fredag 14. desember 2007

Endelig fredag:O)



Ja, da var fredagen her. Det er så deilig å tenke på at om litt over en uke til er det julaften.
Her skal helgen bruks til de siste innkjøpe av gaver men ellers bare hjemmekos.


Stolene på kjøkkenet er vasket og bordet er grønnsåpe behandlet. Trekkene på kjøkkenstolene har kommet på plass og alt er i den skjønneste orden.
Synes de er veldig fine. Passer godt til alle årstidene. Hvite med blåe striper.





Dina hund har fått en forskuddsgave fra oss. Var så lei disse sekkene med hundemat stående på vaskerommet.
Ikke nok med at hundemat lukter ufattelig vondt så er de lite fine å se på.
Nå blir det andre boller med denne flotte boksen til å ha hunde maten i.




Denne morgenen har jeg brukt tid på å sy noen nye putetrekk til sofanen i stua.
Disse blir litt sånn god jul puter, som kan tas frem år etter år.
De har enda ikke kommet på plass for de skal strykes føst.

Som dere ser er stoffet i bolster striper noe som er en av mine store favoritter både om sommer som vinter.




Oppi her ligger julekortene som detter ned i postkassen om dagene. Jeg hadde lenge lurt på om jeg skulle sy en til å ha dem i men denne var så billig og fin. Denne er kjøpt på Kremmerhuset til kun 99,-


Ønsker dere alle sammen en flott helg. Takk for alle flotte kommentarer som dere legger igjen. Setter veldig pris på de.
Jeg skal prøve å få tatt en tur innom dere alle sammen i løpet av helgen.

Klemmer fra Elin:O)

43 kommentarer:

@afjo72 sa...

Hei, hei! Full aktivitet hos deg som vanlig. Synes jeg kjenner grønnsåpelukt og granbar helt hit "bort" til meg :o))

Ha en super helg Elin - kos deg!!

Karna sa...

Utrolig flott boks til hundeforet, for som du sier så er ikke de posen særlig dekorativ...ikke de plastbøttene du får med foret heller...usj!
Digger striper, så dette var stoff for meg også, kan bli fine ute til sommeren også disse!
Nydelig stolpute også, likte alt du hadde kjøpt jeg, sikkert best å holde seg laaaangt borte fra butikkene nå, for jeg har MANGE gaver igjen....
God helg Elin!

organic-lizzi sa...

Så fine ting og fint du lager istand..
Super boks til hundematen,men må nok ty til en myyye større med alle dyra mine..
Deilig at du er i rute:-)..da får du nok en skikklig koselig helg..
Deilig dag til deg..
klem Randi

Anonym sa...

Ha en kjempekoselig helg Elin!! Den hundeboksen var genial!! Kan jeg spørre hvor du fikk tak i den, og hvor mange kg den rommer?
Likte stolputene dine kjempegodt!!

Hulda sa...

Likte den boksen for hundemat, har også et par slike plastsekker stående med mat, så det der syns jeg var en god idè. :) Fine stolputer du har fått deg, og det stripete stoffet til juleputer var flott.

Jeg er forkjølt, håper å bli frisk til jul! Det er ikke gøy med tett hals og nese..

My little footprints sa...

Hei!
Så deilig å se at noen gleder seg til julaften og er i rute! Er fint at ikke alle bare ønsker flere timer i døgnet og synes alt er bare stress! men da trenger vi nok å sette oss litt ned i godstolen og heller glede oss litt ;) Er lett for at det ofte bare føles som et uendelig mas og prøve å huske på alt og rekke alt.

Var lurt det du har gjort med hundefôret! Jeg har akkurat det samme problemet, bare med katten. Synes det er trøttsomt å ha det stående på vaskerommet, både maten og sandet. Ikke får jeg gjømt det bort noe særlig heller. Nå skal jeg gjøre som deg, prøve å finne noe å ha det i så det ser litt bedre ut!

klemmer fra Beth og god helg til deg!

Mita`s hjørne sa...

Næmmen har du vært på kremmerhuset du også...he,he... (hundeboks og julekortpose...hm)...
Flotte puter til stolene, og puter til soffa også... Flott med slikke ting som en kan ta fram år etter år, iallefall setter ungene pris på slikt - blir sånn, husker du den og den...
Her skal blir helgen utrolig rolig, er ferdig med det meste... gubben lurte på om jeg skulle dekke bordet til julaften å nå også...he,he...

Ha en koselig helg...

Marte sa...

Så mye fint du viser i dag!! Hvor har du kjøpt den boksen til hundemat? Jeg skulle gjerne hatt en sånn:)Jeg orker heller ikke lukt og de fæle posene med mat, så jeg har maten på noen høye, runde bokser, men de er gjennomsiktige...! så det er ikke veldig dekorerende;) Det ser egentlig litt ekkelt ut;)
Konklusjonen er altså at jeg gjerne skulle hatt en sånn boks som din!! :)

Ellers er alt bra? Høres ut som at alt er vasket, bakt, pyntet og klappet og klart til den store dagen! Jeg skal også ta siste handlingen i helgen:)
Så gjenstår bare pepperkaker og innpakningen igjen!!

Mange klemmer fra meg

Marte sa...

Jeg lette forresten etter et bilde av henne (Dina altså;) på bloggen din,men jeg fant ikke.. Hva slags er hun?

Klem igjen;)

faster atta sa...

Vilken underbar hundmats tunna! jag har en liknande som det står tvättmedel på... men den ska vi nog inte ha hundmat i!

kram

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Fine stolputer.
Skjønt stoff til juleputene dine.
Jeg så på hundeboksen og julepost på kremmerhuset i går da jeg var innom.Kjøpte mye anner der ..
Ha en fin dag midt i adventstida.
Klem fra meg :=)

krinkelkroken sa...

Heisann Elin:)
Flott hundefor boks, med mine tre hunder får jeg holde meg til plasttønnen min.....
Kjempefint stoff du har fått tak i , blir nok fine juleputer:)
Putene til kjøkkenstolene var også pene, så herlig at du er i rute da, vi henger nok litt etter skjema, men jul blir det uansett ;)
Ha en koselig adventshelg!

Lemi sa...

flott den dog food-boksen, kjøpte julekake-boksen i samme stil, men sku gjerne hatt dem alle..
ELSKE bokser og alt som nokka kan oppbevares eller pakkes bort i :o)
litt rar sånn sett..

Ingrid sa...

Samme julepost-lomme som meg. Fin den ja! Og stolputene så skikkelig fine ut!
Håper du har det bra, og får ei goood helg! Klem

Anita sa...

God helg til deg også!!

Klem Anita

[morgrethe] sa...

God helg Elin.... ser du er i god rute.... noe jeg dessverre ikke kan si at jeg er. Jeg prøver bare å ta det rolig, puste ut og ikke tillate at panikken får komme. I morgen tar jeg og ungene toget til hovedstaden på kosedag. Skal møte kjæresten, se Peter Pan på teater og mulig det blir et besøk på teknisk museum også.

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei kjære venn....Så koselige innlegg her som alltid:)virker som du er en skikkelig livsnyter, og dem trengs det mange av for å minne meg om at det er nuet som gjelder-de små tingene som virkelig betyr noe, men som også gir energi til å få gjort det som ikke alltid er like gøy men som må gjøres......Kult at du rekker over det som trengs uten å krabbe over målstreken!!!! HAndler vel om den berømte stressmestringen som Emmeline vet litt om....

I`ll be back!
Fredagsklem

Emmeline sa...

Jepp her er alt under kontroll ship and shape and merry christmas:)
Det er virkelig herlig å titte innom deg, se hvor fint du får det, høre om alt som er gjort..Nyte fin boks til Dina hund ( fra Kremmerhuset kanskje?)
Nyte de vakre juleputetrekkene til sofaen, et tydelig tegn på at du er VELDIG godt i rute vil jeg si. Sy juleputetrekk er en overskuddsfenomen!!!
Jeg er ikke så verst i rute jeg heller. Skal få avgårde nitti julekort i morgen. Pakke resten av gavene og vips så er det merry christmas bare litt baking som gjenstår.

Kreoline sa...

Flotte trekk til stolene det der, sikkert mykt og godt å sitte på. Kjempefin fòrboks du, har en lignende selv, den er hvit og rundt med mat til pusen i. Ha ei fine helg Elin, kos deg masse, knib fra meg.
PS: i dag har eg faktisk kjøpt to presanger, flinke eg. Får litt panikk nå vett du.

Hilsen fra landet sa...

Genialt og enkelt med den hundeboksen da! Jeg skal skaffe meg noe liknenede til vaskepulver etter idé fra her inne - selv om det ikke lukter like vondt da... men det er like stygt å se på! Du virker veldig i rute til jul. Jeg har mye vasking igjen enda jeg - og baking med barna. God helg!

Katarina sa...

Go morrn Elin:)
det var en flott hundmats box du har:)
Håper su får en nöjsom helg med mycket pyssel och Julestök:)
Du bjuder på så många nydelige foton, tack:)
Ha det gott
Kram Katarina

Lena sa...

Superfin boks til hundematen! Finnes sånne til kattemat tro, det må jeg sjekke opp neste gang jeg er i by'n:-) Tror juleputene dine blir veldig fine, striper er alltid flott! Ha en super helg fortsatt, kos deg med juleforberedelsene:-)

Lotta sa...

Så fina saker du visar idag! Kanon med en fin burk till hundmaten. Jag skulle behöva en sån fin till katternas torrfoder.

Ha en riktigt härlig helg, hoppas du hittar de sista julklapparna.

Kram
Lotta

Lene sa...

Ja, nå minnet du meg på en sak. Så den hundematboksen sist jeg var på Kremmerhuset. Tenkte at den måtte jeg ha - ville bare ta en runde rundt på senteret først uten å måtte bære på den... Og så gikk det som det ofte går.. Jeg glemte hele boksen. Håper bare de har flere igjen når jeg en dag får surret meg tilbake ;)

Ha en fin adventshelg :)

Lene

A Seaside House sa...

Så fin hundeforboks! Jeg hadde trengte en for kattemat da, men kanskje det finnes det også?? Du er så flink å lage så mye fint, veldig fint putestoff!

Helene sa...

hei igjen
Ja, det var trist at det skulle ende slik med Alf. Han har en datter som før bodde her i byggefeltet som vi bor i. (han har jo endel rundtom)
Heldigvis ble de jo funnet selv om det hadde gått flere uker siden noen hadde sett dem. Siste oppservasjon var vist 3 november. Ingen vet med sikkerhet hva som har skjedd for de fant ingen bremsespor på veien, og begge befant seg inni bilen da de fant den i vannet.
Trist uansett.

MiaMaria sa...

Här grejas det och du står i...det blir så fin!!!!!
Härlig burk till lilla hunden.

Du får ha en skön helg!
Miamaria

Tone sa...

Så stilig boks til hundematen, og slettes ikke dumt at den holder på lukten heller ;-) Stolputene dine var klassiske og fine, de gjør seg som du sier til sommeren også. Ha en fortsatt fin helg, klem :-)

Metteflette sa...

Takker for alle koselige kommentarer fra deg! Det er så koselig og jeg koser meg masse med bloggen din!!!! Både det du skriver og viser frem. Ha en fortsatt fin helg Elin. Stor klem fra mette

silje-sin sa...

Hei! Skal si du rekker mye om dagen,blir helt imponert jeg! Hvor er den fine boksen til hundemat kjøpt? Jeg har samme problem,bare vi har katt. Ufattelig hvor vondt den maten lukter.. Også på vaskerommet da,der vil man jo at det skal lukte godt! Ha en fortsatt fin (og effektiv!)helg! Mange klemmer

Olstad sa...

Mye aktivtet hos deg forstår jeg. Så utrolig smart boks det var kjempe lurt. Slik skal jeg også lete etter.

Miss.T sa...

Kul boks for hundemat.. har sett noen som har sånn boks det står housekeeping på ,,,skulle hatt meg en sånn eg.. vett du kor man får tak i de ?
Elles er jeg imponert over alt du klarer å rekke over i løpet av en dag..av vasking, baking, dilling og dalling .. du vet men må sove litt også : )

Miss.T sa...

ops.. litt sent ser jeg.. det skulle stå: - at MAN må sove litt også... det må visst jeg nå.. både vesla og mann sover i hver sin sofa nu..hehe. natti natt

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Elin!

Du har jammen et flott Julehjem.
Høres ut som du er i "Rute" og at gleden er stor for dagen som kommer :) Her er det rolig, vi er jo bare to vi. Men til Fredag skal vi hente min lillesøster og så får vi i tillegg kanskje besøk i romjula, disse også fra Norge. SÅ da blir det liv i huset her og :) Jeg har ikke så mange tradisjoner, verken med baking, vasking eller pynting. Jeg tar det som det kommer jeg. Har fått pyntet litt og tenkte jeg skulle ta inn treet i dag. Det har stått og fristet meg der ute på hagebordet nå i vel en uke. Du får ha en koselig vaksedag Eline, hils bestefaren din og gratuler og kos deg med tiden frem til Julaften! Godklem fra Aina

Emmeline sa...

Har du sett debatten vi har startet på Interiør Gave Alongen? Her melder folk seg ut i protest. Det er jo selvfølgelig greit nok for de som står i kø, men litt bekymringsfullt ellers syns jeg;)

Anonym sa...

Hei vennen ! Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min - du er bare så god ! Stor klem til deg fra Sanna - http://sannasverden.sprayblogg.no/

Ellie sa...

Jeg liker også bolsterstriper kjempegodt. Tidløse og flott! Fin boks til hundematen, også. Kos deg denne 3. søndagen i advent!

Mita`s hjørne sa...

"gardinene" er kjøpt på Jysk... 65,- pr vindu... dyrt ja...he,he
Slik velur de har i 5 meterslengder, klipte de i to 2,5 m pr. lengde...
slang de over gardinstanga og knøyt på framsiden...ingen sying... ble fornøyd jeg iallefall...

Ha en flott søndagskveld...

min sin lille tue sa...

Hei:)
Ser ut til at det begynner å bli klart til jul hos deg. Her er det litt igjen, men det skal jeg rekke.
Søt boks til hundeforet du har kjøpt. Er enig i at det lukter, eh, litt sært.
Kos deg med tre lys i kveld.

Anna Lisa sa...

Så masse fint og koselig det var i bloggen din. Håper du koser deg. Ha en fin kveld. Klem

åsemor sa...

Heldig hund som har fått gave alerede, en dekorativ løsning på et kjent problem :)
Du har full kontroll skjønner jeg, tima og tilrettelagt. Det er det beste, liker ikke selv heller når tidsplaner og skjema sprekker.
Gled deg, nå er det bare en uke til jul :)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen
Godt å se du er aktiv gitt! Her var det som vanlig masse nytt :)
Fin boks til hundematen , også må jeg si de stoltrekkene var ufattelig flotte!!!!

Kunne ønske jeg også hadde tid til rengjøring , haha!
Imorgen er det en liten en som blir 2 år - så da er det stort sett BARE kosedag , gleder meg!

Ha en god uke min venn, stooooooor klem!!!

Fru Grön sa...

Oj vilken häftig hundmats låda! Superfin!