fredag 16. november 2007

Endelig helg:O)



I allefall nesten.....skal bare jobbe litt først så tar denne damen en velfortjent helgeferie frem til mandag kl.15. Etter å ha jobba 4 kvelder på rad er det nok så i dag skal det bli godt å jobbe dagtid.

Fikk hjem de nye lysestagene som jeg "ikke" kjøpte på Søsrene Grene, men så angret jeg meg og fikk Marit til å kjøpe dem når hun skulle inn på tirsdag.






Dette hjertet er vel egentlig julepynt men synes det er så flott at det får ligge fremme hele året.





Her har jeg som jeg fortalte i sist innlegg begynt på julevasken. Og på onsdag var det stuen som fikk gjennom gå.
Masse nips ble flyttet på, gardinstenger, vegger og møbler fikk kjenne støvklutens kjærlighet.he he. Puter ble luftet og sofa støvsuget. Så nå er det veldig rent og pent her.






Siden jeg skjelden viser noe annet enn sofagruppen på bildene fra stuen, så tok jeg bilder fra flere vinkler i dag.
Her skal det forhåpentlig vis snart komme hvite spisestue stoler med stoltrekk helt ned til gulvet.






Her i denne blå stolen er det som regel bloggingen fåregår.
Planen denne helgen er å sy et forheng til skapet som inneholder dvd er og masse sånne elektriske dupeditter som jeg ikke liker å ha fremme. Direkte stygt er det med disse sakene som nesten hver et hjem har. Livsnødvendighet etter prinsessas mening.







Etter lengre enn lengst fikk jeg endelig det jeg hadde bestilt i Stoff og stil.
Metervaren skal bli puter til jul og litt klær til Tildaer.
Siden det var streik I Danmark så ble alt dette veeeeelig forsinket. Men nå er det her å jeg gleder meg veldig til å sette igang med å sy.







Jeg er virkelig i julestemning nå om dagen. Plenlegger både bordpynt og diverse julegaver om hverandre.
Av hensyn til spenningen på julaften kan jeg ikke vise alt jeg har laget i det siste dagene for jeg har lesere som er i familie og noen av gavene er til dem.
"Så kjære Irene du får vente i spenning."







Men det jeg kan vise er det jeg har lagt ut for salg i Veslehuset. Denne store Tilda nissen er kommet til salgs.
Hvit og blå og nødvendigvis ikke kun til å ha fremme til jul. Liker å lage ting som kan være fremme hele året.






Og denne i hvitt og brunt fløyel. Den holder riktig nok en tresleiv med sløyfe på men sløyfen kan byttes ut i en mer nøytral farge etterhvert som julen er over.

Plenen for helgen er å vaske oppe i TV stuen, soverom og skure bad.
Jeg skal sy ferdig to bestillinger og to nye nisser til Veslehuset.
Foruten det så skal jeg kose meg å slappe av.
Det er jo tross alt helg.
Neste uke blir det jobbing hver dag tom. Lørdag.
Derfor må denne helgen nytes i fulle drag.

Ha en fin fredag.

Masse klemmer fra Elin:O)

31 kommentarer:

Lotta sa...

Du har det så himla fint hemma hos dig! och vilka fina dockor!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

Karna sa...

Huff du tar nesten pusten fra meg, julevasken er det jeg gruer meg mest til, å vaske kjøkkenskapene på kjøkkenet er jo bare pyton!! Tror jeg utsetter det litt til jeg...he,he....

Kjempe fine tilda dukker du har sydd, er jo blitt den rene mesteren du!

Går bare i jul her hos meg også, denne tiden nå og frem til jul er så koselig, i helgen tror jeg at jeg skal finne frem litt advent staker og advents kalendere for å se om det er noe som må skiftes ut, eller ordnes på. Er ikke så lenge til.....

Kos deg i helgen, er sikkert ikke så mange fridager nå for dere som jobber i butikk....

Stina sa...

Oj, vad fint alltså. :-) Kramis

MiaMaria sa...

Oj, vad fint du har det.Och vad skönt att få det städat. Man riktigt känner såpa doften.

Vacker stämmningsfull bild du visar på ljusstakarna och det vackra hjärtat.

Och du pysslar och står i ännu en fin docka....

Ha´nu en riktigt underbar helg!

Miamaria

Nette sa...

Nydelige Tildaer igjen:) Så flink du er med hus/julevask og all ting...tror jeg bør sette i gang jeg også snart ja..hehe!
Ønsker deg en kjempefin helg!

Anonym sa...

Vad fint du har det! Trevlig helg :) Kram kram

Metteflette sa...

God helg til deg også! Er enig i at den campingvogna ikke hørtes så fristende ut :-) Da er det bedre å være hjemme og gjøre det man har lyst til! Det er jo ikke småtterier du rekker i løpet av noen dager da! Jeg var så heldig å få bestilling på 5 julestrømper! Broderer snart i søvne tror jeg :-) Når det er gjort så skal jeg vaske....kanskje! Tildaene dine er så utrolig flotte!!! Klem fra Mette

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!

Ja, så er det altså Fredag igjen!
Hjelpes så fort det går! Og det er jammen meg ikke mange uker igjen til Jul heller. Jeg vasker året rundt jeg, så Julevask trenger jeg ikke :)Tar både titt og ofte en omgang på kjøkkenet, ettersom jeg er så flink til å søle sukker, velte kaffeboks og glemme og sette kort på honningflaska som alltid står på hodet. Så da blir det iallefall litt skrubbing en gang i mnd. Det ser iallefall veldig rent og pent ut hos deg, og egentlig mer minimalistisk enn jeg hadde trodd. Hadde regnet med å se mer stash, men du blir kanskje sånn kaotisk i hodet av for mye pynt som meg du? Har heller ikke så mye krims krams. Må si du har fin utsikt!

Vel, her skal det studeres videre. Og så skal jeg bake litt i morra :)
Ha en hyggelig og velfortjent pause i helgen Elin!

Hulda sa...

Så flink du er til å styre og ordne i huset. :) Likte TILDA-ene veldig godt, så fine klær de har.

Flotte lysestaker, og hjerte. Jeg har også blogga i formiddag. :)

Unknown sa...

Men oooh såååå fint du har gjort på bloggen och alltid lika ljuvliga tilde dockor!! =) Har ni systrarna Grene butik i Norge? Lyllos dig i så fall hi-hi...Kramar Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det där hjärta var som du hade köpt! Det tyckte jag var kanon!!
Kram
Marie

Janicke sa...

Skal jammen si du er godt i gang med juleforberedelsene!! Nei, julevask venter jeg med i det lengste, og tak og vegger blir nok ikke høyest prioritert... Godt noen er litt bedre enn meg på det punktet! :-)

Dorthe ♥ sa...

Vilket vackert hjärta...vill oxå ha!
Tycker oxå att det kan ligga framme hela året. Vissa saker går bara inte att lägga undan :o)
Klem fra Dorthe

Eva Agnes sa...

Hej Elin!
Skönt för dig att få fira helg och sedan jobba på dagarna. Både Prinsessa och Hildorna vill nog ha dig hemma mer.
Hänget var underbart vackert och jag tycker också du ska låta det ligga framme alltid.
Visst är det roligt med julen som är i annalkande?!
Kramar Eva Agnes

Andrea sa...

Hei hei. Wææ, fikk litt panikk når jeg kom hit nå. Er det virkelig bare 39 dager igjen til jul. Ååå, føler det er alt for kort tid til alt jeg vil rekke før jul. Men du ser ut til å være i god tidskjema, hihi. Snart er vel julebaksten ferdig også. Så mye fint du har sydd igjen. Kjempe mye inspirasjon du gir til alle sammen! Ønsker deg en kjempe fin helg, kos deg så mye. stoor klem vennen

Merete sa...

Hei Elin! Så kjekt at du viser fleire bilder frå heime din, for eg kosar meg med å sjå korleis andre har det ;o) Nydeleg det hjertet du viser på eine bildet! Eg syns ikkje det er så spesielt juletet, så det kan du godt ha liggjande framme heile året :o) Fotte alle tildadukkene du har sydd i det siste..du produserer jo i kjempefart her, og i tillegg får du tid til julevask allerede nå! Er imponert, eg.. Kos deg og nyt helga!!

Nygammalt sa...

Wow så fint du har det! Och vilka Tilda dockor! Jättefina.
Trevlig helg!
Kram.

Zizzi Molde sa...

Tudeluuuuuuuuuu! så herlig å være "ferdig" med julevasken, da. Selv har jeg vært full av energi hele uken, det har vært SÅ travelt på jobb, og adrenalinet strømmer fortsatt når jeg er kommet hjem. Så i går kveld vasket jeg kjøkkenet skikkelig, og tok badet. Satte meg ikke ned før halv ti, og da prikket det skikkelig i bena. I dag har vi endelig fått hjem pappa og mamma, så helgens planer er ganske spikret; Familiekos. Kos deg hjemme alene, og nyt det! Klem fra meg!

Tussilago sa...

"Det er ikke mulig",var det første jeg tenkte da jeg åpnet bloggen din i dag...bare 39 dager til jul???? Hvor har jeg vært de siste tre månedene? Jeg syns jo nettopp det var flere måneder til jul...39 dager er så lite...Huffda;( Men..så sanset jeg meg, og kjente etter at jeg er jo godt igang, med julegaver og andre planer. Men julevasken..der slår du meg. Skal enda vente lenge med den jeg!
Ha ei flott helg i ditt nyyydelige hjem!!

Olstad sa...

Nå har jeg sittet og sett på alle de flotte bildene du viser fra ditt vakkre hjem. Så god ide og sy forreng til slik hylle som du beskriver.

Jeg føler spendt med for jeg regner vel med at det bli dokumentert?

Anita sa...

Så fint! Og det og sy gardiner foran dupedittene var en go ide! Tror forresten jeg må studere stoff og stil's katalog og bestille litt derfra! Ser at du og Marit har funnet masse fine og koselige stoffer!!

Ha en strålende helg!!

Vita Damen sa...

Hej, vilket fint hem ni har. Underbart fint hjärta, bra att det får ligga framme hela året! Jag tycker oxå att det är så roligt med julpynt. Det ska bli spännande att se hur alla pyntar! /jennie

Emmeline sa...

HALLOEN HØNE PØNE...

Skal si du venter utålmodig på at jeg skal legge igjen en hilsen;)
Boksen har vært UTE AV DRIFT i hele kveld...og først da mor satte seg ned og skrudde alt fra hverandre og så sammen igjen var jeg på nett!!
Om jeg er blond ja??? Hallo...
Jeg går tross alt til den mest homofile-gift-med-en-dame frisøren i hele byen... Jeg er knallblond!
Nesten som et hvitt juletre (hehe)
Den telleren din er iallefall UTROLIG irriterende. Like før jeg knuser hele siden din, hehehe!
Nei nok tull og tøys. Karna har hjulpet meg med å tegne en forklaring på gardinsøm og den har hun i tillegg scannet inn og sendt på epost. Snakker meg om service i blogglandia.. Så nå er jeg klar med Tildastoff som skal bli julegardiner. Marit lurte på om jeg hadde sydd masse fra Tilda boken, hun skulle sy skøytene nemlig. Da skjønte jeg at Marit ikke har skjønt at jeg IKKE kan sy og må manne meg opp med nervetabletter omtrent for å sy rette sømmer...

Puuuh---nei nå må jeg ikke fylle hele snakkeavdelingen her:: Må likevel få si at de lysestakene fra Søstrene Grene var superfine. Stoffet var skikkelig julekoselig og TykkeTildaene er min favoritt!!
Ha en superduper helg. I morgen kommer redningsmannen og skal fikse gulvet. I am HAPPY!!!

Anonym sa...

Mange nye flotte ting i innlegget ditt! Flotte bilder fra stuen din og! Ha en flott fri helg i vaske bøtta da.... Jeg skal jobbe.. men har jo vært en uke i københavn, så er egentlig klar for litt jobb igjen!

Emmeline sa...

Stakkars lettrørte Marit...lov at du ikke skrøner henne huden full mer for min skyld!
Jeg må jo bare si at kombinasjonen drikke øl, spise peanøtter og ta agurkmaske for huden høres ut som en veldig spesiell kur! Tror Jan Thomas ville forsøkt å rynke på brynene ( men siden fjeset er så stramt går det ikke så lett an) dersom han hadde hørt om den knallsunne kuren der! Samtidig høres det jo littegranne artig ut, alt det usunne og supersunne i en knakande god blanding!!!
Jeg har ikke turd å ta juletreet ut av esken enda ( hehehehe) jeg har gjemt det i et hjørne bak en dør.. Så har jeg kjøpt lys og funderer litt på pynt, for jeg tror rett og slett at jeg ikke tør å ta det frem sånn litt om litt. Jeg må ta det frem og pynte det i en fei når alle er ute av huset, ellers blander de seg inn og skal begynne å henge på hjemmelaget pynt fra 1978 --Ellers pleier jo junioravdelingen mene noe om det meste...Sikkert noe om hvite plastjuletrær også! Da er det best å være føre var og når de kommer hjem står et perfekt pyntet tre der som om det aldri har gjort noe annet i hele sitt liv...hehe!
Det er iallefall planen...!
Du må KOSE deg med å være alene. Jeg er sjelden eller aldri alene, har så mange som må plasseres så det er ikke enkelt, nyt på vegne av oss alle. God helg skal bli spennende å se hva du rekker over du hvite tornado!!! Klem

Emmeline sa...

Tur med pensjonistene var en historie for seg selv...
Det tok faktisk så lang tid at jeg måtte ta fri fra jobben resten av dagen. Min far gikk seg bort på kjøpesenteret og min mor og meg måtte gå manngard gjennom et kjøpesenter på størrelse med Kvadrat. Himmel og hav... Typisk meg. Lilly var ikke i butikken i dag desverre, så vi ble ikke gående så lenge. Mine foreldre drar til syden om noen dager og jeg skal julepynte leiligheten deres. Regner med å dra ut igjen for å kjøpe noe av det min mor tittet ekstra på da!!!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen"!!
Er sååå trøtt, men måtte bare innom deg å si hei nå!
Ikke har jeg klart å lese hele innlegget ditt her heller...

Du er så søt!! Uff , soooory at jeg ikke klarer helt å følge deg i denne bloggen",
Men du er nå bare flink da, det må jeg si!

Vaskahus ja...gidder du å komme hit også! ???
I morgen lurer jeg på en tur til Stavnager byen , så om du hører om EI GALE dame som herjer byen ...its only me!!! Hehehe,natta! klem

elin1976 sa...

Har venta på nytt innlegg fra den kanten av bygda...
Nå har du igjen kåken for deg selv! Og hva koser du deg med da??? Vasker ned huset
- igjen! Synes du er litt snål sånn...
Foreninga igår var kjempekoselig. Det var interiørgjengen du møtte i gangen.
Jeg har samla ivrig på gamle, skjøre kaffikopper med roser på. Og igår kunne jeg stolt servere kaffi i disse ulike koppene. Jeg ventet på en kommentar om hvor skjønne de var... men vet du hva de sa...? Er det shot du serverer!? Alle var visst vant med å drikke av blomsterpotter!!
Tror de drakk 8 kopper hver!
I morra skal ho eldste på håndballturnering, og jeg pakker termos og strikketøy i kurven. Ventetida kan jo nyttes til noe fornuftig!
Ha en produktiv og koselig kveld!
Klem Marit

Grip dagen sa...

FEIL I FORRIGE INNLEGG!!

Det var meg, Marit, som skreiv det! Jeg var logget inn i Veslehuset (som er registrert på Elins navn) derfor står det feil navn...
Nå er jeg på min side, Grip dagen.
Sorry...

:) sa...

Godt å se at flere har julestemning! Det er så utrolig koselig :O)

Hilsen fra landet sa...

Kjempemoro å se de flotte bildene dine - og glimt inn i din verden som du deler med oss.
Lånte nettopp en tildabok etter inspirasjon fra dere andre, men det sitter nok langt inne å få begynt. Får nok heller ta fatt på julevasken, som deg - det takler jeg nok bedre enn den syingen! God helg til deg!