lørdag 22. desember 2007

To dager igjen:O)




Det er utrolig flott å komme inn på bloggen å lese at jeg er savnet....Takk Emmeline!
Ikke det at jeg hadde tenkt å svikte dere (ALDRI) men her har dagene fløyet avsted og jeg har hengt i stråppen for å bli ferdig med de forskjellige tingene før jula setter inn.
Å jeg med den store kjeften min som sier at jeg aldri stresser....Emmeline jeg ønsker meg et sånn stress mestrings kurs av deg....tar du privat timer?

Som dere ser har juletreet blitt pyntet...manger bare 63 julekuler i gull som prinsessa "plutselig" kom på at hun skulle kjøpe på IKEA når hun var der tidligere i uken. FLOTT!






Badet er vasket og pyntet, klar for jul. Men "noen" i dette huset mener nok at jeg alltid legger de beste håndklærne underst og dermed napper de dem som ligger der under alle de 50 andre. TAKK.
Vegger, vasker, badekar og dusj er skrubbet.

Speilen er pussa, å pussa enda en gang etter at prinsessa har pussa tennene, å fant ut at det var stas å pusse innsiden av tennene nede først for da spruter liksom tannkremen utover. Føler nesten at jeg går med micro fiberkluten i baklomma.






Soverommet deler jeg med mannen, prinsessa og en del sånne kaniner som hopper rundt hver gang vi er der inne.
Under sengen bodde en hel koloni av dem....Jeg pyntet litt ekstra for disse dyrene med et hjerte av buskbom.
Rett å slett fordi at disse kaninene har en tendens til å flytte inn igjen i løpet av få dager.






På tirsdag kom postmannen med dette flotte hjertet til meg.
Ikke missforstå det var ikke fra postmannen men fra Sanna på bloggen "I huset bortenfor" Jeg misstenkte jorunn at hun hadde bomma på hemmelig venn gaven og at det var flere som hadde fått meg som hemmelig venn men det stemte ikke.
Det var rett å slett for at hun ville gi meg et hjerte. TUSEN TAKK VENNEN MIN.
Denne dama er ei dame som skulle hatt hjerter og ikke gitt hjerter.
Hun er etter min mening en av de damene her i blogglandia med det strøste hjertet og størst mot.





Jeg trok meg tid til å besøke Marit på tirsdag....hadde med gave til henne for hun har nemlig bursdag andre juledag....da blir hun 23.
Å siden det er jul å Marit baker veldig gode julekaker....så var det vel ingen ting å tenke på.
Ikke nok med at kakene til Marit nærmeste fløy inn i munnen min så hadde hun jammen gaver til meg også. Er fantastisk mugge i krystall fra Tallin og fyrstikker til å tenne opp i ovnen med. Lange stikker så man ikke trenger å brenne seg på fingrene.
Takk vennen.
P.s Fy fader så mye snop! Skulle aldri ha visa Tina den, for hun brukte dette mot oss.
Tror hun akkurat der å da, at hun utnevnte Ole som årets far.




I denne uka har jeg henta frem juleoppskrifter fra denne boka. Boka er en julebok der jeg samler gode ideer, oppskrifter og diverse andre ting som omhandler julen.
Denne uka ble det baka kaker.
Suksess terte....som vi kaller "snåtte kake"!


For dere som ikke vet hva snått er er det slike seige greier som alle får i nesa.
Man kan enten ta et papir å prøve å få dem ut eller som noen andre kan man velge å bruke fingeren.
Hva man gjør med de etter de har kommet ut er litt uavhengig fra menneske til menneske.
Noen knipser dem av sted, kliner dem på buksa, kaster dem eller resirkulerer dem.







Dette ble et fryktelig langt innlegg. Men jeg har jo så mye å ta igjen etter fire dager.
Har fått en utfordring fra Laila og tar denne i neste og siste innlegg før julaften.
Håper det er greit.
Måtte ta et bilde fra soverommet vårt i går. Slik hadde vi det her på sørvest landet. Et nydelig skue.




Ønsker alle dere der ute en flott lørdag.
4 timer igjen så er det juleferie for meg også.



Masse klemmer fra Elin:O)

42 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Så innmari koselig du har pynta til jul:-))Hjertet var nyyydelig:-)
Deilig med venninne/snopbesøk før jul da mens det enda er plass i magen!
...og ja!Har savnet deg!!
Kos lørdag og bittelille..
Klem Randi

Hulda sa...

Flott pynta hos deg, Elin! Likte veldig godt hjertet som hang på vinduet, stilig! Håper du får tid til å stikke innom meg en dag før jul, har jo savna deg!

Anonym sa...

Jeg synes det var et koselig innlegg, jeg :) Fine bilder og mye fine ting da :) Hjerter er alltid veldig hyggelig å få !
Den juleideboken din var litt kul, tror jeg skal kopiere den:) Jeg har i grunn to permer, men de er ikke så sortert egentlig. Jeg har en perm med interiørsider som jeg har spart på. Har faktisk hatt denne permen i over 10 år med varierende innhold. Det er litt gøy å bla innimellom og se hvordan jeg endrer smak og mening om ting. River ut og hiver og setter inn noe nytt.
Og så har jeg en hobbyperm, men den er veldig lite brukt *Ler*
hobbyen min har blitt pc'n og photoshop elements ;)

God helg og god jul også :)

Anonym sa...

Tjo hei.Koselig å stikke innom deg:)Ønsker deg og dine en riktig så god jul:))

Lena sa...

Så kjekt at du var her igjen:) takker for hyggelig kommentar hos meg, alltid kjekt å se at noen har sett innom... suksesskaken er en favoritt i denne familien også, men når jeg leste hva dere kalte den, er jeg neimen ikke helt sikker lenger;) God helg til deg!

Anne sa...

Nydelig tre! Nå tar jeg snart en liten juleferie fra bloggen. Ønsker deg og dine en nydelig hvit jul! Klem

Anonym sa...

ja, det var lenge å vente på innlegg fra deg;)
Verre med oss andre som ikke klarer å henge helt med i svingene...hehe!
Koselig, koselig, koselig, er det ghos deg! Her ssvingte jeg vaskebøtten igår, og tar siste rest idag...puh!
Har bare 10 maskiner som skal vaskes i tilleg, men det går seg vel til...
Hvis jeg ikke skulle ha tid senere, vil jeg bare ønske deg en vidunderlig jul, og at nissen er kjempesnill med deg, men det tror jeg nok:))
Kos dere masse med god mat og gaver, og hyggelig samvær! Om fire timer stenger jeg også sjappa, etter en sesong over all forventning på nett og i butikk! Og da er det juleferie i et par dager, før vi begynner på varetelling...stønn! Litt "rydding" i nettbutikken, må også til:)

Gooooooood juuuuuuuuuul til deg & dine!!!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen fra landet sa...

RIKTIG RIKTIG GOD JUL TIL DEG!!
De beste ønsker for julehøytiden og det nye året herfra! Klem

Bim sa...

Pip!
Kaniner i sovrummet, hm... Jag har änglatofflor jag :p och de kan man ju inte låta försvinna, nopp... tänk om skyddsängeln kommer för att sätta sig på sängkanten till mig och då fryser om sina fötter... Nä, det går ju inte... ta bort dem väldigt försiktigt så det inte blir kalla fötter då där ;)
Må så gott... värmländskan... kramis Bim, som inte tagit jul än :p

Bims Portal!/Sjöbackas blogg

Grip dagen sa...

Endelig var du på nett igjen.
-Ikke det at jeg ikke har fulgt med deg de siste dagene... (Besøk, sms og mail) Men er jo vant å lese dine rare betraktninger på bloggen din også... Føles tomt når du er stille i flere dager!
Jeg har litt håndarbeid igjen. Småplukk på 3 gaver. Men skal si slikt småplukk tar tid!
Dagen idag blir lite effektiv. Vi drar snart i selskap, deretter leverer vi ungene hos besteforeldra før vi drar på vorspiel og julefest... Der var den dagen....
Passer det å brodere litt på vorspiel, tror du...?

Tønna på bildet kan gi oss diabetes er jeg redd. Jeg har delt den opp i mindre deler. Kommer innom om noen timer med en liten del til prinsessa...
See you....
PS. Måtte du røpe hvor gammel jeg blir???!!!

Dans på roser... sa...

Åh, her oser det julestemning! Hjertet fra Sanna er bedårende, heldig er du! Stikker innom deg snart. Holder meg ikke borte fra bloggverden hele jula, nei... ville fått abstinenser av det. =)

Anonym sa...

Hei vennen min ! Sitter her og nesten rødmer - du er bare god da. Hyggelig at du likte hjertet (kunne liksom ikke motstå fristelsen av sende deg et etter alt det flotte du har skrevet på bloggen min - tusen takk !). Juletreet her i huset blir ikke pyntet før i morgen, men ellers er vi sånn noen lunde i rute til den store dagen. Ønsker deg alt vel i julen kjære Elin og jeg håper nissen kommer med MASSE pakker nettopp til deg ! Alltid sånn en hyggelig stemning her inne hos deg. Kos deg masse, slapp av så "blogges" vi sikkert i romjulen ! Stooooor julklem til deg fra Sanna ;o)

Anonym sa...

Hei, så koselig du er tilbake! Har savnet blogg innleggene dine jeg og ! ;-) Kjempekoselig pyntet hos deg! Jeg er så juleyr nå at det går helt rundt for meg, er så koselig å besøke julepyntede hjem både i bloggland og i det andre landet jeg noen ganger er innom ;-)
Jeg kjenner til de kaninene....her er det egentlig flest rottweiler valper .... støvsuger hver dag her jeg, begynner å miste forstanden...kanskje om jeg støvsuger hundene så rekker det ikke bli valper under sofaer, i den hvite trappen min osv ?!

Anna Lisa sa...

Så herlig julestemning det er hos deg....kjenner freden senke seg når eg ser bilda. Skal ta en liten ryddevaskeøkt i morgen. Jobbet til 16 i dag, og til 21 i går...så lite tid til julerengjøring her i hus. Men eg skal ta det meste imorgen, og stryke duker og legge på borda, pynte tre og lage is....Pluss at alle julegåver skal delast ut..jaja...det blir en travel dag imorgen på sin måte...men så blir det jul. Tusen takk for koselig kommentar i bloggen. Koselig at du tenker på meg. GOD JUL til deg og dine. Klem

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vad trevligt för dig att få ett sådant vackert hjärta,och så fint du pyntat din julgran:)
Jag ska försöka få köpt mig en gran imorgon, hoppas bara det finns några kvar...
Vill ju också önska dig en riktigt GOD JUL
/S

Tone sa...

Så koselig det var her hos deg idag, men det er det forresten alltid :-) Nydelige hjerter, både buksbomhjertet og stoffhjertet fra Sanna. Hun virker som en herlig og omtenksom jente, ja :-) Ha en fortsatt deilig kveld, kjære du, så "snakkes" vi. Kommer nok til å blogge litt i romjula, det er jo min form for avkobling :-)

Lemi sa...

hei så koselig at d e flere som ikke tr juleferie fra nettet :o) så har æ nokka å besøke i i sene nattetider :o)

god jul iallefall! og god natt!

klem

Kreoline sa...

Så koselig du har pyntet til jul Elin, nå må du kose deg og ikke stresse for mye. Kos deg med alt snobet, i julen e det lovligt vett du. Eg ønske deg ein koselige og fine jul, kos deg med familien din. Julaknib fra Mona.

Anne Bente sa...

Åhhhh, kom tilfældig ind på bloggen din, og nejjjj såå hyggelige billeder her var :)

ønsker dig og din famile en rigtig god jul :)

Hilde sa...

poppet tilfeldigvis innom din blogg!!
Takk ofr titten!! kommer gjerne tilbake for mer inspirasjon. God jul!!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hehe, eg må likevel le litt av deg. Eg kjenner meg igjen i det med handklærne og tannpussen, merkeleg det der.
Nydeleg hjerte du fekk i posten, og så koseleg å få sånn uten videre:)
Håper julefreden har senka seg over heimen, og at du kosar deg Elin.
Juleklem fra meg:)

Silkeline sa...

Kjempekoselig innlegg, og hyllen din på badet er kjempefint pyntet! Det hjertet på vinduet ble bare sååå fint! Enkelt og effektfullt. Jeg skjønner at du vasker litt mer enn det jeg gjør...hihi, her er det ikke vask av vegger og tak nei. Det er litt mer pynting enn vasking, men det er jo godt med grønnsåpelukt og tanken på at alt er rent og pent.....jeg skal vaske litt rundt i morgen,men veggene får lov å være i fred:)
Høres spennende ut med "Snåtte kaker"?.....skulle nok gjerne smakt på de jeg.

Er egentlig bare innom for å ønske deg en riktig GOD JUL, kjære venn!
Takk for alle koselige og morsomme hilsener du legger igjen hos meg, og jeg blir så smittet av energien din her inne.....Kos deg masse, så tittes vi snart igjen....:)
Stor juleklem fra Flower:))

Lena sa...

Ønsker deg og dine en riktig god jul:-)

Elaine sa...

Tack för all inspiration i vackra ord och bilder du delar med dig Elin.
Ha en härlig, avslappnande och skön jul.
Juleklemmer från mig!

Anita sa...

Kjære Elin!!
Vil ønske deg og dine en riktig GOD JUL!!

Klem fra Anita

Karna sa...

Er bare innom for å ønske deg og din familie en Riktig God Jul Elin!!

Tea Kristin sa...

Flotte bilder!

Jeg ønsker deg og dine en strålende julefeiring!

Norah sa...

Hei lille venn
Ville bare ønske deg og dine en fantastisk deilig jul og et forrykende godt nytt år.
Stoooor juleklem fra meg

Anonym sa...

Vill bara önska dig en alldeles underbar jul :) Kram kram

Donnas Verden sa...

hei hei,

Stikker bare innom for å si god jul og ønske deg et godt nytt år.

Så fint du har pyntet. Pussig det der med kaninene, jeg vurderer å starte oppdrett for her er de veldig aktive på formeringsfronten:)

Juleklem

Mia sa...

Du er nå bare god, du Elin.... ler enda av din omtanke for dine små "leietakere" som du også pynter for i soverommet! Og jeg ser jo at det ikke er bare for dem (og bare i soverommet) du har pyntet. Alt ser jo så vakkert og julete ut. Og så dufter det rent helt hit! Så nå kan du vel legge fra deg den microfiber kluten og begynne å nyte det hele, vel...? For det har du sannerlig fortjent! Jeg har ihverfall kommet i julemodus, for nå er det JUL, og den skal nytes. Jeg ønsker deg og dine en herlig juletid, Elin! Og takk for alle dine herlige kommentarer i bloggen min.

Merete sa...

Så koseleg julepynta hus du har, Elin!! ønsker deg og dine ei herleg julefeiring med mykje kos :o) Klem frå meg!

Trude sa...

Heisann,innom en snartur for å ønske deg en god jul.Regner med du koser deg godt nå.Her har gutta dratt på ski mens damene er hjemme å koser oss.Stille og rolig.Det meste på plass og mor skal snart slå av lyset på arbeidsrommet, bare en julegave igjen nå.Ser frem til et nytt år med mange nye muligheter. Gleder meg til å se hva du får til neste år også...tenk på alt det du har fått til denne høsten!Vi høres snart igjen, og kaffe må vi få til neste gang jeg er i svg.God klemmer og ønsker om en flott jul!!

FO - 2 sa...

GOD JUL til deg og dine. :)
Juleklem fra Ida.

MiaMaria sa...

VAckert!

Vill önska dig en underbar JUL!
Miamaria

Emmeline sa...

Halloen frøken dings.
Tusen takk for kjempekoselig og lang kommentar hos meg. Ler alltid når du har vært innom, du skriver og forteller så fantastisk artig...Alle detaljer er med. Skjønner at du endelig er i havn, etter en hektisk innspurt og at dagen i dag blir en sånn koselig dag. Jeg har satt ungene i gang med julebaksten og så skal vi pynte juletreet. I fjor ble det gråt og tenners gnitsel da ungene oppdaget at jeg hadde flyttet all den hjemmelagde pynten til baksiden av treet ( huff så skammelig) så da flyttet de den fram igjen og på natten ble den flyttet tilbake. Snakk om å være dårlig mor, men jeg tror jeg må saksøke skolen for å produsere stygg julepynt i glorete farger. De tok nok det de hadde, hjerter i orange---det tar seg bare IKKE UT på juletreet!Vel vel nok om det.
Skjønner at du også kan Mom is home...Den er så knallfin den sangen, og jeg syns ulven er ganske så tøff han også der han spankulerer rundt i tights hehehe.
Så jeg må nok svitsje lit i kveld. Kvelden før kvelden er jo en favoritt her hos oss, så det blir veldig vanskelig å velge!
Du må kose deg, jeg legger ut mitt siste innlegg rett over midnatt i natt, og må innrømme at det skal blir godt å ta en pause fra bloggen i noen dager. Det eneste jeg skal bruke tiden på er å kommentere hos andre... Det skal bli kjekt! God jul Elin. Takk for mye latter i året som har gått og sikkert i året som kommer også. Klem

Berit T sa...

Det er så artig å lese det du skriver for det er så LEVEDE!!
Godt at du nå kan få slappe av og ta deg inn igjen.
Vil iallefall ønske deg og din en fin julehelg.
Juleklem fra meg.

Magdalena Martin sa...

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul och trevliga helger!
Kramar
Magdalena :)

Anonym sa...

Lille julaften 2007

Er bare innom for å se litt og ikke minst ønske deg og dine en riktig god jul!

Juleklem fra Mette

Lilla Blanka sa...

Ville passa på och titta in och önska God Jul vännen!!!
Kram
Mia

Metteflette sa...

Phu, nå er det siste innspurt og så sofaen!!!! God jul til deg og dine og gleder meg til vi blogges i det nye året! Juleklem fra Mette

. sa...

Ønsker deg ei riktig god jul og et godt nyttår!!

Juleklem fra hjerterommet