tirsdag 25. desember 2007

En rolig og fredfull jul:O)



Her er julaften og første dag unnagjort og jeg føler meg som en ball....nå ser det ikke slik ut i virkeligheten men innvendig føler jeg meg som en.
Foruten den vanlige julematen i dag har jeg spist pepperkaker, peppernøtter, 19 risboller, masse sjokolade og enda mer sjokolade. Gløggen går også ned på høykant.

Tror ikke at familien min trenger å bli påminnet at jeg elsker fattigmann sølv lenger. Desse to herlige telysestagene fikk jeg av min søster.




Og denne flotte fotoalbummen i gammel stil kom også derfra.
Er den ikke nydelig. Den kan få stå fremme til pynt i det nye bokskapet som jeg har fått av prinsessa og NK
(nest kommanderende).
Takk vennen min:O)




Prinsessa og NK hadde også fått med seg at jeg ønsket meg en slik pokal i fattimann sølv. Den er utrolig stor så den passer perfekt til å brenne kubbelys i.



Min niese og gode venn(hun også) hadde kjøpt disse flotte og store lystestagene i.......fattigmannsølv til meg. De er både til å ha vanlige lys i og kubbelys i.

Har fått så ufattelig mye fint denne julen så jeg får ta litt bilder etterhvert og legge på nettet utover i romjulen.

Nå skal jeg slappe av for nå har influensaen innhentet meg også.
Det er jo så typisk at når man endelig slapper av så blir man syk.
Foruten at jeg er syk går mannen min rundt her som en S.
Han har nemlig fått vondt i ryggen.
Det er også grunnen for at mitt nye flotte bokskap, enda ligger ute i garasjen på tilhengeren.
Vel vel dere må ha det bra og nyte fridagene.

Masse klemmer fra Elin:O)

22 kommentarer:

krinkelkroken sa...

Heisann Elin:)
Vel overstått julaften!
Det blir mye mat ja, det kan jeg skrive under på, men kos da;)
Håper du snart er på bedringens vei!
Masse flotte gaver du har fått, gleder meg til å se bilder av resten og bokskapet;)
Fortsatt god jul!

Tea Kristin sa...

Hei hei, og vel overstått julaften! :) Så utrolig mye flott du har fått! Jeg elsker fattigmannssølv, og også hos oss ble vi noen fattigmannssølvting rikere denne julen! :)

God bedring til dere begge to, og en fortsatt god jul!

Lene sa...

Hei, og god jul i stua - tross vonde rygger og fæle basillusker. Godt julefreden har senket seg og dagene kan nytes med egenpleie og rekonvalens.

Kjempekoselig julestemning hos deg - og jeg er så imponert over (og misunnelig på) dere som har fått tid til overs og kosa dere på lillejulaften. Ble full fart her til siste stund. Men, puh.... Vi kom i mål,og nå har julefreden senket seg, og vi koser oss i natten med noe ekstra godt i koppen :)

Fortsatt riktig god jul til deg og dine - og ikke minst kaninene under senga ;) Ikke alle som er så omtenksomme å pynte også for dem til jul ;)

Juleklem fra Lene :)

Aina sa...

Hei og god jul til deg. Så mye fint du har fått, koselig at du fikk så mye du ønsket deg.
Ønsker deg og mannen god bedring, og en fortsatt god jul.
Juleklem fra Aina.

Huset i Hagen sa...

Så koselig å se en oppdatert blogg i disse koselige dager. :0) Artig å få se noen av gavene dine. Superfine allesammen. :0) Jeg har trøkt i meg masse, masse jeg også. Og sitter veldig mye i ro. Har bare vært utenor døren 1 gang for å prøve den nye radiostyrte bilen til min sønn ;0) Kos deg videre. God bedring. Kanskje bra det var influensa og ikke omganssyke nå da..slik at du kan spise. he.he. Juleklem

Tussaluso sa...

Så masse fint du har fått til jula. Fattig-manns sølv er kjempe fint ja. Ikkje kjekt å være sjuk no når ein skulle nyte fridagene. Her er alle ungene sjuke. 2 er snufsete og hoster og ei med øyre-verk. Hadde som mål og gå tur kvar dag i jula, men nei. Me må nok holde oss inne. Håper du kommer deg snart. God bedring.

Lynetmor sa...

Hei, så masse fint du har fått :-)
Ønsker deg god bedring.

min sin lille tue sa...

Hei:)
Er innom en snartur og ønsker deg fortsatt god jul, og god bedring. Influensa er ikke moro, men typisk når man slapper av. Håper S'en retter seg ut så du får på plass skapet ditt. Kos deg med resten av romjula.

Linda sa...

Hei!Deilig med julfri å god mat.Herlige gaver du har fått. God bedring. God Jul og Godt Nyttår.
Hilsen Linda.

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Mye fint som har ligget under treet til deg!
Håper formen er bedre, og at du får kost deg i romjula!
Her er det bare avslapping for tida:) Alle i huset sover enda, utenom jeg og lille vovven (kl er 12.40..) Her går det også hardt utover julekakene, hehe:)
Ønsker en fin romjul til deg og dine!
Klem fra chatrine:)

Anne sa...

God jul og god bedring til deg.

Stakkar, ikke rart du har falt litt sammen så som du har stått på før jul. Virket jo til at du hadde det gående både natt og dag :-)

Klem kommer i alle fall herfra ---->

åsemor sa...

Er bare en snartur innom for å ønske deg ei koselig romjul, og leser da at du er blitt syk !
Uff, stakkars deg, men det kan vel være noe i det du sier at når en endelig slapper av "får en tid tiL" å være syk.

Ønsker deg god bedring, titter innom deg igjen for å sjekke hvordan det går med helsa :)

Emmeline sa...

Vel overstått feiring Elin. Ser du har hatt fine dager og at du har fått noen kjekke gaver.
Jeg fikk den samme fine fattigmanns stettskålen som du har fått og som du har satt et kubbelys i,jeg har ikke nok lys til alle lysestakene, og lurte på om jeg skulle lage en dekorasjon og sette i skålen til nyttår istedet. Så at Albertine hadde fått laget noen flotte og inspirerende dekorasjoner hos seg.

I morgen bærer det avsted etter to nye sofaer. Jeg er veldig spent på hvilken farge vi lander på....
Er virkelig mannen min klar for hvit sofa?? VI drar nemlig i morgen tidlig når IKEA åpner for å kjøpe ny, veldig spennende!
Min mor var så spent på sofa prosjektet så dermed ville hun være med også, tror min mann er litt stresset ved tanken, min mor pleier å blande seg mye mer inn i sakene enn det han liker...
Bla bla bla om sofaer og farger og ditten og datten, jo det skal bli greier for en mann som knapt nok orker å sette sine bein på IKEA!

I morgen er vi i gang med dugnad også, for barna mine skal spille håndball - fotball og basketturnering fra i morgen og frem til søndag, alle fire faktisk. Så dermed blir jeg stående i kiosk for å selge pølser og vafler. God jul liksom! Kos deg Elin, vi blogges:)

Mita`s hjørne sa...

Huff da, ikke morro å være syk i julen... Her var vi på legevakten med et av barnebarna på lillejulaften - men med litt antibiotika kvikna den lille prinsessen til...
Ønsker dere (gubben å, slik at skapet kommer opp...) god bedring...

Ha ei koselig romjul...

Elaine sa...

Ja det är nog många av oss som har fått paket med fattigmanssilver i ......fniss.....och mer ska det nog bli. Fick gavekort på Zanz av maken och gläder mig till shopping i morgon.

Hoppas du inte blev alltför sjuk, utan att det går fort över.
God bättring till er båda och god fortsättning på julen!
Klem!

Emmeline sa...

Tudelu igjen...
Så koselige planer du har. Klart du kan få mine logoer, jeg kan sende de til deg ferdig speilet....
For du vet jo at de må være speilvendte for å bli riktige når de strykes på.
Jeg laget meg en ny logo nå til jul, hjemmesnekret Lexington som jeg gav på en pute til en av mine nieser. Puten ble knallstilig, men tror du bildet ble bra?? oh no, sender deg et dårlig bilde jeg så kan du se....:)
Nå skal jeg lete igjennom mine logo dokumenter her og så sender jeg dem til deg;)
Lykke til med skap og Jennylund stolprosjektet. Har en sånn jeg også, og planlegger en til--men må først se hvor mye plass det er igjen etter at sofaene kommer på plass i morgen, HURRA!

Emmeline sa...

Helluuuu---nå kan du sjekke eposten din.. Jeg har sendt den vanlige logoen pluss litt til!

Hulda sa...

Så mye fint du har fått, skjønn album og fine ting i fattigmannssølv. Jeg fikk også endel i fattigmannssølv fra ei venninne og søsteren min. God bedring både til deg og mannen, så trasig å få influensa i jula da! Håper du er frisk til nyttårsaften.

My little footprints sa...

Hei!
Så mye fint du har fått deg! Det er nydelig med fattimannssølv, jeg er enig i det, og så utrolig mye pent du har fått! Ønsker deg god bedring videre, infulensaen er i anmasj her også, får bare håpe det ikke blir å ligge rett ut! Ønsker deg en fortsatt fin julefeiring!
Juleklem fra Beth

christiane sa...

Dette er en test:O)

Lovise sa...

Heisann og god jul til deg, Elin. Så fine ting du har fått da. Du føler deg som en ball sier du......deilig å kose seg med det man syns er godt, ikke sant. Det er sunt å ha det godt!!
Kos deg videre.Klem.

christiane sa...

heia... dei va fine di lysastagene, di har jeg også.. nå har jeg endelig komt hjem..
masse klemer fra christiane