tirsdag 11. desember 2007

Tirsdag:O)



I dag har vært en flott dag her på sørvest landet. Sol, kaldt og julestemning.
Da var det bare å brette opp armene og sette igang å bake.
Det har blitt bakt både gjærbakst og småkaker.
Så nå det lukter jul i hele huset.

Jeg har også postet "hemmelig venn gaven" å håper min venn kommer til å bli velidg fornøyd når den dukker opp hjemme hos henne om et par dager.

På ettermiddagen var jeg barnevakt for min nieses gutt på 4 mnd. Han er en så utrolig flott fyr. Smiler og ler som bare det.
De er så herlige i denne alderen.

Når prinsessa reiste på ridning reiste jeg for å handle inn mange av julegavene som manglet.
Har også kjøpt inn bursdagsgaver.
For jeg kjenner en del som "selfølgelig" ble født i desember.

På handle turen fant jeg denne boksen på bildet over, som skal brukes til å kamuflere sjokoladen (min) som står på stuebordet støtt og stadig. Synens den var så fin i fargene.
Å den passer perfekt til kamuflasje jobben.



Denne store posen jøpte jeg på Krims og Krans på fredag. Den er enorm....tenkte først å ha epler i den men så har jeg en dårlig erfaring med at det nederste eple råttnet og ja....da skjønner dere.
Men fikk plutselig en annen ide som var veldig bra nå i disse
jule tider.




Nemlig dette. Her oppi er det ca 200 telys. Nå er de så lette å få fatt på hver gang de må bytts ut å det er sånn cirka.....hver dag. he he - er en lysoman.
Her brennes det lys tidlig og sent.
Samtidlig fikk jeg frigjordt en skuff som nå inneholder pent ordnet oppskrifter klippet ut fra ukeblader.





Enda en av mine mørkerosa svibler som jeg synes er så flotte. Må få fatt på flere av disse men selfølgelig er de lens på blomsterbutikken og kunne ikke garantere at de fikk de inn igjen.




Elers så har noen nisser fra Perfect home kommet frem.
De sitter her på et vinstativ (som jeg ser inneholder langt ifra bare vin. he he)Å passer på at ingen drikker dette opp før julen.

I kveld koser jeg meg med julebrus og Berliner kranser etter dagens jobb.
I morgen er det jobbing igjen men på kvelden skal jeg lure mannen med ut, å kjøpe julegaver til prinsessa.
Går alt etter planen slipper vi å reise ut på lørdag å shoppe gaver men kan bare kose oss sammen her hjemme....

Ha en fin kveld alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

23 kommentarer:

Zizzi Molde sa...

PUHHHHH! Blir sliten av bare å lese om alt du holder på med,jeg... mon tro om det er lik min mamma, som er så utslitt når julaften kommer at hun rett og slett sovner fra alt?? Tjihi! Selv har jeg lagt julen på vent til 2008, og bare jobber meg gjennom dagene. Skal ha på juleduker, røde lys og pynte juletre, samt kjøpe to gaver til, og handle inn julemat :-) Done!
ønsker deg en stressfri uke, kjære e
Elin, klem fra meg!

litenIda sa...

Heisann, hoppsann!

Her er det, som alltid, full fart!
Den sjokolade-boksen var kjempesøt! Og du har rett, det ser alltid mye bedre ut om man gjemmer emballasjen litt!

Det lukter sikkert godt hjemme hos deg nå, kan jeg tenke meg. Herlig nybakt!

Du får slappe av og kose deg litt med julebrusen! :)

Kreoline sa...

For en skjønn kakeboks, smelte, den digre posen var også lekker, kjempesmart å ha telysene oppi. Ser du liker julebrus du også, her drikkes det julebrus til den store gullmedaljen, nam. Ha ein fine dag på jobb i morgen, jeg har friii resten av uken, da skal jeg vaske og vaske og vaske, rydde og rydde, og prøve å blir ferdig til jul med det meste, ha,ha, jeg er optimist.
Klem fra Mona.

My little footprints sa...

Hei!
Ja for deg så virker det som du har litt å henge fingrene i i disse juletider! :) Så deilig med julebakst da! Her har det ikke blitt baket noen ting enda, men jeg tenkte å prøve å få gjort det i morra, iallefall ett slag :) To slag er allerede kjøpt inn, man må jo kjøpe litt også, iallefall når man får kjøpt det av en kokk så det er deilig hjemmebakt :) Men det beste er selvfølgelig det man lager selv! Det beste med alt er jo den deilige duften som sprer seg i huset og som setter kronen på verket for en herlig julestemning! Ønkser deg en fortsatt fin juletid! og hus; ta en liten pust i bakken iblandt og bare koooos deg :)
Klem fra Beth

organic-lizzi sa...

Den boksen var nydelig..Skulle gjerne hatt en sånn,ja!
Smart å velge den fine posen til å ha telys i..De brenner så fort,og bør være lette å få tak i..
Jeg skal hilse på en liten baby som en venninne fødte for en liten stund siden.Deilig med babylukt igjen..
Mannen min påstod han var allergisk og ikke likte katter før en bare flyttet inn hos oss for mange år siden.Han storkoser seg med de,og jeg har aldri sett et rød øye eller rennende nese:-))
Natti natt..
klem Randi

faster atta sa...

Hej gumman! En liten fråga bara..... Du råkar inte ha en kopia på mönstret med tomten som håller en ren? Den finns ju inte att köpa på panduro längre och den är ju så fin.... tihi... Hoppas att du får en bra dag!

kram

Anonym sa...

Hei, så koselig :-) Du er skikkelig flink da, som gjør unna alle disse tingene i god tid :-) Kjempenydelig svibel, og den kakeboksen var såå fin! Ha en fiiin Onsdag!

FO - 2 sa...

Du får passe på at ingen letter på lokket da, foruten deg... ;)
Flott pose til alle telysene dine.

Lykke til med gavekjøp.
Og fin fin onsdag! :)

Eva Agnes sa...

Hej Elin!
Jo jag hänger med i julens maraton. Men på mitt eget lilla sätt. Annars var det krisigt ett tag men jag har hämtat mig.
Du är så duktig och fejar och står i inför jul.
Du är väl inte trött på julafton? Det var alltid min mor... hi hi.
Stora kramar
Eva Agnes

Embla sa...

Du... Du kunne ikke putte litt energi i en konvolutt og sende til Oslo, vel? Er helt imponert over alt du rekker på så kort tid. Det er alltid så inspirerende å titte innom bloggen din! Ha en fortsatt god førjulstid!

Nette sa...

Hmmm...hvor skal jeg begynne? Først og fremst, kjolen til prinsessa var SÅ lekker! Og så lurt å bruke den fine posen til telys, smart! Er så imponert over hvor mye du får gjort og alikevel virker det jo som at du koser deg litt innimellom slaga også. Hva går du på? Har begynt å ta Gerimax jeg, men merker ingen virkning:)))
Men blir jo litt inspirert når jeg er innom her da, kanskje jeg skal fokusere mere på hva jeg får gjort enn hva jeg ikke rekker?
Uansett, ha en fin onsdag Elin:)))

Anne-Berit sa...

Så mye fint det var å se hos deg i dag,du har jammen fått unna masse.Den boksen din var fin,smart å gjemme godterier i.Den store posen til å ha telys i falt jeg totalt for,jeg har mine i ei skuff i tv-benken,men det er ikke plass til så mye der,så en sånn pose hadde virkelig gjort seg,takk for tipset.Ha en finfin dag:)

Grip dagen sa...

Heisann Turbo!
Må bare innom sånn i farta for å si god jul i stua!
Det er ei som venter på PC'n for å gjøre lekser... Forstår ikke barn at mødrene har veldig viktige ting fore på nettet!?!
På tide å finne Lucia utstyr til i morra. Hvis du ser en vandrende glorie på skoleveien i morra, så vet du hvem det er...
Håper du koser deg på shopping og blir ferdig med alt du skal!!!
Kos fra fruen i liå.
Marit

åsemor sa...

Så lurt men te-lys i posen, den ideen kan bli kopiert her hos meg :)
Ligger ikke så godt ann til jul som deg, men ambisjonene var veldig høye her i år så vi får se hvor langt jeg kommer:)
Jula kommer uansett, ha ei fortsatt fin uke :)

min sin lille tue sa...

Hei:)
Bra kamuflasje du har skaffet deg må jeg si.
Og den lysposen var jo genial, her byttes det også daglig.
Svibler ja, jeg har planer om å ta med meg noen juleblomster hjem i morgen, håper det ikke er tomt her også. Jeg bare må ha Amaryllis jeg, men tror jeg må stå over Sviblene, ellers blir det bare nysing her i huset.

Anita sa...

Du er bare helt utrolig!!!
Klem Anita

Huset i Hagen sa...

Fin pose til å ha te-lys i! :o) Merker at noen av dere bloggere er jo bare noen resere på å oppdatere bloggene med nye innlegg hver dag. Jeg må bare ta av meg hatten for slik iver! ;o) Det er jo kjekt for oss å få se noe nytt hver dag! :o)

Hulda sa...

Du har hendene fulle, ser jeg. Den boksen var søt! Jeg har fått vondt i halsen i kveld, veldig dumt, håper jeg ikke blir skikkelig syk, nå like før jul...

ESMERALDAS HJERTE sa...

Sååååå koselig oppdatering fra deg!!! Kommer igjen vet du:)

Onsdagsklem!

Anonym sa...

Du er så flink!!! Eg skamkosar meg i bloggen din, med fine bilder og koseleg tekst. Eg hadde nesten kutta ut julebaksten (har ikkje godt av å ete så mykje usunt *kremt*), men nå fekk eg også lyst til å vere supereffektiv som deg, og bake både det eine og det andre.

Høyres veldig lurt ut å prøve bli ferdig med julehandelen før helga. Det prøver me også på :) Stor klem

Lene sa...

Jeg kommer og snoker litt i den kakeboksen din - jeg har visst hele syv sorter igjen å bake ;) Også berlinerkranser..... Mmm... Kos deg masse :)

Lene

Donnas Verden sa...

Så søte nissene dine var:) tenker de passer på at ingen forsyner seg. Det var kjempesmart å ha telysene oppi posen, både dekorativt og praktisk. Har bestilt en potetpose fra Den Gode Feen som skal brukes til telys.

Fortsatt god uke til deg:)

Lemi sa...

oi du har vært effektiv ja :)
masse koseig har i visst fått gjort :)

kos deg me lys i din stue!