onsdag 12. desember 2007

Onsdag og planen min funker:O)




I kveld fikk jeg med meg mannen på Kvarat
(hjeeeeeeeeelp for et kaos) for å kjøpe en del av disse
julegavene som som manglet.
Eller det vil si de gavene jeg ikke hadde en anelse på hva jeg skulle finne på å kjøpe.
Nå er det bare gavene til prinsessa, en nevø (og det fikser vi på Toys"ar"us), et gavekort, noe godteri (LETT, dere blogger med en godtom an) og en sak til min kjære svoger. Og mannen da. Men det er som alltid.....han trenger klær og siden min mann forandrer seg i størrelser fra år til år(:OP), kjøper jeg gavekort.

Planen om en lørdag hjemme, ser ut til å gå i boks foruten at vi skal kjøpe disse sakene(men det er jo fort gjort når man vet hva man skal ha.)
Så jeg er nesten sikker på at innen lørdag kl.14. ja, da sitter jeg her hjemme å leser avisen og er så fornøyd med meg selv.

Å da er det fortsatt, en hel uke til jeg tar juleferie!!!





Må vise dere dette lysfatet som min niese kom med til meg i dag. Hun og en venninne segler interiørartikkler og dette var det blitt noen få skraper i, grunnet utstillingen.
Så det ble mitt.
Fint til å ha sjokolade i eller som her noen te lys.





Klarte jeg å reise til Kvadrat uten å kjøpe noen til meg selv....?
NEI!!!
Inn pulskjøp kalles det eller gjør det?
Når jeg har letet etter stol trekk/ puter med en landlig sjarm leeeeeenge.
Så hvis mannen tror dette er et inn pulskjøp så tar han grundig feil....det kan han bare sjekke ut på diverse blogger, der jeg har spurt og gravd etter hvordan de sys eller hvor de har fått fatt på dem.

Ellers så ble det litt metervare som skal bli røde juleputer til stuen, en boks til å ha hundematen i og en holder til julekortene som har begynt å dette ned i postkassen.

Siden jeg liksom skal "prøve" å holde tritt med Hulda og Emmeline så venter jeg med å vise bilder av dette til neste gang
( så har jeg iallfall litt i neste innlegg)


Ja, ja folkens i morra er det lucia dagen. Ha det hyggelig og prøv å få tid til lå gjøre noe hyggelig sammen med de dere er glad i.

Klem fra Elin:O)

27 kommentarer:

Monica Therese sa...

Utrolig flotte kort øverst i innlegget,jeg eeelsker sånne motiver =)

Aina sa...

Ehm.. er Kvarat et senter ja? Lurer nemlig på om det er slike trekk med volanger, skjørt.. hva søtten skal jeg kalle det.. som du har kjøpt? Det er jeg på utkikk etter, og lurer derfor hvilken butikk du fant de i? Ellers var jo det fatet/skålen lekker med lys i.Ha en superduper torsdag!
Klem fra nyskjerrige Aina:0)

Emmeline sa...

Tudelu.... Nå venter sengen igjen- måtte bare innom for å hilse på.
Jeg har jo klart å lage et innlegg hver dag i desember, men må innrømme at å gå på bloggrunde nei det har det vært litt for travelt til. MEN nå håper jeg at det verste er overstått. Med mannen godt plassert på sykehus i morgen skal det nok bli en fredelig og fin bloggekveld:)KVADRAT i disse dager?? Må være rene magesår fremdriving... Veldig fint fat du hadde fått, jeg vil også ha! See U i morgen, god santa lucia:)

Dans på roser... sa...

Oi, nå var det lenge siden sist jeg har vært innom deg, det kunne jeg se på innleggene dine. Mange nye siden sist. Mye fint å se på, fin inspirasjon. Ha en fin frilørdag! Kose deg masse. Klem.

Karna sa...

Da har dere vært flinke, jeg begynte så fint, men nå har det slakket av alt for mye...mangler fremdeles MANGE gaver, og hver dag etter jobb tenker jeg det samme: "...tror jeg venter til i morgen, for da er det sikkert ikke så mye folk på senteret....". Så derfor er det ikke kjøpt inn noen verdens ting heller, huff a meg....vil ikke være en av de som løper som en forvirret veggalus den siste dagen. Tar ikke sjangsen på å bestille mer på nettet heller, i tilfelle det ikke er fremme til jul, det hadde jo vært katastrofe!
Gleder meg allerede til neste innlegg, ha en fin lucia dag!

Andrea sa...

Hei hei. Du shopper og shopprt, hehe. Shop till you drop ja, men det blir ekstra mye av julehandel i disse tider for alle. Jeg syns i lengen blir det så kjedelig, bare kjøpe til andre og ikke til meg selv, haha. Du har jo det så fint i huset og et helt nydelig julehus. Kos deg så mye resten av uken og kanskje jeg klarer å oppdatere i kveld. Begynnte i går men så klarte alt å henge seg opp og mistet alt. Stooor klem til deg...

Aina sa...

Takk takk, nå må jeg bare hanke inn noen venninner i Oslo for å gå på shopping for meg;0)Heldiggrisen, og det vil jeg også være hihi...

organic-lizzi sa...

Kjøpesenter i disse dager..Ikke talom!
Godt du er i rute så lørdagskosen ikke er langt unna:-)
Kos dag til deg.
klem Randi

Lynetmor sa...

Hei, så fint at du har fått kjøpt det meste av gavene :-)
Lys fatet var kjempe fint. Ønsker deg en fin dag.

Emmeline sa...

Den skal tidlig krøkes som storsjarmør skal bli:) Vi har jo jevngamle jenter vi to... og min lille frøken har vært stormende forelsket i klassens aller minste lille søtnos helt siden hun begynte i første klasse:)
Det er et kjempegodt valg, så jeg sier bare at hun må stå på og hukke den lille mannen ( for faren hans er en knallkjekk fyr, så da blir sikkert han også det...Bare han får vokst litt gitt!)
Håper du har en fin dag. Operasjon i dag, litt nervepirrende men jeg har en god følelse:)
Blogges:)

Silkeline sa...

Halloen!
Takk for hyggelig hilse:):)
Opperasjonen til paps ser ut til å ha gått bra, han har fjernet en nyre.... Jeg skal besøke ham i dag:)

Julegaver ja....hmmm, jeg har bare en i hus ennå jeg. Må nok ut en tur i dag å se om jeg kan få unna noen fler. Jeg hadde inderlig håpet å slippe julegavehandling den siste uka....får hodepine bare av tanken på senter med julemusikk og stressede mennesker. Må nok trå til noe skikkelig i dag.

Så bra at du har funnet stolputer med kappe da, du har jo ønsket deg det så lenge. Håper vi får se bilder av dem snart?...
Ha en fin lucia dag:))

Kreoline sa...

Hei Eling og takker for en koselige hilsen nå på formiddagen. I dag har (hadde) et store planar for dagen, men når det komme te stykket så gidde eg ikkje. Har heller ikkje handla ein einaste julegave, tenke som deg kvert år, nå ska eg bli ferdige i ein fart, men eg e liga seina kvert einaste år. Springe i siste liden, så lere eg aldri heller. Gjorde ein heil del i heimen i går, så i dag tenkte eg at eg skulle tørka støv, har nå støvsugd iallefall, ikkje verst det. Så får eg prøva å ta meg i samen å gå på byen å kjøba nogen presanger, nå e det ikkje så mange eg ska ha, heldigvis. Har fri et par dager neste uga også, så har eg fri romjulå og ugå ittepå, men det hjelpe jo ikkje, for då e jo julå øve. Ser jo kvert år at eg blir nå ferigge alligavel. Uff det må vera kjipt å jobba så lange kveldar, dotterå mi jobbe på kvaddå, heldigvis sko hu ikkje ha så mange lange kveldar. Får nok prøva å ta meg samen nå å ta meg ein tur her eller der for å bli ferigge, det e jo kjekkast å slappa av å nyda kveldar å ittemiddager vet du. Blir spennandes å se trekkå du har kjøpt, eg må gå på jakt itte to nye stolar te et nytt spisebord, det kan ta si ti det. Ha ein fine dag Elin, knib fra meg.

Kreoline sa...

Ha, ha, det blei nesten Elling det, det e jo Elin det ska stå i begynnelsen, sorry.

Lene sa...

Lille, vakre Elin om du vil..... oversette litt for meg?? Hehe, jeg ser innspurten for å få til en avslappende lørdag går i hundre. Vet ikke om dette er skrivefeil av den grunn, eller dialekt, men hva betyr: LETT, dere blogger med en godtom an??? Jeg vrir mine små grå her, hihi :)

Og jeg tror det heter høypulskjøp ;)

Ha en fin Luciadag - og jeg heier på deg og håper du får lest lørdagsavisen i ro og mak :)

åsemor sa...

Julegavekjøp de siste ukene før jul skjedde en gang og skal ALDRI skje igjen. Kjøpesentrene er helt forferdelige de siste dagene, køer og mas. Nei, da er det greit å være ferdig og sulle mest mulig i heimen, prøve å la roen senke seg.

Lykke til på lørdag :)

Handplockat sa...

Mys
tittar in för att önska glad Lucia

ha det bäst en lussebulla gör vardagen till fest

Anonym sa...

Hei på deg :-) Så stål kontroll du har da!! Høres veldig deilig ut da!
Her går det mer etter innfall enn etter en plan....men litt etter litt blir det pakker, julerent og pynt her og :-) Så koselig lysestake du fikk!

MiaMaria sa...

Önskar dig en mysig luciakväll!
Miamaria

Designe sa...

Vilka fina svartvita kort du visar och va mysigt det ser ut i fönstret! Kram :)

BO sa...

Utrulig så effektiv du er! Her er ingen (jo, nokre) pakkar kjøpt, ingen kaker bakt (nå er det faktisk umulig, ettersom me ikkje har komfyr) osv. Jaja det blir jo jul, uansett, så i morgon pyntar eg, på laurdag er det treårsdag, søndag skrur me sammen nytt kjøkken, mandag til Haugesund på julehandel, tirsdag... :-)Ha ein fin kveld!

Marte sa...

Hun mener en godtoman- en som spiser mye godteri. Sånn som meg også;)

Ellie sa...

Deilig å ha kontroll på julegavehandlingen. Føler jeg har en viss kontroll på det jeg, også, men det gjenstår noe. Blant annet er det noen julegaver jeg har planer om å lage, men jeg vet ikke helt om jeg rekker det, så da er det godt å ha noe i bakhånd. Kjolen til prinsessa så kjempefin ut!

Mita`s hjørne sa...

Har jammen ikke turt å "trekke" med meg gubben på handel jeg - min er - tror han- allergisk mot butikker generelt, ja ikke Biltema, Claes Olson og slikke da - tror jammen junior har arvet dette også... Men i år kjøper jeg ikke for han - å DA må han jammen i butikken, jeg har ikke fortalt han hva jeg ønsker heller...he,he...blir spennende dette...
Ellers så må vi jo planlegge neste jul nå, ang sying vet du... har sittet flere kvelder og tittet på masse flott og fått en haug med ideer... prata med en som driver engrosfirma her - de har allerede plukket ut en del vare til neste jul...å dant jeg ut at ting må planlegges litt mere til neste jul... begynner på januar da...

Ha en koselig kveld...

Ingrid sa...

Deilig å bli ferdig med julegaver da. Jeg er helt ferdig faktisk... og det føles jo godt. Mangler riktignok til mannen, men den må jeg fundere litt på... Kjøpte en stor duplo-bondegård til lillegutt i dag, så det må bare bli en suksess. :)
Kos deg!

Vangen sa...

Kjekt med en mann som vil vær med på senteret. Her er det nok jeg som må handle alle julegavene. Men han skal vær med en tur til byen i morgen da;)
Ønsker deg en finfin kveld:)

Grip dagen sa...

Rapport torsdag 13.12. kl 23.23:

Representajonen onsdag gikk bra.
*Torsdag morgen-midt på dagen: frokost hos Anne
*Torsdag midt på dagen-sent på kvelden: Siste rest av julegaver ble handla inn
*Torsdag kveld: kveldmat og en konjakk med husbonden.
*Nå: blogging
*Snart: legging
*Fredag morgen: sy 4 puter til hytta.
*Fredag midt på dagen:pakke
*Fredag ettermiddag:hyttetur

Nå har du kontroll på hvor jeg til enhver tid befinner meg...

Emmeline sa...

Tja...tror vi møtes akkurat på midten, jeg legger meg i samme øyeblikk som du står opp. Ikke verst det egentlig:)
Men akkurat nå så angrer jeg litt på det, etter knappe fire timer på puten. Det er sikkert nok for deg, men for meg er det alt for lite;)
Spesielt med tanke på at jeg skal kunne klare å holde ut en hel lang arbeidsdag, sukk!