fredag 9. november 2007

Fredag:O)



Det er så godt å få flere fridager på rappen. Blir så arbeidsom da at jeg rett og slett er stolt av meg selv.
Mannen har forlatt redet og tatt turen til Oslo på kurs.
Litt grønn ble jeg da jeg fikk høre i dag tidlig at de hadde hatt besøk at GT Sara.

Men nok om det. Siden han dro (å det er nå jeg snakker på inn og utpust)har jeg: sydd 2 julestrømper, 2 nye trekk til sofaputene, 4 støveletter, 9 hjerter med lavendel, 2 nisser, 1 Tilda, bakt 30 rundstykker, vært på åpen skole og fått heimen på G.
Howly makcarony......





Her er det julebord som står på menyen i kveld.
Å gud som jeg gleder meg til all den gode julematen.
Ribbe, pinnekjøtt og desserter i fleng.

Det blir en skikkelig heidundrande fest kveld, for min sjef har også en mann som jobber i samme firma. Så i løpet av denne dagen har jeg hatt utallige telefoner angående hvor vi skal ha vorspil, hva slags klær jeg skal ha på meg og ikke minst hva slags klær mannen skal ha på. he he. Å ikke minst i hvilket av hotell rommene det er narchspil. (da var de viktigeste detaljene på plass)





I morgen er det hjem igjen og rett i barneselskap! Juhuuuuu!
For å så reise på seksti talls party etterpå.
Jeg kommer til å måtte ha et par dager på rekreasjon etter denne helgen;O)





Prinsessa er veldig kreativ og ser muligheter i de fleste ting. Sånn som når hun ligger å plukker opp avklipp fra produksjonen min fra gulvet og lager hestelue og dekke til Bratz hesten.
Hun insisterte på at jeg skulle legge ut bilde av det hun hadde laget på bloggen.




En ting er iallefall sikkert, Prinsessa har mer talent enn hva jeg hadde.
Med LG i håndarbeide så stilte jeg ikke så veldig sterkt.
Mens de andre ble ferdige med både det ene og det andre,
var jeg fortsatt på "gymbag" stadiet.
Den fikk jeg forresten med meg hjem - uferdig!

Ha ei fine helg alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

34 kommentarer:

Nette sa...

E det mulig? Du e bare helt utrolig asså! Så godt å få gjort så mye og å ha en morsom helg foran deg:) Vel fortjent!
Klem

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du har laget :-) Og det prinsessa har laget var også fint. Morro at hun også lager litt da. Ja, da har du mye på timeplanen for helga. Håper du får en fin kveld og fint nachspiel he, he. Ha en god helg :-)

Anonym sa...

"Å hildrane du" så produktiv du har vært..!:) Hos deg går det unna skjønner jeg. Og tusen aktiviteter i helga? Unner deg fri noen dager til jeg:) håper du koser deg masse i festlig lag. Detaljene er ihvertfall på plass hører jeg hihi:)

Kreoline sa...

For en produksjon og for ein heidundrande helg du skal gjennom, kos deg. Håper du fortsatt har tak over hodet, ha,ha. Ha en kjempefin festhelg Elin, kos deg masse, håper du ikke blir for utslitt.

Grip dagen sa...

Hei Turbo!
Jeg fikk ikke sydd opp alt det jeg hadde tenkt å ta med til hytta... Pokker.
Kan jo være fordi jeg har laga endel skilt, et par hjerter, laga grateng til ikveld og kalkun til lør/søn, gått tur i hagen,laga nytt langt innlegg, "rydda" i Veslehuset... var det mer da...? Ja, jeg har pakka til hyttetur.

Jeg tar heller med meg strikketøyet! Har visst endel garn liggende som ønsker å bli til noe...
Håper husbonden din lander trygt idag og at dere får det gøy på julebord med mye god mat.
Du sitter vel med et håndarbeid under bordet der også? Det kan fort bli litt dautid mellom middag og dessert, vet du... Farlig å sitte med hendene i fanget! He, he.
Ha ei deilig helg, Elin.
Hilsen "kollegaen"

Anita sa...

Du har noen maniske tendenser som enhver kan bli misunnelig på!!

Ha en heidundrende helg!!

Klem Anita

:) sa...

Kan tenke meg det er koselig å se de små ta etter a mor :) Og jeg må bare si wow av beundring for din produktivitet... :)

Ha en god helg!

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHA...Jeg fikk med meg en uferdig pute, etter 2 ÅR!!!!! Men fikk Meget for innsatsen...hahaha:)

Nydelige bilder du viser idag, og ser du inspirert hihihi;) Kjempeflotte farger! Og hvilken produksjon!!!!!! Skal du snart se å få RÆ...A di oppover hit snart eller???????

Iallefall: TUSEN TAKK TIL DEG OG MARIT, for de nydelige Tildaene:))) Har overhodet ikke hatt tid å ta bilde, da jeg har mitt svare styr med å prøve å gjemme de for jeg har to jenter, som var SÅ glad de haddefått så fine dukker å leke med...hmpfr! Ikke det at jeg skal være kjip, men plutselig så er Frøken freken TILDA på bading i badekaret, eller fått ny make-up, og det kan vi ikke ha noe av... Det deilige dufthjerte synes DITA, vovsen lukte så godt, så hun spiste det...sukk!
Me3n jeg har gjemt det så det dufter godt ennå, selv om det ikke er så mye vatt igjen;)

Men bilder kommer senere, her er det så mye varer, at jeg må ta meg en kjempeøkt i helgen. Jeg har fått vaskedame idag, og etter ryktene så det meget bra, men det bør det jo, etter 6 timer:))
Det skal bli usannsynlig deilig å komme hjem til nyvasket hus, selv om jeg liker best å vaske min egen skit. MEN nå trengte vi hjelp! Mannen har hatt en arbeidsulykke og knekt halebeinet, og ødelagt nakken, så han ser ut som MR. Pingvin himself, og er dessverre ikke like hjelpsom...kan joikke skjønne hvorfor, jegmener vi har jo paracet...HAHAHAHA! Neida, vi må bare håpe at det leger seg fort, helst imorgen:))

KOS DEG MASSE PÅ FEST, OG TA DEG EN EKSTRA FOR MEG;)

Anonym sa...

Ja, det var jo et kjapt lite innlegg!

Mita`s hjørne sa...

Oi... alt dette på en dag - hvor tar du energien fra???
Men flott var de tingene du har laget...
Prinsessens hestekeder var flotte...
Ha en koselig helg...

Marie sa...

Du verda for ein energi du har da! Hels prinsessa og sei at hestehatten er nydeleg! Kos deg på julebord og god helg :o)

Emmeline sa...

Ja en ting er sikkert...mens vi andre har blitt værende på gymbagstadiet så har du kommet langt forbi... Den som ler sist ler som kjent best!! SÅ nå kan du le av håndarbeidslæreren din og den LG-en!! Jeg må jo bare si at den skjønne hestehatten var en høydare. Flott at du har tatt bilde med her på bloggen. SKJØNT var det, flink og kreativ liten prinsesse syns jeg. Min jevngamle prinsesse har inspisert bildet av hesten--og hun syns det var skikkelig stilig!! DU har jo leiet meg ut som alvehjelp ( gigantalv) til Lilly...og heldigvis har hun takket ja til hjelpen. Så da blir det forhåpentligvis en innføring i butikklivets mysterier for meg i løpet av helgen. Veldig gøy!!
Skjønner godt at du går under navnet: TurboElin etterhvert... Det er nesten uhyggelig hvor mye du får gjort i løpet av en dag--det er så en normal dame kan få helt hakaslepp- Håper du koser deg veldig med julebordet og slapper av med deilig julemat og gøye opplevelser. Fine bilder i dag også-- kos deg Elin og ha en riktig god helg!!

Anonym sa...

hei søster send opp rundstykker til oss det hørtes godt ut prinsessa er kjempeflink ho har jo en å slekte på god helg vi talas irene

Berit T sa...

Ja her jobbes det på inn og utpust også, har ikke sett på maken til energi.
Du må ikke slite deg aldeles ut før jula kommer for da får du ikke nyte den.... da må du sove..
Ja ja, flik er du det er sikkert. og det er småjenta også. Det pleier å være smittsom sånne ting.
Ha et fint julebord, slapp av og kos deg!!

Tone sa...

Puuuuhhh, du er virkelig beundringsverdig, sååå mye du rekker over!! Jeg føler meg helt apatisk i forhold. Tror jeg får få meg noen av de batteriene du går på...Det er ihvertfall veldig gøy at du deler det med oss, jeg er kjempeimponert :-) Ha en fin helg, klem :-)

Anonym sa...

oh ble jo sliten jo.. godt æ har ingen plana i helga... for æ ble utslitt av din helgeplan :o)

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Men, en sådan energi du har.Som har hunnit med så mycket.
Vad söta saker du sytt.
Och julmaten längtar jag efter! Trevlig helg
/S

Andrea sa...

Hei hei. Party, party og enda mer party i helga for deg ja, er jo kjempe gøy det! Må hvile godt etterpå da, kjennes sikkert godt i hele kroppen etter en sånn helg, hehe. Du er helt utrolig effektiv, godt å få en del ting unna når først har begynt. Så kos deg så mye i helga og dans mye, spiller ingen rolle om hvordan man danser, bare man har det gøy. Det er jo det aller viktigste! Stoor klem vennen

Hilsen fra landet sa...

:dåne: Du må være supermum!
Tidlig med julebord da - men sikkert nyydelig og trivelig på en fredagskveld. Nå kan du puste ut og slappe av!!

Anne sa...

Skal si det er en travel tid for damen, dette ligner det de kaller for tidsklemma... huff, ble nesten sliten jeg bare av å høre ditt program for helgen.

Håper nå du kommer tilbake uten alt for mange skraper i lakken etter all den festingen.
pass på deg selv, og gjør nå for all del ikke noe jeg ville ha gjort..

Klem herfra, med ønske om at du får en trivelig helg.

Line sa...

Å herligheten for et tempo!! Ønsker en super helg. Selv skal jeg ha en rolig helg på roterommet mitt. Juleborda kommer tett som hagl om noen uker så jeg får lade opp ;) klem Line

Anonym sa...

Guri så effektiv og flink du er altså!!! Håpar du skamkosar deg på festlighetane :) Ta deg ein for meg også ;) Klem

Anonym sa...

Effektiv? Ja det syns jeg virkelig, men det er hva man får inspirasjon av. Jeg kan også henge virkelig i, hviss jeg har mye hektisk aktivitet foran meg......det-kreative-modus. Ha ei strålende helg

Solstad sa...

Er det mulig??? sier jeg også! Du er bare utrolig !!
Håper du får ei kjekke helg, det fortjener du virkelig!! Stor Klem

litenIda sa...

Du har virkelig vært produktiv! Hver gang jeg er innom deg skjønner jeg ikke bare hvor flink du er, men hvor utrolig lite jeg får gjort..! :)

Høres ut som det blir en ordentlig bra fest i kveld. Du må i allefall kose deg masse!

Gooood helg! :)

Brocante sa...

Hei og takk for masse inspirasjon!
Brocante

Brocante sa...

Hei og takk for masse inspirasjon!
Brocante

Anonym sa...

LG? Du?? Den LG-en har du gjort ettertrykkelig til skamme synes jeg!!! Klem og god helg!

Helene sa...

Står på farten og skal gå i 30 års kalas. Måtte bare innom og ønske deg en fortsatt god helg.
Hadde du det greit på julebordet? Håper du ikke har fyllenerver og vondt i "kroppen " i dag :0)

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann.
Har hatt problemer med kameraet igjen. Men nå har jeg kjøpt meg noe ekstrautstyr så da klarer jeg å hente ned bilder fra fotoapparatet igjen...dermed er jeg igang på bloggen igjen. Alt vel? I morgen er den store dagen; jeg skal jobbe som ekstrahjelp hos Lilly. Gleder meg som en unge!!!

Anonym sa...

Ville bare sjekke at formern var bra og at du holder ut gjennom alle festlighetene;) men det tror jeg du gjør:)) Regner med du er en racer der som ellers i hverdagen...
Skulle gjerne vært der med deg:)
Fortsatt god helg, og imorgen skal Emmeline hjelpe meg med det sterke armene sine, for mannen sier bare ah, uh og AUUUUUUUUU...hehehe;)
Vi skulle flytte noen møbler i butikken idag, men jeg måtte ta over hvis ikke hadde vi brukt 30 minutter på å få en sofa fra ene enden til den andre, men han er jo utrolig flink på komplimenter, og moralsk støtte...hahahaha;)

faster atta sa...

Jag tycker jättemycket om dina nya jultrumpor. Tänk så fina de kommer att bli med ett litet paket i på julafton..... Längtar!

kram

Anonym sa...

det er jammen godt at det er noen som er produktiv!!! Du er jo helt rå med den syinga di!!!! bra at du får slappe litt av da innimellom med julebord og party! Jeg er i dejlige danmark en tur, og har shoppet litt i dag.. synd at det ikke er lov å ha med seg mer enn 20 kg i kofferten hjem igjen... skal til københavn på mandag.. gleder meg masse til alle interiørbutikkene der!
Ha en superflott lørdag!

Unknown sa...

Så mycket fint du har pysslat med! Sååå fint! Ha det så gott...kramar Malin