søndag 30. september 2007

Søndag:O)




Ja, da var kaninen Torbjørn ferdig. Navnet har prinsessa og jeg funnet på. Navnet passer ikke på en liten søt kanin og derfor bare måtte det bare bli det.
Her sitter Torbjørn og venter på at jeg skal blir ferdig med søskenene hans.
Han skal nemlig få en bror og to søstre.(så nå vet dere hva jeg har brukt dagen til)





Her er resten av gårsdagens funn. 6 tallerkener, 4 the fat og 3 kopper "made in England".
Synes dette var veldig flott.
Tror nok ikke at det er så gammelt men fargene er flotte og jeg liker stilen.



Nærbilde av mønsteret.






Det skal få stå på utstilling i vitrineskapet slik at alle kan se mine engelske nye kopper:O)

Bøkene jeg kjøpte i går, til bruk på diverse lyspakker og såper var nok litt fjongere enn jeg hadde tenkt. he he.
Mannen lurte på om jeg hadde sett at boka var fra 1918.........eh......neeeeeei det hadde vi ikke sett!
For hadde vi sett at boka jeg rev i snart var 100 år så hadde vi ikke revet ut nesten alle arket og pakket inn lys i dem.

Nå tar jeg veldig godt vare på framsiden og baksiden og de stakkars akrene som er igjen i boka. he he.

Takk for alle de kjekke kommentarene dere legger igjen hos meg. Blir så glad for de.

Ønsker alle en fin kveld.

Klem fra Elin:O)

53 kommentarer:

Karna sa...

He, he synst han passet til å hete Torbjørn jeg...=0)

Flotte kopper og fat du fikk fatt i, tøft med slikt mønster, du får invitere til te og kjeks som engelskmennene gjør....

Ikkkk....ja, ja boken ble jo fin nå også, nå kan jo flere lese den sammen...ha ha ha...

faster atta sa...

Åh, kaninen blev ju helt underbar, vilket fint tyg till byxorna!
kram

Mitt hem är min borg sa...

Torbjörn.. =) Han blev ju jätte fin.. Han ser så nöjd ut i den stora fotöljen.. Jätte fint porslin har du hittat också..
Ha de gott..
Kram/Klem!!

Anita sa...

åhh, så fin han ble! Nå har jeg forresten lagt ut et bilde av den ene haren min! Hvis du vil se:o)

Ha en fin kveld!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Torbjørn var jo fet , og navnet var skikkleig søtt",

Så mange fine innpakninger du har laget deg da , og det der jo viktig å finne gode årgnger når man først gjør det ...?hehe

Flott engelsk porselen også :)

Ps takk for herlig kommnetarer på bloggen , og veldig rørende det du forteller meg!
Jeg er sikker på at pappaen din har hjulpet deg!!

Klem

Lina sa...

Oh vad söt kaninen blev! Jätte fint tyg!

åsemor sa...

Så koselig Torbjørn ble da, tenker han gleder seg til han får seg søsken :)
Fine kopper har du kjøpt deg å, enig med deg sukkulenter er greie planter.
Ble veldig eksklusivt innpakka de lysene :)
Ha en fin søndagskveld!

Lilla Blanka sa...

Vilken söt liten Torbjörn du har gjort, jättefin!
Kram

Anne sa...

Utrolig hvor mye fint du både kjøper og produserer du, føler meg helt i bakleksa her jeg :-(

Anonym sa...

Hahaha, ja han Torbjørn ja;) Han var nå vel søt vel:))
Og boken....tja...%&¤"JI)?...noe sånt kanskje...hehe, kan ikke få meg seg alt vet du!
Flettfrid er på bloggen:)

Anonym sa...

Porselenet var jo fantastisk, lesker den fargen jeg også:)

Anonym sa...

Kjempe søt kanin.. hi hi :)
Gleder meg til å se søskene hans :)
Ha en flott kreativ uke! :)

Lotta sa...

Åh vilken söt liten pojke! Tycker att Torbjörn passar bra!

Och vilket underbart porslin du fyndat!

Ha en härlig start på veckan!
Kram
Lotta

Silkeline sa...

Neimen heisann, han Torbjørn ble søt da! Navnet skjemmer ingen, heter det.....

Det serviset du har kjøpt deg likner veldig på det min mor og far fikk til bryllupet sitt.....Jeg ser at mønsteret er litt annerledes, men det er sikkert fra samme fabrikk i england. Jeg har alltid likt det så godt:) Heldige du som har funnet så mange deler.

Ha en fin uke Elin:)

Anonym sa...

Ja, lesker i vei...HAHAHAHAHA:)

Albertines verden sa...

Oi, oi! så aktiv du har vært på bloggen de siste dagene. Er da ikke så lenge siden jeg var innom, og nesten en meter med nye bilder og ting å lese. Og så har du sydd ogå. "HALLO" det er helg, og da må du slappe av litt også, vet du. Må ikke slite deg ut på alle disse Tilda-fødslene. Ha en utmerket ny uke! Klem.

Anonym sa...

Såå søøøt Torbjørn er!!
Inspirert av deg har jeg nå bestilt meg alle Tilda bøkene fra nettet... Og de tre materialpakkene jeg har liggende uåpnet fra før av, nei de... -Ligger pent ved siden av de tre pakkene med Tilda-stitchery med ramme og det hele... Og så var det englemaske sjalet mitt, og ulldressen til lillemann, og selbuvottene, og alle kiloene med Regia sokkegarn jeg kjøpte i Tyskland i sommer, og alt garnet fra nøstebarn, og hjelp, jeg har visst en spisestue som ikke er ferdig malt... Kjenner du til noen gode terapeuter??
Ha en fin uke :-)

Ellie sa...

Torbjørn -utrolig artig navn på en kanin! De engelske koppene var kjempefine, elsker slike kopper! Ha en fin uke!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hehe, eg må le litt av deg, men det vart nå ei særs eksklusiv innpakning av lysa då. Fint er det i vertfall.
Torbjørn var eit flott namn til kanina. Han var veldig søt.
Ha ei fin veke, Elin:o)

Marie sa...

Fleire fine ting her. Kanina er skikkeleg søt! Service er nydeleg!
Finfin veke til deg!

Mia sa...

Du Elin, du Elin, såååå mange flotte innlegg du har hatt i det siste (beklager at jeg har vært så fraværende... )Men nå har jeg kost meg med bilder fra Spania (heldige du som skal dit...) og de nydelig innpakkede lysene. Og så til Torbjørn da... Ja, jeg må jo bare le, for herligere navn på en kanin skal man vel lete lenge etter... Minner meg om da jeg ba min kjære gi navn til vår første hane. Han kalte den Stig Helmer!!! (jeg har ikke bedt han om å gi navn til flere av dyrene våre, for å si der sånn...) Men dyktig er du til å sy og til å lage de herligste innleggene i bloggen din. Fortsett med det, og takk for at du titter innom meg en gang i blandt.

MOONLOVER´S sa...

å vilka fina kaffe koppar du hade=) är bara inne och tittar lite=) ha det så bra.

Lynetmor sa...

Hei, så søt og fin kaninen Torbjørn ble :-)
De koppene du har fått deg er også fine. Ønsker deg en fin dag.

Hulda sa...

Så søt Torbjørn ble, nydelige klær du har sydd til han også. :)

Koppene er nydelige, likte virkelig den fargen og mønsteret. Nydelig fasong også. De blir nok noen favoritter!

Jeg har også en gammel bok jeg bruker til diverse, men, jeg scanner sider, vil ikke miste boka, den er jo så fin i seg selv.

Andrea sa...

haha, kjære Elin da, rev du nesten alle sidene i boken, nå må jeg le. jaja, slik kan det gå, hihi. Men han Torbjørn ble jo riktig så kjekk kar da. For noen nydlige kopper og fat du har fått tak i, må du ta godt vare på. Ønsker deg en kjempe fin mandag. Stor klem

Sarah sa...

Hej
Torbjørn er et fint navn. Det passer rigtig godt til ham. Du er godt nok flittig ved den symaskine, men jeg kan godt huske hvordan det er.
Fine kopper og tallerkener.

Anonym sa...

Torbjørn var jo en riktig så søt fyr da, han blir sikkert lykkelig over å få noen søsken ja...
Koppene var flotte, uansett når de er laget...
Jepp... noen ganger kan det jo gå så riktig fort i svingene, det er ikke alltid man tar seg tid til å "se"... bare det er flott - så kan det jo brukes...he,he... pass godt på det som er igjen av boken...

Ha en koselig dag...

@afjo72 sa...

Kjekk kar, han Torbjørn. :o)

inspired and handmade sa...

Oj, här var en kanin till!! Torbjörn var en bra namn tycker jag!! Fina bilder du visar, man njuter!! Ha en go dag! Kram veronica.

Merete sa...

Åhh, så søt torbjørn er då!! litt sånn uskyldig uttrykk, liksom..
Flott servise du har fått tak i og..nydeleg mønster på det :o) Eg har forresten sendt pakken din i dag, så då har du den i morgon eller tirsdag håpar eg!! Ha ein fin mandag snuppa!! klem :o)

Jorunn sa...

Synes Torbjørn er et fint navn til en kanin jeg ;) Jeg hadde to kaniner når jeg var lita pia, og de het Fia og Fredrikke.
Artig med masse sprudlende herlige innlegg fra deg om dagen Elin! Det gjør meg så glad og jeg merker jeg får så lyst til å være kreativ. Trenger det nå, skal snart starte på disse juleTilda'ene :) Håper jeg får det til...
Vel, ha en superduper produktiv uke Elin! Gleder meg til å titte inn til deg igjen! Klemmer fra Jorunn

Betty sa...

Vad fint du gjort i ditt skåp o vad vackert porslinet var.
Kramar

MiaMaria sa...

Hi,hi....
Självklart ska han heta Torbjörn även om han är så SÖT!
Fina saker du fyndat!
Ha´det gott! // Miamaria

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!
SÅ søt Torbjørn var :) Samme navn som den ene onkelen min det og han er en grepa kar!
Nydelige kopper du har funnet, det mønsteret der har jeg aldri kommet over på mine loppeturer. Herlig med skap altså til alle de flotte tingene. Jeg har "bare" en kjøpmannsdisk og alle de flotte koppene jeg har samlet ligger nedpakket i skuffer. Noe så synd! Ja, derfor er det veldig viktig å finne et større hus i Norge så jeg kan få kjøpt meg et stort vitrineskap til alle mine vakre skatter :)Ja, de må jo sees!
OJda, tenkte på den boka di. Ikke for det, jeg kjøpte en her for noen uker siden, fra 1913! Jepp, jeg tenkte å bruke noen av bildene til å ramme de inn. Gjør det noe da? hihi..ha en fin kveld snuppa, nå må jeg springe og sette bakte poteter i ovnen. See yah!!
Aina----------------vekk

Emmeline sa...

I dag kom Tøyfrid endelig hjem. Du verden for en fin liten dame... Hun ble desverre kidnappet etter ti minutter men er nå hentet tilbake fra Babyborn avdelingen. Det er tross alt min dukke;)
Tusen tusen takk for blå kopp også, hehehe... Nå blir det snart sprengfullt i skapet med alle disse gigantkoppene mine*ler!

Torbjørn ser ut for å være helt min type, litt sånn rund og god på en måte;) Han kledde veldig godt klær og navnet var jo også bra.. Han høres ut som om han er Teddy og Teodors godmodige fetter på en måte!
Koppene du har kjøpt er lekre, me like!! Ha en superduper kveld;) Klem igjen fra meg og Tøyfrid

Nina sa...

Hehe, kaninen Torbjørn ja:) Han ble riktig så skjønn. Det ser ut som om han er en ordentlig kosekanin!!
Gjort er gjort vettu, med den boka, men det er jo kjempefint å pynte med da. Ha en fin kveld Elin. Kjenner jeg deg rett sitter du nok å koser deg med flere kaniner? eller annen koselig sying:)

Helene-Årets gleder sa...

Heia, Elin:-)
Guri malla så fine koppene var (de engelske)
Torbjørn var kjempe-søt....gleder meg til å se de andre i hare-familien.

Måtte le da jeg leste om lyspakkene med 100 år gammel bok:-D
Synes jeg hører meg selv i liknede situasjon "jammen lyspakkene ble jo innmari fine da"....fnis.

Ha en fin start på uka,Elin.

klem fra Helene

My White Cottage sa...

Vilket fint porslin du köpt!! Gillar färgerna och mönstret skarpt! För att inte tala om kaninen - jag är grymt imponerad!!! Verkligen jättefin!

önskar dig en fin vecka!
Kramar från Jenny

Anonym sa...

Heisann,jo da det er liv i meg...men altfor lite tid... Så søt kaninen ble,du er jo kjempeflink. Har sydd noen harer av frotte fra Tildas Påske,artige søte små. Fått sendt avgårde noen pakker i dag,så nå er det nye prosjekter på gang. Har utvidet plassen på arbeidsrommet i dag...blir jo litt med tiden av stoff og utstyr...egen liten Pandurobutikk i kjelleren jeg (",)Nå er det bursdag til lillefrk L som blir 1 år denne uka...prøver stolt å gå noen skritt, ler og ler hele tiden den damen. Artig.Vel, ville bare inn å si hei, så høres vi igjen...i mrg tidl...hi hi (",) Ha en fin kveld da!!

Tilonino sa...

Hei Elin

Så søt Torbjørn var der han sitter. Du er kjempeflink altså. Må kanskje hive meg på å sy slike jeg også, men synes det virker så potlete. Er det det? Kan du gi meg et lite hint om hvor og når messa dere skal være med på skal være?? Ha en fin uke. Gleder meg til å se mer av det du syr. Søstrene til Torbjørn f.eks. hehe

Bestefars Verksted. sa...

Så fin en Torbjørn har jeg aldri sett...hihi,skikkelig søt,du er så flink !! Søte kopper......vet du,min samboer kastet 6 sånne,med tefat og asjetter,i en container,da vi skulle flytte nordover,jeg fikk ikke stoppet han....hørte bare lyden av masse små biter.....grrrrrr.....!!! Jeg gremmes daglig av det.....! Synes du gjorde helt rett ang. boken,jeg...ble jo så fint ! Så det trenger du absolutt ikke ha dårlig samvittighet for...hehe... :) Kos deg !!

Anonym sa...

Ha en fin dag hos Marit du!Artig med slike dager.Skal på cafe`med en kollega i dag jeg, nydelig høstvær ute, så det skal bli hyggelig med en liten tur.Utfordrer deg til å lage engelen Martha jeg...hi hi

FO - 2 sa...

En sjarmør han der Torbjørn.
Han gleder seg nok til å få søsken. ;)
Serviset ditt er flott.
Blir nok lekkert i skapet der hos deg. :)
Leste en kommentar fra deg i en annen blogg, at du traff mannen din på veg til Bulgaria.
Det gjorde jeg også.
Jeg ferierte med en venninne og han med en kamerat.
Morsomt. ;-)

faster atta sa...

Vet du vad?? Kaninerna i krukan var så lätta att göra! Samma mönster som till din kanin, bara lite ståltråd i öronen så att de står upp!!
Kram

Anonym sa...

Hei på deg!
klart du skal slippe å se bare beina på HELGA! Har nå gjort henne ferdig og lagt ut bilder av henne!!!! Bare nyt synet ... hi hi :) klem

Anonym sa...

Åååå så lenge det er siden jeg var innom hos deg, og så lenge det var siden jeg la igjen kommentar. MASSE flott som vanlig hos deg Elin, og for en racer du har blitt til å sy. Flott ! Når det gjelder bilen i denne famillien så er det JEG som bestemmer. Mannen i huset har null interesser for bilder og det er jeg som må ordne den saken. Jeg bytter dekk selv og peiler olje. Ingen som skal si at jeg ikke KAN bil !! Hva som skjer med vårt bilkjøp er enda i det uvisse. Det er en JUNGEL der ute..... Klem fra Sanna ;o)

Anonym sa...

kjempe fin liten kanin.
Skjønner jo at disse tøy"dukkene" er en hit nå i interiørverden. Bør vel kanskje bestille meg en snart

Anonym sa...

Dom där kopparna var ju verkligen helt rätt!
Vad trevligt för dig att få dricka
kaffe ur dom där:)
Söt kanin också.
/S

Kreoline sa...

Herligheten så flotte han blei, enige med Karna, Torbjørn passa bra det. Du e jo bare så flinke, at du orke, men så såve du jo ikkje så møje, ha,ha. Nydeligt servis, der va du heldige, misunnelige eg, å nei.
Synd det med boken, neste gang sjekker du vel ut alle tall i bøkene du kjøper, hi,hi, blei sikkert fint forde. Ha ein fine kveld Elin, kos deg masse med de skjønne "bamsane" dine. Klem fra Mona.

Tingeltangel sa...

Han ser helt klart ut som en Torbjörn. En jättecharmig Torbjörn. Ovanligt och vackert porslin du fått fatt på.

faster atta sa...

Vet du vad... Idag har jag sytt en katt, den som finns med i tildas hus och det blev inte vackert... hihi...Skrattar varje gång jag ser på den kraken!
kram

Anonym sa...

magisk 52 ;)

Anonym sa...

Hejsan!
Jag har bara kikat förbi som hastigast och så fick jag syn på ditt fina porslin, jag är ganska säker på att det heter "Fiendly Village" (jag har inte läst alla kommentarer, kanske har någon redan nämnt vad det heter). Jag har haft en sådan teservis en gång.
Väldigt snyggt och koselig!
Med vänliga hälsningar
Aggie!