onsdag 28. november 2007

Endelig er vi komplett igjen....

I dag blir det kun et bilde fra denne dama for i går ble formiddagen brukt på Ikea og kvelden ble brukt som assistent i selskap for den minste av arvingene til denne dama.
Minstejenta hadde bursdag og Marit fant ut at det hadde vært hyggelig med et litt anderledes selskap. Så dro hun liksågodt igang et juleverksted-selskap. De 12 jentene fikk laget julegaver som bestod av både pyntede fyrstikk esker og to the lys holdere.



Som fortalt tidliger så hadde jeg en tur til IKEA i går.
Der ble det kjøpt både metervare, pepperkake deig (ja, der fikk ryktet mitt en stor knekk), lykter, lys slynger, og mange lys....
Foruten det så fikk endelig jeg kjøpt meg en ny dørmatte som har vært etterlengtet i dette huset....
Da var årets juletur til Ikea, unnagjordt og jeg kom ikke hjem med noe som jeg engetlig ikke skulle ha.(hadde lapp for en gang skyld)

Da jeg begynte å blogge så var det noen av bloggene som utmerket seg som mine favoritt bloggere. Men etter en tid valgte noen av disse å kutte ut bloggen sin....men litt etter litt har de jammen hengt seg på igjen.....er vi lei oss for det. NEEEEEEEEEI:o)
Så nå har de fleste kommert tilbake igjen. Vi mangler faktisk bare Helle.
" Helle jeg vet du er innom å titter for å følge med. Begynn å blogge igjen det er bare du som mangler."

Så nå er jeg så glad for da er vi tilbake der vi var og det er så utrolig gøy.

Grunnen for dette innlegget er for nå har denne dama kommet tilbake.
Bloggen het ikke dette før men mange av dere som har vært her en stund vil kjenne henne igjen for de flotteste dansende engler og flotte hester.
En annen dame som har kommet tilbake igjen er denne dama
Bra Karoline:O) Har savnet begge to her inne i blogglandia.

Får så mange flotte kommentarer på bloggen av dere. Tusen takk alle sammen. Har lagt inn en teller her på bloggen og den ble lagt inn på mandag.....jeg rekner med at siden den er kommet over 1000 så er den feil eller så er det Emmeline som sitter og trykker seg frem eller tilbake. he he.

Da vil jeg få ønske dere alle nye som gamle bloggere en fantastisk fin dag. Kos dere og nyt tiden vi er på vei inn i.
Til helga er det første søndag i advent. Å da er det bare en ting å si....JIPPI.

Masse klemmer til dere alle sammen fra Elin:O)

21 kommentarer:

Karna sa...

Vet ikke om jeg våger meg til Ikea nå før jul...da er det jo kaos der..phuuu...da blir jeg varm i toppen!

Har prøvd meg med noen små ynkelige unskyldninger i år for ikke å lage bake/lage juleverksted, men tror ikke det hadde den ønskede innvirkningen på mine nieser og nevøer...phuu igjen...he,he...

Hulda sa...

Hei! Er så travelt her om dagen, at jeg har gått glipp av det forrige innlegget ditt. Ikke meninga. Så fine de Tildaene var, søte klær du har sydd. Sikkert koselig i den bursdagen i går, hørtes artig ut!

Tea Kristin sa...

En IKEA-tur før jul er et must! :) Fint stoff du kjøpte deg! :)

Lene sa...

Hehe. Først setter du meg i sving med å få på plass kransen min - og så setter du meg på en super ide (tror jeg) med hvite julestjerner (som jeg i utgangspunktet jo ikke skulle ha). Hehe, ja vi får se hva det blir til - det meste av levende grønt visner bare for meg ;)

Og pepperkakedeig - nei den trenger man absolutt ikke sette selv når Ikea er så god på jobben.

Ser allerede av få innlegg at det er flotte "gamle" blogger du linker. Moro for meg som er ny å få litt innblikk i Bloglandia historie :) Så jeg sier: Helle - kom tilbake , ja, så jeg og får hilse på!

Ha en superfin dag :)

Gunhild sa...

Var det lett å legge inn teller?? Om det stemmer med 1000 innom siden mandag er det jo helt villt!!! Men stemmer sikkert, du er jo en superblogger. Selv er jeg sikkert innom og kikker et par ganger om dagen på om du har oppdatert :) Jeg er faktisk litt bekymra for deg når jeg ser den lange lista de med "bloggevenner", og du er innom hos de fleste, i tillegg til alt det andre du får tid til...
Det jeg egentlig hadde tenkt å si var at jeg så med en gang for meg at du tar julebilde av Tina i Tilda-tøy og med Tilda frisyre. Hun har også et hjerte i hånda. Men det var kanskje ikke det du hadde tenkt.. :)

Gunhild sa...

Takk Elin! Det må jeg prøve :)

Nette sa...

Kjekt med Ikeatur ja, kunne jeg også ha tenkt meg...meeeeen det blir ikke i år:(
Supert at Karoline og Nikkoline er tilbake ja, nå skal jeg inn og se hos dem en tur! Ha en fin onsdag, Elin:)
PS: Er det noen vimpler under produksjon? Holder på med mine...tar sin tid, men det blir nok bra til slutt:)))

Anonym sa...

Hei Elin

Koselig å vite at æ e savna, har faktisk vudert å begynne å blogge igjen. Skal love å gi et hint hvis æ bestemmer meg for det. Æ følger med på bloggen din ja, og blir veldig inspirert av alt det fine du lager. Koser meg førjulstia æ også, nyter faktisk mørke ettermiddager. Det må være finnmarkingen i meg, som faktisk savner mørketia? Tenner lys i vinduene, og pynter litt til jul. Flotte grankranser er på plass ute, og til helga blir det adventstur til Arendal. Nyt dagene Elin:) Klem fra Helle

Emmeline sa...

Har du ikke lagt inn teller før nå? Ja da kan jeg jo tenke meg at det går så det griner etterhvert! Pepperkakedeig fra Ikea er faktisk helt supert...På skolen der jeg jobbet før hadde vi juleverksted og drev da og laget pepperkakedeig på forhånd sånn at 360 unger skulle få bake akkurat så mye som de ville selv... Så prøvde vi deigen fra IKEA et år (som førte til hyl og skrik fra den gamle frøkenklubben) -og vi regnet på hvor mye den kostet i forhold til at vi laget deigen hjemme. Vi kom ut i null... Det var ingen forskjell på prisen og ingen forskjell på kvaliteten egentlig heller... Den eneste forskjellen var at vi ikke fikk så mye arbeid så da sa Emmeline til Frøkenklubben: Helt greit jenter
(hehehe) Hvis dere tar på dere å lage deig til 360 barn så LYKKE TIL hvis ikke så drar jeg på IKEA og kjøper... og ingen protesterte selvfølgelig!!! Typisk:) FIne ting fra IKEA velkjent stoff og velkjente lykter, gir god julestemning begge deler...
At jeg kommer innom en 500 ganger for dagen er vel bare naturlig??

Helene sa...

Ha, der for svant glorien din med pepperkakedeig fra Ikea! Og jeg som trodde du var slikt et suremenneske som lager ALT selv hmmm.
Godt for oss andre mindre perfekte og oppdage at du også hører til oss vanlige dødelige:0)
Vel, helt vanlig er du jo ikke med den farten du rekker over alt. Opp klokka 5 om morgene og vaske huset før jobb skal aldri bli min greie. Det er helt sikkert. Da hadde jeg sovnet igjen med hodet i vaskepøsen.
Lykke til med pepperkakene:0)

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Det kan ju vara lite livsfarligt att släppa in mig på ikea, innan jul:)
Men nu tror jag att jag måste, får ju sådan lust nu, dessutom så behöver jag ett nytt dusch draperi, det är väl en bra ursäkt.
Ha, det så bra så länge
kram
/S

åsemor sa...

Ikea var jeg innom i forrige uke, syntest ikke det var noe spennende til jul der i år, er vel ikke min stil med alle de store rosene o.l
Men lys og lykter hadde de ja.....
I år blir det ikke pepperkaker hos oss, men tidligere år har jeg brukt IKEA sin, og den er kjempefin.
Trivrlig at damene kommer tilbake, skal innom de og sjekke nå tenker jeg.
Ha ei fortsatt fin uke :)

Verkstedet sa...

Hei min venn takk for flott velkomst på bloggen din!!!!! kjekt. Jeg må få opptadert linkene mine, går for tiden via dine...på bloggrundene mine.
nå er sviblene kommet på plass og jeg skal sende mannen ut i boden etter julekartongene. glemmer jo hva man har. skal til københavn i helgen og litt greit å vite at vi ikke mangler alt før jeg reiser, har en tendens til å ikke huske at jeg har noe brukelig når jeg er i lekre butikker......gleder meg til å få opp stjernene mine og lys i hekken ute. sistnevte burde man nesten hatt hele mørketiden, forrige jul hang vel belysningen i hekken til februar....var jo så fint, men alt annnet forsvinner straks det nye året begynner nesten. da er det plutselig nok liksom. ha en fin uke og helg. jeg må pakke, finn alender , jobbe ol all tid frem til reisen. tom putti plott skal jeg skvise inn før flyet går.....
stor klem fra Karoline

Grip dagen sa...

God kveld i stua, fru Lund!
Tro hva den damen driver med ikveld?
Jeg har nå sydd 3 høner. De kom ikke så langt som til Veslehuset. De fløy til en arbeidsplass på Sola... Ja, ja.
Har sydd en Tildagutt med fregner og holder nå på med et Tilda par... Der gutten skal være fotballspiller. (Passer det med en nisse som er fotball fan?) Jeg gjør så godt jeg kan. Kunden må jo få ønsket sitt oppfyllt!
Begynner å innse at jeg snart drar på ferie.. Kjenner at jeg trenger det også! Gjett om jeg skal slappe av og digge livet. Ahhh...
Ha en fin kveld videre.

Ser av bildet at du klarer deg et par uker uten strøm, om nødvendig. Du kan vel lyssette halve bygda du!

Marit

Lille Trille sa...

Hildrane du :-) skal si du får tingene unna. Skulle ønske jeg hadde litt av energien din, jeg er helt imponert jeg.
Det er bare så kjekt å lese i bloggen din og titte på alt det fine du lager.

Jeg prøver også å manne meg opp til en tur på IKEA, men foreløpig er det ikke blitt noe av...de burde hatt døgnåpent nå før jul, så hadde det kanskje blitt litt mindre trangt ;-)

-Lille Trille

[morgrethe] sa...

Hallo. Jeg skulle også vært en tur til ikea.... som mange andre her.... men jeg tviler på om jeg får det til. Pepperkakedeig blir kjøpt på baker'n her i huset også, det er så enkelt og smaker utmerket. Nå nærmer det seg helg.... JIPPI.... og ja... det er første søndag i advent. Da begynner nok snart pannikken for meg, som ikke vil begynne med jula for tidlig. Tror du ikke? *smil*

Anonym sa...

God mrg,tidlig på`n her også.Ikke noe mail enda,prøv igjen du.Vi høres (",)

Hilsen fra landet sa...

Så fint som dere har det...
Enig i at det er flott at bloggerne er kommet tilbake etter tenkepause. Det er så fint å utveksle erfaringer og ideer her inne.

IKEA er en av favorittene mine og jeg drar dit uansett årstid eller kø!! Men hvorfor liker ikke menn IKEA?!?

Sigurd Olav Silset sa...

Det var så vittig å se det bildet ditt fra ikea, for det var omtrent helt det samme som jeg kjøpte på ikea sist:) Har ikke prøvd deigen enda, får se i helga, har hørt den skal være god:)Ha en fin dag!

Anonym sa...

Favoritt bloggen min har blitt forsømt, fy meg!
Er kjapt innom innimellom for å se, og du er ikke glemt;)
Men kl. halv tre i natt, gikk øynene på krys og tvers, ogklarte ikke skrive et ord mer enn innlegget mitt...

Jeg ble t.o.m stoppet av politiet på vei hjem, med blålys og alt...iiiik! Måtte blåse i den du vet, og jeg sa at hvis det ble utslag på den så måtte det være p.g.a alle pralinene jeg tyllet i meg idag...hehe, for ellers er det 1 år siden jeg drakk...
Hvem har tid til det, når man ligger i strykeflat i tre dager etterpå???

Vel her må det jobbes! Ha en strålende dag, olike flott produksjon som alltid;)

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann, har du ikke lagt inn et nytt innlegg i dag?? Er du syk??? Har noe skjedd???

Her har vi plutselig fått beskjed om at det huset som vi solgte skal overtaes av nye eiere på lørdag--dvs en måned FØR avtalt tid!
Eierne er på en måneds sydentur...himmel og hav...dermed er vi i full gang med flytting uten eierne til stede ( de slanger seg på stranden sikkert) og ikke minst utvasking.
Men nå skal jeg true ungene i seng og så er det symaskinen og gardinsøm. Har så lyst å prøve meg på noen nye lette stuegardiner til jul:) Håper det går like greit som på kjøkkenet... Og i hjørnet står peisen og tørker---livet er en lek!