fredag 23. november 2007

Fredags stemning:O)



Fredagen er her og jeg og prinsessa er alene hjemme.
Mannen er ute med jobben.
Prinsessa har vært hjemme fra skolen nå i to dager med feber, hoste og vond hals.
I kveld lå hun ved siden av hunden på gulvet å lekte.
Jeg spurte henne hvordan det gikk, og om hun trodde hun hadde feber nå......-Jeg vet ikke helt jeg for jeg ligger nå her å leker valpen til Dina og valper pleier å være litt sånn kokte i hodet. (konkulusjon: Feber)




Jeg har sydd litt til heimen de siste dagene, og stoffet som jeg kjøpte hos Stoff og stil har kommet til sin rett ute i hallen.

Har sydd to putetrekk og et gardinfag. Jeg hadde egentlig tenk å sy duk til spisebordet men fargen var sånn rosa /rød og det passet ikke med de andre fargene inne på kjøkkenet.
Men her passet ble det perfekt.




Å ta bilder uten blitz og lys er ikke lett å få til men det får gjøre nytten dette bildet av gardin kappen.
I vinduet her skal jeg henge noen hjerter i hvitlakkert sink.




Enda en pute, til en krakk.....




Har henta ned dette julehjertet som passer godt her ute. Her på denne knaggen skal det komme skilt, andre lykter og litt granbar etter hvert.




Utenfor inngangsdøren skinner lykten på sinkfatet og sviblene står i nye små terracotta potter.

Fredag er pizza kveld her i huset. Så det er vel ingen overraskelse at "i kveld skal vi ha PIZZA!!!" :O)
Vi skal se idol og krimenal!
(det er dette mammaen og prinsessa pleier å gjøre på fredagenene)

I morgen er det min jobbe lørdag, men jeg skal ha med med ei dame som nettopp har begynt hos oss.(tanteungen min på 20)

Hun skal få prøve seg alene så jeg kan ta laaaaaange pauser.
Har tenkt å benytte disse pausene til å handle inn til julekalenderen til prinsessa.
Den bør jo være ferdig til neste helg. Ellers så skal jeg gå å se på julegaver og ordne slike små ting man må ordne nå før jul.

Resten av helgen skal jeg fikse til her hjemme til advent.
Jeg skal ikke henge opp noe eller ta frem noe før fredag.
Da har jeg fri og skal pynte skikkelig.
På søndag skal jeg ut å hente inn kvister som jeg skal lage en stor krans som skal henge over stuebordet vårt mend kuler og diverse pynt i. Tror det kommer til å bli veldig fint.

Kommer med bilder når den er ferdig.

Ha en fantastisk kveld alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

- over og ut.

26 kommentarer:

Metteflette sa...

Heisan! Jentene mine og jeg skal også se på Idol men vi skal spise tacos :-) Kjempekoselige juleting du har sydd deg! Du tar alltid så koselige stemningsbilder :-) Ville bare innom for å ønske deg en herlig helg! Klem fra Mette

Christinas låvebutikk sa...

Heisann! Så kjekt å se at dere kan sy syns jeg! kunne tenkt meg den egenskapen jeg også! Har du noen peiling på hvor jeg kan få tak i velour stoff i brunt som det hjertet ditt her?? Skulle hatt sånne gardiner:0) Ha en fin kveld sammen med prinsessa di!

Hulda sa...

Høres ut som dere har planene klare, og at dere koser dere skikkelig i kveld. :) Flott gardinkappe du har sydd. Jeg har også noen syideer som skal settes i verk så snart alle bestillingene er ute av huset. God fredagskveld! Artig med prinsessa som leker valpen til Dina. ;)

Anita sa...

Fredag er en toppers dag! Her har det vært pizza til barnetv og potetgull til Norge rundt!! Nå er det natta for barna og videre hygge for oss voksne!!

Emmeline sa...

Tuuuudeeeluuuu....
Der var du ja, så kjekt å høre fra deg. Joda, i dag...da mannen var på fotballtrening med de yngste var jeg kjappere enn lynet.
Åpnet boksen med hvitt juletre, skrudde sammen stammen(!)og fikk alle grenene på plass! Ikke verst. Nå har jeg fått på lys, men det manglet lys til nederste delen og jeg måtte derfor kjøre ut i full fart for å kjøpe en lysslynge til.--Alt i løpet av en vanlig fotballtime.. Jepp... Det kommer til å bli knall.
I morgen er det fjortisfest med juletrefaktor på kjøkkenet. Bilder kommer nok, skal bli kjekt å komme i havn med dette opplegget---Jeg syr og syr, men selvfølgelig ikke noe i forhold til hvor mye du syr!
Håper dere to jentene koser dere masse alene til tross for feber.
Stoffet fra Stoff og stil var knallfint, syns virkelig du har fått fine tekstiler-fin pute og gardinkappe. Blir kjekt å se etterhvert som du pynter opp.
Jeg må finne frem mine grangirlandere, en til dør og en til gelender--- litt av en jobb å få det ut, men jammen gir det stemning. Kos deg masse og plei prinsessa.- Har du forresten vært innom feen for å se den VANNVITTIGE kaken hun har laget til 5 års dagen der i huset. Den er HELT UTROLIG, nesten i din stil syns jeg... God helg!

Sigurd Olav Silset sa...

Så fine stoff fra Stoff og stil! SKal hente pakke derifra på posten i morgen,gleder meg! Har nesten glemt hva jeg bestilte, for det begynner å bli noen uker siden. Her i huset har det også stått idol på programmet i kveld, skal ned å se avstemningen snart nå:) Koselig i gangen din, ha ei fin helg videre:)

Nette sa...

Fine ting du har sydd til hjemmet ja:) Fortsett å kose dere, ønsker deg en god helg videre!

litenIda sa...

Heisann!

Det dukker opp litt julepynt hos deg etterhvert! :)
Likte stoffet fra stoff og stil kjempegodt, både puta og gardinene ble flotte.

Håper dere koser dere masse ikveld!

Gooood helg! :)

faster atta sa...

Ttrevlig helg vännen! så mysigt du har det hos dej, du får gärna komma hit och inreda lite...

kram

Kreoline sa...

Du pynte og kose deg du, hørres ud som dokker har det koseligt med pizza, prinsessa og Dina. Du e så flinke å laga det te vett du. Kos deg på jobben i mårå, ikkje stikk av for mye, kan ver at den nye får panikk vett du, ha,ha. Kos deg i helgå, klem fra meg.

Anonym sa...

Hei, og god kveld i huset. 5-åringen elskar BILER filmen ja :) Eg har sikkert sett den 20 gonger...minst. Knallbra film for både store og små :) Synd at prinsessa di er sjuk! Du får gje henne ein god klem frå meg :) Nydelege ting du har sydd. Klem frå Linda

Anonym sa...

Hei, og god kveld i huset. 5-åringen elskar BILER filmen ja :) Eg har sikkert sett den 20 gonger...minst. Knallbra film for både store og små :) Synd at prinsessa di er sjuk! Du får gje henne ein god klem frå meg :) Nydelege ting du har sydd. Klem frå Linda

Andrea sa...

hei hei. Da var Iold ferdig for i kveld og Linda er ute da, hehe. Men jeg ble mer sjokket når jeg leste innlegget, har du ikke sydd Tilda engler nå? hehe, bare tuller. Du har jo sydd så fine puter og duker og greier. Kjempe fint. De røde stoffet passer jo veldig fint til Tilda-engler, haha. Tror jeg kommer til å begynne å tenke sånn, alt stoff som er fint passer til Tildaer, hahaha. Hvilken farge og stoff bruker du som hudfarge? Vi har bestilt beigd til det, går det bra? Den sand fargen vi hadde tenkt var utsolgt hos Panduro får igjen når det er påske. Så da gikk vi har beigd, går det eller?

Har tenkt å sette meg bak maskinen nå for å sy en testfigur i hvitt, haha. Hjemme alene i kveld, så da passer det godt med å sitte bak symaskinen hele kvelden. Kommer til å spørre om mer hjelp heeel sikkert. Stor klem vennen. Pizza = NAM NAM....

Zizzi Molde sa...

Så, du driver og snikreklamerer for Kid her?? Det bryne hjertet med god jul på er faktisk fra Kid, ja.... Tjihi, finnes i rødt og hvitt og (opplysning fra en spesielt interessert!) Ønsker deg en god, og, kjenner jeg deg rett, travel helg!

Mia sa...

Heia Elin! Du ser ut til å ha kontroll både på fredagskvelden og på julen. Jeg er jo litt misunnelig, siden jeg ikke har kontroll på julen i det hele tatt (fredagskvelden har gått av seg selv uansett nå...hihii). Men jeg vil ikke anbefale å reise bort halve november, for da kommer man virkelig på utur med tanke på julen... Jeg sitter fortsatt her og drømmer om blå himmel og mange varmegrader istedet for engler og julenisser... Mon tro det blir jul hus meg i det hele tatt iår...?

Anonym sa...

Du er bare så flink med tilda damene,den ene er finere enn den andre.Ha en super fin helg:)

Janicke sa...

Så koselig du har det - jeg likte så godt inngangspartiet ditt!
Og så fikk du meg på den gode tanken at det kan være lurt å få ferdig adventskalenderen her i huset også, i fjor var det et mareritt å finne nok gaver. Så jeg tror jeg må ta en gaveøkt i dag, ja!

God helg!

Tone sa...

Så julete og koselig det blir i hallen din, du tryller jo frem det ene etter det andre på symaskinen! Må være gøy å få det til :-) Håper jentungen blir friskere snart da, kjedelig å være syk. Så kjekt at gubben tåler rosa og hvite svibler, fnis. Ser for meg hvordan du har prøvd deg frem ved å stikke dem under nesa hans ;-) Ha en fortsatt fin helg, kjære du. Klem :-)

Anonym sa...

Ja her var det stemning i massevis.
Fin kappe og pute du har sydd.
Husk å hvile mellom slagen elin.
Er du ferdig med din tilda produksjon,du e bare så flink.
Jeg lo godt det du skrev om fuglen.
Nei så redd er ikke jeg hihiihih.
Ha en fin helg og god klem fra meg

ChatrinesLiving sa...

Ganske lik fredagskveld hos deg, som hos meg:) Denne helgen er jeg jo i tillegg barnevakt for en liten gutt på 2 år. Puh... Er ikke vant med disse små lengere (bare å innrømme at det er noen år siden jeg har hatt små..) Har jo nesten ikke tid til blogging engang.. Hehe.
Nydelig bilder du har i dag! Det er jo bare helt superkoselig hos deg!!
Ønsker deg en fin lørdagskveld!
Klem fra chatrine

Ellie sa...

Måtte le av kommentaren til Prinsessa. Ante ikke at valper brukte å være kokte i hodet ;-) Så fine puter og gardinkappe du har sydd! Synes det stoffet var lekkert. Ha en forsatt god helg!

Marte sa...

Håper prinsessa di har det bedre i dag! Ikke greit å være kokt i hue;) hi hi jeg måtte le.. Hun høres ut som en liten luring;)

Du har sydd kjempefine ting!! Bra du la ut bilder, ble veldig spent på hvordan de så ut.

Dere får ha en fin lørdag også, det blir vel finalen på skal vi danse... :)

tilonino sa...

Så fint det er hos deg. Du er så flittig. Skulle ønske jeg hadde litt av energien din. Kjekt å se innom hos deg. Ha en fin lørdagskveld.

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Ja det var lurt å se på Ikea! Takk for tipset! Men det at jeg skal sy de da er det bedre uten:( he he! jeg egner meg ikke bak ei symaskin:) Men har ei flink mor da! Ha en fin kveld videre:)

MiaMaria sa...

Men så mysiga bilder.
Och vad fint du sytt av tyget.

ha´det gott!
Miamaria

MODERN COUNTRY sa...

Koselig stemning hjemme hos deg i helgen snuppa! Og du syr og syr,go for it girl!!

Aina