søndag 9. desember 2007

Søndag kveld:O)



Nå i kveld har julen sunket inn her i hjemmet og i sjelen. Vi var på en fantastisk julekonsert i kveld og for hver sang som ble spilt, så kom stemningen mer og mer. En helt fantastisk opplevelse.





Middagen sammen med mine svigerforeldre ble også vellykket. Ribba ble perfekt og det smakte fantastisk godt.

Nå er det ikke lenge igjen til julen er her og dagene er fylt med gjøre mål som må huskes. Har en lang liste over ting som skal gjøres. Denne på bildet er et av dem. Nye jule klær til prinsessa. Synes denne kjolen var perfekt og det samme syntes prinsessa. Synes det er ekstra stilig med tyllet nede i bunnen av kjolen.





Julekortene er sendt av gårde til venner og bekjente.
Dette året var det bare å fikse det på internett og stikke innom den lokale foto butikken for å hente dem og konvolutter. Dette året ble det bilde av prinsessa og Gordon.

Julegaver har det også blitt kjøpt inn. Både til fedre og til nevøer. På lørdag kommer jeg til å få med mannen på et skikkelig skippertak når det gjelder gaver.
Vil ha det ferdig før den siste uka før jul siden det blir en del jobbing de dagene.





Sitter her og koser meg i kveld med levende lys, julestemning og sjokolade.
Skal ikke på jobb før kl. 15 i morgen og må nyte at jeg har fri på dagen i morgen.
Da blir det baking av the briks som står på timeplanen.
De skal legges i frysen til de forskjellige dagene i julen.
Disse er faktisk like gode opptint som nybakt.


Ønsker dere alle en fin søndag. Klemmer fra Elin:O)

36 kommentarer:

Lene sa...

Å, ja - ribbe hadde faktisk ikke vært å forakte. Vi fikk servert pinnekjøtt to dager på rad - i forskjelige selskaper. Triller snart til køys ;)

Ellers skulle jeg gjerne vært med på konsert - jeg tuter som bare det, så greit å droppe maskaraen ;)

Og hils prinsessa og si jeg er misunnelig på kjolen. Aldeles nyyydelig, ja :)

Lene

Lene sa...

.....og kos deg med sjokolade og fri helt til i morgen ettermddag. Hehe... Var så mye å være misunnelig på her hos deg i kveld ;)

Sol sa...

Oi, så effektiv du har vært Elin;-}Jeg får jo helt hetta her, som ikke får gjort noen verdens ting...,men det blir vel jul hos oss i år også. I dag har vi forresten hatt pinnekjøtt til middag. Det var nydelig.....
Kjempekoselig julekort av datteren din og hesten.Også den stilige kjolen da....virkelig lekker.
Ønsker deg en flotters uke.

Hulda sa...

Høres ut som dere har hatt ei herlig helg både med konsert og annen kos. :) Her har vi også kosa oss masse. Har til og med pakka noen gaver i kveld. Julekortene er laget, men ikke skrevet og sendt. Du er effektiv, altså!

Anonym sa...

Hei kjære Elin!!! Åh, nå har eg storkosa meg i bloggen din. Her er så god stemning atte. Kjolen til prinsessa ser nydeleg ut. Julekortet også. Eg trur eg kutter ut julekort i år. Har ikkje fått teke bilete enno og føler tida renn aldeles i frå meg. Omtrent ingen gåver er på plass, og det er jammen mykje eg bør fikse i løpet av denne veka her. Eg måtte så le over at du fann eit blad på nattbordet dagen derpå. Grunnen til at eg ler er nok at eg kjenner meg igjen, he he he. Ha ei strålandes fin veka. Stor klem frå Linda

Marie sa...

Nydeleg stemning hos deg! Kjolen til prinsessa er skjønn!

Framleis god advent :)

kreaLIV sa...

Så fine bilder du viser oss, nå kom jeg jo riktig i stemning, selv om jeg har hadd ei flott helg selv, med masse julekoseting. Ønsker deg lykke til med thebriksene :)

Emmeline sa...

....du er så flink og så har du så god kontroll på det meste Elin.
Kjoler...nei det er jo bare langt bak i leksen her hos meg;) men jeg kommer vel i siget etterhvert tenker jeg. Har en slitsom uke foran meg.. Skal holde kurs, skal flytte med jobben og mannen min skal ha en stor operasjon. Håper alle tingene går greit.
Du må virkelig kose deg masse imorgen du også, jeg vurderer å legge morgendagens innlegg ut i morgen tidlig FØR jobb... rett og slett fordi jeg GREMMES over dagens dårlige bilder, hehehe!
Jeg må også le akkurat som feen over bladet som du våknet til på nattbordet ( knallfine danskenisser forresten) Det måtte jo være Bo Bedre, hehehe. Jeg har sluttet å kjøpe det bladet, det var så mye designer pøh i det...Liksom sånne folk som feiret jul og pyntet med en halv rød serviett og så skulle det være inspirerende for oss andre??
Takke meg til maksimalismen sier nå jeg:) Ha en fin mandag, regner med at du har gått til sengs for lenge siden:)

Anonym sa...

Så koselig med de levende lysene :)
Den kjolen var kjempefin!

Mita`s hjørne sa...

Jammen har det skjedd masse hos deg, masse flotte bilder...
Skjønn kjole prinsessen har fått, det er jo så utrolig masse flott til jentene - ikke gutter, de er liksom litt glemt de - etter som jeg har fire av de - det er liksom to stativ det med: ett med bukser og ett med skjorter/gensre... jepp masse å velge i... Heldigvis er junior så stor nå at han kan bruke de minste str til herre klær da, å så har ene svigerdattera nettbutikk der hun selger klær, så han har jo fått velge masse flott der da - mange kompiser som ble missunnelige da... ble da helt utpå "jordet" dette...

Ha en flott dag, å kos deg med juleforberedelsene dine...

organic-lizzi sa...

Puhhh!Så bra du "overlevde"gårsdagen..Var en smule engstelig..fnis..
Med den kjolen blir hun en dronning eller hva?
Hyggelig julekort med datter og hesten..
Kos bakedag og jobb til deg..
klem Randi

Andrea sa...

Hei hei. Ja, ribbe er godt. Det hadde vi også i helga, må jo ha et sikkelig norsk julemiddag før reiser, haha. Heelt nydelig kjole som prinsessa har fått, en sikkelig prinsesse kjole syns jeg. Jeg gikk og kjøpte meg en ny kjole til 500 kr, ser på det som en investering, haha. Helt herlig helg du har hatt hører jeg og du har det jo så fint hjemme hos deg. I kveld skal jeg begynne å sy noen Tilda julengler. Ha en kjempe fin mandag, bare 2 uker igjen til juleaften nå. Stooor klem til deg

Metteflette sa...

Du gjør det alltid så koselig rundt deg :-) Hvordan har du krefter og overskudd til alt!!!!! Syr og pynter og har gjester og alt! Må bare spørre hvor du har kjøpt den kjolen til prinsessa!! Har ei jente her og som hadde likt den veldig godt. Mange av kjolene de selger til de litt større er litt vel utfordrende for min smak altså :-) Fikk forresten veeeeldig lyst på ribbe altså! Godt det ikke er så lenge igjen. Ha en flott mandag. Klem fra Mette

Anne sa...

Åh, det høres virkelig ut som du koser deg. Nydelig julekjole til prinsessen. Ha en fin uke! Bare to uker igjen nå... Klem

Metteflette sa...

Åh, takk for tipset om kjolen! Da må jeg løpe og kjøpe :-)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

åh,julekonsert! Så kos:)
Julete som jeg er ...er det noen jeg virkelig elsker!! Men , vi får ta det et annet år;O)
Nydelig prinsessekjole var det viurkelig også.

Høres ut som du /dere har hatt en god helg på alle måter !

klem fra sør

Anita sa...

Åhhh! Ribbe er jo godt da, men nå må jeg vente til julaften!! Kjolen er kjempefin!!

KLem Anita

åsemor sa...

Uff, ja nå må alle stundene nyttest, og her sitter jeg. Skulle gjort noe "fornuftig" istedet, men blogging gir energi så jeg får gire om å bruke resten av dagen "fornuftig" :)
Koselig julekort, her i huset hadde vi også bilde, men det året sønnen vår fyllte 20 år, syntes han at det fikk holde.
Bladet du fant på nattbordet holder seg nok, det hadde vært værre hadde du kjøpt en is :)

Anonym sa...

Så koselig med beskjed fra deg til frokost! Var sååå hyggelig, jeg ble kjempe glad!! :-) Kos deg videre utover dagen. :-)

Verkstedet sa...

hei min venn:)
din maileg er min sin baby, har lik den også, sitter i vesken til den store, de er så søte.
du- jeg vil også skifte bilde og ha et stemningsbilde på bloggen, får det bare ikke til!!!!!! æsj! tips med idiotforklaring er du snill.
vi har visst to ridejenter vi:)jeg er livredd....klem fra Karoline

Lena sa...

Nydelig kjole, skikkelig lekker! Og fine og stemningsfulle bilder, og koselig julekort:-) Fortsatt fin førjulstid til deg!

Norah sa...

Ja, DU ER FLINK!! Baker og lager og står i som bare det!! Det eneste jeg føler meg flink til om dagen er å pakke. Esker her og esker der og så må man jo sette av litt tid til spysjuke barn innimellom også. Puhhh :-(

Julen blir feiret i fedrelandet Norge med halvkald ribbe på papptallerken fra "bygdas" gatekjøkken og rødvin i plastkopp. Klappstoler og telys. Åhh som jeg gleder meg - hihihi. (Lillemor skal heldigvis til faren sin i jula så hun slipper å være her i rotet.)

Selvfølgelig kan du handle hos oss når vi flytter!! Fraktene er jo slett ikke ille i Danmark, men alt dette skal vi legge inn på sidene våre når vi blir ferdige.
Og så må dere jo komme forbi når dere er på Nord Jylland også. Vi har foreløpig ikke fastsatt noen dato for åpning av gårdsbutikken, for jeg skal først få ferdig leiligheten min. Nettbutikken er vi snart i mål med. HELT nye sider - blir dritfint! Håper dere vil like den også...

Ellers er jeg spent på ny plass, ny skole, nye menn og nye muligheter - hmmmmmm. Grugleder meg - som de sier i Karstein og Petra :-)

Nei, kjære deg...du får kose deg videre med julemusikk og hjembakst... God klem.

Merete sa...

Så koseleg og stemningsfullt innlegg! Nydeleg kjole jenta di har fått seg til jul..flotte fargar, så den blir ho nok fin i :o) Godt å høyra at det er fleire som ikkje er ferdig med presangane...eg pleier vanlegvis å vera ferdig på denne tida, men i år har det vore så mykje dei siste vekene at eg ligg litt på etterskudd.. Ha ein fin mandagskveld!

ChatrinesLiving sa...

Heisann Elin!
Så masse nytt siden sist! Veldig koselig stemning hos deg!
Jeg har passet min lille tante-unge på 2 i hele helgen, så jeg har jo ikke rukket å vært innom bloggen din.
Mye fine greier du har kjøpt deg må jeg si:) Prinsessa sin julekjole er jo bare helt skjønn!
Ha en fin start på uken!
Klem fra chatrine:)

Lemi sa...

flott innlegg, og kjolen va nydelig! ska sjøl på juleshopping på onsdag t torsdag i tromsø, uten unger og mann! :) herlig :)

klem

Mia sa...

Her er det jo julestemning til tusen og alt på stell! Sååå godt å se at alt er i rute hos deg (om bare det var så vel hos meg også...) Og julekonsert da, det er jo alltid et høydepunkt i førjulstiden. I vår lille bygdekirke er det alltid julekonsert med det lokale koret. Og de er bare så utrolig flinke, altså. Så da får jeg julestemning, mer enn av noe annet.

Lynetmor sa...

Hei, ser at formen i går ikke var så bra. Ikke noe gøy dagen derpå, men om man hadde det gøy på natta, så er det verdt det :-) Og det med bladet var jo gøy da :-)
Kjempe fin kjole til prinsessa da. Ønsker deg en fin kveld.

Olstad sa...

åhh det er så hyggelig å lese om hvor mye hyggelig du gjør til jul. Bake briks var jo kjempe smart. Men jeg har jo ingen komfyr som fungerer akkurat for øyeblikket. Men kan jo håpe. Jeg trodde jeg skulle gjort mye i kveld men det ble med å lage julekort. Men men skal jo gjøres det også.

Ha en fin uke

Anonym sa...

Flotte bilder du viser!
Når det gjelder tildaene mine: til genser bruker jeg rett og slett flece pledd!!!! De er myk og behagelig å jobbe med, og er litt tøyelig når en skal kle på de! Og ja, jeg bretter bare halsen innover! Der har du nok studert bildene mine nøye! he he :)
Det med flece pleddene begynte da jeg skulle lage den første, syntes det ull stoffet var for dyrt å kjøpe før jeg hadde prøvd om jeg likte å lage tildaer! Var jo ikke sikkert jeg fikk det til i det hele tatt! Men nå fungerer det så fint med flece at jeg tror jeg holder meg til det! Håper dette oppklarte litt!!
Ha en flott tirsdag!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så koseleg det er hos deg, og du får ting unna i ein fei:o)
Eg må berre bli ferdig med siste heimeeksamen og litt bestillingar, sååå skal eg kose meg. Til helga blir det rundvask og pynting innomhus. Nydeleg kjole prinsessa di har fått seg, og julekortet var koseleg. Mine er så store at bilde på julekortet er ikkje aktuellt, men eg kan kanskje bruke Rasmus pusen *fnis*
Du må ha ei strålande veka og kosa deg masse:)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker klänning!!! Och den lilla tomtenissen bland fina kuddar, så mysigt det såg ut!! Ha en fortsatt bra vecka! Mari.

Grip dagen sa...

Den kjolen likte jeg veldig godt! Har de den i min størresle, tror du??? Hvis jeg ikke er så ivrig i kakeboksene, så smyger jeg kanskje i en barnestørrelse...?
Holder på med baking av julebrød idag. Blir litt dautid under hevinga som jeg godt kan bruke på blogging...
Skal snart kle meg godt og pynte litt på terrassen også... Brrr...
Og hvis tiden er på min side, drar jeg på en mini shoppingtur før foreninga ikveld.
Håper du koser deg med baking, du også, og at formen er bedre!
Mange hilsner fra kloningen...

Lovise sa...

Herlig stemning hos deg, Elin.
Godt at du koser deg disse dagene mot jul. Det er jo en spesiell tid.

Huset i Hagen sa...

Så fint å høre at alt var vellykket! Kjolen var nydelig! også julekort da!! uuups! Det var noe ja..hmmm alltid like seint med det her hos meg. ;0)Ha en fin uke :o)

krinkelkroken sa...

Jammen er du effektiv Elin!
Kjolen var kjempefin, forstår godt at jenten din er fornøyd:)
Julekortene har jeg bare i tankene ennå, men det begynner å haste....Høres ut som du har hatt en herlig helg;)
Har bakt kakemenn her i dag, men har allerede spist opp så og si alt, så må nok bake en gang til hehe
Ha en koselig uke:)

Tea Kristin sa...

Så koselig bilder du har lagt ut. Den kjolen så kjempenydelig ut - skjønner godt at prinsessa likte den! :) Kos deg masse med juleforberedelsene!