søndag 23. desember 2007

Nå er det lille julaften:O)



Som dere ser så har stuen blitt ferdig pyntet til jul. Stemning er god og jeg gjør ikke noen verdens ting.
I dag har vi hatt gjester til både grøt og spekemat, kaker og kaffe. 3 barn og 7 voksne.
Nydelig mat og altfor mye kaker resulterte at når jeg skulle se på nevøen min spille Play station, ja da sovnet jeg i godstolen.
ha ha ha ha.
Var i seng kl. 01.30 og opp igjen kl. 07. Kan det ha en sammenheng mon tro?!?



De siste dagene har gått med til å gjøre seg ferdig med de siste gaver, levere gaver og kjøpe inn siste rest av mat.





Ser dere denne krukka med snop på benken. Denne kom i fra Marit og ungene Fra andre siden av lia.
Hennes mann hadde kjøpt litt snop til ungene i anledning julen.
3,3kilo.
I redsel for diabetes så sendte hun opp noe til vår prinsesse. (akkurat som om det er noe bedre at vår prinsesse får diabetes ha ha)




Alt er vasket untatt den siste maskinen med klær, den sviver nå. Mannen har valgt bort kvelden før kvelden med TV2 lille nøtteaften... han ler og ler.
Prinsessa ligger langflat oppå han i stolen og synes det er like artig. Bertil Olson er jo bare trist!!!



I morgen blir det julefrokost her. Oss tre stille og rolig.
Ellers så blir det å daffe rundt i kosebuksa hele dagen i morgen og kose meg. Den gode utvaska å stygge kosebuksa:O)
Blogge, ja det skal jeg også gjøre.




Dere som tar bloggpause i julen må kose dere masse. Vi andre som ikke gjør det snakkes jo.

God jul til alle sammen av mine kjære bloggvenner i blogglandia.




Masse klemmer fra Elin:O)

46 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte stemningsfulle bilder fra huset ditt!
Ønsker deg en riktig god jul!!! klem

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul!
Kram
Marie

Anita sa...

Flotte bilder, her har også roen senket seg nå! Dvs tørketrommelen går, og det tøyet skal ryddes bort!
Har akkurat vasket over gulvene!
Ser at det er mange som har bloggferie, men jeg har også tenkt å holde ut, hva skal vi ellers gjøre:O))

Kos deg videre i kveld!!
Klem Anita

Tone sa...

Kjempekoselige bilder fra julehjemmet ditt. Her har vi vært hos min mor og far og spist julegrøt. Ha det kos imorgen sammen med dine, vi blogges nok etterhvert i romjulen, Klem :-)

Andrea sa...

Hei hei vennen. Kjempe koselig innlegg dette var syns jeg. Du har det jo kjempe koselig hjemme hos deg syns jeg! Kos deg kjempe mye i jula og bare slappe av i kosebuksen duin, hihi. mange store klemmer til deg

Tilonino sa...

Er bare innom for å ønske deg og dine en riktig god jul. Klem

Gunhild sa...

Innom for å ønske deg god jul. Har ikke blitt mye vasking her. Tar det litt etter hvert som ting skal skje. Stua ser ikke så verst ut, men resten er tragisk.

Jorunn sa...

Så koselig å se huset ditt julepyntet Elin!
God jul til deg, nyt dagene og kos deg masse masse!!
Juleklemmer fra Jorunn

Nina sa...

Ønsker deg en riktig koselig julekveld!
kos deg og slapp av i kosebuksa;) Fine stemningsfulle bilder.

organic-lizzi sa...

Du så lekkert:-))Sikker på at du kan ha på kosebukse i den flotte stua..thi..hi..
Hva syntes nevøen din? At han var heldig som fikk den for seg selv..eller at han har en trøtt tante?
Nå er dere kanskje i seng etter latter og siste vask..Hvis ikke får du sove godt,og ha en deilig,deilig dag i morgen.
God jul!
Stor klem Randi

Line sa...

Så koselig julestemning det er i huset ditt!!Er det ikke skjønt nå som julen endelig er her (¨,)

En riktig god jul ønskes deg og dine!
Juleklem fra Line

Marie sa...

God jul til deg og dine!

Verkstedet sa...

GOD JUL MIN GODE BLOGGVENN. NÅ STUPER VI I SENG ETTER FLOTT BURSDAG- ELDSTE BLE FEM I DAG:)NÅ GLEDER VI OSS TIL JULESTRØPER MED BLAD, SNOP OG OVERRASKELSER:) SJOKOLADE M KREM OG TV- ASKEPOTT. DA ER DET JUL. SÅ TIL TIL FORELDRENE MIN OG GEILO I ROMJULEN. TROR NOK NESTE INNEGG BLIR TIL NYTTÅR, MEN DA SKAL JEG OPPDATERE LITT KJAPPERE...TROR JEG.... STOR KLEM FRA KAROLINE

Emmeline sa...

Å her var det jo en knallkoselig innlegg igjen. Skal si du har fått bloggfarten opp Elin, ellers har du jo igrunnen alltid farten oppe:)
Vakre bilder av huset ditt i dag, det ser så innbydende ut og så koselig. Ser at du er klar for julen. Jeg er ikke så opptatt av presangene faktisk, men er veldig glad i julematen (hehehe) man er ikke Mummimamma sånn helt uten grunn heller:)
Jeg tar i grunnen bare ferie fra min egen blogg, har tenkt å ta noen skikkelige runder rundt til alle og bruke litt tid på å skrive kommentarer. Denne kalenderbloggen har nok gjort meg litt for navlebeskuende spør du meg, så da har man godt av en pauser. 24 innlegg på 24 dager, herlighet...Det får da være grenser! Aner ikke om jeg fortalte det isted men det er altså en dame som har lest bloggen min som vil kjøpe de gamle sofaene. Helt utrolig. Dermed kommer hun sannsynligvis og henter sofaene den 1.juledag, hehehe...Så da blir det ikke noe å sitte på i stuen hele andre juledag, jeg ler bare ved tanken. VI kan dra juletreet litt ut på gulvet og gå rundt juletreet hele kvelden. Det hadde vært knall du--- Tror bare meg og minsteprinsessen syns at den ideen var god, resten av familien syns sånne vitser er FOR DÅRLIGE-
Ellers har min mann med skrekk og gru lest presanginlegget om hans fremragende evner som inpakkemann i dag. Tror han ble ørlite granne fornærmet hehehehe... Jeg er jo kanskje en smule ironisk i virkeligheten også, så det var som jeg sa; tilpass for han. Når han begynner å lese bloggen min så kan han ha det så godt. Han har ikke godt av å lese dette i det hele tatt, og bør bare kutte ut.... og jeg står faktisk fast på at han ikke hadde fått jobb som presanginnpakker på månen engang. Presangen ble dradd frem og studert nøye, men mannen min holder fast på at det er en veldig stilig innpakking. hallo???????
NOK om det. Stikker innom jeg for å se hva du får. Selv tar jeg noen dager pause på bloggen min, puuuh!
Skal bli vidunderlig deilig faktisk! Ha en fin julekveld i joggebuksa da Elin:) Kos deg! Klem

ChatrinesLiving sa...

Ønsker deg en kjempefin jul Elin! Du har så fint et hus, at her må man jo bare storkose seg!!!
Riktig god jul til deg, så "sees" vi i romjula:)
Stor juleklem fra chatrine:)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så koselege og fine bilder.
Ønsker deg og dine ei retteleg fin og fredeleg julehelg.
Klem fra meg:)

Ellie sa...

Ønsker deg en riktig god jul, Elin. Kos deg masse! Klem fra Ellie

@afjo72 sa...

Riktig GOD JUL til deg og dine! :o)
Så flott du har julepyntet i huset - ikke rart at du sovner foran Playstation til slutt...hehe...

~~*Pennyshouse*~~ sa...

GOD JUL MED MYCKE MYS ÖNSKAR JAG DIG Å DE DINA!
Pernilla

Lena sa...

Så koselig du har ordnet til jul da:) Her har vi bursdagsbar i dag, selve julaften, og eldstegutten min blir 16 år i dag.. Du kan si det er en god gavehaug hos oss!! I dag har drittværet startet, øsende regnvær og vind..typisk jul på vestlandet:( Men men kvelden blir nok bra likevel..Ønsker deg og dine en trivelig julefeiring, klarer nok ikke holde meg unna pc'en i disse dagene heller;) Klem fra meg

Zizzi Molde sa...

Kjære Elin! Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul. Tusen takk for at du har latt meg bli kjent med deg i dette året, jeg håer vårt vennskap varer og så neste år!

Klem fra Anki

MiaMaria sa...

Skön jul till dig!
Miamaria

Norah sa...

God morgen i julestua :-)
Klarte du å sove "litt" lenger i dag enn vanlig? hihihi...
Jeg benytter iallefall disse dagene til å hente meg litt inn. Å få sove til etter 9 er jo bare HELT vidunderlig.
Jeg håper dere får en deilig dag og at maten smaker :-) GOOOOD JULEKLEM

Helene sa...

Heisann.
Måtte jo innom deg for å ønske deg og familien din en god jul og et godt nytt år.
Juleklem fra Helene

Whoopsi Daisy sa...

Så koselige bilder fra nydelig pyntet hus. Jeg kan se for meg deresitter ved julefrokosten og nyter stemningen.
He en GOD JUL og takk for inspirerende bilder i bloggen din.
Alltid spennende og kikke innom.

Anne-Berit sa...

Så fine bilder av julehjemmet ditt du viser oss,kjempekoselig.Ønsker deg og dine en herlig julefeiring med masse kos og hygge.Lkem fra med:o)

JULIEK sa...

Sender over en kjempe stor juleklem til deg : )

Marte sa...

God jul kjære deg!! Kos deg masse med god mat og alle du er glad i!!

Klem fra marte

Anonym sa...

STOR JULEKLEM TIL DEG:) Kos deg alt du orker;)

Kreoline sa...

Innom for å ønske deg en riktig god jul Elin, kjekt å bli "kjent" med deg via bloggen, takker for alle koselige kommentarer og ikke minst for alle "knibane" eg har fått av det i året som har gått. Kos deg masse, julaklem fra Mona.

Grip dagen sa...

GLEDELIG JUL ELIN!
En ny verden åpnet seg da jeg ble kjent med deg. Tusen takk for inspirerende vennskap!
Håper du får ei fin-fin jul, du som er så glad i denne tida! Det fortjener du, for dette har du jobba hardt for!
Nå er det snart på tide å bytte kosebuksa ut med finkjolen. Har aldri vært så nære som nå...
Kos dere!
Mange juleklemmer fra Marit

Daria sa...

ønsker deg en ritig fin jul,kos deg så masse i jula

MODERN COUNTRY sa...

GOD JUL ELIN!!!

Så stemningsfullt og koselig det er hos deg :))

Ville stikke innom deg og ønske deg en aldeles herlig Julefeiring.

Vil også få benytte annledningen til å takke deg for mange flotte og inspirerende innlegg i året som gikk. Så kos å ha blitt kjent med deg gjennom bloggen. Har blitt imponert over all din energi, stå på vilje og godt humør. Keep up the good work girl!!

Varm Julehilsen med en DIGER JULEKLEM fra Aina :))

Linda sa...

GOD JUL och en önskan om en mycket god fortsättning!

klem Linda

Huset i Hagen sa...

Nydelig julehus! Ønsker deg og dine en riktig God Jul! Juleklem fra Anita

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

God Jul vännen!hoppas ni har det bra och en mysig juldagsmorgon. Stor kram från mig till hela familjen.

Anna Lisa sa...

Ønsker deg en fin dag og koselig brunsj sammen med familien. Vi snakkes!! Klem

Karin sa...

God fortsättning på julen! Så mysigt ni har det hos er. :) Kram Karin

Helene sa...

Hei igjen.
I dag blir det julebrunsh hos Marianne. Så du skjønner vi stapper i oss her også.
I morgen skal vi bare være hjemme å slappe av og spise hummer. må rett og slett ha litt "lettere" mat etter alt den fete julematen. Skal da bare slappe av på sofaen med en god bok og bare kose meg.Deeeilig!

Albertines verden sa...

Hei og vel overstått julaften. Ville bare ønske deg en riktig god jul! Klem fra meg

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Så koselig du har det! Nyter bildene dine! Ha en fortsatt nydelig jul!! Klem fra Christina!

litenIda sa...

Jeg er litt sent ute med juleønskene, jeg..
Håper dere hadde en fin julekveld! Ønsker deg og dine en fortsattt fin jul! :)

Klem fra meg

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hyggelig å se at juleroen har senket seg i ditt vakre hjem !!

Håper du hadde en fin dag i går også .

Vi blogges , og fortsatt Riktig God Jul min venn .

klem

Emmeline sa...

HEISANN OG HOPPSANN ELIN. Vel overstått julekveld. Håper du har hatt en fin kveld og at du fikk masse fint. Du visste vel det meste men noen overraskelser fikk du kanskje? Selv fikk jeg et superdupert nytt kamera fra darlingen, men jeg har enda ikke tatt noen bilder med det. Tok ikke engang bilder av festpyntet bord på julaften. Har man pause så har man pause;)
Heldigvis så dukket det opp en dame fra det store intet som altså følger med på bloggen min ( helt utrolig) og hun ville kjøpe mine to blå sofaer, og vips så kom hun innom i dag på første juledag og hentet de gamle sofaene.
Så nå sitter vi her på en gammel liten tomannssofa og venter på at IKEA skal åpne den 3.juledag for da blir det nye sofaer hos Emmeline. HURRA!
Håper at du har hatt en fin feiring så langt, og at du koser deg med ferie og julefri, god mat og koselige besøk! Ha en deilig ferie videre;)

Lynetmor sa...

Hei, håper dere hadde en kjempe fin dag i går :-)
Ønsker deg en fortsatt fin Jul. Klem

Lemi sa...

flott d e hjemme hos deg.. planen va at æ sku blogge masse i jula, men pga sykdom ble d ikke til at d kom no særlig me innlegg.. æ e frisk no, men no e mann min syk stakkar..
så sikkert ungan sin tur om nån daga.. kryss i taket og bank i bordet..

ha ei fortsatt fin jul!
klem