselig kommentar hos meg, eg kjem i en feiende fart og lager vinduer for dokke, klart det!!
Ha det fint kjære deg.
klem fra Island
Kristi pisti

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra