lørdag 27. oktober 2007

Lørdag og loppis:O)




I går kveld begynte jeg på et par julestrømper som skal bli julegaver.
Har aldri sydd slike før så jeg må si meg rimelig fornøyd med resultatet.
Strømpen til høyre skal også få en pepperkake og et hjerte til pynt.
Dette er gaver til de små prinsene til tante fra prinsessa.

I dag reiset jeg og Marit med 66,66% av barna på loppemarked.
Kl.11.oo var vi, klare med penger godt plassert i lommen, et smil om munnen og veldig mye bandasje på tåa som ba så inderlig om å få være med.

Jeg ga beskjed til mitt følge at hvis de hørte et krigshyl og så at noen fikk rundjuling av meg, ja da var det bare noen som hadde vært så uheldig å trø meg på tåa.




Ikke nok med at det var masse mennesker så var det jammen noen godbiter her også.
For den nette sum av 150,- fikk jeg med meg hjem alt dette dere ser på bildene (untatt det siste bilde) pluss 3 kakestykker, kaffe og saft.(må jo passe på blodsukkeret i slike stunder).

Denne kommoden ble min for 40,-(ler meg ihjel) Den skal males og få en ny knott for å så flytte inn på kjøkkenet til å ha dill og dall på.





2 fat fra Stavanger flint og et fra Egersund.
Det øverste og det nederste fikk jeg for den nette sum av 15,-

Det i midten kjøpte jeg for 20,- på auksjonen og det er fra Stavaner flint.

Jeg har lært meg et triks som funker som snus.
Ta frem penger fra lommen, når du har funnet et par tre-fire ting du vil ha, viser du pengene og spør pm du får tingene for dette. he he Det funker hver gang:OD





Fatet i sølvplett er ca 30 cm langt og har små føtter fikk det for 10,- Jeg sa jeg kun hadde 10 løst i lommen.




Disse tre små fatene ble mine for 20,-

Resten av pengen gikk med til kaker å kaffe.
Siden tåa ville bli med på loppis så måtte Marit fungere som sjerpa(staves det slik?) i dag.
Først var vi en gang ute med funn, for å så gå ut med mitt bord og til slutt fant hun et sybord som hun regelrett skviste inn i bilen.
Stakkart 66,66%, satt helt sammenklemt i baksetet.
Men de var da blide og fornøyde for de hadde gjordt sine funn de også.
Det var en stor julenisse faktor i baksetet.
De hadde handla julepynt til rommene sine.



Henta panduro pakkene i dag. Det var bra for nå hadde jeg gått tom for hudstoff.
Det ble både hudstoff, ullfilt, klippeark, stempel, gråpapirposer, lim, bokser og boken Tildas julehus.

Det blir en koselig kveld med sying og ferdig gjøring av gaver.


Ha en fin lørdagskveld alle sammen.

Klemmer fra Elin:O)

34 kommentarer:

Anita sa...

Fine ting du fikk kjøpt! Ser at du har sydd en pepperkake, jeg sydde en haug med slike for et par år side, men når det kom til stappingen så ga jeg til slutt opp:o( Det var jo klin umulig å få de pene syns jeg! Har du noen tips for hvordan de blir ordentlig "stappa" så kom med dem!!!!
Ha en go sykveld!
Klem Anita

Emmeline sa...

Såååå gøy. Ja du er ikke vanskelig å be, vips så har du produsert et helt kjempelangt innlegg...
Må si at du har fått deg noen røverkjøp i dag (-det gjelder jo forøvrig Marit også) Flotte fat syns jeg. Litt skuffet over at du ikke viser oss julepynten som ungene har kjøpt selv, kan jo bare tenke meg at det må være et glamorøst utvalg. Sånn er det iallefall med mine to yngste--de har en glorete smak i julepynt!
Syns tallerkenene dine var nydelige og det bordet kommer til å bli helt knall. I det tempoet som du jobber er det vel klart i morgen eller noe deromkring!
Skjønner du er klar for å produsere noen nye nisser og greier, imponerende.
Du må ha en fortsatt god helg!!!
Er litt skuffet over at Mari gikk ut fra Skal vi danse, hun var den morsomste...hehehe...Skikkelig vannvittig dame det der, ungene blir helt skremt når hun setter igang og jeg bare ler!! HERLIG...

Olstad sa...

åhhh det høres ut som dere har hatt en kjempe hyggelig dag på loppemarked

SÅ utrolig mye flott du har kjøpt den kommode saken du kjøpt til kjøkkenet synes jeg var flott.

Spennende å se de neste ukers produksjon etter at pakken kom med posten i dag.

Kreoline sa...

Skal si du var heldig i dag, mye fint til en billig penge. Stakkars tå som måtte være med på loppis, får bare håpe den fikk være i fred og ro for seg selv uten andre hoppende tær på seg. Håper du har det bra ellers, koser deg og syr, og vasker vel litt innimellom. Ha en herlig søndag, klem fra meg.

Grip dagen sa...

Stilig skrevet!
Neste gang stiller vi nok med 100 % døtre inni bilen og tilhenger hengende bak - sånn i tilfellet...
Tenk om noe stort skulle stå der og be om å få bli med hjem - da skal det ikke stå på kapasiteten!

Nå er 75 % av familien i seng, og den siste 25 % må også gå. Satser på å sprette opp tidlig i morra. Starter dagen med å sette lammestek i ovnen. Så blir det frokost, servert på nye fat! Deretter satser jeg på noen timer sying!
Det høres vel ut som en brukbar plan?
Natti-natt!
PS Har du diskutert firmatur med han hjemme?

Anne sa...

Hei, må si du er aktiv på bloggen din! Jeg sitter her og smugblogger igjen og ser at hos deg har det skjedd litt av hvert. Du er jo veldig aktiv med syingen også. Så flink du er! Du fikk kjøpt utrolig mange fine ting i Spania! Takk for innlegget om julen! Det var koselig lesning. Du må jo bli en av Juleenglene! Se et av mine tidligere innlegg. Flotte loppisfunn! God søndag!

Zizzi Molde sa...

Kan ikke annet enn å le av deg, kjære deg! Smiler hvergang jeg leser her inne. Ser ut som dere har hatt en hærlig tur, har sett på Marits fangst og! Håper tåen leges, ha en fin søndag!

Nette sa...

Åååh loppis...du har lært deg noen triks ja, hører jeg...bra!!! Fine ting du har kuppa deg også:)
Ha en fin søndag, Elin!

[morgrethe] sa...

Det var en innholdsrik lørdag, med masse shopping for en billig penge. Ha en fin søndag og en kreativ uke.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Mycket fint!! hoppas julmarknaden går bra. Kram

Helene sa...

Ler av prutetriksene dine. Du har vist ikke fått avklimatisert deg etter sydenvarmen. Kjenner meg igjen på å ta opp penger fra lommen og prøve meg på selgerne i syden. Går som regel helt fint det.

Skal til Kristiansand på tirsdag, og gjett hva; jeg skal shoppe på den nye butikken til Anniche i Søgne. YES!!! Gjett om jeg gleder meg.
Kjenner shoppingadrenelinet stiger til kokepunktet.Tror nok det skal gå fint å bli kvitt noe gryn der uten problemer. Håper hun har tatt frem julepynten for det hadde vært SÅ digg når jeg først er der.
Klem til deg, og stell godt med tåa di :0)

Ellie sa...

Så heldig du var på loppemarkedet! Jeg elsker å gjøre slike gode kupp. Ser at du syr og syr :-). Fine julestrømper! Var nok hell i uhell med den sykemeldingen, tror jeg ;-). Ha en fortsatt fin dag!

Anonym sa...

Mye spennende du har kjøpt på loppemarked!
Og flotte julestrømper du har sydd!!! Du er skikkelig flink! :)
Ha en fortsatt flott søndag!

Emmeline sa...

Tudelu...Hvordan står det til på søndagen da?
Har du krampe i symaskinleggen???
Tenker du har nok å ta deg til!
Her smuldrer bokstavelig talt huset opp mellom hendene på meg, så jeg har tatt en mental timeout fra hele greien. Sukk---den som bodde i et nytt hus på Ålgård for eksempel... Jeg har nemlig noen venner som bor der;0)

Andrea sa...

Hei hei. Ja, nå har du og den kjære tåen din vært ute på tur, hihi. For noen røverkjøp du har gjort, du er sikkelig flink til pruting og flere triks med det ja. Hørtes nå litt av en tur, reiste med mye for dere skulle selge med bilen ble mer en dobbel så full på hjemveien, hihi. Nydlige ting og hørtes utrolig gøy ut. Nå får du passe på å slappe litt av med tåen din da, så blir den fort frisk igjen. Ha en kjempe fin kveld. Stoor klem vennen

MiaMaria sa...

Vilka fynd du har gjort!
Härliga brickor och kommoden...

Må så gott! Miamaria

Mia sa...

Flotte strømper, Elin! Skal si du har fått dreisen på symaskinen, du. Og produktiviteten er på topp også. Kjempefine funn du gjorde på loppis. Jeg hadde helt sansen for de nydelige fatene, og så selvfølgelig din forhandlingsteknikk da... Der hadde jeg litt å lære, gitt...

min sin lille tue sa...

Hei på deg:)
Julestrømpene ser ut til å bli skikkelig fine, all grunn til at mottakerne skal bli fornøyde.
Og flotte loppisfunn, selv med handicap, ikke noe å si på innsatsviljen da nei:)
Ha en fin søndagskveld.

Emmeline sa...

Halloen din nysgjerrigper:0) Har svart på epost! Nå får du svare tilbake om du kjenner de jeg kjenner...

Berit T sa...

Du skriver så forlevende at jeg kan se deg for meg. Småflirer :) :)
Det er så kjekt å lese det du legger inn, både her , hos meg og andre.
Den teknikken med pengene skal jeg prøve meg på...
Ha en fin kveld.

Karna sa...

Det var litt av noen funn, kjempe masse fint til en billig penge, og det liker vi!!

Har laget noen løse trekk til stoler, og den ekleste metoden er å sy en lang løper fra gulv i front, over setet, rygg og ned til gulv på "den andre siden". Deretter sy sidestykker, de kan du enten sy fast, eller ha sløyfer i, eller ha løse. Veldig lurt å legge stoffet på stolen og klippe rundt, og så bruke det til mal på de andre også...var dette til å forstå?

Lykke til iallefall!

Mita`s hjørne sa...

Så masse du har fått tak i, nydelige ting alt sammen... er det p.g.a prutinga eller...??? var innom et loppemarked på lørdag - lite å kjøpe der, ble noen småting bare - liksom bare for at jeg var der - skuffende rett og slett, så nesten ut som de hadde vært på dynga å henta inn ting... nei det var rett og slett elendig...
Havna på en bruktbutikk - der hadde de masse, fikk tak i 4 likørglass i krystall og en gammel skrivepult, det var jeg fornøyd med...

Ha en koselig kveld...

Tilonino sa...

Så fine ting du fant på loppemarkedet. Så at det var flere på lørdag, men gikk ikke på noen av dem. Synes egentlig det er veldig spennende, men det er så mye trengsel og det liker jeg ikke.... Så da så... Fine Tildaer i stor størrelse du har laget. Kjekt å stikke innom hos deg, kommer snart igjen.
Klem

Hulda sa...

Så fine loppefunn du har gjort! Tenker nok at det bordet/hyllen kommer til å bli veldig stilig når du har fått tid til å male det. Ha ei fin uke, Elin!

Line sa...

Dette høres ut som en super dag!! Jeg har kjøpt nesten lik hylle i en bruktbutikk og jeg måtte ut med 400,- lurer på om ikke jeg skal prøve meg på trikset ditt neste gang..tjihi hvem vet, kanskje virker det der også ;)
Ha en flott mandag Elin

FO - 2 sa...

Det var jammen bra at både du og tåa kom deg gjennom runden på loppemarkedet. ;)
Flotte funn.
Kos deg med maling av kommoden.
De julestrømpene dine er skjønne. Flott med en liten pepperkakemann til pynt.
Herlig pakke fra Panduro også.
Kos deg og ha en kreativ uke. :)
Klem.

Stina sa...

Jättefina saker.:-) Kramis

Helene sa...

Hei igjen
Så du hadde spurt hvor jeg skulle feire jul.
Blir her hjemme sammen med alle barna og foreldrene mine.
Pappa fikk masiv hjerneblødning for ett år siden. Ingen trodde han skulle overleve, men det gikk veldig bra og han fungerer helt fint mentalt sett, men er skadet i ene fot og arm så han bruker rullestol og trenger pleie.
Jeg er den eneste i familien som har et hus som ikke har trapp til hovedetasjen, så derfor bli det jul hos meg.
Han bor til daglig på Tjørsvågheimen, så det blir nok greit for han å få være sammen med familien i jula

åsemor sa...

Det må mere til en ei "blå tå" for å stoppe deg ser jeg :)
Trivelig å lese om juletradisjonene dine. Regner med at når lillejulaften kommer er alt i rute :)
Fine loppis funn, mye fint for en billig penge.

Ha ei fin uke:)

Eva Agnes sa...

Bra trick vid loppisar att säga att man bara har en tia... Det har jag också prövat så jag vet att det funkar.
Väldigt fina saker fick du tag på. Särskilt det lilla skåpet som du ska ha dill och dall på.
Själv har jag dill och dall på precis varenda ledig yta här i huset... hi hi.
Kramar Eva Agnes

Grip dagen sa...

Så fint at jeg får selskap på jobb på onsdag! Du stiller vel med heksehatt og sorte negler i anledning dagen...?
Jeg har nettopp tatt siste strøk på sybordet. Men enda lukter det gammelt! Det lukter helt ned i gangen...!
Ikvled vil jeg male litt klyper og deretter sy litt. Skal prøve å ta fri noen timer før legging, slik at jeg kan snakke litt med husbonden også. Ser ikke mye til han for tiden...

Ser frem til møte i morra. Ta med logoer!
God kveld! Marit

Helene sa...

Marianne blir hjemme hos seg selv og feirer jul. Hun sier i allefall det , men det er enda tid til å ombestemme seg:-) Hun har jo en attpåklatt på 3 år så jeg skjønner at det er deilig å legge henne når hun blir trøtt, men vi bor nesten ved siden av hverandre så de stikker nok innom i løpet av kvelden. Ellers blir resten av "mine" hos meg.

Misunner deg at du kan ha svibler til jul. Elsker den lukten og har i alle år hatt den til jul, men så begynte jeg å reagere på enkelte sterke lukter, og selvfølgelig svibel. Må nå velge mellom migreneanfall og blomst, så det er dårlig med svibel hos meg :0(

Julen starter for alvor med julemesse på klubbhuset her på Feda i månedskiftet november/desember. Det er kjempekoselig med masse hjemmelagede ting for salg + åresalg, korpset som spiller julesanger og salg av mye god mat.
Så bærer det rett hjem for å pynte kjøkkenet til jul.
Får skikkelig jlestemning da vet du.

Helene-Årets gleder sa...

Heiii, Elin:-)
Nå har jeg ikke vært hos deg på lenge..også har du brukket tåa!Stakaaaaaar!Godt å se at det ikke var symaskinpedal-tåa da.
My efint du viser frem.Masse jul som dukker opp på bloggene nå:-)

Har vært masse stress på jobb og hjemme, så jeg har ikke vært på "runde" så ofte som jeg pleier.
Klemmer i fleng sendes din vei..

:-) Helene

Anonym sa...

mitt første besøk på bloggen din!
mye nydelige ting her ja.
du e lagt t i link-lista mi.
velkommen på besøk!