lørdag 13. oktober 2007

Morgen stemning:O)



Tenkte å vise dere stuen nå i morgentimene. Her sitter jeg å koser meg med levende lys og blogging.
Klokka er veldig tidlig og hele huset untatt jeg, sover.




Jeg er veldig glad i Lene Bjerre og disse thelys holderene ble kjøpt i Danmark i sommer. Denne kransen laget jeg fort å gale på jobben på torsdag av noen grener som blomsterbutikken skulle kaste( er så glad for at jeg alltid har med meg hobbysaker som saks og ståltråd på jobb;))
Denne gamle vevsnellen ble kjøpt på brukt butikk i sommer.





Egentlig så er jeg ikke helt sikker på hvorfor vi har dette bordet (?) Vi bruker det nesten aldri, så jeg vurderer å fjærne det og heller kjøpe en ørelappstol til dette hjørne.
Bordet kan jo komme til nytte på hytta!
Å stolen kan mor bruke til å sitte å lese i.





Madonnaen har fått plass i vinduet så nå ser både jeg og naboene den!




Noe av det jeg liker best med stuen vår er ved nisjen.
Spesielt til jul.
Da pyntes den med hengende julestrømper å masse lys.





Endelig har jeg fått sydd en Tilda til meg selv som passer til stuen vår.



Så til en ny ide jeg har fått og har begynt på.

Jeg samler nå på alt mulige stoffer og når jeg kommer over billige eller veldig fine stoffer ja, da kjøper jeg!
Jeg har en del stoffer og små brikker i design merker som Lene Bjerre, Lexington, Gant og Mulberry.
Disse blir aldri bruk men har kjøpt dem for de var de nevnte merkene. (he he)
Planen er å lage designer Tildaer! Så her ser dere en som skal bli Lene Bjerre Tilda. Forklet er laget av en brikke som jeg kjøpte i sommer. Fargene er Natur, offwhite og sart rosa og dukken kommer til å ha brunt hår.
Skal bli spennende å se om jeg finner flere stoffer i Spania.
Er alltid på jakt etter slike stoffer uansett ferie eller ikke.





Til slutt vil jeg vise dere noe som jeg ble veldig glad for.
i August var jeg og Marit på en butikk som heter Krims og Krans.
Denne ligger på Vigrestad i Rogaland.

Etter å ha vist bloggverdenen alt det fine vi hadde kjøpt og fortalt om den flotte butikken, hadde Ane lagt igjen en beskjed på bloggen min. Det lå en overraskelse på butikken.

Så i denne uken reiste Marit ned for å handle noen ting og da fikk både jeg og Marit gavekort fra dem!
Er det mulig sier jeg bare.

Fikk det for fin omtale på bloggen. Åsså jeg som gjorde det for min egen del!
Jeg hadde så lyst til å vise dere bloggere alt det fine jeg hadde kjøpt.

Men nå er det ikke tvil om at dette er virkelig en butikk med sjarm og sjel. Her kommer vi garantert tilbake gavekort eller ikke!

TUSEN TAKK! Dere snille ikke minst stilige damer på Krims og Krans.


- Ane - Håper at klypeposen fungerte til det du hadde tenkt å bruke den til! he he.


I den nærmeste uken blir det lite med kommentarer fra denne dama! Jeg stikker på en liten tur til spania!

Vi snakkes når jeg kommer hjem.

Klem fra Elin:O)

52 kommentarer:

Anonym sa...

Så deilig å ha huset ofr seg selv om morgenen, ikke sant?? Sitter her og koser me med bloggene selv, og nyter dagens første kaffe i total stillhet. Og vet du hva? Jeg har fått HENTELAPP i postkassa mi...Og tror du jeg gleder meg... Fikk den i går, men rakk desverre ikke posten. Ønsker deg en flott tur til Spania *Misunnelig,ja* Klem fra meg!

Nette sa...

Designer-Tildaer ja, så kult:)
Vil ønske deg en kjempefin tur til Spania, kose deg masse!!!

Sol sa...

Et koselig innlegg med koselige biler. Fin stemning i morgenstua di....Du har det jo så fint også. jeg er fortsatt veldig imponert over Tilda-syingen din. Utrolig når jeg tenker på at jeg bare orket å sy en........og en halv, har ei som er påbegynt også. Får se om jeg orker å finne den fram igjen ;-}
Stilig med desigerTildaer.....

Vangen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Vangen sa...

Så koselige bilder fra morgenstunden. Det er den beste tiden på døgnet når en kan sitte alene i stillheten og se sola kommer opp. Den nisjen din var perfekt til å ha lulestrømper på da.trenger ikke være redd for at de skal bli for varme heller. Tror ikke jeg kan henge mine på peisen..Designer Tildaer må nå bli en suksess:)
God helg til deg!:)

Virre sa...

Det er virkelig koselig hjemme hos deg. Designer Tilda blir nok enda en ny hit fra deg tenker jeg. Blir deilig med en tur til Spania nå når høsten er kommet. Hadde ikke hatt noe imot det jeg heller nei. Men du får kose deg med familien og nyte ferien :) God tur :)

FO - 2 sa...

Vakre bilder fra hjemmet ditt, en morgenstund. :)
Kos deg der og god helg til deg.
Klem.

Helene sa...

Reisefeberen er vel på topp nå. Tenk ned til Spania og nyte varmen. Høres suuuperdeilig ut.
Bare sangriaen er verdt turen he,he.
Pass nå på å få i deg nok "drikke" i varmen. Ingen vits å bli dehydrert på tur.
Kos deg en masse, så "snakkes" vi vel her når du er tilbake
God tur!!!!

Anonym sa...

Koselig morgenstemning der i huset...
God tur til Spania og kos deg masse...

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei Elin.
Du er som vanleg ein morgonfugl, og tenk det var eg og i dag, men eg sto ikkje opp, eg la meg til å sove i 4 halv 5 tida etter å ha vore på klassefest....
Så koseleg det er i stova di, skjønar at du stortrivst der,ja.
Design Tilda er jo skikkeleg kult, du er så flink til å komme på smarte idear. Eg var nettopp å henta Juleboka til Tilda, og den var nydeleg. Masse gode idear og masse inspirasjon.
Ser du skal reise til varmare strøk og du må ha ein flott ferie og kose deg masse. Ta med litt varme tilbake igjen då, brrrr. Eg fyrer i omnen i dag, det var så kaldt i stova vår.
Ha ei fin helg og god reise.
Klem H.

åsemor sa...

Skjønner at du er et A menneske, koselige bilder fra stua di.
Ønsker deg en god tur til Spania, kos deg masse :)

Gunhild sa...

Ønsker deg god Spaniatur. Så herlig! Fine stuebilder. Jeg er veldig imponert over Tildaene dine. De blir jo så fine. Du har vist fram så mange fine i det siste.

Merete sa...

Så stemningsfulle bilder frå ei roleg og herleg morgonstund, Elin! Flott tilda du har sydd til di eiga stove :o) lyse og fine fargar..og klart du må ha ein sjølv og!Så heldig du er som fekk gavekort etter den supre reklamen for krims og krans..du får nok ikkje problem med å bruke det opp, tenker eg ;o) Nyt helga og god tur til Spania når du tek turen der!!

Anita sa...

Go tur!! Ble det no dreis på kjolene?

Andrea sa...

Åå, jeg skjønner ikke hvordan du greier å stå opp så tidlig, jeg er helt motsatt, liker å være seint oppe og stå opp rundt kl halv 10, da koser jeg meg i helgene, hihi. Ser ut som du koser deg veldig mye om morgene, for noen nydlige bilder, huset ditt er jo helt fantastiskt flott, så mye fine rom du pynter med lys og alt mulig. Jeg skal oppdatere senere i kveld, nå skal jeg ønske deg en kjempe fin tur til Spania, så får du være forsiktig der nede, ikke for mye festing der og husk å shoppe mye, hihi. Stoor klem vennen og god tur!

Anonym sa...

Å detet var stemningsfulle bilder fra stua di.Lekkert altså.
Fin tilda du har laget til huset
passer godt der den sitter.
Skiltene er kommet og de falt i smak,bilde kommer senere.
God tur til Spania kos deg.
Gleder meg til du er tilbake igjen.
Klem fra meg :=)

Marie sa...

Nydeleg stove du har! Kos deg på tur!!!

Tone sa...

Så koselige bilder fra stua di, skjønner at du koser deg der. Nok en fin Tilda fra deg, gleder meg til å se designer spirene, he,he.
Så får du ha en herlig tur, misunner deg den. Klem :-)

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann Elin. For et koselig og langt innlegg...SÅ mye fint du viser oss. Når jeg ser huset ditt i denne tilstanden skjønner jeg godt at du velger å stå tidlig opp om morgenen! Tenk så deilig for resten av familien og stå opp til et sånt koselig og lyspyntet hus!!
Skjønner godt at du liker denne nisjen, den ser veldig trivelig ut og jeg gleder meg til å se bildene fra nisjen når den blir julepyntet!
Tildaen du har sydd til deg selv
( sannelig på tide forresten) var supersøt, skal bli kult å se alle designer Tildaene som dukker opp etterhvert. De får nok bein å gå på tenker jeg! Gratulerer med gavekort ( vel fortjent) og GOD TUR til Spania. NYT DAGENE! Klem

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fint du har det i stua di :-)
Og så morro med gavekort da. Det var jo gøy og koselig. Ønsker deg en kjempe fin ferie i sol og varme :-)

Anonym sa...

Money is tranfered! Bare sånn at du får ro i sjelen før du drar. Gleder meg allerede til du kommer hjem, for jeg kommer til å savne deg og dine hyggelige kommentarer. Ønsker deg og dine en riktig god tur, og velkommen hjem igjen. Reiseklem fra meg!

Mia sa...

Kjære Elin! Nå er det alt for lenge siden jeg har vært innom deg, dagene bare flyr avsted med diverse gjøremål her på småbruket vårt. Ikke har jeg fått laget så mange innlegg heller, men gjorde et nytt et igåt kveld. Og så titter jeg innom deg nå, og ser at innleggeet mitt er nokså likt ditt (uten at jeg har vært klar over dete før nå!), bare at jeg har kalt mitt "Kveldstemning", men bildene er av stuen min med tente lys og det hele, akkurat som din. Kanskje er det noe med denne tiden av året, med mørke og det hele, som får oss til å tenne alle stearinlysene og å ta bilder av det. ... ikke vet jeg.

Gratulerer så masse med Veslestua og alle de flotta Tildaene du har sydd og solgt. De er bare så herlige, alle sammen, så dette er nok starten på noe stort og spennende, tenker jeg. Men nå skal du reise bort en stund, ønsker deg en herlig ferie med sol og varme.

Anonym sa...

Så god ide med designer Tilda da !!! Skulle ønske jeg var flink til å sy også :) jeg har laget litt smykker, det ble så der bra. Kan sikkert bli bedre etter hvert. Men jeg har ikke så mye tid, lyst og inspirasjon lenger. I år er det skole, jobb og trening som blir prioritert, så skal jeg heller utvikle hobbyfingrene til neste år har jeg tenkt. Da skal jeg ta kurs i å dekorere med blomster, de har nemlig det på Folkeuniversitetet og det kostet ikke så mye heller. Så det skal jeg prøve på :)

God tur til Spania olé ;)

Silkeline sa...

Så nydelige stemningsbilder fra stuen din! Her er det jammen koselig og flott. Jeg må si jeg misunner deg de stille, rolige morgentimene for deg selv....det ser så deilig ut! Det er bare det at jeg er helt bevisstløs om morgenen, og kroppen er ikke klar til avgang så tidlig. Synd, for jeg skulle gjerne vært et morgenmenneske:))

Så kreativt med designer Tildaer! De er jeg spent på, og håper å få se bilde av etterhvert. Lur ide!
Jeg er så imponert over hvor mye du rekker å få gjort! Kan du ikke smitte meg litt med all denne flotte energien din da?.....jeg trenger en stor dose, skjønner du...hihi.
Ha en fin søndag i den fine stuekroken din:))

Silkeline sa...

Glemte å ønske deg god tur til varmere strøk! Nå må du slappe av og kose deg, og kanskje la Tildaene være hjemme? Nyt livet og ha en superfin tur!!
Klem:))

Tonje sa...

så vakkert du har det hjemme,og for en idyllisk måte å starte dagen din på,masse nydelige ting,vakker stemning av levende lys...dagens bilder oser av stemning,rett og slett vakkert er det....jeg har samme sofabord som deg tror jeg...hihi

Så morsomt det blir å se på dine design tildaer etter hvert....

Så koslig gjort å få gavekort fra kroms og krams...er nok masse vakkert å finne der.

Håper du får en strålende ferie i spania...skulle gjerne ha vært i syden selv...

Klem Tonje

Sarah sa...

Dejlig morgenstemning fra din stue. Jeg synes det er rigtig hyggeligt at se hvordan folk bor rundt omkring.
Designer-tilda er da en cool ide...
Rigtig rigtig god tur til Spanien det lyder fantastisk (gid det var mig)

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, vad du ser ut att ha det lugnt och skönt.. =) Så himla mysigt med alla tända ljus och små lampor..
Ha en fortsatt mysig kväll..
Kram!!

Anonym sa...

Så god ide med designer-Tildaer, de bli sikkert stilige. Deilig stemning fra huset ditt tidlig om morraen, skulle ønske at jeg var en sånn morrafugl, men jeg er nok litt for glad i senga mi. :)

Anne sa...

Veldig god idé å lage designer-Tilda! Så hyggelig at dere fikk gavekort! Men det var nok god reklame for dem at dere skrev om butikken i bloggen. De ble nok kjempeglade de også : ) God tur!

Line sa...

Så koselige og stemningsfulle bilder fra stuen din :)
og kul ide med designer tildaer!!
Nyt ferien i Spania!!

Albertines verden sa...

Morgenfugl, ja. Har observert tidspunktene på kommentarene du legger igjen, og om vi skal kalle det tidlig morgen eller sen natt, er jeg jammen usikker på. Åh, den som kunne satt seg i ett flysete på vei til Spania nå. Ha en riktig god ferie, det er alltid velfortjent! Klem fra meg.

Helene-Årets gleder sa...

Så koselige morgen-bilder, Elin.
Jeg syntes at peis-hylla så perfekt ut, ja.Ønsker meg en sånn selv...

Designer-Tildaer, ja...genialt:-)
Gleder meg masse til å se...Riviera-Tilda kan det gå en hel haug av...Riviera har jo sånne flotte servietter med logo som kan bli en fin kjole...pakker med fire servietter i forskjellige mønster, og matchende farver....jepp...det kan bli kjøp, ja...definitivt.

Kos deg i Spania, snuppa.

Klem fra Helene

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh så mysigt!!!vi har haft 1 års kalas i dagarna 4 så jag skulle behöva lite tystnad och vila. Kram

Anonym sa...

God tur til varmere strøk!
Flott tilda du har laget til deg selv, blir spennende å se det nye tilda prosjektet ditt!!!

litenIda sa...

Hei, Elin!

Ja, nå er det jammen meg lenge siden sist jeg blogget. Tusen takk for melding, så hyggelig å høre at man er savnet. Skal skjerpe meg! :)

Såååå koselig det er hjemme hos dere, alle lysene gir en virkelig herlig stemning. Perfekt nå på høsten!
Synes virkelig det var på tide at du lagde en Tilda til deg selv! Designer-Tildaer er en kjempeidé, synes jeg. De blir nok flotte!

Håper du koser deg på tur! (Din heldiggris! :)

Lavendel & Romantik sa...

Va mysigt det ser ut på dina bilder..Ha det gott Kram/Majsan

Embla sa...

Ser du fortsatt her Tilda-dilla. Skjønner deg kjempegodt, de er jo så fine. Kjempesmart å bruke små, fine brikker man ikke bruker lengre. Noe av det morsomste jeg vet er når jeg finner ny bruk for "gamle" ting. Dessuten er det jo veldig "miljø-smart". For ikke å snakke om "lommebok-smart".

Håper du koser deg i Spania. Må innrømme at jeg er bittelitt misunnelig, ja. ;-)

Broarne sa...

Jättefin Tilda!
Annmarie

Handplockat sa...

oj så mycket fint du visar
ha en go helg

Sarah sa...

Jeg er faktisk ganske utilfreds med at du er taget på ferie:O) Jeg er vant til at kigge forbi hver dag og nu er her helt stille...
Nej, jeg glæder mig til at du vender tilbage. (håber du nyder turen)

Anita sa...

Tusen takk for brevet!

Velkommen hjem!

Hem och Lycka sa...

vad fint du har det.. å vad härligt med en resa till spanien! ha det så trevligt, kram!

Unknown sa...

Vilken fin ängel du sytt! =) Kram Malin

min sin lille tue sa...

Hei:)
Koselig stemning hos deg en tidlig morgenstund. Hva skulle man gjort uten levende lys sier jeg bare:)
Gratulerer med gavekortet, koselig at folk gjør sånn:)
Det blir spennende å se designer- Tildaer ferdig, smart ide det der.
Ønsker deg ei god helg.

Olstad sa...

Skulle ha ønsket det god tur før du dro, men jeg hatt det litt travelt den siste tiden.

Håper du har det kjempe fint i Spania. Det var en kanonidee med Designer Tildaer.

Hulda sa...

Håper du har det herlig i Spania, Elin! Sikkert godt med varme på kroppen. :) Vi snakkes når du er hjemme igjen!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å, sagolikt vackert hem, vilken hemtrevnad, såå mysigt!! Och de ljuslyktorna du köpt i Danmark var verkligen jättesnygga! Du är verkligen duktig på att sy, så mycket fint.. Mari.

Laila sa...

Så koselig du har det om morgenen! Man kan si hva man vil, men det ER koselig med høstmørke.
Kjempefin blogg.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Mmmmm!!
Det var stemningsfulle og herlige bilder det :))
Flott og lekker stue dere har Elin .
Håper du koser deg med Sangria og sol i de sydligere strøk , her er det kristemning i stua over at start taper....og jeg skulle ha vært og jobba , så tudlidooo!
Vi sees , klem!

Emmeline sa...

Er du ikke hjemme igjen snart???
Nå må du komme hjem fort!

DRÖMHUSET sa...

Härliga bilder. Skulle gärna krypa upp i din soffa med en kopp the och bara mysa....
Du har det sååå fint!
Kram Sofie