fredag 28. desember 2007

Da klarte jeg ikke å holde meg lengre...



...så i kveld har jula forsvunnet ut av mitt kjøkken. Klart jeg har svibler og diverse andre juledupeditter men ikke røde. Levende lys har jeg i massevis men ikke en antydning til rødt. Det føles befriende og ikke minst rent. Luftig pleier min lille prinsesse å si og der må jeg si meg enig med henne.




Hvitt og blått er det som gjelder på kjøkkenet mitt nå for tiden. Her skal det pyntes litt til nyttår med hvite blomster og diverse lys men først må det vaskes.
Etter mange dager innendørs med mat, besøk og unger som spiser mens de beveger seg fra rom til rom, ja da merkes det.Støvsugeren har faktisk ikke vært fremme mer enn en gang nå i julen. Vaskebøtten har tatt ferie og hushjelpen har reist hjem til burkaland.





Litt fler julegaver må vises. Disse to flotte og ikke minst store lysestakene fikk jeg av mamma. Utrolig flotte og akkurat helt meg.

Etter en arbeids dag så har jeg igjen tatt ferie.
Nå skal jeg faktisk ikke på jobb før til neste år.
Feberen har gitt seg men nå har forkjølelsen slått til for fullt. Med rennende nese og øyne som er røde og såre så tror jeg at jeg holder meg innendørs disse dagene frem mot nyttår.
I morra skal jeg rydde vekk resten av jula på kjøkkenet, vaske og kose meg her hjemme.

Ønsker dere alle en flott dag i morgen.

Masse klemmer fra Elin:O)

25 kommentarer:

Aina sa...

Du er tidlig ute, men det er godt å få bort en del pynt og rødt stæsj etter julen..i ditt tilfelle etter juleaften ;0)
Fint ble det, og lekre lysestaker.
KLEM!

Aina sa...

ops..glemte nesten: God bedring!!

Anonym sa...

Hei :-) Så leitat du er syk nå ijulen da! God bedring, og ikke vask deg mer syk ;-) Kjempefine lysestaker! Enig med Prinsessa det ser veldig luftig og deilig ut nå som julepynten er borte, her blir den værende til 13 dags jul .. syntes den "dekker" over skjønnhetsfeilene ;-)

Lena sa...

Hihi..du klarte ikke å vente nei...;) Du er som meg, gøy på forhånd, men veldig fort lei... God bedring til deg!!

organic-lizzi sa...

Nok er nok liksom..og nå var det nok for deg.Har hverken puttet mye inn eller må ta vekk mye,litt deilig det også.
Kjempefine lysestaker..
Skikkelig god bedring,og god dag til deg..
Klem Randi

Mita`s hjørne sa...

Holder ut med julen i huset enda... MÅ nok vente noen dager enda før jeg kanster den ut - men bloggen har jeg "av"-julet så godt jeg kan...

Ha en koselig romjulsdag...

Anonym sa...

Ja, jeg kjenner jeg er fint ferdig med jula jeg også...
det er litt godt å begynne på ny start, til nytt år:)
her skal det ryddes og shines både i butikk og i heimen:)
Vårvarene er på vei til Molly's, så det må ordnes plass... Nå er det jammen meg tomt i rekkene, så det skal bli godt med masse påfyll;)
Jeg er allerede i vårmodus etter å ha trålt vårkataloger, og inspirasjon.
MEN først skal vi på fest idag...åh hjelpe meg;) 1 år siden sist...puh! Og med influensa i tillegg, så ligger jeg vel og ber om nåde imorgen...hehe:)
Men det er sikkert godt å slippe å tenke jobb i et døgn, selv om jeg kjenner abstinensene allerede...
Nå skal jeg ut å shoppe det nødvendige til ikveld, så er det til negledamen min, og så på forspill til naboen. Kan overhodet ikke huske sist jeg var på forspill...hahaha!

Så jeg sier bare skål, også får jeg snufse meg videre;)
Ha en snufsefri kveld;)

Sol sa...

Oi, har dy begynt å rydde vekk jula allerede.....Må ta det med ro å slappe av vet du, nå som du er syk ;-} Hos meg skal det får være jul en stund til. Jeg pyntet ikke noe særlig før rett før julaften, så jeg vil nyte det julerøde litt til. Så får det bli tulipaner og Primula etter jul....
Klem.

chevostar sa...

Alltid godt å få rydda bort jula! Men tror kanskje jeg skal ha det en stund til...
Flotte lysestaker du har fått til jul!
Endelig godt at detikke er bare meg som er syk... jeg har vært syk siden forrige torsdag... forkjøla.. og tett... ingen mat som smaker... ikke noe særlig midt i jula... men men går vel over igjen..
god bedring elin!

Nette sa...

Nå var det luftig og fint hos deg ja:) Så du står på selv om du er syk, ja du er nå lik deg...haha!
Jeg har snufsa, hosta, spydd...osv...hele jula, så her er det ikke gjort noe som helst...uff!
Men nå er jeg nesten frisk som en fisk og nå skal jeg fikse opp her. Trengs...heh!
Flotte lysestaker du har fått!
Fortsatt god romjul og god bedring til deg!

Tea Kristin sa...

Hehe. :) Er du en litt utålmodig sjel? Det ble ihvertfall veldig fint på kjøkkenet ditt, og de lysestakene du har fått er kjempefine! :)

Ønsker deg god bedring! :)

Romjulsklem

Grip dagen sa...

Du Elin, du Elin...
Jeg er ikke ofte innom PC'n. Så stiller du spørsmål du ønsker svar på litt kjapt, er nok ikke dette rette kanalen...
Jeg vet ikke hva slags skriver vi har. Men jeg vet at den er pyton, helsikes elendig og at den spiser de dyre strykearka mine. Den lager grelle farger på de gammeldagse bildene jeg prøver å skrive ut.
Det er uvisst hvor lenge den har igjen å leve... Straks jeg finner en som er bedre, så havner den i haugen bak Stasjonen...!!!

Hilsen Marit i liå.

Anonym sa...

Hei:) Tusen takk for kommentar i min ferske blogg.
Du klarte ikke vente med å rydde vekk julen på kjøkkenet nei. Hi hi.... Nydelig stettefat du har da:) Liker veldig godt blått og hvitt jeg også på kjøkkenet.
God bedring!!

Andrea sa...

Hei hei. En riktig god jul til deg! Du har allerede kastet ut jula ja, hehe, det skal vi snart her også. Rett etter nyttårskvelden. Så trist du er syk midt i jula da, god bedring til deg! mange klemmer...

Karna sa...

Er så smått begynt å fjerne julen jeg også, ble for mye barnåler og glitter liggende rundt om på gulvet. Er koselig å pynte, men akk så deilig å få ryddet den bort igjen også!

Håper du kommer deg fort igjen, må jo være i form til nyttårsaften vet du...=0) Jeg er spent på hvordan Oliver vil reagere på raketter og stjerneskudd, han er litt redd av seg så det blir vel til å sette musikken litt høyt og late som ingenting vil jeg tro....Fortsatt God Jul til deg og dine!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Hei og god romjul.
GOD BEDRING kjære venn.
Så du er i ferd med å kaste ut jula
du, nei så gale er det vel ikke ..
Nydelige lyststaker.
Håper du har hatt ei fin jul.
Mange klemmer fra meg

Berit T sa...

Vil bare ønske deg god bedring, og håper du kommer deg fort.
Ta det med ro med vakingen, slapp av heller, så blir du nok bra fortere. Du har hele neste år på å lage det luftig!!
Juleklem fra meg.

Emmeline sa...

Din galning??????????
Ut med julen???
Nå er det like før jeg kommer og rister deg litt du min overaktive blogginne; her har vi slept på nisser og dverger og jeg vet ikke hva i ukesvis.
Og når de endelig har kommet på plass så er Prinsessa i farten og begynner å flytte dem ut igjen??
Her skal latskapen rå og julen få stå iallefall til rett over nyttår!
Jeg har fått meg nye sofaer og er på oppadstigende sofarus i dag:=)
HERLIG!

Anita sa...

Hjemme hos oss er det heller ikke jul lenger, syns det er sååå deilig å rydde ut jula tidlig! Men i år ble det jo ekstra tidlig da, siden vi skulle reise bort!
Fine lysestaker!
God helg til deg og dine!

Helene sa...

Heisann
Godt å se at det ikke bare er meg som klør etter å få julen ut av hus igjen. Må nærmest stålsette meg for ikke å fjerne alt, for etter nesten en måned med jul i huset holder det for meg. Mann og barn vil jo selvfølgelig ha det lenger, så jeg sliter jo kan du si, men 1 januar ryker alt bort uansett hva de sier.
De pleier å egle meg med at mens andre ser på klokka for å se når vi går over i nytt år for så å gi en nyttårsklem , gjør jeg det for å få lov til å fjerne julepynten he,he (men det er jo faktisk litt i det da)
Ønsker deg god bedring!

Tone sa...

Hmm, jeg begynner ikke å klø noe mindre i fingrene etter å få ut julepynten nå som jeg har sett bildene dine...Men, skal prøve å holde meg til over nyttårsaften...
Så mange flotte ting du har fått til jul, lyseststaker får man liksom aldri nok av, det er rart med det ;-) Håper formen din stiger da, ikke noe særlig å ha det sånn. Selv om jeg må si du får utrettet særdeles mye selv om du er syk. Flink jente er du :-) Ha det så bra, klem :-)

christiane sa...

joho. du der ikke alene med å ta ner jule pynten.har også begynt, liga greit å få det ner. det var tråsalt vert oppe siden første desemer..skal få opp noe av di nye tingene jeg har kjøpt å få lakt ud. tid skal vi på krims og krams??? må ikke bli så lenge til. det klør i fingrene å korte brenne. hehe.. gleder meg masse. tipper jeg kommer til å hanle masse, men det er bare meg det. henle lit dill å dall. har tekt å forandre stilen min hjemme.å bare samle på noen slager å ikke alt mulig. men begynne å få en del av di heima laga tinene nå så det er jo bra:) klarte ikke å holde deg lenger nei. hehe det er jo bare du det. m masse glad i deg. masse klemmer fra christi

Anonym sa...

Hej... ska du redan slänga ut julen, jag brukar också vara tidig med det men väntar till efter trettonhelgen i år för granen är så fin...Ha en trevlig helg och ett Gott Nytt ÅR. Kram

Anonym sa...

Så lekkert du har det hjemme! Her var det mye inspirasjon å hente.
Håper du er blitt bedre nå.
Godt nytt år!
Klem.

Lena sa...

Så flink du er, som rydder ut jula tidlig...jeg også elsker å få den ut, det er som du sier...man kan lissom puste mere fritt og det er deilig å få det ryddig igjen. Ei uke med masse pynt og stæsj og innetid er nok for meg også!!! Men jeg holder ut til over nyttår da :)Min drøm er å få alt hvitt her i huset, ikke mist alle dører, lister og vinduer...men det tar tid, fryktelig lang tid. Vil jo helst strikke ikke male *kniiiis*

Ønsker deg et riktig godt nytt år !