tirsdag 23. oktober 2007

Hemmelig venn og en knukket tå:O)



Jeg nevnte det tidligere at min hemmelig venn gave hadde kommet mens jeg var borte.
Har prøvd nå i to dager å finne ut hvem denne kan være fra men denne gangen har jeg ingen anelse.
Det er iallefall en person som vet at jeg syr!
For her var det stoff og blonder, en flott bilde og en fantastisk knagg.
Stoffene er nydelige og bildet skal stå i bokhyllen i stuen til pynt.
Knaggen tror jeg at jeg skal ha på kjøkkenet (mangler en der)
Tusen takk min hemmelige venn.

Når det er sagt så vet jeg at min hemmelige venn har etterlyst sin gave. Den er på vei.... Så hvis noen sitter der og savner gaven og attpåtil er fra Sverige så er du min hemmelige venn. hehe. Gaven kommer og den er innkjøpt i katolske Spania;O)




Har sydd en Tilda som er STOR.
Skal sy en til oss også som kan sitte på stolen i gangen å vente på gjester.

Ellers så har jeg hatt et lite uhell her i mulm og mørke.
Jeg måtte mitt fornødne i natt og tuslet av gårde på vei mot doen......%¤/¤&//%##¤%¤
Der smalt jeg den ene foten inn i den #¤&%%¤¤%¤&%% spinning sykelen til mannen!
Ja, ja tenkte jeg å la meg igjen etter do turen.
Men der jeg lå å kjente etter så følte jeg at det ble vondere og vondere....hmmmmmmm
Da jeg stod opp ja da lå "ring" tåa som ei skvisa pølse i et alt for lite pølsebrød
( som i dette tilfelle var lilletåa og langtåa)
Å hvilen lekker farge....lilla er visst på mote i år, svart og. Har også fått med meg at sånn barokk mønster er også IN.
Så nå sitter jeg her.......heldig vis er det ikke sy foten. he he.

Ha en fin dag alle sammen

Klem fra Elin med en lilla tå:O)

31 kommentarer:

Virre sa...

Au au au...det hørtes ikke godt ut. Bra du holder deg moteriktig iallefall :)

Vangen sa...

Huff og huff, det hørtes fryktelig vondt ut. Håper den leges fort.
fine ting du hadde fått av din hemmelige venn. Hørtes spennende ut det du hadde kjøpt i katolske spania:)

Eva Agnes sa...

Stackars Elin och springa in i en träningscykel i mörkret. Jag förstår precis hur det kändes...
WOW! säger jag bara till katolska Spaninen inköpet.....
Kramar lilla Elin

Anita sa...

åhh! Stakkars deg! trøste, trøste!!!

Stooooooooooor klem

Nette sa...

Offamæ, stakkars deg da! God bedring-klem fra meg:)

Sol sa...

Oi, så uheldig du har vært ;-{ Det er jammen fort gjort å sparke inni noe i nattens mulm og mørke....God bedring, håper at det ikke verker for masse i tåa....
Veldig fin hemmelig venn gave du har fått ;-}Så flott med stoff til deg som har storproduksjon av Tilda dukker!! Knaggen var skikkelig stilig. det er så moro å se alt det fine som vennene våre sender. Klem fra meg.

Helene sa...

Au da, dette hørtes ikke bra ut, men godt du sparka til med rett fot (ikke syfoten altså) Hva skulle du da ha tatt deg til...
Ønsker deg god bedring, men ler litt oppi det hele. Du gjør jo selvfølgelig ikke noe halvgjort, til om med fargen på tåa di er skikkelig hot for tiden:0)

Tilonino sa...

Ojsann Elin, ikke bra, ikke bra. Håper det går bra med deg. Fin gave du har fått av din hemmelige venn. Fine Tilda du har sydd også. God bedring med tåa da.. Klem fra meg!

Emmeline sa...

Kjære vene...Dette høres IKKE bra ut, GOD BEDRING til vond tå, huff og huff.
Jeg har prøvd Blomster Finn trikset på mannen min, eller triks og triks fru Blom... Jeg sa rett ut at en av mine bloggvenninner mente at han lett kunne oppfattes som en Blomster Finn hvis han var så opptatt av stuebordet... Ungene BRØLTE av latter ( de er jo ganske store, så de tok poengene alle mann) men siden ungene også har vært en aktiv del av denne Alta Kautokeino; Vern salongbordvassdraget saken, så advarte jeg dem om at de ville bli Blomsterbarna til BlomsterFinn... Det hadde LITEN effekt!!
Dermed går jeg over på plan 2: Male i ett rasende tempo i morgen når alle er på trening og mannen er på møte!! GOD PLAN... Ha en fin kveld med foten høyt! PS: Glemmer jo hele hemmelig venn gave; VELDIG KOSELIG OG FIN!!!!

Hulda sa...

Hehe, litt komisk er det jo, kan ikke si annet, for du forteller det artig. :) Men, sikkert veldig vondt i tåa, huff, håper du blir bedre snart. Godt det ikke var i syfoten da, hehe.. ;)

Flott gave fra hemmelig venn, og fine ting fra Aina.

Lovise sa...

Huff, stakkars deg da. Tærne er ikke så store, men du verden så vonde de kan bli...
Håper det går bedre raskt!
Klem.

Anonym sa...

Ja, hva gjør man ikke for å følge moten du... lilla og sort er jo det store i motebildet i høst - så da så...he,he... Håper det går bra/bedre nå da...
Flott gave du også har fått...

Ha en koselig dag...

@afjo72 sa...

Men STAKKARS, STAKKARS deg da Elin!!! Au, au...! Men så godt at det ikke var syfoten...hehe... Hell i uhell, eller hva?? :o) Din nye stor-Thilda var kjempeknall - råtøff!!

Ha en super dag - og massevis av god bedring ønsker til deg og de moteriktige tærne!!

Zizzi Molde sa...

Oi så kjedelig da.... MEn det er godt du følger moten, selv om du beveger deg i nattens mulm og mørke. Den nye Tildaen din var knallflott. Min egen lille Tøyfris sitter på peishyllen på kjøkkenet, og min lille prinsesse skulle gjerne lekt med henne hele tiden. La inn ett innlegg på gamlebloggen, får se om jeg ikke viser deg ett bilde på den nye. Hun trives iallefall i sine nye omgivelser. Ha en fin dag, og pass på tåa :-)

Tingeltangel sa...

Aj, aj, det låter verkligen inte bra med tån. Hoppas att den läker fort. Vilken fin Tildadocka du har sytt.... Bra idé med 26 timmar per dygn. Skulle jag verkligen behöva.

Anonym sa...

Flott gave, og tilda!
Synd med tåa da.... God bedring!

Klarafina sa...

Huff det hørtes veldig vondt ut. Tåa må vel igjennom hele fageskalaen innen den blir bra, men jeg håper det går fort.

Anne sa...

Huff og min lille deg..., stakkar, ja sånn kan det gå når en snubler i halvmørket, i halvsøvne opp for å tisse :-)

God bedring og mye psykisk støtte sendes her ---> til deg som sitter forran synaskinen sikkert... Klem

åsemor sa...

Det var jo en smertefull måte å komme i førjulsstemning på, adventsfargen alerede :)

Du koser deg nå ser jeg, tildaene omtrent spretter ut gjennom fingrene på deg. Du må nå være veldig rask, synes ikke du før har vist oss en er den andre ferdig :)

Men en ting er iallefall sikkert, jeg sover mere enn deg (så tia du sendte forrige komentar til meg)

Så du flittige dame, ha en produktiv onsdag :)

Andrea sa...

Hei hei. Uff som du driver på om natten, sjangler rundt i huset. Uff, hørtes ikke godt ut. Du får ta godt vare på tåen din. Bra å følge moten ja, hihi. Og for en nydelig gave du har fått av din hemmelig venn, nydlige stoffer. God bedring og ha en fortsatt fin dag vennen. Stor klem til deg :)

Lavendel & Romantik sa...

Oj, din stackare..Ska jag blåsa....phuuuu Nu är det bra ;-) Snygg Tilda docka Ha det gott Kram/Majsan

Anonym sa...

Men er det mulig...dama må jo se hvor hun går...hahahaha;)
Min største sympati er herved oversendt, og som du sier jammen godt det ikke var syfoten:))

Må jo le litt, for du klarer sånne ting som jeg klarer, da jeg er en skikkelig kløne innimellom, intet vondt ment, men det er godt å høre det er andre somer litt "uheldig" også, sånn for min del liksom;)

Ønsker deg masse god bedring, og håper du koser med eller uten tå...haha:))

Anonym sa...

Neimen var du så uheldig Elin.
Stakkars deg,håper du har det etter forholda bra.gOd BeDring
Fine ting fra din hemmeligvenn.
God klem fra meg ;)

Line sa...

auda!! det hørtes skikkelig vondt ut, men det hadde nok vært mye vondere i syfoten ;) god bedring!

Sarah sa...

Av for søren. Det var da uheldigt med tåen!
Velkommen tilbage fra ferie. Sikke mange fine ting du har købt.
Jeg har pakket symaskinen væk for dette år. Jeg har simpelhen ikke tid. Jeg bliver nemlig helt opslugt af det og kan slet ikke ligge det fra mig igen, når jeg kommer igang. Men det klør i fingerne når jeg ser de flotte Tilda-figurer du har lavet.
Men det er bedst jeg lader være...

Hav en god dag.

Metteflette sa...

Uff, så leit med tåa!!!! Kjenner meg litt igjen i det du forteller desverre. Det er godt at man som regel kan le av det i etterkant! Selvom det gjør absolutt vondt nok!!!! Kjempefin gave du har fått fra din HV. det var kanskje et lite plaster på såret? God bedring til deg og tåa :-) Klem fra Mette

Sol sa...

Hallo lille frøken nysgjerrig...;-}Det hadde vært veldig koselig å være din hemmelige venn.....,men det er nok ikke meg som er det. Klemmer.

Ellie sa...

Stakkars deg, hvordan går det med tåa?? Prøvde å skrive kommentar til deg både i går og til morgenen i dag, men da fikk jeg av en eller annen grunn ikke frem kommentarfeltet. Det der hørtes IKKE godt ut, det er jo så vondt å sparke borti noe på den måten! Får håpe du får sydd litt da iallefall, så du får brukt all den energien din på noe! Skikkelig fin den store Tildaen du hadde sydd. Og velkommen tilbake fra ferie, forresten! Hørtes ut som en deilig tur. OG flott hemmelig venn gave!God bedring med tåa, da!

Bestefars Verksted. sa...

Nei å nei,så uheldig du var.......tenker du ønsket den jæ... sykkelen dit peppern gror,eller ?? Men midt oppi uflaksen,var det jo greit at det var den riktige foten,da....men humor som du har,går det vel greit,tenker jeg :) Det kommer man langt med !! Kos deg da,så godt du kan :) Synes Tildaene dine er sååå søte,sikkert morsomt å lage de som er litt større,og artige er de jo å pynte med !! Får mer og mer lyst å sy en,men......her er LITT kaos av nisser,kan man si.....

HildeS/Frøken Fryd sa...

Neimen stakkars deg da. Det høyrtes skikkeleg vondt ut. Eg synest det er dritvondt å dunke tåa i eit bordbein, og så har du knekt den.Auauau.
Håper du snart er på bedringens vei.
Eg sitter og skriver på eksamensoppgåve i kunsthistorie, men har lyst til alt anna, hmmm, merkeleg:o)

Ha ein fin kveld.

Anonym sa...

Hei Elin!
Jeg må bare fortelle deg at jeg ikke har mottatt noen av mailene som du har sendt meg... prøv å send det på min pers.mail ktrzaska@online.no