søndag 11. november 2007

God farsdag:O)



Slik ser det ut hos meg i dag. Nydelig vær og kaldt. På fredag kom snøen til oss og vi er ikke lei oss for det. Ungene var ute og hadde det så gøy. Det har blitt bygget snømenner, snølykter og de har hatt snøballkrig.
Innen dørs er det varmt og godt med fyr på peisen og helt stille i huset.



Siden vi først var i Stavanger i går reiste jeg innom Søstrene Grene for å begynne innkjøp til den berømmelige julekalenderen. Jeg sliter med å finne 24 gaver, men jeg sender mine tanker til dere som har to eller flere barn.
Det kan fort bli 48 stk. Da skal ikke jeg klage.Bøyer meg i støvet for dere som fikser dette så lett som bare det.
Men jeg fant da litt til meg også (bombe)
Jeg samler på engler. Har ikke så mange nisser men veeeeeeldig mange engler.
Denne kjøpte jeg til å ha hengende utenfor sammen med det nye skiltet som jeg har kjøpt av Marit.



Filt engler til å ha i et vindu eller på juletreet.
Ser at det finnes mye pynt i filt dette året. Synes det er så fint og det beste av alt det kan jo ikke knuses.



Kamuflasjeboks til å ha mor sin sjokolade i. he he. Det er liksom litt strev når prinsessa ikke får spise snop på ukedager, så ligger en kjempestor pakke med Opera mints fremme konstant.
Så nå kan jeg jo legge dem oppi her og uten at hun legger merke til det. Så kan jeg lure i meg en eller annen i løpet av dagen uten at hun merker det.
Hun har nemlig rader ører når jeg går i skapet som snopet ligger i.
Både prinsessa og hunden kommer springende når de hører det skapet åpnes.




Det jeg liker med søstrene Grene er at de har slike ting som man har bruk. De er veldig smarte de søstrene( he he)
Sløyfebånd i metervis til 4,- kroner er slettes ikke dumt.
Så det kjøper jeg masse av når jeg er innom.
Her er lite utvalg av det som ble med hjem i går.
Det samme gjelder gavepapir og starinlys.





Vi var hjemme ganske tidelig fra Julebordet siden det var utskjekking kl. 12 og det tar ca. 20 minutter å kjøre hjem. Mannen gikk å la seg og jeg begynte å sy julegaver. Nå er jeg ferdig med slike til alle guttene i familien
(det vil si alle guttene under 10 år).

Festen i gårkveld var stillt og rolig. Det var veldig hyggelig fest men var hjemme tidlig. Kl. 02 takket vi for oss og gikk de 200 meterne hjem å la oss.

Dagen skal gå med til å hedre far. Ribba ligger på kjøkkenbenken, gaven er kjøpt inn og vi skal bare slappe av her hjemme( jippi)

Ønsker alle sammen en flott søndag.

Masse klemmer fra Elin:O)

33 kommentarer:

Barbara sa...

Beautiful! Love your blog! Greetings Barbara

[morgrethe] sa...

Farsdag.... hææææ..... i dag??? Nei da, jeg vet det, men ungene visste det ikke. Far i huset har ikke fått pakke enda (som mor har kjøpt), for far og eldstejenta måtte dra tidlig på håndballkamp. Vi skal kose oss senere i dag, med deilig middag. Saltet lammekjøtt og potetball.... nammi.
Når det gjelder adventspakker... jeg må finne 72 stk.!!! Har kjøpt en del som ungene trenger, så får det bli masse sjokoladeknupper.
Mye fint du har kjøpt.... og du.... nå får du kose deg med en kreativ søndag. regner med det blir litt produksjon i dag også.

Anonym sa...

Oj, det var jammen godt at eg gjekk innom her før mannen våkna, he he. Har gløymt heile greia. Altså, eg hugsa det i går, men ikkje i dag. Og eg og poden som skulle skunde oss å lage gåve til han nå på morgonkvisten. Trur jammen me må setje i gong. Får lure mannen opp på hybelen ein tur, trur eg. Nydeleg julestrømpe, og Søstrene Grene er jo i seg sjølv ein grunn til å flytte til Stavanger spør du meg. Masse fint du har fått tak i. Klem

Karna sa...

Heldige dere som har Søstrene Green hos dere, skjønner ikke hvorfor de ikke er i nærheten her hos meg...

Flotte kjøp du gjorde, ha en fin farsdag i huset, her blir det pinnekjøtt...gleder meg!

Anonym sa...

Tips til kalenderen din, hva med noe nytt og småkult til skolesekken hennes? Jeg mener pennalet... kule viskelær, penner, blyanter. Eller et par stilige sokker... hårbånd, et pent smykke fra HM (det er jo så billig der) og småjenter liker jo å jåle seg litt så Glitter og HM har sikkert noe fint :)

Anonym sa...

Heisann,Søstrene Grene ble besøkt i Stavanger, masse flott ble med hjem, bl.a tre stk engler i filt lik dine. Skal tilbake neste uke. Her skal det bakes kake,fullt opp med besøk i kveld. Masse snø her også. Skal en tur ut å levere masse julegaver til barn i Tallin etterpå. Vi har et fly som går hvert år, hyggelig å gjøre noe ekstra. Vi høres, ha en god dag!!

Norah sa...

Hihihi, åja DU blir stressa?
Hva tror du jeg er? Enkelte dager løper jeg bare rundt meg selv og får ikke gjort en dri..! Men jeg skal vel komme i mål. Og nei, det er ikke i Norge. Hvor og hva og når skal jeg si etterhvert som vi er litt mer på G.... :-)
Du har virkelig vært produktiv må jeg si... Laget så masse flott atte!! Jeg har alltid hatt masse planer om å lage ting, men det blir dessverre bare med tanken. Alltid noe annet som er "viktigere" å få gjort.
Nå skal jeg få pakket litt her mens Lillemor er borte. Ha en riktig deilig søndag og kos dere med farsdagen.
God klem og hyggelig å høre fra deg og :-)

Tone sa...

Farsdag, ja. Mannen i huset har fått mini-helikopter i dag, som han prøver å fjernstyre etter beste evne. Jeg må si jeg ikke synes nevneverdig synd på deg med de 24 pakkene du har å finne på og pakke inn, he,he. Det virker liksom litt knuslete mot mine 72;-)
Strømpa di ble kjempefin, du får virkelig unna ting. Og så mange fine ting du har kjøpt. Likte spesielt engelen du skal ha ute. Og ideen med snopet var jo god, da. Snopet mitt ligger i strikkekurven min, hi,hi. Der er det ingen som finner på å lete. Ha en fortsatt fin søndag, jeg må vel få rotet meg til å bake litt, vi skal ha bursdag her i kveld. :-)

FO - 2 sa...

Nydelig bilde fra ditt landskap og dine omgivelser. :)
Skal si du fikk snopa deg mye fint i Stavanger ja.
Skjønne engler. :)
Du har vel fylt opp boksen?
Kos deg med Opera Mint.... Shhh....! ;)
Fortsatt god søndag og farsdag til deg og dine. :)

Anita sa...

Her hos oss har det vært farsdag fra tidlig morgen, og nå skal vi til kaffe til min pappa (og mamma)!
Ribbe til middag!!! Det må jeg lage en dag også! Yammy! FIkk lyst på det nåjeg selv om jeg har spist frikase selv!
Nå kake!!!

Klem Anita

Anita sa...

Forresten, her hos oss er det puslespill i kalenderen, noen brikker hver dag+ litt aktiviteter som å baek pepperkaker! Og godterier i helgene! Jeg har ikke mulighet til å finne på 48 snart 72 pakker jeg!

Hulda sa...

Så fine engler du har kjøpt på Søstrene Grene. Så fint at de har så billige bånd også, det er ikke alltid like lett å få tak i det til en så billig penge. Jeg var på Søstrene Grene en sommer vi var på ferie i København, så masse, og så billige ting. :) Nydelig engleboks til sjokoladen din!

åsemor sa...

I dag var det deilig å lese innlegget ditt, sitter her med normal puls(oftest blir jeg helt heseblesende av alle gjøremålene din til allverdens rare tider) :)
Pappan her i huset er på cupfinale, og kommer ikke hjem før dagen er nesten over, så vi hopper litt over den feiringa i år. Men det ligger en gave fra "ungene" her og venter på ham.
Ha en koselig farsdag, og ei fin uke :)

Lovise sa...

Heisann.
For et koselig innlegg du har skrevet. Vakre ting du skal pynte med til jul, ser jeg. så gøy at du også har engleboks til å skjule snopet.... Ungene mine er voksne for lengst, men jeg må liksom "gjemme" litt snop til meg selv likevel ennå....
God søndag:)

BO sa...

Ribba! Steikje flinke kåna du! Her vart da hot-dog!!! Hehehe...bra søndagsmiddag? Jada, synes han far sjølv, for dette hadde han valgt...
Frukost på senga fekk han og, påsmurt av frøken fjong. Dvs. enorme mengder smør på baguette, med reker og MASSE majones pluss ein eller annan salat som ho med bestemt mina, skulle ha på! Pappen åt opp alt, så ho visste ka han likte!
Ha ein kjekke kveld, der du kan nyta alt da fina du har kjøpt!

Anonym sa...

Heisann igjen, nei når mor reiser på jobb reiser hun på "husmorferie", da er det ingen prosjekter med. Håper dere har hatt en fin dag. Nå begynner det å bli stille igjen her... Skal tilbake til byen din igjen fredag. Vi høres, nyt søndagskvelden

Eva Agnes sa...

Det ser underbart vackert ut hos er. Skönt med snö ute och värme inne.
Du har skaffat fina saker hos systrarna. De tillhör också mina favoriter. Varje gång jag hälsar på dem finns det alltid något att ta med hem.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Det ser underbart vackert ut hos er. Skönt med snö ute och värme inne.
Du har skaffat fina saker hos systrarna. De tillhör också mina favoriter. Varje gång jag hälsar på dem finns det alltid något att ta med hem.
Kramar Eva Agnes

Kreoline sa...

Hei Elin, godt å høre du var tidlig hjemme, da er nok formen bra. Hørtes herlig ut med ribba, nam, ein gong ska eg og prøva meg, men ikkje nå, det versta eg vett e å laga mad. I dag har vi feiret gebursdag for min datter og farsdag. Min far satt på mitt kjøkken her en dag og så på en osteklokke, aha, en sånn kunne han tenke seg, fikk litt sjokk når han såg resten av samlingen. Min far han fikk osteklokke til farsdagen sin og var så fornøyd, endeligt sleppa å stappa osten oppi ein plastikkpåse, bare rett under klokka. Ser du har kost deg og sydd igjen, flotte julestrømper, lure på kor mange du har sydd i år?? sikker ikkje reint få. Vel Elin, kos deg resten av ugå, pass så du ikkje får ei synål gjennom fingrane. Du kunne nå komt innom når du fysta va i byen, det e jo ikkje langt unna vett du. Klem fra meg.

Ellie sa...

Så fine engler du har kjøpt. Jeg liker også å pynte med engler til jul. Er ikke så begeistret for nisser. Derimot er jeg veldig begeistret for operamint, de er blant mine favoritter! Ha en god uke!

Grip dagen sa...

Javel, du er vel hjemme og formen er på topp?!?
Vi har hatt ei deilig helg på hytta. Reiste i snøvær. Det var helt nydelig!
Malte yttergangen i helga, det ble lyst og fint!
Flere tre ble fellt slik at vi får mer lys og utsikt. På kvelden fikk jeg strikka et par tøfler som nå ligger til toving.
Variert og koselig med andre ord.
Høres ut som du også har fått oppleve litt av hvert! Var det jul hos søstrene? Tror vi drar dit på tirsdag. Har mange småting på handlelista mi...
Snakkes senere. Marit

Albertines verden sa...

Er egentlig ganske misunnelig på at du har Søstrene Grene så nær. Hm. Kan jo ikke akkurat flytte nærmere Stavanger, bare for at det klør etter å stupe inn i de lokalene. Himmel som dere skjemmer bort ungene. Her er det 24 pakker på deling. Uff, mor grusom er kankje meg, det!;0)
Klem og ønske om en knallfin uke.

Marie sa...

Nydelege englar og andre ting du har kjøpt! Koseleg innlegg :o)

Anne-Berit sa...

Hei,takk for hyggelig hilsen på bloggen min.Mye fint på din blogg,kommer nok til å besøke den flere ganger.Ha det fint.

Anonym sa...

For en super side du har,og for en energi.Tilda dukkene er bare sååå flotte.Gjett om det er vanskelig å finne kalender ting til en gutt??Ha en fin uke:)

Anne sa...

Hei, skjønner at det er mye festing på deg for tiden, heldiggris. Jeg er vel mest hjemme med babyen min. Men farsdagen husket jeg faktisk. Trodde Søstrene Grene bare fantes i København. Så heldig du er som har den butikken i nærheten. Fine ting du har laget! Klem

Mita`s hjørne sa...

Så heldig dere er som har søstrene grene i nærheten da... føler meg litt sånn grønn når jeg leser det ja... heldigvis har vi bare en som skal ha julekalendergaver i år - men jammen er det ikke enkelt å finne 24 gaver - husker goddt da vi hadde 96 gaver...!!! Det var masse likt da ja...
Nå er det like før jeg skal vekke juniog - og gubben reiser straks, han skal på kurs... og jeg skal ha nærkontakt med symaskina...

Ha en koselig dag...

ChatrinesLiving sa...

Så koselig julesaker!
Her er det også snø, men det har fryst på så alt er bare is... Vi koser oss inne i varmen både voksne og unger:)
Ha en flott uke!
Klem:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei du skjønne jente!!

Håper dere hadde en flott dag i går ! Her var det tut og kjør og 3 års feiring , brukte litt tid på å fjerne div kaerester fra yndige hvite møbler, hehehe, neida , det gikk i grunnen ganske rolig for seg , alt er jo relativt!

Søstrene Grene ja, hmmm ...håper de har tenkt å beg. i flere norske byer snart!

Kos deg videre med alle dine aktiviteter , og den zink engelen er så fin atte!!!

Ps, det kommer vel snart litt flere butikk bilder , men er jo litt redd for at dere går lei de vettu!!! ;O)

Unknown sa...

Vilka fina strumpor du har sytt! Va duktig du är...kramar Malin

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

åh vad mycket fint du visar!!banden var ju jättefina, tänk dem på paketen under julgranen!kram

Line sa...

Å for noen herlige engler!!
Ha en super tirsdag Elin (¨,)

Marte sa...

Takk:) Jeg har lest din blogg jevnlig lenge;) Hyggelig at du fant min:)

Så mye flott dere har i butikken deres! Lager dere alt selv?

Nå skal jeg til tannlegen...! :(

Ha en strålende dag:)

Hilsen Marte