søndag 16. desember 2007

Tredje søndag i advent:O)



Da var det søndag igjen og dagene fyker avgårde. Synes det ikke er lenge siden vi snakket om første søndag i advent. Tenk neste søndag er det lille julaften og jeg går rundt her å pusler med mitt mens jeg tilbreder kveldsmaten og venter på Grevinnen og hovmesteren.



Før den tid kommer skal juletreet i hus og pyntes, det skal handles inn mat for julen og bare det er jo et prosjekt i seg selv. Det skal handles gaver til søppel mennene. Har nemlig funnet ut at hvis man gir dem en gave i jula så henter de søppla i gården vår, når jeg glemmer å sette ut dunken:O)
Julegaver skal avleveres og hentes og mat skal forbredes.
Foruten jobb, skoleavsluttning og diverse andre ting som alltid dukker opp når man egentlig har altfor full timeplan.




Har tatt frem flere røde fargeklatter denne helgen. Jeg venter lengst mulig med å ta frem alt for jeg blir utrolig fort lei den fargen. Men det er koselig med litt i julen.




Har både tatt bilder inne og utenfra i dag for det er en vinkel som jeg ikke pleier å vise dere.

Ellers så er putene i sofanen ferdig som dere ser. Ble ganske fornøyd med dem. Passet godt og tror disse vil bli fine med marineblått til sommeren.





Jeg vil ønske alle som er innom bloggen min en fin søndag og ei flott kommende uke. Nyt dagene nå frem mot jul.




Masse klemmer fra Elin:O)

33 kommentarer:

Huset i Hagen sa...

Fine bilder Elin! Putene dine ble kjempefine. Du får virkelig fram en koselig julestemning med pynten i stuen din. :o) Gave til søppelfolkene. Den var ikke dum. Kanskje jeg skulle gjøre det også. Husker selv for lenge,lenge,lenge siden da jeg gikk avisbud og der hang en gave til meg på døren hvor utrolig mye det gledet meg. ;0) Ønsker også deg en fin siste uke før jul! :o)

Nette sa...

Så koselig å titte inn til deg gjennom vinduet...morsomt!
Litt røde detaljer til jul, kan man vel ha, egentlig litt vanskelig å slippe unna også det:)
De nye putene ble flotte!
Ha en fin uke du også:)

Lynetmor sa...

Hei,så fint du har pyntet :-)
Putene dine ble kjempe fine. Ja, her er det også avslutninger både her og der og jobbing og gave levering etc. Men,men, vi rekker det nok.Ønsker deg en fin mandag. Klem

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så koseleg du har pynta Elin, og putene vart kjempeflotte.
Det er alltid så koseleg å sjå inn av vindua nå mot jul.Det blir liksom ei eiga stemning når ein ser det utanfra:o)
Eg pakker fortsatt inn pakkar, men nå er eg snart ferdig.
Ha ein fin kveld og ei kommande nesten jul, veke.

Merete sa...

koselege og stemningsfulle bilder, Elin! Så lurt å ta bilder utanfrå og inn..er nok koseleg for naboane å gå forbi ditt hus om kveldane for du har det så koseleg :o) flotte puter i sofan din..skikkeleg julete! Kos deg siste veka fram mot jul ;o)

FO - 2 sa...

God stemning hos deg Elin. :)
Fin siste uke før jul til deg også. :)

Donnas Verden sa...

hei

Så koselig julepyntet du har det. Masse fine bilder.

Ha ei fin juleuke du også:)

Anne sa...

Kos deg den siste uke før jul, selv om det er mye som skal gjøres. Klem

Bestefars Verksted. sa...

Så fint det ble med ny-putene dine,passet jo kjempegodt inn ! Helt enig med deg ang røde ting i jula,jeg synes det er veldig jul når man tar dem frem,men godt å få det bort også...rart det der ;) Selv om jeg er juloman,er det utrolig godt å rydde bort allt,da er det frem med det lyse og lette,og går mot vår......og det liker man jo !! Likte veldig godt stolputene dine også,skikkelig søte med kanten rundt !! Får såååå lyst på stort kjøkken med langbord og plass til mange,når jeg tenker etter har jeg aldri hatt det.....hm,ikke bra ! Men en vakker dag !! Må si du er snill med søppelmennene,det var en super ide,som jeg aldri har tenkt på....kansje det vanker noe godt på to stykker her i Bodø,iår !! Du får kose deg den siste uka,og ikke stresse for mye :) Klem fra meg!

Sol sa...

Du tryller fram koselige stemningsbilder på løpende bånd....Herlig å få ta en del i det. Ønsker deg en god uke, og at du må rekke alt du har satt deg fore. Klemmer.

Anne-Berit sa...

Så fint det er hos deg,masse flott pynt.Så lurt å ta bilder utenfra og inn,blir veldig spesielt og fint.Putene var kjempefine.Super ide med gave til søppelmennene,har pleid å kjøpe en ting til avisbudet,men i år skal jammen søppelfolka også få en.Ha en fin mandag:)

MODERN COUNTRY sa...

Koselige stemning og fine bilder Elin!
Putene dine ble rålekre! Satt akkurat og sydde meg ett par rødstripete i dag jeg og, tenke seg til :)
Må si du er en liten smarting du som "smører" søppelgutta, haha..
i går gav jeg sjokolade og kort til mannen som leverer pakker på døra. Han har nesten blitt en god venn ettersom jeg handler så mye på nett, hihi..
Kos deg med dagene som kommer!

Line sa...

Så koselige bilder fra stuen din! Kjempefine puter! Høres ut som du har en travel uke foran deg. Det er rart at det som var den lengste uken i året når en var ung har blitt til den korteste..

organic-lizzi sa...

Så fint du gjør det..Nydelige bilder.
Det med søppelmennene var utrolig smart.Nå skjønner jeg hvorfor de er så kipe her på Nesodden.Er nok ingen som gir de gaver..
Kos mandag til deg..
klem Randi

Anonym sa...

God Mandag morgen Elin!(Litt tidlig ute, men jeg klarer ikke sove ....har en tendens til å snu døgnet i helgene ;-))Så utrolig koselig det er hos deg nå! Putene ble kjempefine!! Nå skal jeg bare kose meg, og slappe av frem til jul, for her er alt ferdig! I kveld skal jeg se The Golden Compass med min niese, det blir gøy. Kos deg masse denne uken du og! Om ikke du har det for travelt "snakkes" vi sikkert litt innimellom! Juleklem M&Co

Metteflette sa...

Så koselig du har gjort det!!! Putene ble knallfine. Likte veldig godt det stoffet!!! Uff, ikke snakk om innhandling av mat til jul! Det er terror altså. Vi har alltid julelunsj på 1. juledag og det er ikke småtterier som går med og gjerne ting som vi absolutt skal spise da og røres ikke senere! Men det er veldig koselig og vi har hatt det siden jeg ble født så da.....
Den der greia du fester til halen på bikkja...Ja, takk låner den gjerne! Pus er iferd med å bli egenhendig barbert av matmor snart!!!! Pels overalt! Ha en flott mandag Elin. Klem fra mette

Hulda sa...

Koselige bilder, artig at du tok noen utenfra og inn gjennom vinduet. Ja, tenk at det er julaften om ei uke, det går jo bare så fort! Er spent på gavene, jeg. ;)

Emmeline sa...

Nå sitter jeg her og humrer for meg selv, tror du virkelig at jeg tar det ille opp om du stikker innom med en sånn jeg-kjeder-meg kommentar?? Hå nei da du, det gjør jeg jo hos deg både titt og ofte:)
Jeg har virkelig ikke vært flink med kommentarene i det siste. Vanligvis legger jeg inn et innlegg ca annenhver dag og så surfer jeg rundt og legger igjen kommentarer den dagen jeg ikke lager nytt innlegg...Men etter denne kalenderbloggen tok overhånd; jeg har jo såvidt stukket innom både her og der, jaja...om en uke er det over:)
Du viser KNALLFINE bilder i dag. Likte veldig godt disse bildene som er tatt utenfra. Skjønner at du kjører full taktikk i forhold til søppelmennene. Jeg har en orginal nabo og han holder orden på søppeldunker for hele nabolaget, drar ut og setter inn igjen. Han har gjort det siden før jeg var født, og kommer nok til å fortsette så lenge jeg lever. Så søppeldunkene trenger vi ikke tenke på i det hele tatt, herlig!
Røde fargeklatter det liker jeg veldig godt, dine var kjempefine!
Leser at du er i gang med ekstra ekstra gaver. Puuuh---kjenner alt til akkurat det! Det er litt sånn typisk at man aldri føler at man blir ferdig, fordi man alltid skulle hatt en liten ting til, bare en pitteliten ting kanskje til den eller den og sånn går dagene frem mot jul...
Kos deg den siste uken. Vi har utsatt bursdagsbesøket til i morgen, puh--så da kan jeg rydde og bake litt i dag etter jobb. Klem

Trude sa...

Våken ja...nå ja, kunne sovet rundt om jeg hadde muligheten.Koselig stemning i julehuset ditt.Så flink du har vært med putene.Gjør siste innspurt her nå (",) Vi høres

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina bilder du visar, det ser såå mysigt ut!
Kram
Mia

Grip dagen sa...

Det som er greitt med blog er at en ikke går glipp av noe!
Fordi om jeg reiser bort ei helg, kan jeg bli oppdatert på det meste via PC'n mandag morra...
Nå har jeg f.eks. lest hva du har foretatt deg i helga!
Så koselig det var i stua di nå!

Når jeg er i hagen får jeg også velig lyst å ta bilder av huset. Det ser så velkomment og koselig ut med varmt lys og pynt i vinduene...
Nå er det søm som står på programmet. To poser til å ha T-lys oppi, og så bli ferdig med 2 høner...
Tror du jeg kan komme ned en tur i morra? Ha du noen smutthull i timeplanen?
Marit

ChatrinesLiving sa...

Så fint julehus du har! Jeg venter også med treet, mitt kommer inn på lillejulaften, sammen med resten av pynten:) Har bare litt på kjøkkenet nå. Åja, dagene flyr avgårde, og på onsdag kommer min datter hjem på juleferie allerede. Syns ikke det var lenge siden hun flyttet hjemmefra (juni) så det går unna;)
Ha en fin start på den siste førjulsuka!
Klem fra chatrine:)

Lena sa...

Så koselig det var å se inn gjennom vinduet! God ide å knipse fra utsiden:) Du har det lunt og varmt i julehuset ditt...alltid koselig å se innom deg;) ha en fin uke!

Marte sa...

Du har det så koselig!! Flotte stemningsfulle bilder!

Jeg liker heller ikke for mye rødt.. Men det kommer mer mot jul, det er jo tross alt julefargen;)

Jeg har sjekket innstillingene, og testet å legge igjen kommentar hos meg. Jeg får det til nå hvertfall. Kan du ikke prøve igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke får det til...
Koselig med så stort oppslag "om meg" på bloggen din;)

Mange juleklemmer til deg

Nina i Paradiset sa...

Å, julestemning ja!
Gave til søppelmennene var en virkelig god ide!
Det hender nemlig altfor ofte at jeg glemmer å dra ned dunkene, så de må opp til garasjen og hente de. En liten julegave er vel ikke å forakte! Særlig noe som kan spises etter lunsjen! ;)

Lemi sa...

hei Elin! så koselig d va inne hos deg, her e skittent og rotete.. men sånn e d som regel rett før julevasken. ingen vits i å ta den tidlig heller, for hr to småtroll som griser og roter d t igjen :)

ha en fin førjulsuke!

Mita`s hjørne sa...

Så koselig det var å titte inn i vinduene dine...
Her har jeg bare surra rundt meg selv i dag - tror feg ble litt tidlig ferdig i år...he,he...
Putene dine ble jo virkelig flotte... så du foresten hva jeg skrev om gardinene mine i kommentarfeltet i ditt forrige innlegg...

Ha en koselig kveld...

Anonym sa...

Hei.

Syns du er ekstremt dyktig og kreativ, og jeg trenger litt hjelp. Har du noen gode ideer til en panelvegg. Den er ca 1,15 m høy. Den er hvitmalt nå, men jeg har så lyst til å gjøre noe tøft med den. Eller om andre har noen forslag?

Hilsen Hanne

Marie sa...

Nydeleg pynta! Koseleg stove, likte spesiellt godt biletet tatt utanfrå!

Fin kveld til deg :)

Anonym sa...

HELLLLLLLLLLLLLLLLLO!
Vel kjapt innom (var redd du ikke hørte meg...hehe;); for å se hur det går.
Må si du har en jobbe med å passe på Prinsessa, men med deg som mor, så er hun i de beste hender iallefall!!! Men det har sikkert vært mye bekymring...

Synes det er utrolig hva du får gjort, og likte veldig godt til nye stolputene dine:)

Nå er det siste innspurt til jul, men jeg stresser ikke. Gruer meg mer til varetelling i romjulen...stønn!
Men fra lørdag av, er det bare kos, til 3 dag:))

Nå skal jeg ut å lufte meg, og så lalla fint;)

Klem fra kysten:)

Anonym sa...

Tjohei.Ser du har en fin førjuls stemning i "heimen".Så flott å gi gave til søppelmannen,fin ide.Ha en super uke:)

Ninis74 sa...

Tänk att julen klev in i mitt hjärta när jag på nåt sätt hamnade på din underbara blogg !
Tack för den julstämningen !
KRAMIZZ

Marte sa...

Hei igjen:) Så bra at dere endelig får lagt igjen noen ord hos meg! Det var en lettelse, jeg må innrømme at jeg var litt fortvilet;) Det var litt stusselig å ikke få noen kommantarer på innleggene mine!
Jeg kunne jo ikke unngå å se at du hadde problemer med kommentarer hos meg, jeg synes det var veldig søtt jeg, at du hadde satt så stort "oppslag". Men jeg ble jo litt overasket da, jeg var ikke klar over problemet;)

Igjen: (siden jeg først er her og skriver noen ord;) du viser nydelige ting! Det ser ut som at du har det så koselig!! Gleder mg til å se bilder når treet ditt er i hus;) Flotte puter!!

Natti natt skatt. Nå skal hvertfall jeg sove;)