mandag 29. oktober 2007

Her er det travelt om dagen:O)



Etter sist innlegg har jeg sydd, stappet, vasket klær og stappet. Men jeg trives med å ha det slik.
Dagene har også gått med til å studere den nye Tilda boka.
Noe som det har resultert i to nye Tildaer.
Slike bøker er ikke særlig heldige.
Jeg kan bli borte i min egen lille maskinbobble i timsesvis.
he he.

Denne dere ser her har Kjole i tykk svart fløyel, hatt, skjerf og mamelukker i hvit ullfilt og detaljer i lilla og sølv.

Denne ble litt sånn "Madikkens jul". Skikkelig gammeldags, akkurat slik jeg ville ha den.







Jeg har også prøvd meg på støveletter.
Disse er til juletreet.
Har sydd mange av disse( veeeeeeeeeldig mange) Så jeg ser føre meg et litt feminint juletre dette året he he. Mannen kan få sitt eget tre i garasjen sammen med Harely dama si. JEPP!





Dette er Tilda nr.2. I naturfarger.
Legger dere merke til hvor store disse? Helel 80 cm med Tilda i en å samme figur. (den første også)


I morra er det møte med Marit (sladder og vas) og jeg skal begynne å male på prosjektene som jeg kjøpte i helgen.
Gleder meg for det begynner å bli lenge siden jeg har tatt i en malerkost.
Etter herr symaskin kom inn i bildet har jeg og maler kostene ikke hatt noe særlig forhold.
Dere skal få se resultatet så fort det er tørt.

Uka skal gå med til forskjellige huslige syssler, jobbing og jule gårds åpning hos Landstil.
Det skal dere få se bilder fra etter vi(sladder og vas) har vært det.
Gleder meg masse og synes det var skikkelig hyggelig når Tone ringte for å invitere oss.


Ha en fin kveld.

Klemmer fra Elin:o)

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Jeg er så imponert over alt du får gjort! Tildafigurene du lager er bare helt skjønne!
Jeg har lest bloggen din i lang tid, men jeg har vært anonym til nå.:)Skal bli mer kommentarer fra nå av. Du sprer mye glede og humør med bloggingen din!

Karna sa...

Nydelige Tildaer....du er kjempe flink!! Nydelig bok dette også fra Tone Finnanger, massevis av inspirasjon...kanskje jeg får sydd ferdig den andre Tilda nissen i år, ble bare med den ene i fjor...

Var en liten tur innom Molly i går, og kom hjem med MASSE julepynt, var så mye fint, så i år kommer nok greinene knekke på mitt juletre vil jeg tro.... =0)

Zizzi Molde sa...

Hei, min venn... Nå begynte jeg å bli bekymret for deg, ikke har jeg sett deg, ei heller hørt fra deg på lenge. Men jeg skjønner du har vært opptatt. Nydelige tildaer du viser frem, kan ikke si annet enn an du vokser med oppgaven.

Anita sa...

De nye Tildane er såå fine! Kjempekoselige farger også! Tror jeg må bestille meg den boka jeg!

Klem Anita

Anonym sa...

Så flotte tildaer du har laget nå da! Også støveletter da! Blir nok ett flott femi juletre... hi hi og ett med harley dama på i garasjen.. hi hi :)
Ha en fin daq!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Like imponerende hver gang !
Likte begge tilda damen kjempegodt :)WOW, så flink du er blitt! Må bare ikke slite deg helt ut ....men i ditt tilfelle føler jeg liksom ikke det er helt mulig! :)))

Jaja, kos deg masse med Marit og kjas ! Hyggelig med åpning av Landstil .klem

Eva Agnes sa...

Oj Elin, så flitig du är. Dina senaste skapelser är fantastiska.
Själv har jag tröttnat på min symaskin och ska i morgon flytta över den till Björn och sy färdigt hans gardiner. :-)
Jag vill inte se den på ett tag.
Har du någon email?
Jag ska visa vad jag gjort med några saker jag fick av dig.
Kramar Eva Agnes

Nette sa...

Nyyydelige Tildaer og støvletter du har sydd, du burde jo blitt ansatt hos Tone Finnanger som fast sydame:)

ENGEL sa...

hjelpe meg!nå har jeg lest bloggen din en stund,og du er jammen effektiv og kreativ altså!!!så skjønne ting du lager!

Helene sa...

Hei
Dette må du forklare nærmerer; Juleåpning hos Landsstil??
Ser det står noe om det på nettsiden deres, men jeg lurer på om det er åpent for alle eller bare spesielt inviterte. Har liksom aldri fått sumlet meg opp der, men det hadde jo vært innmari gøy, og så er det jo bare en snau halvtime for meg å kjøre.
Hadde en ordentlig bomtur i dag. Skulle innom butikken til Anniche, men hadde selvfølgelig ikke fått med meg at hun åpnet kl. 4 i dag, så jeg kom i 2 tiden til LÅST
dør:-( Kan du tenke deg at haka mi datt. Skikkelig nedtur!!
Hadde lovet at jeg skulle være hjemme igjen til 5 så det var den shoppingen. Som selvtrøst stoppet jeg på en interiørbutikk på Tangvald og kjøpte meg litt fra Green Gate. Utrolig hvor godt det føltes med en gang.

Lynetmor sa...

Hei, høres ikke ut som om du noen gang sitter rolig he, he, du virker som du er full av energi :-) Kan du sende litt hit he, he. De Tildaene du har sydd nå falt jeg pladask for! De er kjempe fine. Ønsker deg en fin kveld.

MiaMaria sa...

Vad du är kreativ...och vad fint det blir...vilka dockor och stövlarna wow!

Må så gott!
Miamaria

Helene sa...

I`ll be there!!!!(så klart)
Glede meg!!!!

Grip dagen sa...

"Sladder og vas...!"
Takk for den!
Jeg trodde vi skulle si til omverden at vi skulle på JOBBMØTE! Viktige dokumenter skal jo gjennomgås! Strategier skal diskuteres! Regnskapet skal studeres! ...trodde jeg... Helt til du skriver "sladder og vas".
Er det samme møte vi skal på tro??

Jeg får se i morra...
Snakkes! -kanskje...
Marit

Anonym sa...

DU ER BARE GOOOOOOOOD!!!!!!
Bare elsker de Tildaene, er det mulig å kjøpe en av de???? Kanskje de ligger til salgs på Veslehuset????

De støvlettene var jo driitkule, og jeg mener de passer joe egentlig ved siden av en HARLEY på et juletre i garasjen, og hvis du i tillegg, syr noen skikkelig spreke Tildaer, uten så mye fine klær, så kan jo det bli et kjempesprekt juletre for gutta boys i garasjen....HAHAHAHAHA:))

Synes det var veldig morsomt...for jeg bare ser for meg deg med en lur ide på de Tilda dukkene...hehe, og jeg mener da kan vi finne på noen ordentlige navn;)

jeg er en ivrig seer av Girls at the Playboy Mansion, så der ser du tankegangen...HAHAHA

Kos dere på juleåpning hos Landstil, blir sikkert superkjekt prøver å få til en kveld her og, må barefå opp juletreet først...et stooooort!!!!
Have sweet dreams:)

Anonym sa...

Mye utrops og spørsmålstegn her...

Hulda sa...

Hos meg er det likedan, sying om morgen og sying om kveld.. så snart jeg er ferdig med ei bestilling kommer det flere inn.. Godt å tjene litt ekstra til julegavekjøp. :)

Likte spesielt godt den Tildaen i naturfarger.

Emmeline sa...

Du er så flink Elin. Tusen jern i ilden. I dag skal jeg også sy litt. Har fått lungebetennelse og må være hjemme fra jobb, så da byr det seg muligheter til å være kreativ. Du har blitt så flink til å sy. Denne Madicken tildaen var kjempefin, ler av støvlettene til juletreet...skal bli gøy å se hvordan det funker når de henger på treet.
Ja her hos meg er første strøket tørket og i dag kommer nok andre strøk på bordet. Det var så stor motvilje mot å male stuebordet at jeg utsatte det litt, for når man tar tiden til hjelp så pleier som regel familien å gi etter...Sånn ble det denne gangen også--hehe!
Høres ut som om du har koselige planer for dagen og helgen. Skjønner godt at du ble glad for å bli invitert på juleåpning hos Landstil..spennende. Håper du husker kameraet. Du må ha en fin dag, hils Marit og kos dere!!!

litenIda sa...

Du fortsetter i samme tempo, du, det er bare helt utrolig!
Ser at så mange skriver om den nye Tilda-boken. Den har jeg også kunne tenkt meg, men har ikke tid til sying for tiden likevel så det er vel kanskje like greit at jeg ikke skaffer meg den enda. Vet hvor vanskelig det blir å la den ligge om den først er i hus..! :)

FO - 2 sa...

Så mye fint du lager! :)
Herlige Tildaer og skjønne støvletter til juletreet.
Du må nok anbefale mannen ett eget juletre i garasjen ja... Hehe. ;)
Ko deg videre i den fine "boblen" din og fin fin onsdag til deg. :)

MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen,

Takk for at du tok deg tid til å legge ifra deg noen ord med tanker. Det varmer masse å vite at dere tenker på oss. Det er så ufattelig det som har skjedd og også veldig vanskelig å akseptere. Men vi får ta op tråden igjen, livet må gå videre, uansett hvor vanskelig det måtte være.

Da er det godt å være kreativ, få tankene vekk på noe annet.På noe annet som kan gi meg noe positivt.
Å det gjør det å være kreativ. Har allerede en lang juleliste som trengs å begynne på, men den har jeg altså ikke kommet i gang med. Først bestillinger. Ja, det er jo så moro dette. Men det vet jo du alt om, ikke sant? Kan tenke meg det går unna på Veslehuset, dine nye Tildaer er jo kjempeflotte!! Gleder meg til å pynte opp med din til Jul :)Min søster har kjøpt boka "Tildahuset" til meg, den kommer i løpet av noen dager. Skal bli moro å se hva som kan lages :)

Synes du er så positiv og energirik jeg Elin, du sprer mye glede og motivasjon, det vil jeg du skal vite. Sender deg en God Stor Klem (",)
Aina

Anne sa...

Så heldig du er som får være med på julegårdsåpning hos Landstil! Gleder meg til å høre mer om det. Fine Tildaer! Klem

Helene sa...

Hei igjen
Skal bli gøy å treffes på Juleåpningen på fredag. Avtaler nærmere hvor vi skal møtes. Har jo aldri vært der før...
Kjempegøy å få være med :0)

Mita`s hjørne sa...

Ups for en produksjon... Du i kveld skal jeg gjøre ingenting her - så jeg kan slappe litt av for deg også da...
Tildadamene dine er jo bare helt skjønne...
Her har det gått i sying av vesker og luer - til store og små...

Ha en koselig kveld...

Anonym sa...

Hei søte snille Elin ! Og du syr og du syr og du syr og du syr ! Husk det er lov til å ta en pause innimellom .....hi, hi ! Er mektig imponert hvor masse du rekker å få unagjort på så kort tid. Forstår akkurat hvordan du har det når du snakker om å bli borte "i en bobel" og ikke ense det som er rundt en. Har hatt det litt slik de siste dagene med kortproduksjon. Du får ta en titt innom bloggen min å se hva jeg har "tullet" sammen i det siste. Ønsker deg en topp helg med masse kos, så "blogges" vi snart igjen kjære deg ! Klem fra Sanna

Kreoline sa...

Skal sei du dure i vei, eg tror fortsatt at du ikkje sove. Flotte Tildaer, og skjønne sko, du er jo så flinke. Kanskje ses vi til helgen. Kos deg fortsatt med sying,vasking og hva det enn nå måtte vera, klem fra meg.