torsdag 11. oktober 2007

Torsdag:O)



Ja, da var allerede Torsdag og bare noen få dager til jeg sier
"By By Norge" og sier "Hello Spain"
Før den tid har jeg mye som må ordnes, så jeg tror ikke jeg kommer til å få tid til å kjede meg eller at tiden kommer til å gå såååå sakte.

I går var jeg på Villa rosa å brukte gavekortet jeg fikk fra naboene.
Det ble en fantastisk Madonna statue( eller er det jomfru Maria?) Samma det! Den er iallefall stor og flott. Den passer perfekt inn i stua mi:O)



Elin på shopping er synonymt med " ååååå - Må bare ha!"
Disse tagsene fant jeg til advents stagen.
Har sånne i sink men disse er i tre og mye større.
Måtte jo bare ha dem med hjem.




Hylleknekter til den nye hyllen i stuen fant jeg jammen også!
Har en litt for åpen vegg (Og åpne vegger er ikke good)
Disse er ganske store og tunge, noe som er fint for da kan jeg ha mye nips på hyllen uten fare for at personen som sitter i stolen under skal få varige hodeskader!




Litt sying har jeg tid til innimellom all shopping.
Så når jeg kom hjem i går så sydde jeg denne Tildaen som er lagt ut for salg på
Veslehuset.

Har begynt å sy disse i mer nøytrale farger.
Da passer de inn hos alle og ikke bare oss jenter som lever i rosa bobbler og på hvite skyer.




Enda en nisse i hvitt og rødt, men med innslag litt blått.
En flott kombinasjon.
Hjertet har ikke kommet på plass enda.
Hjertet skal nissen holde under armen.
Denne kommer også ut på
Veslehuset senere i dag.

Ønsker alle sammen en flott høstdag.

Masse klemmer fra Elin:O)

43 kommentarer:

Anonym sa...

HEi, du er travelt opptatt som vanlig, ser jeg. For en energi før kl. åtte om morgenene, da. Hva jeg mente?? Vet ikke jeg, hva tenker du på?? Bare send i vei en Tilda du, pengene er uderveis, og ja, send det gjerne sammen :-) Ha en super dag, Klemmer fra meg!!

Hulda sa...

SÅ flotte ting du brukte gavekortet ditt på! Statuen er nydelig. Likte også veldig godt de tretagsene, tror jeg skal få pappa til å sage ut noen for meg. :)

Veldig søte tildafigurer du har sydd, likte spesielt den første godt.

Anonym sa...

Flotte ting du har kjøpt, men det var deg vel unt, tenker jeg hehehe;)
Og Tildaene dine er jo praktfulle, fine farger, men jeg likte min veldig godt jeg, og min sky er bare halvrosa...HAHA:)
Hadde trengt den effektivitetene din her nå...Jeg mener Spania...Bergen, valget kan jo ikke være vanskelig...hehe;)

FO - 2 sa...

Nisse Tildaen med hjertet er bare skjønn. :)
Prisen er velfortjent.
Både Hulda og jeg har også problemer med å legge til bilder i sideelementer.
Skjønner det bare ikke.....
Håper at det ordner seg.

Elaine sa...

Jag har bara varit hemma i 4 dagar efter ferien, men skulle kunna sätta mig på första flyg......Vad skönt att ha en spanienresa att se fram mot.
Fina saker du har fått för ditt gavekort.
Klem!

Andrea sa...

Hei hei. Ja, du har det vel travelt med pakking og vasking for tiden. Får vel bli hjmme her i Norge jeg, kom snø her i dag og er hvitt ute, første snøen her i år, uff uff. Jeg hater snø! Jeg er så enig med deg med farger, brunt og turkis og koselig med tildaer i mer nøytrale farger også for menn, hihi. Nydlige ting du har kjøpt deg, likte så godt den kronen din. Nyt de siste dagene her i Norge før varmen setter inn, hehe. Stoor klem vennen

Pulsatilla sa...

God tur til Spania da, heldiggrisen!
Så fine Tildaer du lager - lager du rosa på bestilling tror du? - send meg en mail i så fall, da!
Og som vanlig er det mye fint å se når man titter innom deg - jeg har også det grønne have-skiltet du viser lenger ned. Den fargen på det er bare perfekt!

Marie sa...

Fine ting du viser i dag også. Madonna og jomfru Maria er ikkje det ulike namn på same dama? Jesu'mor?
Ønskjer deg ein fin tur til Spania!

Tonje sa...

hei elin! så flotte bilder=) De englene/nissene du lager er så flott....ser du har lagd din lille butikk også...må innom å se til den senere....så jeg skulle ønske jeg skulle til spania jeg også...

Nydelige ting du kjøpte for gavekortet=)

Klem

Emmeline sa...

Halloen du aktive dame. Skjønner at du har travle dager med pakking til tur osv. Fine ting du har kjøpt deg, sånne hylleknekter kunne jeg godt ha tenkt meg også! Veldig fine!! Hjernerystelse hos gjestene er ikke bra, så disse var et godt kjøp syns jeg!

Når kommer det flere julenisse Tildaer med rød jakke i Veslehuset??
Det paret som du laget ble sannelig fort kjøpt opp???
Du må se om du kan lage noen flere sånne når du kommer tilbake fra turen. Jeg tror potetsekken min trenger en nisse som kan sitte ved siden av eplene;0)

Nå må du kose deg masse. Jeg måtte gå hjem fra jobb i dag, er ikke i form, så nå skal jeg legge meg under dynen.. Ha en fin kveld. Klem

Grip dagen sa...

Du fikk shoppa litt, ja... Madonna figuren var nyyydelig. Resten av varene også. Det er rart å se hvor likt vi tenker... He,he.
Er hjemme og snur i døra. Sjekker mail, pakker varer som skal sendes og mater katten. Noen burde snart mate meg litt også. Eneste gang jeg får tid å spise er i bilen...

Trodde jeg skulle ha FERIE denne uka jeg, men nei.

Skal sette i gang fabrikken min når jeg kommer hjem. Da blir det fart i Veslestua også.

Snakkes på jobb idag!
Marit

Nette sa...

Fine ting du kjøpte for gavekortet gitt:)
Blir nok bra godt med tur til Spania nå ja, blir vel noen søte senorita-Tildaer når du kommer tilbake da?

Karin sa...

Hej hej! Tack för din hälsning på min blogg. Låter underbart att få fly hösten och åka till Spanien. Fina saker du köpt och sytt. Kram!

Siddis back home sa...

Wow, her var det jammen veldig mye fint. Flott Stavanger bildet, siden eg e ektasiddis sjøl, så gjekk dette "rett hjem"! Ska se merr i bloggen din når eg har bere ti! Ha ei goe helg! hilsen http://www.siddis-in-houston.blogspot.com/

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du har kjøpt :-)
Og det må være deilig å komme til varmere strøk nå. Ønsker deg en fin kveld.

Lavendel & Romantik sa...

Vilken fin madonna du har ha det så bra nu Kram/Majsan

Anonym sa...

Hei. Skjønner du bor i sandes området ettersom du var på Villa Rosa å handla. Har akkurat flyttet til sandes, men har rekt å vært der endel ganger allerede. Nydelig butikk:) Men lurte på om du veit om noen lignende butikker i Stavanger? Syns det er litt vanskeligere å finne frem i Stavanger. Ikke vant til så store byer jeg:)

Ellie sa...

Så mye fint du fikk kjøpt deg, da. Jeg skal prøve å få tak i slike tags til adventsstaken iår, jeg også. Det er så stilig. Må si jeg har et aldri så lite grønnskjær av misunnelse her jeg sitter! Det høres så deilig ut med en Spaniatur! (har aldri vært der, men jeg går ut fra at det er deilig :-)) Flotte nye Tildafigurer, også! Ha en fortsatt fin kveld!

Klarafina sa...

Så heldig du er som har fått kjøpt deg så fine saker. Jeg likte statuen veldig godt, og som "ekte" katolikk kan jeg fortelle at jomfru Maria er Madonna (ikke syngedama altså men den andre!)
God tur til Spania! Der kan du nok også få tak i litt stash av det sakrale slaget. Tips - gå innom en kirke. Det er ikke uvanlig med en liten butikk inne i kirka.

Solsjö - Under en vind sa...

Så härligt med en resa!!! Så mycket fint du köpt och tillverkat!! Gillar det! Din madonna påminner om den jag köpte i Paris förra veckan! Kram och må gott!

Eva Agnes sa...

Det var en jättefin madonna du har köpt liksom träsiffrorna och hyllknektarna.
Ha det nu så skönt i Spanien. Det är jag riktigt avundsjuk på...:-)
Kramar Eva Agnes

elin1976 sa...

Randi: Hei og takk for du stakk innom bloggen. I Selve stavanger så tror jeg ikk det er noen. Men du har: En i Randaberg, Krims og krans på Vigrestad og Landstil på Moi. Ellers så er neste i Flekkefjord. Håper dette hjalp litt iallefall. Klem:O)

Anonym sa...

Jeg prøver igjen. Begriper ikke hvorfor jeg ikke får lagt inn kommentar til deg. Ser ut som du har hatt en kjekk handletur! Sånt frisker opp i hverdagen :-) En smule misunt på det Stavanger-bildet.
Snart helg. Nyt den :-)

Anne sa...

Her har det virkelig skjedd mye siden siste jeg var her. Jeg skjønner ikke at du får tid til alt. Jeg føler ikke jeg gjør annet enn å mate datteren min og mate datteren min, skifte bleie og mate datteren min... Så spennende med messen. Dere var nok et friskt pust der! Skal følge med i butikken deres : )

Anna Lisa sa...

Hei!! Så mykje fint du har funnet. Ha en koselig kvled og en riktig god helg.Klem

Emmeline sa...

Hei igjen og takk for hilsen på bloggen. Ja hold gjerne av noen sånne Tilda nisser i rødt til meg;0) Men det har ingen hast.
Jeg har jo disse planene om å få kjøkkenet mitt rødt og hvitt til jul, men er så vidt i gang. Nå streiker fotoapparatet mitt og dermed må jeg blogge med gamle bilder også ( stønn) men jeg skal nok få fikset meg et nytt ganske snart!
Når du kommer så langt som å lage noen Tilda i rødt og hvitt, kanskje en av dem kan ha "tutte" hår? Den andre kan jo evnt ha lue? Skjønner du hva jeg mener??? Jeg har sett noen Tildaer med sånt tuttehår og de ser så kule ut syns jeg. Men husk; Jeg har veldig god tid!! Prioriter de andre tingene på listen først, du pleier jo ha en duraberlig liste.
Nå nærmer det seg avreise med stormskritt. Blir rart når det blir stille på bloggen din i en hel uke, men vi får være tålmodige du kommer heldigvis tilbake!!
God bedring med din skjønne hund, stakkars liten. Klem

Tilonino sa...

Hei Elin!
Så fine Tildaer du syr. Du har jo blitt en reser på disse. Har kjøpt den siste Tilda boka i dag. Og der var det mye kjekt.
Men forresten så får du ha en god tur til Spania. Ikke feil det nei. Men det er vel hver sin gang, eller!
God tur og god helg!
Kommer til å savne deg på bloggen.

Tilonino sa...

Hei, meg igjen. Glemte jo å si at det var flotte ting du har kjøpt deg. Villa Rosa har mye lekkert.

Anne sa...

Skjønner ikke helt hva du tar all den energien fra jeg da Elin.
Tror du ikke jeg kan ta den Spania turen istede, for jeg er sliten giddesløs og litt lei om dagen...

Du kommer i alle fall til å være savnet av oss bloggere når du er der nede. Men du får ta endel bilder slik at vi får litt av oopplevelsen vi også :-)

Om vi nå ikke "snakkes" før du drar, må du ha en kjempetur kjære venn :-)

Anonym sa...

Nydelige ting du har kjøpt deg, det er jo morro å få gavekort - da kan man kjøpt hva man vil...
Søte damer hos deg også...
Gubban - jeg har ikke helt tall på hvor mange jeg har sydd - tengte egentlig ikke å sy flere heller jeg da - helt til du viste dine, da måtte jeg bare...he,he...Har funnet en variant på (tror jeg) en Australsk side... lagra bare bilde av den - ikke adr... typisk meg det da...
Som jeg missunner deg Spaniaturen, er nesten helt grønn her jeg sitter jeg da - vil ha sol jeg å... er ikke glad i blå tall på graderstokken og ikke snø heller...

Ha en koselig dag...

Anonym sa...

Har det fryktelig travelt her nå, så i frykt for ikke å få tid til å si GOD TUR, så gjør jeg det nå:))Ønsker deg massse sol, vin...eh øl, vann & sang;)
Og at du kommer hjem solbrun, og avslappet, klar for å gyve løs på mer produksjon;)
Jeg skulle jo vært på Alexandra denne helgen, men det er det jo ingen som har tid til, for her skal det legges ut varer i mange dager...puh! Men GØYT;)
Jeg liker heller ikke fly, men ditt fly, kommer seg dit det skal, og skulle du havne med gutta fra LOST på en øde øy, SÅ vet jeg om verrew ting som kunne skjedd...HAHAHA;)
Klem fra Vest

MiaMaria sa...

Vilka härliga inköp du gjort.
Och lite flera vackra dockor...

Låter härligt med Spanien!
Trevlig fredag!
Miamaria

Lilla Blanka sa...

Fina bilder och fina saker!
Ha det bra i Spanien!
Kram

Emmeline sa...

Halloen Elin!
-Si meg hvet du ikke hva tuttefrisyre er?? Du som produserer Tildaer i stor skala og alt og det??? Tuttefrisyre er en hel haug med tutter som står opp på en måte, hehehehe... Dersom nissejente skal ha tutter kan hun nok ikke ha lue for da forsvinner de jo! Gunnhild Somthing Blue har bilde av en tutteTilda på forsiden av bloggen sin. Dersom du tar en titt på den så skjønner du hvilken frisyre jeg mener. Håper ikke det er så vanskelig å få til?? Jeg aner jo ikke. Skjønner at reisefeberen er på plass, stakkars jente...
Men 30 grader får du IKKE lov til å klage på. Jeg hadde vært JUBLENDE glad, og det er vel du også tenker jeg...GOOOOOD TUR. Klemmer i hopetall!

Skatan sa...

Hej!

Så kul att hitta hit. Jag passar på att säga hej och lämna en rad efter mig innan jag går : ) Det är kul det här med bloggarna, man får inte bara nya kontakter och massor av inspiration, man får även tillfälle att öva upp sina färdigheter i grannländers språk!

Trevlig helg!

På min gatan i stan sa...

Va fina dom är dom små nissarna!!! :-)

Ha en fin helg!

Kram Martina

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Trevligt att du hittat så mycket fint med present kortet.
Tagsen var ju riktigt tuffa!
Spanien verkar ju inte helt fel så här års:)
Trevlig helg
/S

Kreoline sa...

Hei bare innom for å ønske deg en GOD TUR TIL SOLFYLTE SPANIA, kos deg masse og bli brun og fin, bare pass på så du ikke blir forkjøla når du kommer hjem.
Reiseklem fra meg.

Ha, var innom Villa R. samme dag som deg jeg, men var nok litt senere, litt før stengetid. Nydelig madonna, kikket på de også, det er jo så mye fint, kunne nesten kjøpt hele butikken, ha,ha, må ha plass til alt også. Klem fra meg igjen.

Anonym sa...

God tur, håper jeg rakk deg før du drar avgårde til varmen. Kos deg masse med ferien.Mange reiser jo på tur for å lade opp batteriene sine...men e du...hvor energisk blir du når du kommer tilbake med det tempoet du holder nå??hi hi Vi høres igjen, blir stille uten deg...klem

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Stor kram och trevlig helg. Vad fina bilder och saker du visar. Kram

Anonym sa...

god tur, kos deg / dere masse i Spania :) nyt sola, vinen og selskapet :) klem!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei høne pøne !
Du har vel ikke reist allerde vel ?
Faller litt ut av bloggens verden om dagen .
Nydelig ting du har kjøpt deg .
Jeg har en slik Madonna i beige jeg kjøpte fra Leonorah i fjor ,love it!

Du syr så masse fint , flinke jentå :=)

Klem og gooood helg!

Hem och Lycka sa...

å vad mycket fint, alldeles underbart! särskilt madonnan.. kram!