søndag 9. desember 2007

Noen av tingene jeg kjøpte hos Krims og krans og Nisse fra fra DFU:O)



Her på stedet har vi en butikk som heter DFU
( det står for "De forenede ullvare fabrikker")
Det var dette de het og var kjent for i gamle dager.
Stedet som vi bor på er kjent for møbelproduksjon og garnproduksjon.
DFU selger nå kun design møbler som ikke er fullt så interessant for meg men Maileg nissene som jeg fant ut at de selger ble, plutselig veldig interessante...
Så her er Helga....oppkaldt etter dama i tippekiosken på Mega.
he he


Har lenge ønsket meg en slik å nå ha jeg kjøpt meg en. HA!!!




Emmeline har allerede etterlyst et nytt innlegg.
Hadde det ikke vært for henne, så hadde det ikke kommet noe nytt innlegg enda.
Jeg var ute i går og var ikke hjemme før i 03 tiden......og Lilly ja, du vet nok hvordan jeg føler meg akkurat nå.....Jeg er kun her nede for å finne en paracet......og jeg sliter noe veldig.
Ikke gidder jeg å ringe til mamma for jeg vet hva hun kommer til å si " Vondt skal vondt fordrive"
Dette er grunnen for jeg pleier å holde meg hjemme å drikker Cola Zero!
Dette har jeg rett å slett ikke tid til.
Å jeg som skal ha svigers til middag i dag!

Gyngehesten på bildet er fra Krims og krans....den ble kjøpt på fredag.
Oste klokken var en gave som jeg fikk på torsdag av en venninne som også er tanteungen min. TUSEN TAKK.
Hun og prinsessa var ute og shoppet og de hadde kjøpt denne til meg mens jeg var på jobb.





Denne løperen og lys lyktene i press glass ble med hjem på fredag. Har vært på jakt etter en duk til kjøkkenbordet lenge, og endelig fant jeg meg en som jeg likte.






Denne bakken kommer også fra krims og krans.
Denne står på kjøkkenbenken og skal brukes til å samle små ting som ellers bare ligger å slenger.
Nå er den fyllt med serviettringer, servietter og diverse ting som pynter opp, bare for at det hadde sett helt teit ut om denne sto tom når jeg skulle ta bilde for å vise dere.







Disse skiene er julepynt og står akkurat nå i bakken. De er Tilda i størrelse med skal ikke brukes til det. De skal kun brukes til pynt. Elsker sånn pynt som ikke alle har og som er litt rart og litt sært.




Her et noe mer jule pynt som jeg også kjøpte. Dette henger i gangen hos oss.


Måtte stå opp nå for å dampe ribba i 45 minutter....akkurat så lenge det har tatt å skrive dette innlegget i dag.
Etterpå når ribba er i ovnen...skal frøken dill legge seg igjen og lese det nyeste bladet av BO bedre som jeg visst nok har kjøpt i natt på vei hjem....
Jeg har ikke noe annet svar på hvorfor dette bladet ligger på nattbordet....har nok vært veldig opptimistisk hvis tanken bak kjøpet var å lese det i natt....

En koselig liten overraskelse da jeg våknet i dag altså.....

Ha en fin dag alle sammen:O)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hoi, hoi - dette kommer til å bli litt av en søndag for frøken dill skjønner jeg... :o))) Du får holde deg i umiddelbar nærhet av Cola og sofa'n - hehe!!

Tone sa...

Litt spaltet personlighet idag skjønner jeg. Ikke verst å kunne ovverraske seg selv med interiørblader ;-) Uff, får håpe formen din stiger før middagsgjestene dine kommer. Ikke noe behagelig å ha det sånn. Maileg nissen din er herlig, vil ha, vil ha!!! Helst mange, og i forskjellige størrelser....Er man grisk så er man grisk.
Ha en fin søndag, og god bedring, Klem :-)

organic-lizzi sa...

Helga var kjempesøt..Mye fint ellers og da,men toppers å få den fine osteklokke på en vanlig dag!
Du har tydeligvis kost deg og det er jo bra.Håper bare du overlever middagen...
"God bedring"..og i morgen er alt så meget bedre:-))
Fin dag til deg..
klem Randi

Nette sa...

Hihi....daaaaaakar deg da!

Lena sa...

Hehe høres ut som en festlig dag for deg ja:) Misunner deg ikke veldig...Håper formen kommer seg;)
Lykke til!!

Anonym sa...

Jeg må le, og føler med deg:)) Og det med bladet er bare så utrolig morsomt, for det trodde jeg at bare jeg kunne gjøre klokken Y på natten, med bitte litt i promille...hahaha;) Noen kjøper med seg mat, og kondomer, andre kjøper interiørblader...hehe:) Sånn skal det være!

Supre ting du har kjøpt deg, og synes du har et skikkelig julehus:)) her er pinnekjøttet i ovnen, vi har nemlig svineribbe på juleaften, da jeg er halvt østlending;) Jeg nå skal hive meg rundt å stelle i stand huset:)
Ha en super søndag, men kompisen paracet...hehe:)

Zizzi Molde sa...

Si meg, min venn, har du vært skikkelig på fylla i natt??? Ha ha, misunner deg ikke dagen i dag, det er som din mor sier, "ondt skal ondt fordrive". God bedring min venn, tipper ribben smaker fortreffelig!

Klem fra meg!

Anonym sa...

Lykke til med hodepinen, og svigers besøket ;-) Jeg føler med deg! Så masse fint du har kjøpt. Den kurven til å ha ting og tang i var kjempefin!

Anonym sa...

Eh...glemte å svare deg på gardinene:)
Liftgardinene er fra Laura Ashjley, SÅ dyre at jeg ikke har råd å bytte de ut..&%#¤"?! For jeg måtte få de sydd i tillegg:)

Sidegardiner er råbillig gardiner fra Ellos, to år siden:)
Og de hvite blondegardine på stuedøren er fra IKEA, og enda billigere:))

Helene sa...

Stakker deg! Ikke din beste dag skjønner jeg. MEN det betyr at du hadde en heildundranes kveld i går, vet du Elin. Litt (he,he) må en jo ofre for morroa :0)
Men uff, det er ikke mye morro å være dårlig, i alle fall ikke dersom årsaken er det jeg mistenker den for å være. Trenger jeg å si mer. Du røpet deg godt med innkjøp av interiørblad kl. 3 på natten. Utrolig hvor opptimistisk du må ha vært da. Håper formen har bedret seg før du skal innta en bedre middag med svigers.
Ønsker deg en "bedre" dag!!

Anita sa...

Mottoet her er; "helt om natten, helt om dagen!" Så masse fine ting du har kjøpt!! Håper at du er i bedre form nå!!

Klem Anita

Aina sa...

Håper formen har blitt bedre nå(18.17) ikke greit med slike dagen derpå-dager. Jeg ammer så da slipper jeg slike dager i år;0) Fattig trøst at en klarer få med seg et bra blad hjem da. Klem fra meg

Huset i Hagen sa...

Ahh så mye fint du har snopt deg. Elsker de nissene fra Maileg jeg også. :o) Håper besøket gikk fint og at hodet er blitt tipp topp. Ønsker deg i allefall en fin og avslappende :o)søndagskveld - ja for besøket er vel gått nå...:o)

Tilonino sa...

Hei Elin

Så mye kjekt du har kjøpt hos Krims og Krans. Jeg prøver også å få emg en tur dertil. Men da jeg kun har lørdagene til disposisjon tror jeg ikke jeg klarer det før jul. Ha en fin uke.

Janicke sa...

Åh, stakkars deg - håper du er bedre....
Jeg digger skiene dine - sånn julepynt har jeg også sansen for. Ha en fin mandag!

Fru Grön sa...

Gud vad du har mycket fina saker. Du gör ju så fina saker själv också. Du verkar ha så mycket fina tyger.
Hoppas du får dina grejer sålda!

linda