søndag 7. oktober 2007

Deilige søndag:O)




Mannen og dattern har reist til fjells og jeg har vært alene hjemme siden i går.
Det skal bli deilig å få dem i hjem igjen.
Lørdagen bestod egentlig i så mye at jeg så på meg selv som en super kvinne.

kl. 06.00 Opp for å vaske huset.

kl. 10.00 Dagligvarebutikken for å handle inn mat og pante flasker.
Hjem igjen for å sette på "enda" en maskin med klær.

11.30. Ned på messa for å avløse Marit som skulle på jobb.
Satt der til kl. 17.30.

18.00 Hjemme og innstallert med 6 brød skiver og tv.

Da kom jeg plutselig på at det hadde jo vært veldig artig å begynne på julenisser som skal legges ut på nettet for salg.

18.30. Sying av to nisse kropper, klær og tilbehør

Kl. 20.00 I dusjen og for å gjøre meg klar til en koselig nabokveld.

21.00 innstalllert hos Anne med noe godt i glasset.

Unten at jeg visset det så hadde noen naboer gått sammen for å kjøpe 30 års gave til meg (jeg gadd vel ikke å feire den å det synes de var såååå dumt.....SO?)
Så i en alder at 31,5 år så fikk jeg altså gavekort fra naboene på Villa Rosa. (En elin butikk som ligger i nærmeste by)

kl. 02.00 hjemme igjen og rett i seng.
Superkvinnen sovna før hodet var kommet ned på puta.





Mannen har tatt meg kamera på fjellet så dere må klare dere med noen gamle bilder fra stuen og kjøkkenet.
Takk for alle hyggeliige kommentarer som dere legger inn til meg.

Masse gode klemmer fra Elin:O)

29 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju helt otrolig!vad mycket du hunnit med:)
Vad fina bilder det är från mässan.
Hoppas ni fick en god försäljning.Men det tror jag nog, med tanke på allt fint!
Ha, en trevlig söndag.
/S

Anonym sa...

OMG!! For en jernkvinne! :D Det var en spekkpakket lørdag! :) :)
Har blitt fast leser av bloggen din Elin, er så mye fine bilder og fantastiske ting du lager! Takk for nydelig Thilda engel! :) Gleder meg til å se nissene! Skal ikke se bortifra at det kan komme en bestilling fra meg igjen! :D
God søndag!
Hilsen Camilla som leser om fot og neglsopp og tannplager og matservering før test imorgen! :S

Emmeline sa...

Hei Elin. Det er godt at du lever opp til våre forventninger om at du er en SUPERWOMAN for det er du jo også...hehehe. Bra at de andre hadde tenkt på en forsinket gave til 30 årsdagen også, det er deg vel fortjent. Har tenkt på deg med denne messen og er virkelig spent! Hvordan gikk det? Fikk dere solgt noe?? Dere må jo ha fått noe avsted siden du er igang med nisseproduksjon... Nå må du forsøke å slappe litt av med fred i huset i dag! Kos deg. Klem

Anonym sa...

Hei!
Høres ut som en skikkelig superwoman! Sånn føler jeg meg noen dager og... godt at ikke alle dager er sånn! Håper dere fikk solgt masse på messen!
Koselig med 30 års gave på etterskudd da!!! Får nok kjøpt deg noe fint skal du se! :)
Ha en super flott søndag da!
ps gleder meg til å se nissene!
klem

Mia sa...

Du og du, Elin, du tar pusten fra meg... Alt det du får til, altså. Ikke en kjedelig dag for Elin, tenker jeg. Jeg er også spent på hvordan det gikk med dere på messen. Er dere fornøyde med salget? Tingene du lager er jo bare sååå skjønne, at de må ha vært populære bladt alle ragsokker og andre "vanlige" messeherligheter. Spennende med nisser også, skjønner jo at du tar julen på alvor... hihii. Kanskje du handler noen juleting hos Villa Rosa også...

Anonym sa...

Superlady!!!!! har alltid planer om å sove lenge når jeg har huset for meg selv, men det slår ALLTID feil... så da får jeg gjort utrolig mye, og er som regel utslitt når vi alle er samlet igjen. skal se på mailen senere, du vet, slik blir det med bærbar og stasjonær, og bla. bla. bla! klem fra meg

Merete sa...

Jøss, for ein travel laurdag du hadde i går, Elin!! kan jo ta pusten frå kvar og ein du..opp kl 06.00 for å vaske hus på ein laurdag??? det kunne aldri ha fallt meg inn ;o)
Kjekt at du likte "premien" som kom i posten! Var litt spent på om du likte fargen.. Gler meg til å sjå nissane du held på å sy! Du er så flink atte :o)

faster atta sa...

Det ska bli jättespännande att se nissarna! Gör klart dom bums så att vi får se!
kram

Anne sa...

Ohoi... ser i gulvet og tenker at neste helg, skal jeg hive meg rundt :-)

Bestefars Verksted. sa...

Det må man si,du har virkelig satt inn supergear'et.....men så er det utrolig godt for samvittigheten,å få gjort sååååå mye fornuftig !!Da må man si du hadde fortjent noe godt i glasset,ja.... :)Du får kose deg videre,og så gleder jeg meg til å se nissene :)

Anita sa...

du er jo helt utrolig!! Høres nesten litt hyper ut jo:o) Send over en liten dose energi til meg, please!!
Ha en fin uke!!

Anonym sa...

Phuuu...for ei helg du har hatt da - jammen er du full av energi... Men en ting er sikkert JEG hadde ALDRI stått opp tidlig for å vaske hus altså...
Har sydd sammen to Tulle-damer i helga, sier ikke mer om det...
En ting er sikkert - det er mye koseligere å sy nisser...

Ha en koselig kveld...

Kreoline sa...

Skal si du står på fra morgen til kveld, du må ha en uttømmelig energi, du er jo bare et par hakk verre enn meg. Håper det gikk bra på messen, synd jeg ikke kunne komme, hadde vært så koselig å hilst på deg. Vel Elin, nå må du ha en fin uke, kos deg og prøv å slappa av litte granne vett du. Klem fra Mona.

Lynetmor sa...

Hei, så utrolig masse du fikk gjort i går :-)
Må si at du er effektiv ja. Ønsker deg en fin kveld.

Lovise sa...

Du er bare kjempeflink. Deilig med sånne dager hvor man føler at masse er blitt gjort....særlig koseting....

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Superkvinne , ja det er mildt sagt !
Selv med en pakke ginseng extreme hadde ikke jeg klart det kunsstykket her assa!!
U GO GIRL ...
Håper ikke du har vært altfor sliten i dag , men kjenner vi deg rett ....så er du vel i gang med nye prosjekter !klem

Ellie sa...

Jeg blir helt sliten bare av å lese dette, jeg! Du har enormt med energi! Må være deilig å få gjort så masse. Ønsker deg en god og produktiv uke! (men det tviler jeg ikke på at det blir!)

Albertines verden sa...

Måtte se ferdig "singing in the rain" på NRK, samt rydde litt før jeg fikk satt meg ned i dag. Så flott at messa gikk bra. Du er jo supereffektiv. Jeg har prøvd meg på denne vintage-dama, men hun har så tynne bein og armer, at det er håpløst å få vrengt, og fyllt dem. Tålmodigheten er satt hardt på prøve, og så klarte jeg å sy beina på kroppen uten buksebein. Så nå må jeg ta det opp igjen. Det mønstret må forstørres, er bare redd hun blir en meter lang! Ha en super uke! Klem fra meg!

Albertines verden sa...

Du forresten. Villa Rosa, er det de som har de kule, hvite lampeskjermene, som ser ut som hatter? Synes jeg har sett bilde i "Vakre hjem". Nå ble jeg misunnelig.

Hulda sa...

Så aktiv du har vært denne helga! Det er jo alltid artig å gjøre ting man har lyst til. Fin bøtte du har. :) Med den går vel vasken som en lek, tenker jeg. ;)

Karna sa...

Høres ut som en travel helg ja, håper det gikk bra på messen!!

Jeg hadde 3 ungdommer hos meg i helgen, så vi fikk gjort mye på garasjen, så badet kom litt i bakleksa.....ja ja....det arbeidet løper jo ikke bort så....

Heldig du som fikk gavekort fra Villa Rosa, der finner en jo alltids noe...he,he...

Olstad sa...

For en energi jeg er så imponert over alt du klarer på en dag... Bøyer meg i støvet. Men det er vel ikke mye støv hos deg nå da forstår jeg:-) Men hos meg er det rikelig...

Ser også bildene fra messen i inlegget under. Det ser ut som dere hadde det kjempe fint og så mye flott dere hadde for salg.

Håper alt gikk veldig bra med dere.

Ha en fin uke.

Anonym sa...

Puh...der var jeg også utslitt....hahahaha!
Skal si du holder tempoet oppe...hehe;) etter den Tilda produksjonen, og messer og alt (bordet var VELDIG innbydende), så fortjener du sol & varme;)
Og fargen; det er IN å være hvit, hehe, det må i allefall jeg tenke! Denne kroppen har ikke sett solarium på X antall år!
Nå skal jeg hive meg på jobb, ha en solfyllt dag:)

Gunhild sa...

Kom ikke inn på bloggen din via innlegget du skrev hos meg, hvis du skjønner. Rådyret var det bonden som hjalp meg, som fikk. Det var så lite, kan ikke ha vært mye kjøtt på det. Har hørt at han har planer om å levere det til utstopping. Jeg leste dette innlegget om lørdagen din i går. Du er nok ganske unik når det gjelder arbeidskapasitet. Jeg hadde aldri frivillig stått opp så tidlig for å vaske huset. Det ser jo ut deretter her også da. Og det at du bruker dine ledige stunder til å lage dukker er også imponerende. Og du har likevel tid til å se innom og kommentere hos alle...Ha en god mandag!!!

MiaMaria sa...

Himmel och pannkaka!
Vad du har jobbat på.
Vilken dag, men jag kan tro du känner dig nöjd nu!

Trevlig måndag!
Miamaria

@afjo72 sa...

Jeg tror du må ha kommet inn i en sånn energistim jeg! :o) Her har det gått unna siden sist ser jeg. Artig at messen ble gjennomført med tydeligvis bra resultat!! Stå på videre - you go girl... hehe!

Ha en super uke, superwoman! :o)

Emmeline sa...

Tudelu...måtte bare innom og gratulere med veslehuset.
FOR noen skjønne ( og fristende) nisser...
Jeg ser mye jeg kunne tenke meg. Dette blir min nye favoritt blogg skjønner jeg.
Du må fortelle mer om hvordan det gikk på messen, var det gøy? Skal dere satse på å gjøre det til neste år også?? Fikk dere solgt mye? Jeg har jo allerede spurt deg før, men du blir jo så revet med inne på min blogg og skriver om bilder og Marianne Aulie( Hun ER irriterende!) og så aner jeg ikke mer om hvordan messen gikk. Fortell når du får tid!! Ha en fin dag;) Klem

Lilla Blanka sa...

Vilken superkvinna!
Vad gulligt med 30-års-present av vännerna :)
Kram

Nette sa...

Wow...puuuuh! Bøyer meg i støvet:)))