søndag 2. desember 2007

Første søndag i advent:O)



Her popper det opp litt pynt etterhvert som jeg kommer på gode ideer til hva jeg kan gjøre og hvordan jeg kan pynte.
Slike ideer kommer etter hvert som jeg finner frem julepynt, kongler og diverse andre naturmatriale som jeg bruker til jul.

I går fikk jeg kjøpt både julegaver og litt dill- dall til meg selv.
Denne duen fra Sia, måtte bare bli med hjem til oss.
Så nå sitter den her på kransen i stua.
Har to personer i familien som er hysterisk redd fugler. Vi får håpe at de ikke tror denne er ekte. he he.




Madonna har byttet plass for julen. Her kommer den til sin rett.




20 kroner på Mega for denne lysestagen, var et kupp. Har ikke mindre enn 3 adventstager i heimen dette året. Har denne i kjøkkenvinduet, en i stua og en i Loftstua.
Utrolig hvor mye en slik stage gjør ut av seg der den står.





Glassklokka har blitt julepyntet. Et lite minidrivhus for en liten svibel.




Til slutt min fantastisk julestjerne som jeg er så fornøyd med. Synes den rett og slett er bare vakker...


Ønsker dere alle en flott første søndag i advent.

Masse klemmer fra Elin:O)

44 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Enig med deg - stjernen er utrolig vakker og klassisk, det motsatte av endel prangende plastikk i butikkene. Du har kommet langt i advents-og juleforberedelser! Kjempetrivelig :-)

Tone sa...

Så nydelig adventspyntet det er hos deg nå. Duen var bare vakker... Så får det heller være om noen blir skremt ;-) Det er såå koselig å gå sånn og pynte, jeg har flere adventsstaker jeg også. Får håpe det går etter planen med det hvite skapet, da ;-)
Ha en fin første søndag i advent, her skal det bakes pepperkaker, Klem :-)

Anonym sa...

Så koselige bilder fra et flott hjem. Tror du virkelig er i ditt ess nå.Ha en flott søndag, så høres vi igjen.

organic-lizzi sa...

Så fin krans,og du á meg så ekte den fuglen så ut!De redde familiemedlemmene kommer nok til å skvette skikkelig..
Kjempefine Tildaer du har laget.Jeg har ikke (og kommer ikke)lenger enn å ha kjøpt den siste boken hennes,og ny symaskin..(meg i et nøtteskall)
Stjerner og engler..madonna..Jeg kan ikke få for mye av det tror jeg..
Kos første advent til deg..

Zizzi Molde sa...

Hei min venn! Bare treet som mangler hos deg nå da! Jeg kapitulerte og hengte opp røde gardiner på stuen....Det som er fint med det det er jo at jeg trenger ikke gjøre annet enn å kjøpe blomster, ha på røde duker og VIPS, så er det jul. Og juletre da, selvfølgelig. Ha en fin advendtsøndag! Klem fra meg!

Albertines verden sa...

Hallo frøken Tilda! Det var fint at du likte gaven, man er jo alltid litt spent på hva mottakeren synes. Jeg har fått kopiert opp Tildamønstret, og har store planer om å få klippet litt i dag. Lyset har gått på syrommet, og det er vanskelig å finne noe stoff. Da er det farlig å vær gift med elektrikkeren, ting tar da umåtelig lang tid. Den dua var jammen stor, kan nok være noen som skvetter høyt hos deg i juletiden, ja. Men vakker var den. Ellers ser jeg at julen har fått litt tak i ene beinet ditt også. Med ønske om en feiende flott uke! Klem fra meg!

Sött och sunt sa...

Hejsan! vad fint du har det nu i advent! Tack för din kommentar hos mig, du är så välkommen tillbaka!

nu ska jag koka julkorv och lite senare baka pepparkakor...

mvh sofia

litenIda sa...

Hurra for første søndag i advent!

Den stjerna i vinduet ditt var kjempefin! Så koselig at det begynner å dukke opp litt julepynt. Her er det bare en stjerne og adventsstaken som har fått lov til å komme opp enda.
Adventsstaken fra Mega var fin, og for en pris da..!

Håper du koser deg masse med adventskos og lystenning i dag!

På min gatan i stan sa...

Underbart, vad mycket fint!!! Madonnan är verkligen fin! :-)

Ha en härlig dag!

Kram!!!

Handplockat sa...

åh så fint du har det

ha en go första advent

Ellie sa...

Åhh, den adventstjerna var utrolig vakker! Synes du var kjempeheldig med den julestaken også. Den var stilig! Du har så masse nytt siden sist at jeg rekker ikke å få kommentert alt, men kan jo meddele at jeg også har kjøpt meg pepperkakedeig på Ikea i år :-). ha en fin adventskveld!

ChatrinesLiving sa...

Så koselig pyntet! Kransen og fuglen var topp! "JUL" staken din var veldig fin!!!
Ha en flott første søndag i advent, kos deg masse!
Klem fra chatrine!

Merete sa...

jøss, den JUL-staken var jo rett og slett bare eit kupp!! syns dei er såå fine! koseleg med all pynten du heng opp og viser til oss andre på bloggen :o) nydeleg due som eg trur fell i smak hos dei to andre og som er redd fuglar ;o) ha ei hein herleg 1.søndag i advent, Elin!

Linda sa...

Hei!Flott julestjerne i vinduet.Gøyal julestake...
Ja,det er morro å pynte litt,he,he.
Ha en flott søndag og god uke. :))

Anonym sa...

Så koselig du har pyntet til advent! :)
Og du lager bare så mange nydelige Tildaer! :) :)
Den jule staken var kjempefin! For et kupp! Var det på Coop mega du fant den?

Klem fra camilla! :)

Anonym sa...

Oi! Den duen var fin! Sånn vil jeg også ha. ;o) Så fint adventpyntet hus det var her hos deg. :o) Du får bare kose deg videre. Klem

Mita`s hjørne sa...

Oi... den julestaken fra Mega var jo super - gjett hvor jeg skal i morgen da...???
Så flott stjerne du har i vinduet - her må jeg ut å handle noe for å ha i vinduene - musene hadde spist på tre av de lysestaken vi bruker å ha i vinduet - 2 var ok... MEN nå blir det stjerner - enklere å skifte EN pære enn 7...
Dua var kjempefin...
Koselig stemning hos dere...

Ha fortsatt en koselig kveld...

elin1976 sa...

Hei Anonym:
Ja, det var på Mega jeg fant den:O)

Andrea sa...

Hei hei. Haha, nå trodde jeg virkelig at du hadde fått deg en ekte due inne hos deg og at den hadde fløyet opp på kransen din, haha. Du har jo pyntet so fint, sikkelig koselig steming hos deg nå. Nå har pakken med all stoff fra Panduro kommet, så neste helg skal jeg sy. Denne uken er det bare heldagsprøver hele uken, travelt! Kos deg så mye. Stoor klem....

Ingrid sa...

Så fint det var hos deg! Kransen var flott! Og den staken som du har funnet på Mega var jo superfin!! Håper de har den på Mega her jeg bor også! Billig var den jo også!
Ha en fin søndagskveld!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så fint du har det där hemma inför advent:)
Hoppas du haft en trevlig advent.
/S

Emmeline sa...

Ja her var det fint. Før jeg glemmer det: den julestaken til 20 kroner på MEGA??? Den er jo et kupp! Jeg var faktisk på Mega her i går, og der så jeg ikke noen sånne staker, men de hadde smågodt til 6, 90 for hektoet og det smakte godt hehehe!
Ja jeg har egentlig to adventsstaker...men i dag har vi IKKE klart å finne våre tre kasser med julepynt og dermed har vi IKKE to staker likevel, sukk. Er ganske desperat med tanke på at vi pusset opp i april, og hadde container da--Kan tre kasser med julepynt forsvinne i en container uten at man merker det???? Jeg blir helt fortvilet...lekker julepynt samlet gjennom 15 år, sukk sukk sukk!!!
I morgen skal jeg lete videre, hver krik og krok i huset skal gjennomletes og forhåpentligvis vil det gi resultater!
Duen din var skjønn... Jeg er ikke så glad i hunder med fugler det liker jeg veldig godt! Denne så veldig ekte ut, og passet jo så godt i kransen din!!!
Jeg ser på din flotte julestjerne og håper at jeg finner min også! De er kjempefine nemlig!!! Ha en fortsatt fin kveld det lille som er igjen av den:) Klem

Tea Kristin sa...

Så flott du har pyntet! :) Synes kransen med duen på var helt nydelig!

Lena sa...

Åh så fin den adventstaken i tre (der det står JUL) er! Hadde ikke blitt lei meg om jeg fant en sånn her jeg bor også! Nydelig due du har pyntet opp med, ha en fortsatt fin adventstid!

Lilla Blanka sa...

Åh vad jätte jättefina bilder..!!!
Kransen med lilla fågeln är såå fin och ljusstaken var ju ett klipp!
Din stora madonna är underbar, en sån skulle jag vilja ha..
Kram
Mia

Anne sa...

Likte veldig godt JULelysestaken! Ønsker deg en fin adventstid. Klem

HildeS/Frøken Fryd sa...

Å, så fint du har pynta Elin:o) Den julestjerna di var aldeles nydelege. Er den så stor som den ser ut til å vere?
Eg har ikkje fått pynta så mykje enno, men i veka som kjem må det vel bli tid til litt.
Ha ei fin veke med pynt og kos:o)

Hulda sa...

Så mye fint du viser! Nydelig den stjerna, ja, det var virkelig noe spesielt med mønsteret. Så artig den JUL-staken var! Fikk lyst på en jeg også.

[morgrethe] sa...

Hjelp..... jeg er heller ikke så glad i fugler.... fikk frysninger på ryggen av dua di, skvatt skikkelig. Men litt godhjerta er jeg jo, så fuglenek må vi ha til jul. Vurderer også å kjøpe noen meisebooller, for det er koslig å sitte ved kjøkkenbordet og se på fuglene ute. Du koser deg fælt for tiden, det er tydelig. Pynter så fint så! ha ei fin uke Elin.

Lotta sa...

Så fint du adventspyntat! Vilken vacker stjärna!

Ha en underbar vecka!
Kram
Lotta

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen!!!

Gurimalla så nydelig det er hos deg da :) Stilig julestake også:)

klem

Hilde sa...

Hei Elin! Hva du holder i gang, helt utrolig hvilken energi du må ha både til "dilldall" og bloggen:) Det er alltid like göy å kikke innom din blogg.

For meg går det trögt, jeg har liksom kommet ut av det på noe vis. Denne uken får vi vite om vi får leiligheten vi vil ha, og jeg tror det er det som gjör at jeg er ganske uinspirert for tiden.

"hotande förtidsbörd" er sammentrekninger som påvirker og forkorter livmorstappen, så derfor må jeg ta det med ro.

Ha nå en fine advent!
Klem Hilde

Anonym sa...

Du har det så himla fiiint! Älskar din JULadventsljusstake :) Kram kram

Lovise sa...

Hei på deg. Så koselig adventsstemning det var hos deg da. Nydelig med lys!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej, vilken fantastiskt avcker krans och den madonnan! Fint dekorerat med kupan!! Och vilken jättefin bloggshop du har!!! Mari.

Sigurd Olav Silset sa...

Så koselig det har blitt hjemme hos dere da! Er også på jakt etter en fin stjerne, jeg finner ikke noen som er helt perfekt skjønner du, men din var akkurat slik jeg hadde sett for meg! Artig å bruke glassklokke på den måten, hadde jeg aldri kommet på! Ha ei fin adventstid:)

Sigurd Olav Silset sa...

Det ligger forresten ei lita utfordring til deg på bloggen min:)

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj vad mycket fint du visar vännen! hoppas allt är väl med dig. kram

Emmeline sa...

Har du ikke tenkt å legge inn et innlegg hver dag i desember Elin?? Du har sikkert nok pynt til å få det til;) Jeg venter på nytt innlegg iallefall!

Anonym sa...

Så fine ting du har pynta opp med, jeg synes den JUL staken var skikkelig artig!!! :)

Tilonino sa...

Så fint du har pyntet. Har begynt så vidt jeg også. Men faktisk blir det litt mindre år for år her hos oss. Noe nytt kommer inn og noe kommer rett og slett ikke ned fra loftet.... så stakkars nissene mine de blir nok på loftet i år. Må jo ha noe pynt der også HAHA
Ha en fin uke.

FO - 2 sa...

Julestjernen din er vakker ja! :)
Og den lysestaken var jo stilig.
Fin adventsuke til deg. :)
Klem.

Marie sa...

na er utruleg vakker! Fine bilete!

Ha ei finfin tid framover :)

Lene sa...

Tenker du og prinsessa har storkosa dere i helgen. Og så god ide å fylle kallenderen med hobbyting - kanskje noe det til og med kan bli fine gaver av?

Og duen hadde virkelig fått sin rette plass. Så så fredfull ut der den satt, så jeg kan ikke tro den vil skremme noen av dine kjære :)

Takk for en kjempekos nattlig titt - og ha en flott dag i morgen :)

Lene