onsdag 21. november 2007

God kveld alle sammen:O)



Her fyker dagene avgårde med både juleforbredelser og diverse sy prosjekter.
I dag har jeg sydd denne store Tildaen.
Sjekk neste bilde som viser begge tildaene.
Den ene i normal størrelse og den andre......



Innimellom tar jeg en telefon til Marit for å slå av en prat
(vi prater nemlig gratis i telefonen for vi har samme leverandør av telefoni, HA, SÅ DET SÅ!)

I dag forstyrret jeg henne midt i yoga øvelsene.
Å, det var jammen godt for det der må være litt av et syn.
Langt, tynn, ting i stilongs........(snakker vi om sorte orm )

For dere som aldri har sett verken meg eller Marit, så kan jeg fortelle at vi to er ikke akkurat noen kraftkarer.
Vi er veldig Tilda aktig på fasongen.
Vi lever daglig med kommentarer som
"Du må ta å legge på deg litt- du er jooooooo så tynn" og " Har du anoreksia eller?!?"

Har lurt litt på det hvorfor det er greit å si dette til oss tynne mennesker mens jeg kan ikke si dette til en overvektig person. Da er jeg frekk.
"uff, du bør altså slanke deg litt" eller
" du ser fryktelig mett ut"

Før vi startet veslehuset kom mennene våres med navneforslag som "Skinn og bein" og "Bein rangel as"
Men vi fant ut at folk måtte jo tro vi sydde slike polstra klær for mennesker med spisevegring, så vi fant ut av veslehuset var bedre.

Men altså, Marit i stilongs.....ja jeg snakket henne vekk i en time.
Da måtte jeg gå ellers hadde jeg kommet for sent på jobb.
I løpet av denne ene lille timen kommer hun med gode ideer i fleng over ting som kan gjøres, hvordan det kan gjøres osv.....

Nå må jeg få si det at, det funker ikke slik at vi sitter i hver sin stol og snakker i telefonen i timesvis.
Nei vi jobber aktiv mens vi snakker.
Så sånne rare lyder som svisj, svopp og brrrrrrrrrrrrrrr
ja det har blitt en vane sak.
Da er det enten Marit som syr ferdig noe på symaskinen, er ute med søppla eller jeg som bretter klær, legger på plass klær eller vasker do.




Dagene går ikke bare med til å sy og snakke i telefonen.
Jeg jobber litt også innimellom.
Nå er det jo tid for julegaver så det går mye i det på butikken. Jeg pakker inn de lekreste gaver og det mange heldige mennesker som får både jakt og skidresser dette året. Jeg holder på å sy gaver. Men siden vi er ganske nyskjerrige i denne familien kan jeg ikke legge ut bilder her. Men gavene blir fine. Gled dere:O)





I kveld skal jeg ta meg i nakken å begynne på blogg runden min. Jeg trenger litt tid for det begynner å bli mange på linklisten etterhvert.
Jeg har lagret dere nye bloggere også men har ikke fått lagt alle dere inn. Det er ikke for at jeg ikke vil lenke dere men jeg må ta slikt når jeg har tid og gidder.

Til slutt en beskjed til Emmeline:

Etter en kjapp tur opp på prinsessa sitt rom så var det mysteriet løst: DET ER EN ROTTE I FRA IKEA. Koster nesten ingentin heller.



Ha en fin kveld alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

32 kommentarer:

Monica Therese sa...

Så flotte Tildaer du syr =)

Janne sa...

Du har en flått blogg.
De Tildaene var kjempe fine. Jeg har ogaå boken(flere også)jeg tror jeg vil sy meg en engel jeg med som kan våke over meg nu i denne mørke tiden, Kikk gjerne innom neste gang du er forbi i bloggverdenen.Hilsen nua-nua.

Grip dagen sa...

Lo mye da jeg leste innlegget ditt...!
Nå har du gitt litt av et bilde av oss til hele bloggverden;
To Tilda-lignende fruer som sprader rundt i stilongs (med sleng) som prater i telefonenen mens vi syr, vasker, baker, rydder osv... Skikkelige turbokjerringer!

Hadde vi hatt mer ro i ræva, hadde vi kanskje klart å legge på oss et par kilo før vi skal sprade rundt i julekjolen!

Nå skal jeg ta bilde og legge ut 2 klypeposer for salg.
Så skal jeg spise kvelds (feit ribberull! Mmmm)
Tror jammen jeg skal prøve sofaen noen minutter også. Lenge siden jeg har sittet i den...

Ha en god tur på bloggene!
Hilsen Stælken med stilongs...

Tone sa...

Flotte Tildaer, nok en gang! Så lurt å forstørre de opp, en slik sittende på en stol er jo dekorasjon nok i seg selv. Og takk for god bedrings hilsen, klem :-)

MODERN COUNTRY sa...

Vet du hva? DU GJØR MEG SÅ GLAD!! OJ, det rima visstnok og, haha..JO, for du skjønner. Her sitter jeg med systopp, og det er ikke sånn selvpålagt. Men jeg klarer ikke å flytte bena fremover og inn på dette rommet! Jeg gir det et blikk av og til når jeg er på vei opp eller ned. Så sukker jeg tungt..for der inne ligger lista. Lista med "må gjøre ferdig innen Torsdag, denne uka og iallefall før Jul". Så hvordan løser jeg dette? Joda, jeg stikker innom Elin! Her er det fullt liv og spirit til tusen. THANKS!! Den trengte jeg virkelig altså, sånn full i farta spirit med glede over vakre Tildaer og koselig prat om tynne armer og bein. Hehe :))
Takk for alltid hyggelige kommentarer, du er sola mi du :)
Masse klemmer

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hehe, eg må berre le når eg leser det du skriver. Eg las det Marit skreiv tidlegare i dag og lo like godt da. Dåke to er nokre søte frøkner... Etter din skildring av dåke, så kan eg nå levande sjå for meg korleis de ser ut:o)Hehe.
Eg er så einig med deg i det du skriv om kommentarar til tynne kontra overvektige.
Så mykje fint du har sydd, og den store Tilda var skikkeleg flott. Nydeleg arbeid du gjer:o)
Takk for fine ord inne hos meg.

Ha ei fin, sy, skravle, jobbe, vaske, juleførebuande veke:o)
Klem.

ChatrinesLiving sa...

Skal si du er effektiv!! At du når på all den syingen er et under for meg... Tar hatten av for det:)
Tynne mennesker ja... Jeg er ikke stor jeg heller akkurat, og har fått mange like kommentarer opp igjennom årene... Men sånn er det bare, jeg lever med det (helt utmerket:) )
Ha en flott kveld!
Klem:)

Emmeline sa...

Hellu hellu... Flott innlegg Elin.
Er innom i full fart innimellom foredragsskriving!!
Jeg har jo skjønt at dette rottefenomenet altså er å finne på IKEA, men det jeg lurer på?? Hvis du har et stilig hjem som er så stilrent at kun to nisser får komme innom døren og de blir forvist til hundekurven... Hvordan kan du da forsvare å ha en rotte med på interiørbildene???
Det er jo sjokkings spør du meg?
Ellers har jeg nok en ti kilo ekstra både til deg og til Marit. Dere skal få de HELT gratis, Mummimamma kunne godt tenke seg å svinne litt hen!

MODERN COUNTRY sa...

Oja,glemte å si at jeg forandret fargen på utmerkelsen selv, for den opprinnelige fargen er jo så grell!! Takk foor Paint-Shop sier jeg bare..Lol

Anonym sa...

Hei!

Kjempefine Tildaer!

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Du spurte hvor i Rogaland jeg bor. Jeg bor nokså langt sør.

Det er alltid koselig å lese innleggene dine, og jeg må ofte le for du skriver på en humoristisk og herlig måte!

Zizzi Molde sa...

Tror det er søsteren til min Tilda du har tryllet frem nå, bare MYE større. Skjønner du har mye å henge fingrene i om dagen, det er det samme her og, rekker ingenting føler jeg. Men i dag har jeg faktisk pakket inn syv julegaver, og brukt en liten formue på ting til meg selv (les: huset) Lurer på om jeg skal henge opp julegardinene i helgen, mannen i huset skal på jakt, og da er det jo greit å benytte seg. en fin fin torsdag ønskes deg! PS! I disse gavetider er jeg glad vi har pakkedisk i butikken, jeg pakker kun inn til eldre damer som spør PENT!!!!!!!!! klem fra meg

Kreoline sa...

Flotte Tildaer, nå lurer jeg på hvor mange du har, du syr og syr, men om mange år vil du se på en Tilda og tenke, at jeg gadd, rart hvordan vi forandrer oss etterhvert som vi vokser til, hi,hi. Koselig å lese innlegget ditt i dag, vi har nok samme form og figur, får høre litt av hvert jeg også, tenker det samme, hvorfor får ikke de tykke høre det samme som oss. Det er nok lettere å si det til en tynn enn en tykk. Så var det telefonen da, kan ikke bare snakke i telefonen, mååå gjøre noe mens en snakker også, kjenner meg godt igjen. Ser du pynter og koser deg, går ut i fra at du er ferdig med vaskingen av huset til jul, så du er hjertelig velkommen til Paradis for å fortsette der,ha,ha, du skal få både kaffe og kaker og alt du vil, tenker det ikke hadde blitt så mye vasking, heller mer prating. Jeg står fortsatt med vaskekost og fille hele dagen og vasker, tar meg en tur ut, så er det verre enn da jeg gikk ut, alt er en overgang heter det så fint. Kos deg resten av uken med Tildaer og det du måtte finne på av finurlige ting. Klem fra Mona. (sitter her midt på natta og kommenterer, får ikke sove, greit å gjøre noe fornuftig vet du, hi,hi).

Karna sa...

Skikkelig flotte disse store Tilda dukkene, min symaskin står ganske så alene og forlatt for tiden, begynte på litt juleting på lørdag...men kom ikke så veldig langt.

Jeg måtte også sjekke bladet, og jepp en feit stor rotte...iiikkk...

Heldigvis så er det forskjell på oss, noe lange, noen korte, noen tykke og noen tynne.... =0) For å si det slik så tror jeg du aldri hadde kommet over synet, hadde du sett meg i stilongs...HUFF!

Gunhild sa...

Ja jeg ble veldig fornøyd med skapene mine. Kommer på 1690,-!! De forhenga jeg kjøpte til er de tynne gardinene de selger billig på kid nå, som er i rødt eller hvitt. Ei høyde går til to dører. Så gøy om du også velger sånne skap!!
Er stadig innom og kikker i butikken deres. Det er så bra det dere har fått til. Blir nok litt handel også etterhvert :)

Hulda sa...

Ser det går unna her hos deg også, du får sydd masse til butikke. Skal du sy i desember også? Har bestemt meg for å bli ferdig med mitt i november. I desember skal jeg bare konsentrere meg om meg selv. :) Du lurte på hvor mange poser og slikt jeg syr. Jeg syr etterhvert som jeg får bestillinger på de. Jeg har sydd over 30 stykker, i tillegg mange bæreposeholdere, julehjerter og julestrømper. Så det blir litt produksjon ja. :)

@afjo72 sa...

Puh, hva du rekker Elin!!! :o)

Ha en fin uke!

Anonym sa...

Du må være en energibunt uten sidestykke;)
kjempeflotte tildaer!
Kjenner meg godt igjen i telefonbeskrivelsen din, sånn er jeg også, herjer rundt mens jeg tyter haha
Jeg er endelig på nett igjen og det er befriende!
God torsdag:)

Dans på roser... sa...

Tildaene dine er såååå fine! Smask, altså! =)

Lynetmor sa...

Hei, så artig du skriver :-)
Ja, du kan godt få noen kilo av meg, jeg har mange til overs. Men min mor og tante er sånne tynne he, he. Og mamma sitter aldri rolig omtrent. Hvorfor har ikke jeg arvet det! hmmmm, Ja, ja. Synes jeg ser henne for meg i stilongs he, he. Så fin Tilda du har sydd :-)
Ønsker deg en fin dag.

Andrea sa...

Åå Elin du må hjelpe meg nå, hihi. Jeg og en vennine har bestemt oss for å kjøpe stoff også skal vi dele det, så blir det ikke så mye bare på oss. Men da er det et problem, i Tildas Julehus så er det jo bilde av de Tilda juleenglene med rødt stripete stoff, men Tilda samlingen fra Panduro har ikke det stoffet. Ser at du også ikke har brukt det stoffet, syns det bare er så rart at Tilda har brukt det og ikke selger det. Tenkte istedenfor at skulle bruke beigde da, slik som du har gjort det, hihi. Jeg skal lage meg mange engler nå, haha. Er ikke noe flink til å sy på maskinen enda, men blir vel bedre etter noen engler.

For noen bilder du greide å skape i hodet mitt nå, haha. Du nesten beskriver deg og Marit som to Tildaer, Elin nå lever du nesten i en Tilda verden hahaha. Utrolig gøy da! Takk for all inspirasjon du gjør, jeg har så lyst til å sy meg mange engler, maaaaange, hihi. Stor klem vennen

Helene sa...

Hei igjen.
Nesten ferdig med den store Tildaen. Skal bare feste den siste armen. Så må jeg til mamma og hente kjelken jeg hadde da jeg var liten, for den skal jeg ha på trappa sammen med den+ noen lykter og div dill. Må ha det klart på lørdag, for da starter jeg så smått og pynte etter at vi har vært på julemessa på Feda.
Skjønte hva Irene skrev selv om hun ikke har hørt om punktum he, he

Anonym sa...

Vilka söta änglar, den nya har jag inte ännu prövat att sy, får se om jag hinner innanjul, den är så himla söt med sin puffärm!

Tingeltangel sa...

Åh, så många fina Tildadockor du har sytt. Så flitig du är.

Lene sa...

Haha... Flere som gleder seg stort over politikernes forslag om å innvilge døgnet et par-tre timer ekstra forstår jeg.

Og så er det jo en deilig tid vi går i møte, hvor både Tildaer og oss andre julegriser skal fetes opp på ribbefett og goro..

Og apropos innlegget ditt... Jeg opplevde faktisk å møte på en tidligere kollega fra noen år tilbake, som kikket på meg og utbrøt forbauset: "Nei, men Lene - du har jo blitt tjukk...." Hvorpå hun forfjamset la til: "Ehhh... Litt...."

Hilsen fra en forhenværende Tilda -
Lene

Verkstedet sa...

takk for superkoselig hilsen!!!! ja, var nesten litt til ære for deg dette:) du gav meg ihvertfall sparket som skulle til! du er helskjønn. er mange fine der ute, og så noen spesielle til hver av oss. det er jo sånn her inne også som i den vanlige verden at noen klikker en ekstra bra med. og noen blogger ser jeg bare at - yes- dette er helt for meg. selv om jeg synes det er koselig med alle altså! nå må jeg pakke til geilo- julebord på holma- og det er bare det flotteste og vakreste jeg noen gang har sett! så håper det blir en fin helg. vi blogges kanskje på søndag igjen da:)

Mita`s hjørne sa...

Må bare si at de skøytene du har laget var bare så supersøte...
Men jammen lo jeg godt da jeg leste innlegget ditt, synes jeg ser dere, raser rundt i en rasende fart og ordner alt, den reklamedama blir nok bare sinken i forhold til dere...he,he...

Ha en koselig kveld...

Hilsen fra landet sa...

Oj oj... må le litt av beskrivelsen av dere og Tildaene... så dere er i slekt altså!
Synes det er kjempeflott med alle som greier å få til disse... lånte jo boken og skulle forsøke meg. Men det ble med forsøket!

Emmeline sa...

Hei igjen friskus...
Måtte innom for å ønske deg en fin kveld. Forsøker å oppdatere meg rundt omkring, men så ringer telefonen i ett kjør... Kommer vel igjennom blogglisten i løpet av kvelden tenker jeg!

Håper alt er vel. I morgen er det helg igjen---puuuh. Takk og lov. See U!

Ljuva ro sa...

Här har vi en som kan sy! Tildadockan är sååå fin!

FO - 2 sa...

Skjønne Tildaer, som vanlig! :)))

Tenker det er noen som er spent på julegavene fra deg nå ja...
Du pirrer nysgjerrigheten... ;)

Jeg står selvfølgelig til disposisjon, om du skulle trenge "konsulenthjelp" til å lage Hortensiahjerter. :)

Fin fin fredag! :)

Marte sa...

Så hyggelig at du skrev på bloggen min:)

Du er sannelig flink til å sy!!

Jeg skjønner godt at du nå konsentrerer deg om dine prosjekter. Det er jo det desember er til:)

Jeg må le når jeg leser innlegget ditt! Jeg ser dere for meg;)

Ha en flott fredag!!

Ninis sa...

Så fina Tildan du syr, jättesöta.
Tänk att du orkar pilla med sånt... *avundsjuk*
=)
Ha det bäst