torsdag 25. oktober 2007

Torsdag:O)



Ja, nå er snart helgen her og denne helgen er jobbehelg! Det vil si jobbing i butikken.
(her hjemme jobber jeg konstant men da er jeg tross alt hjemme)

Jobbing i disse dagene er egentlig synonymt med å sitte på en krakk med foten høyt, men klarer jeg det?
NEEEEEEEEI!
Jeg har aldri gjordt så mye på en gang som nå disse dagene.
Disse burka hushjelpene har virkelig våknet etter kuldesjokket og satt igang med vasking og diverse ryddeprosjekter. he he.

Å i går begynte de jamme å flytte litt rundt på pyntetingene til hun mor også(ei burka dame helt etter min smak)

Så nå har gangen fått noen innslag av lyse blått.
Å siden mor liker den fargen så godt satte hun den ene burka dama til å sy en stor Tilda som passet akkurat her i gangen.
(Godt at burak laydy liker så godt blått. Alle hennes burkaer er jo det)





Men nærbilde kan hun desverre ikke ta. Tror at "hun vart skræmt no" for jo nærmere hun kom Tilda (å jo større Tilda ble) desto mer skalv hendene hennes(virker det som)





Når først mor var i seget så fant mor frem noen kremmerhus som hun ville vise burka dama. Disse ble laget sist jul med tanke på å kunne ta dem frem igjen år etter år. Trenger bare å limes litt på det ene silkebåndet så er det klart for å henges opp. Gleder meg så til å pynte til jul:O)




Jeg har planer om å lage noen til av disse en da i hvite nyanser og noen flere små detaljer som perler og litt sånn stæsj som denne mora liker:O)




Til slutt vil jeg vise dere noe mer jeg kjøpte i Spania. Røkelse, bønnesmykker og lavendel oljer(har desverre ikke kommet med på bildet) og katolske kort. Har funnet min egen butikk i gamle Benidorm som kun selger dette. Kjøpte så mye at dama trodde jeg var en ihuga katolikk. Kjøpte flere gaver på denne butikken.


Foruten jobbing så blir det sying av nisser til Veslehuset.

Det er snart jul og vi har fått spørsmål om flere nisser.
Vi kommer til å lage opp dette men tideligere har noen av dere henvendt dere på bloggen for å høre om jeg/vi skal lage.
Hvis dere fortsatt vil ha, kan dere sende dette på en mail til Veslehuset?
Slik vi får samlet alt av bestilinger og har mulighet til å sette oss ned for å planlegge litt.

Kommer til å lage store nisser, både i rødt og hvit ullfilt til klær og små nisser med samme klær.
Store jule engler og små jule engler.
Dette er samme modellen som nisser bare med kjole, vinger og litt engle stæsj. Bare følg med på veslehuset!

Nå skal jeg sy(BOMBE)

Ha en deilig dagt alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

26 kommentarer:

Karna sa...

Stakkars deg som har skadet tåen din, det er bare fryktelig ondt, godt det ikke var syfoten som fikk smellen, for disse tilda dukkene dine er jo så søte, med eller uten burka...=0)

Er ikke lenge til vi kan finne frem adventstake, adventskalender og utelysene nå, gleder meg jeg!

Anita sa...

Det virker ikke som foten hemmer deg såå mye!! Utrolig hva du får gjort, har ditt døgn noen ekstra timer kanskje!! Eller er det en annen oppskrift? Fint hvis du deler den med oss andre dødelige!

Ha en strålende dag!!
Klem Anita

Zizzi Molde sa...

Puhhhhh! Endelig! Det gikk bra! Tusen takk for den kjemekoselige hilsnen du la igjen hos meg, det setter jeg virkelig pris på!!! Skjønner du har nok å henge fingrene i, det er jo en voldsom energi du legger for dagen. Selv har jeg nok med å holde huset i orden, og være på jobb. Men i morgen har jeg FRI, og da skal jeg enten på cafe sammen med pappa, det er selvfølgelig pri. en, eller så skal jeg vaske og rydde i mitt "lune hjem". Ser egentlig like mye frem til begge deler. Ha en fin dag, kjære venn, og pass godt på tåen din!

MiaMaria sa...

Vilken vacker och stor Tilda....

Ha´en trevlig dag!
Miamaria

Mia sa...

Du Elin, du Elin, du er bare artig, du... Nå har jeg scrollet meg nedover og fått med alle de herlige innleggene dine fra du kom hjem igjen. Og hvilken hjemkomst da, med brukket tå og det hele... Og ingen fred å få, skjønner jeg, hverken hjemme eller på jobben. Og Tildaer da, som blir produsert i lange baner... du tar virkelig kaka... Og skal si du er virkelig i julemodus også. Hos meg kommer det noe tregere, for å si det sånn... Ønsker deg en kjempefin helg (på jobb) og pass nå for all det på tåen din da...

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Måtte bare innom å takk e sååå mye for super hyggelig hilsen !
Ja, nå har jeg jammen heiset flagget , synes jeg måtte det ...hehe- er jo blitt litt rar uansett etter to uker med umenneskelig lite søvn ";

Men nå gleder jeg meg vanvittig , men jeghar jo overhodet ikke tid til å sitte her da , haha!

Du og du , så masse fint i bloggen din , og med det hjelper med disse burka damene på husarbeidet -ja da er de jammen virkelig velkomne hit også , haha!

Ha en flott dag søta - klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Ja, også måtte jeg brae si, uffameg , stakkars deg med den tåa , og ikke minst siden du sikkert skal være litt i ro",
Lykke til ..

Anonym sa...

Här är en liten hälsning från mig som har varit här och tittat och läst i din jätte fina blogg med mängder av vackra och inspirerande bilder.

Kram Kram
Carina

Anonym sa...

Håper tåa er i bedring!!!
Så mye fint dere har laget til Veslehuset, kikket akkurat inn. Kjempeflott :)

Gleder meg til førjulstiden begynner skikkelig nå jeg, det skal bli så koselig! :) Bare eksamen i regnskapskurset er ferdig 14. desember - det blir herlig det, woho

Jorunn sa...

Heisann Elin,
Æj æj, så kjedelig med brukket tå! Det høres ikke godt ut, og det er ikke godt heller. Men du beholder humøret og ståpåevnen fordet. Og det er godt å høre! FLotte ting du har kjøpt i Spania, gøy å se. Og den store Tilda dama er nyyyyydelig. Jeg skal snart gå i gang med mine juletildaer :) Så spennende!! Reiser til Norge (igjen) i morgen og gleder meg veldig. Kanskje bestemor kan hjelpe meg litt i gang? Masse god bedring til deg og ringtåen! Kos deg med jobbehelg!!
Klem fra Jorunn som også gleder seg masse til jul!!!

Emmeline sa...

Syns jo det høres slitsomt ut med den ryddingen og løpingen med en vond tå, men du takler det jo på strak arm!!
Liker veldig godt Tilda dukkene dine, de er bare supersøte. Har du telling på hvor mange du har sydd eller??
Lyseblått er også en favoritt her hos meg, syns det så veldig koselig ut med den Tildaen der i gangen! Kremmerhusene er også superfine, og så må jeg le litt av at du nesten har blitt katolikk.
Skal sende en nissebestilling jeg, men husk tuttehåret!!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej vännen!hoppas du haft en bra torsdag trots din onda tå! fin den var den lilla ängeln!kram

Eva Agnes sa...

Hej Tante Tå!
Jo du, i dag , eller rättare i går var postmannen här med ett underbart paket som jag blev väldigt glad för.
Jo du, en gång 2000 var jag i Dublin och hittade en katoslk affär också. Jag sa att jag ville ha en madonna. Då snörpte expediten på munne och sa: Our Lady you mean... hi hi
Den skulle jag inte ha själv utan den skulle minsons flickvän ha eftersom hon är katolik....
Bilder håller på att läggas in i bloggen i denna minut.
Kramar Eva Agnes

Hulda sa...

Du er jo heldig som har noen som syr sammen med deg, er litt tungt innimellom å sy alle bestillinger, spesielt etter jobb. Men, jeg har jo valgt det selv, så kan ikke klage. ;) Kjempefin den store Tilda-dukken. Du er flink med de klærne, syns det ser så vanskelig ut jeg. Fine ting du fant i Spania, ikke å undres over at de trodde at du var katolsk. ;)

Anonym sa...

Altså, nå ble jeg skikkelig provosert! KLART du IKKE skal på jobb. Da får din KJÆRE sjef stenge stenge butikken da! Grunnet sykdom, eller grunnet møte! Og har du sykemelding, er jo alt greit. Du kan jo og bruke egenmelding. Dessuten, hvis du er såpass at du kan være der ,men ikke har fremkomstmiddel, burde hun jo TILBY seg å betale for en taxi. Men, du spør hva jeg, som sjef, hadde gjort; Jeg hadde ønsket deg god bedring, hvil deg og kom sterkere tilbake. Husk du har retten på din side! Takk for hyggelig melding forresten, og beklager at jeg ikke har svart deg tidligere. Klem fra meg!

Eva Agnes sa...

Å lilla Elin. Nu är jag verkligt rörd av dina rara ord.Det värmer i hjärtat, ska du veta.
Jag ska säga att jag gillar dig och din blog också.Du skriver mycket roligt som jag kan skratta åt.
Särskilt minns jag, för länge sedan när du skrev om en krukväxt som din lilla prinsessa tyckte liknade farmors hår... hi hi hi.
Kramar Eva Agnes

litenIda sa...

Det ser ut som om du hadde et fint opphold i Spania. Og så mye flott du har kjøpt..!!

Jeg er helt imponert over alt du får gjort! Den store Tilda'en var kjempeflott!
Huff, stakkars deg som har skadet deg! Det hørtes ikke særlig godt ut!

Snart er adventstiden over oss - jeg gleder meg som en liten unge!

God bedring! :)

Merete sa...

huff, håpar det går bra med tåa di..knekt tå er forferdelig vondt! har sjølv opplevd det for mange år si..og den var blå, ja..nesten svart på farge i fleire veker ;o) godt at du får tid til sying og pynting i huset sjølv om tåa verker...lekre dei store tildaene som du har laga i det siste..og så er du så utruleg rask når du lagar dei! God helg til deg, Elin!

Mita`s hjørne sa...

Å, her går det i 100 ser jeg... gangen din er jo flott, flink disse damene dine...he,he... hva gjør du med de når du er på jobb da???
Håper tåa de snart er god igjen...

Ha en koselig kveld...

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine bilder og så fin Tilda du har sydd :-)
Håper det går bra med tåen din. Klem

Helene sa...

Ser du har blitt sykemeldt, men det betyr jo bare mer sying går jeg ut ifra he,he
Nå må du bare passe på så du ikke sliter ut symaskinen din med all syingen sånn at den også blir sykemeldt
God bedring til den fancye lilla tåa di!

FO - 2 sa...

Skjønne kremmerhus. :)
Lykke til med produksjonen til "Veslehuset".
Og god bedring til tåa. Stakkars tå.... :( Er den fint marmorert etterhvert eller...? ;)
God fredag og helg til deg.
Klem.

FO - 2 sa...

Skjønne Tilda nisser forresten! :))

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Fin-fina strutar du gjort, och din Tilda-docka är jättefin. Jag är inte så bra på norska, så jag har lite svårt att förstå vissa ord ibland. Men jag ska läsa igen och igen så kanske jag lär mig litt norsk jag också.
Kram
Marie

Anonym sa...

Har du gjort illa dig? Va trist!..Va fina saker du visar!..och vilken fin header! Är det ditt vardagsrum? Ha en fin helg! Kram :)

vinklar o vrår sa...

Vilka vackra strutar! Trevlig helg!
Kram Maria