lørdag 3. november 2007

GOD JUL FRA LANDSTIL:o)



Som mange har fått med seg reisa vi (jeg , Marit og Helene) på Julgårds åpning i går kveld til LANDSTIL på Moi.

Damene i butikken (pluss non gode hjelpere) har stått på å jobba i mangfoldige timer for å få alt ferdig til kvelden.
Å som de har jobbet.......å så fint det ble.
Var en stund litt sånn mål løs og fant ikke ord.
Det eneste som ble som kom ut av munnen var
" ååååååå" ,"såååååå fint" og "åååååååå".




Vi ble møtt av Tone som berordret oss ut av huset igjen for å sitte på den fineste verandaen jeg noen gang har sittet på.

Lyskeroner med levende lys, pynt, granbar, fattigmannsølv og en stor benk med puter.
Der satt vi og det kom flere og flere damer.
Før vi gikk inn ble vi ønsket velkommen av huseieren som hadde booket inn en nydelig sangful som sang flotte julesanger denne kvelden.
Bildet er av stuen deres!



Det var ikke få som hadde tatt turen denne kvelden, så trengselen ble stor.
I mens som folk handlet ting til å ha i huset, julegaver og enda mer til å ha i huset gikk jeg rundt å tok en del bilder.
Her er et lite hjørne fra stuen.





Sofakroken er så nydelig dekorert at jeg har ikke ord.
Så mange gode ideer som disse damene viser frem i hemmet sitt gjør at jeg sitter her i stolen å hopper etter å komme igang med å få på plass alle tingene som ble kjøpt (Å ikke minst omøbelere diverse rom i huset). Takk for god inspirasjon!




Juletreet i stuen var nydelig dekorert. Under ligger kuler og diverse pynt til treet.
Her var det bare å velge å vrake i alt man måtte ønske.





Inne på kontoret ser det slik ut.
Fikk ikke tatt bilder av skrivebordet for det var stadig mennesker som lurte seg forbi(les pressa)
Hadde jeg har halparten av et sånn kontor så hadde denne dama vært veldig stolt.







På kjøkkenet ble jeg møtt av denne kaka.....og mange flere.
Men denne var så nydelig at den nesten var for fin til å spise opp.

De hadde også laget Sarha Behnard. Jeg trodde jeg skulle døøøøøøn når jeg smakte på dem.
Så i dag skal jeg bake dette selv.... åååå som jeg skal spise i kveld mens jeg syr.

Jeg tror jeg faktisk kunne sittet der i timesvis... å spist disse små deilie kakene, filosfert over livet og planlegge mine nye prosjekter i heimen.





Selfølgelig var det enda et juletre på kjøkkenet, bare for skam skyld - hvis noen ikke hadde fått med seg det inne i stuen.
Dette året vil jeg også ha juletre på kjøkkenet for dette var skikkelig koselig.





Så bar det opp på loftet(les: himmelen) Å salige jul for et loft.

På dette lille soverommet hadde ikke jeg hatt problemer med å sove. Så nyelige pyntet.....det er jo snart jul.







Et annet soverom under en skrå. Dette ble en stor favoritt.
Dumt at jeg måtte bruke blitz for her opp var det en slik lun stemning med levende lys. Jeg fikk frysninger på armen (eller stå pels som vi sier. ha ha)







Rett opp av trappen ble jeg møtt av denne sengen. Så flott tilbredt med de fineste puter i.






Å denne nydelige sittekroken som man kan sitte å filosofere over livet.(å spise enda flere Sarha Behnard)






Selve butikken var et lokale stapp full av fantastiske ting som blinket å skinnte som kapp med at pulsen min steg.
Øynene ble store av forundring( over hvordan i helsiken de får plass til alt her inne?)
Har aldri sett så mange fantastiske ting som kan knuse i et å samme rom.
Men så nydelig det var.






Over alt stod kaker som man kunne gå å forsyne seg av når man handlet.
Å for en handel. Kjøpte ting jeg har hatt lyst på lenge men som ikke har blitt kjøpt tideligere.

For en fantastisk kveld med flotte ting, gode ideer og fine mennesker.
Du hadde rett, Tone!

Det var virkelig en opplevelse TUSEN TAKK for at vi fikk komme. Jeg kan allerede si nå.....Æg kjæme tebage:O)



Hva jeg kjøpte? Det skal dere få se i et senere innlegg.

Til slutt en liten fe, som ønsker dere en riktig god helg.


Masse klemmer fra Elin:O)

55 kommentarer:

Anna sa...

Men så fina bilder, vilken upplevelse för er att ha varit där. Kanon! *lite avundsjuk* :)

Ha en härlig fortsättning på helgen!

Kram

Unknown sa...

Men det är ju helt otroligt!!!! Vilka underbara bilder..Guuuu sååå fint! Så inspirerande=) Tack för att vi fick se detta fina hus med vackra saker..Vill snart se vad du köpte hi-hi...kramar Malin

Nette sa...

Ser vannvittig flott ut ja, så herlig det må ha vært å komme dit! Blir spennende å se hva du har kjøpt nå ja:)
Ha en fin helg, Elin!

Mita`s hjørne sa...

Føler jeg blir litt grønn her jeg sitter og titter på alle de flotte bildene...
Så mye flott...

Ha en koselig helg...

Silkeline sa...

Åhhhhhh, du hellige jul, for en opplevelse det må ha vært å være på besøk her!! Nyyydelige bilder og fantastisk mange flotte ting! Skikkelig misunnerlig er jeg her jeg sitter.....

Gleder meg til å se hva du kjøpte:) Bankkortet fikk nok kjørt seg her, tenker jeg! Det ville mitt ha gjort i hvertfall...

Ha en fin helg Elin:)) Takk for at du delte opplevelsen din med oss:)

Marie sa...

Eg seier so deg; åååå så Fint, ååå!

God helg :o)

Anita sa...

Kjempeflott ser det ut!! Tenker det gikk litt penger der ja!!
var det noen spesiell oppskrift på Sarah Bernard eller en vanlig avansert en fra nettet?

Ha en go lørdagskveld!

Emmeline sa...

Aaaahhh SÅ HERLIG!!
Det er jo nesten det gøyeste at vi også få være med littegranne, for du skriver sååå levende! Jeg ler og koser meg av å lese hvordan du opplevde hele seansen, skikkelig gøy Elin!
Det høres helt vidunderlig ut hele huset, og ser helt vidunderlig ut også.
Det gøye er at denne butikken ligger på vei til hytten vår, kun 1 time og 20 minutter fra hytten faktisk, så da passer det med en siste stopp før hytten
-og den blir hos Landstil... i sommer vel og merke!
Nydelige ting de hadde, jeg kan bare fornemme hvor fint det var!!
Gleder meg til å se hva du har kjøpt! Her er formen stigende, tross alt... Ble i enda bedre humør av å lese dette innlegget! GØY!!!

Anonym sa...

Så masse flotte bilder!! :D
For et utrolig koselig hus!! Skjønner godt at du ble inspirert av å være der! :D Skulle ønske jeg bodde i nærheten! :D
Riktig god helg! :)
Hilsen Camilla som skal sy videre på linputa si for hånd, men som håper på å lære seg symaskinen snart! :D

Eva Agnes sa...

Vilken härligt, underbar butik Landstil verkar vara. Man blir alldeles full av längtan till en mysig jul.
Du har tagit fina bilder därifrån.
Ha nu en fortsatt bra helg och kramar förstås.
Eva Agnes

Hulda sa...

Ja, her var det mye fint å se på. :) Kan tenke meg at det var artig å komme dit.

Kreoline sa...

Ha,ha,ha, nei jeg var der nok ikke, dessverre så kunne jeg ikke. Hvis eg hadde vært der så skulle eg gitt deg ein gode og stoooore knib, tror du virkeligt at eg ikkje hadde gjort meg til kjenne, ikkje meg nei, hadde stått og ropt og hylt på hu Elin, ha,ha,.
Ser ut som du hadde det heilt max, misunne deg den turen der. Skal nok komma meg te Moi før jul, men her det det travelt og alltid noe å gjøre for tiden. Har brent 4 fingre på hånden i dag, så eg sidde her å grine med fingrane i vatn med isbedar i, synes veldig synd på meg sjøl. Vel, nå må du kosa deg med tingå du har kjøpt, glede meg te å se de. Ein store knib fra Mona.

Guro's lille hjørne sa...

Takk for koselig helsing på bloggen min :o)
Ser det skjer mykje heime hos deg.
Så gøy at du tar oss andre med på heile runda di :oD
Dette var herlig inspirasjon!
Gledar meg til å sjå kva du har kjøpt :o)
Ha en flott lørdagskveld videre.
Klem

. sa...

ojj.. så flotte bilder. Der kunne jeg ha tenkt meg å vært også;))

Trines Hus og Hage sa...

Wow, skjønner at du storkoste deg her, ja. Virkelig et inspirerende sted! Sarah Bernard kaker er kjempegodt. Jeg og ei venninne baker de hver jul. Fikk du bunnene seige på dine? Det er liksom det som er utfordringen og som ikke alltid lykkes for oss. Gleder meg til å se hva du har kjøpt. Moro med handel, og denne butikken var visst litt ekstra.

Olstad sa...

åhhh det så hyggelig ut for en kveld og for en jobb damene må ha hatt for å stelle i stand hele opplegget. Jeg ble så fasinert av alle de hyggelige putene overralt. Når symaskinen og jeg slutter fred da blir det flere puter her i huset også men det virker ganske lenge til for øyeblikekt.

silje-sin sa...

For et nydelig hus dere har vært på besøk i! Tenker ikke det var vanskelig å finne noe å kjøpe der! Gleder meg til å se hva du har kjøpt:) Blir bare mer og mer i julestemning jeg:) ha en fin kveld! Klem

Hilsen fra landet sa...

Trodde jeg var av de første til å oppdage "Landstil"-butikken jeg... men nå er jeg visst ikke alene!!
Måtte le - jeg leste visst feil da du skrev:"... åååå som jeg skal spise i kveld mens jeg syr." Trodde du skrev at du skulle spise til du SPYR!!
Men du: disse bildene - har jeg trodd var fra show-rommet deres - er det der de BOR?!? ... ble bare litt nysgjerrig. Høres ut som de har stelt seg skikkelig på når det kom gjester ja!! DER SKULLE JEG OGSÅ VÆRT - det har du helt rett i!

Zizzi Molde sa...

Det var da flotte bilder, min venn. *Misunnelig på opplevelsen* Gleder meg til å se hva du har kjøpt. God helg til deg og !

Line sa...

ja der skulle jeg gjerne vært!!! Ser helt herlig ut :) Spennende å se hva du kjøpte! Ha en super søndag (¨,)

Emmeline sa...

Direkte link logg---ja det hadde vært noe. Det regner IKKE puuuuhhh-ergo har jeg en deilig kveld. Ungene i seng, mannen også-og jeg har sveivet igang symaskinen igjen. Ikke sånne gigantprosjekter som du holder på med, men noen små hjerter og kremmerhus. Fremdeles på ekstragave nivå til jul. Tenkte jeg skulle prøve meg på å lage kvistkranser... Butikken nedi gaten her hadde noen søte, men hallo?? Firehundre spenn for en liten krans av bjørkekvister?? da prøver jeg først sjøl!
Har du kommet igjennom HELE linklisten din??
I can't believe it...Helt ufattelig, for du har en LANG linkliste. Jeg må snart oppdatere min--har flere som skulle ha vært der, men jeg var flinkere da jeg var helt ny på bloggen, nå blir det et skippertak fra tid til annen!
Mange nye bloggere for tiden også... artig. Kjekt med de som blir værende, noen faller i fra etter en stund..rart egentlig. De går nok tom for bloggeideer? E
ller noe i den duren. Her skjer det stadig noe, så det er ikke noe problem å blogge videre! Og hos deg tar det jo aldri slutt, hehehe...Det tyter det ut med Tildaer over alt!!! Ja ja du får kose deg videre med sjokoladen. Skal du ikke snart i seng?? Du har tross alt en tradisjon å opprettholde;0)

Emmeline sa...

Nå har jeg sjekket hele linklisten din. Har du vært igjennom HELE den??? Are you crazy???????

Hulda sa...

Hei! Du spurte om det med sideelementer, bildene der. Jeg kan heller ikke legge bildene inn fra dataen. Jeg gikk inn der det står at man kan laste fra nettet. Tok bilder som jeg har ute på bloggen, andre steder. Du høyreklikker på bildet, da får du opp egenskaper. Der ligger linken til bildet. Kopier og lim inn denne linken der det står last ned fra nettet.

Jeg har også brukt en annen nettleser. Den heter Moziella Firefox, altså ikke windows. I denne leseren kunne jeg laste ned bilder fra PC-en. Det er mulig windows har hengt seg opp i et eller annet. Det kan også være et problem med selve blogger. Jeg er ikke sikker. Men, nå får jeg det til i allefall. :)

Håper du også får det til!

Emmeline sa...

Hehe...jeg pleier iallefall å sjekke hva du har skrevet.
Vet aldri når man må følge opp en god vits fra Prinsessa vet du:0)
Du må sove godt...plutselig er klokken syv og da er det opp og sy!
Jeg har en sånn man som står opp klokken 05.10 -uten grunn.
Må ikke tro han syr Tildaer iallefall. Og da har jeg omtrent akkurat gått for å legge meg; hehe. Ham må imidlertid liste seg stille rundt, ellers står ungene opp klokken fem de også... Vannvittig rart. ALLE FIRE har blitt A mennesker. Det er kun jeg som er B menneske???
Men hvor ble det av alle krøllene de skulle arve etter faren???
Nei du, de genene delte han kun ut til et av barna! Dermed må jeg leve med et hurlumhei grytidlig hver morgen fra en haug med krølleløse barn....!

Bestefars Verksted. sa...

Tusen takk for hilsenen,inne hos meg !! Kjære deg,for en tur dere må ha hatt,såååååå mange fine bilder,helt utrolig,og en kjempestor takk for at du viser oss som ikke hadde gleden av å være med !!! Tror jeg hadde hatt STORE problemer med kjøpe-lysten.....er jo svak for allt som skinner,i disse herlige juletider :) Ha en super søndag !!

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilka underbara saker! Lite avundsjuk blir man... hade ju varit roligt att få se 'live'.

Tack för titten hos mig!
Ha en fin söndag! Kram från Marie

Tilonino sa...

Hei Elin og god søndag til deg! Nok et nydelig innlegg fra deg. Du er en av mine favoritter. Alltid kjekt å komme innom her hos deg.Besøket hos Landstil blir nok uforglemmelig en stund fremover tenker jeg. Kjempestemningsfulle bilder. Men du veldig flink du også til å ta fine og stemningsfulle bilder. Kommer snart innom igjen.

Anonym sa...

Jag har suttit hur länge som helst och bara tittat och njutit av alla dessa vackra bilder och kan ju inte heller säga annat än...

Himmel så underbart vackert !!!

Och du har ju mängder av andra vackra bilder här i din blogg och jag har nu äntligen lagt till en länk till dig från min sida för hit kommer jag många gånger igen !

Ha en fortsatt trevlig helg !

Kram Kram
Carina

Anonym sa...

Flotte bilder.God stemning.
Å det er lov å drømme.
Helig du som har vært der :=)
Ha en fin søndag.
Klem fra meg

ChatrinesLiving sa...

Tusen takk for koselig kommentar i min blogg:) Du trenger jo absolutt ikke strikke, du syr jo bare så masse fint!!
Og for en koselig butikk!!! der kunne jeg også vært i timevis og bare sittet der...å drømme:)
Ha en kjempefin søndag!
Klem:)

Små Gleder sa...

Blir litt (jule)grønn av misunnelse her jeg sitter.. Dette må ha vært litt av en opplevelse!
Flotte bilder du har tatt, fikk myyyye inspirasjon av dette!
Gleder meg til å se hva du kom hjem med, og resultatet av ommøbleringene.. :-)

Ha en flott søndagskveld, og en fin uke:-)

Silkeline sa...

Er innom i dag også jeg for å nyte de flotte bildene dine fra Landstil. Her er det så mye juleinspirasjon å finne at det er et fleredagersprosjekt å få med seg alt....:))
Ellers så driver du vel å stapper dukker midt på natta fremdeles?:) Jeg har lurt litt på hvordan bensin du går på, du som trenger så lite søvn...*fnis* Skulle gjærne fylt full tank av det samme....
Håper du koser deg masse med juleplaner og forberedelser:))
Vi tittes:))

åsemor sa...

Virker som en helt fantastisk opplevelse,så mye fint som de hadde.Gleder meg til å se det du handla :)
Ha en fortsatt fin søndag!

Lilla Blanka sa...

VILKA UNDERBARA BILDER!! Det är ju bättre än den bästa inrednings magasin, allt ser helt fantastiskt ut och jag gissar att du tyckte det var spännande att vara där!
Åh nu måste jag kika en gång till..!
Kram

En inredoholic sa...

vilken fin sida!! Jag är ny i bloggvärdlen och hittade precis din sida. Nu ska jag titta lite vidare på den.Besök gärna mig om du har tid o lust...

Må så gott!

Anne sa...

Takk for at du tok oss med på denne fantastiske reisen! Jeg har ikke ord. Nydelig!!!

Anonym sa...

Åh... dette var jammen MYE. Ser ut som det var utrolig mye fint der - men jammen var det mye, ja. Sarah Bernhard er kjempegodt. Enkelte påstår at det er så mektig at de bare orker en. Vel, sånn er ikke jeg. he-he. Håper du har en hyggelig sykveld :-)

Klarafina sa...

Har bare en ting å si - ÅÅÅÅ SÅÅÅ FINT!!!

Elaine sa...

Vilket ställe!!!!!!!
Så mycket fint och inspirerande........förstår att du blev mållös........
Tack för att vi också fick vara med och ta del av de flotta bilderna.
Klem!

MiaMaria sa...

Oj,oj,oj vilken butik så himla mysig.Vad kul att få uppleva detta påplats....

Miamaria

Anonym sa...

Hei vennen ! Åååå hvilket eventyr du har vært med på. Jeg sitter her helt stum av beundring over dine flott bilder. Og dette skjedde hvor ?? Neste gang vil jeg også være med !!!! Gleder meg til å se det du kjøpte frem mot jul. Er det så vakre saker som på bildene dine, gleder jeg meg enda mer. Stor klem fra Sanna ;o)

Ellie sa...

Oi, dette var nok sikkert en opplevelse, ja! Synes også at skapet ditt ble kjempefint etter du fikk malt det. I morgen har jeg tenkt til å male skrivebordet mitt. Gleder meg, ikke til selve jobben, for jeg liker ikke så godt å male, men til forandringen!

Lovise sa...

Ike rart at dere er kommet i julestemning, nei....
Dere har nok hatt en flott dag.
KLEM.

Tingeltangel sa...

Så mycket fina bilder och så många underbara saker. Det låter som en fantastisk utflykt.

Lille Trille sa...

Åååå så mye fint!
Tenker dere koste dere glugg i den settingen, kan jo nesten ikke kalle det butikk når det er så lekkert og koselig.

Skal bli spennende å se hvilke kjøp du har gjort.

Tildaene du lager er bare kjempefine. Falt spesielt for den sjarmerende frøkna i sort fløyel med puffermer. Må si du er produktiv :-)

Ha en kjempefin uke !

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh så mycket fint och vilken stämmning. Så mysigt. Kram kram

Emmeline sa...

Tudelu.... Er du tilbake på jorden etter sørlandsturen til Landstil?
Gleder meg til å se hva du kjøpte, eller ikke minst; se resultatet av sømproduksjonen i helgen:0)

Eva Agnes sa...

Prinsessan Elin!
Jag har hängt upp det vita hjärtat på ett bättre ställe.
Gå till mig så ser du.
Kramar Eva Agnes

Daria sa...

så herlig at du har fått smaken av julen i november,kan tenke meg at du sitter og gleder deg til jul nå,det gjør jeg.
hvis jeg var deg så hadde jeg aldri dratt der i fra,såååå masse fint det var der:)

ha en fin uke

Andrea sa...

Å kjære vene, for et herlig langt innlegg. Nå har jeg kost meg med lesing og alle de nydlige bildene. Fikk kjempe lyst til å shoppe mye der, noe du helt sikkert gjorde kjenner deg rett, hihi. veldig inspirerende, ååå helt herlige bilder. Ønsker deg en kjempe fin uke vennen. Stoor klem til deg

Lene sa...

Utrolig flott - må har vært en opplevelse, ja - og overveldende inspirende. Og så fikk jeg vann på tann med tanke på kakene. Og Sara Bernard... Mmmmm... :)

Lene

Anna sa...

Åh vilka ljuvligt vackra bilder! Vilken underbar upplevelse att vara där! Jag kan inte få nog - måste kika lite mer!

Kram
:)Anna

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Helt utrolig!!!!
De må virkelig ha gjort en helt utrolig jobb! Kan bare tenke meg så flott dette var altså .

Moro å se, og ja, du skriver sååå levende!

klem

BO sa...

Hjelpe meg så masse flott! Bur dei her? Må ha snill og interiørglad ektemann då...eller?

Ulrika sa...

Hej!

Vilken underbar blogg du har och jättefina bilder.
Ha en god fortsättning på veckan.

Kram