lørdag 22. september 2007

En deilig dag:O)



I dag har dagen gått med til maling, vasking og shopping.

Jeg reiste på bytur for å se etter hudstoff til noen Thildaer men på veien måtte jeg jo innom Villa Rosa!

Der lå denne tavlen og ropte navnet mitt.
Jeg prøvde å overse den men til slutt skrek den nærmest,
så da fikk den få viljen sin.
Akkurat det samme skjedde med jern korset fra samme butikk! Jernkorset er fra Bloomingville og det merket har jeg problemer med å motstå!

Durance flasken ble kjøpt inn for det er kriste tilstander her i huset når flasken begynner å nærme seg halv.
Da kjenner jeg svetten pipple frem bare noen nærmer seg skapet under vasken, der såperne står i redsel for at det skal sløses med de fantastiske dråpene.
Så nå har jeg en og en halv og føler meg i uforskammet fin form.

Det nye skrivebordet/sybordet har blitt grunnet og står i garasjen i påvente av å få et malingstrøk i morgen.

Jeg har "SÅ" god tålmodighet at jeg kunne gjærne ha stått med hårføner der ute i et par timer, slik at jeg kunne hatt fått malt det ferdig i dag.
Men i fare for at hårføneren skal begynne å brenne og naboen ikke tror at jeg har klikket får jeg holde meg i skinnet heeeeeeelt til i morgen.

Ønsker dere en fin kveld og en flott søndag.

Klem fra Elin:O)

27 kommentarer:

Anonym sa...

Du utrolige flinke og effektive dame, kanskje du kan ta en tur til meg og gjøre ferdig noen prosjekter her også?? Du er bare så knallsprek...tusen jern i ilden, og alt helst på en gang!!

Så fine ting du har kjøpt deg... Skjønner godt at du falt for fristelsen!
Det er like før jeg sender deg en e-post. Jeg regner med at disse Tilda englene ikke er miniatyrer i 2 gange 2 cm størrelse - og at du har blåst dem opp til gigantiske bilder??? Jeg begynner nemlig å få en fornemmelse av at alt rundt meg EGENTLIG er i miniatyr bare at jeg ikke har skjønt det enda...
Kanskje jeg kan kjøpe en Tilda av deg! En som kunne bodd i skapet og drukket av mine miniatyr kaffekopper hver natt???

Ønsker lykke til med morgendagen og alle dine prosjekter...

MiaMaria sa...

Vackra saker du köpt!
Du får ha´ EN TREVLIG SÖNDAG!
//Miamaria

FO - 2 sa...

Fine ting du har kjøpt deg.
Både korset og tavla er fine.
Det ropte på deg ja, for jeg ser ikke navnet ditt på tavla. Hehe. ;)
Kos deg videre med malingen i dag og god søndag. :)

Anonym sa...

Du, det lille hvite huset med lys i du har på bloggen din, hvor har du funnet dette? Det er sååå skjønt og dekorativt

Nette sa...

Ja, den møblemalingen tar sin tid her også du, men det blir så bra og er SÅ verdt det! Du får da ting unnagjort på rekordtid, så bordet er vel ferdig det nå?
Hehe!
Tavlen og korset var fine ja:-))
Skal finne frem min lavendelvaske jeg også nå og ta et skippertak, hjelper når det dufter som en drøm etterpå!
Ha en deilig søndag, Elin!

Mallan sa...

Vilka fina saker! Korset är kanonfint! Och tavlan...älskar den!
Ha det! Klem Malena

MODERN COUNTRY sa...

Nydelig franske detaljer Elin :)
Du, jeg har ikke fått mail enda jeg. Tror det gikk galt denne gangen og jeg. Du husker vel hvor mye rot det var sist? Så du kunen bare ikke gi meg e-mail adressa di på nytt så sender jeg deg en liten mail? Irriterendes dette..
Vel, ha iallefall en flott Søndag! Nå skal vi straks vandre litt på stranda, knallfint vær. Jippi!!

Ps. Ny post i kveld

Helene sa...

Hei
Prøvde å sende deg mail, men fikk bare opp ERROR hver gang , så jeg vet ikke helt om den kom frem.
Men jeg ønsker lyst hår på den Tildaen med badekåpe og så ser du bare hva som passer best på den andre.
Får veldig dårlig samvittighet når du prioriterer meg fremfor "storproduksjonen" din. Det er ikke noe problem for meg å vente til du har vært på messen.
Ha en fin søndag

Anonym sa...

Du er så effektiv, at jeg blir helt matt. Vakre ting du har shoppet.... Jeg har bestemt meg for at jeg må ha en Tilda, må ha det, bare må ha det! og den skal være rosa.... Ønsker deg en flott søndag, kos deg med maling og fødselsdagselskap! Klem fra meg!

Helene-Årets gleder sa...

Hei, Elin:-)
Jeg har tagget deg.

klem

Andrea sa...

Hei hei. Jasså, du har vært på stor shopping igjen nå, hihi. Utrolig mye lekkert du kjøpte deg da. For en fin tavle også et søtt kors. Det er gøy å handle, mange fristelser som man ikke kan takke nei til, hihi. Ønsker deg en fortsatt fin søndag. Stoor klem til deg...Lykke til med maling av bordet...

Anonym sa...

Åh ja... skjønner hva du mener! Jeg er helt tom for Durance vaskemiddel nå. Heldigvis har jeg litt igjen av strykevannet og av vaskemiddelet til sengetøy. Men jeg må visst få bestilt meg mer nå da, eller dra på byen og handle snart.

God søndag :)

Merete sa...

Nydeleg tavle og kors du har kjøpt deg..kan godt forstå at du ikkje klarte å la det stå igjen i butikken... ha ein flott søndag, Elin :o)

Anonym sa...

Är det ditt vardagsrum du har som första bild???
Det ser helt underbart ut med naturen utanför..
Var glad för att du bor i vackra Norge!!
Kram Tilde

Anne sa...

Nå ligger det en utfordring til deg på siden min :-)

Anonym sa...

Her har det jammen vært aktivitet, syin, maling, rengjøring og handling...
Jeg som hadde gledet meg til å sy de nye Tildadamene - skal ikke sy de enda nei - sliter med en stol enda... (den står fortsatt i stua)...
Men damen var jo søt da...
Den tavlen du hadde fått tak i var flott, passe stor til små beskjeder...

Ha en koselig lagetilbursdagformannen...

Hulda sa...

Høres ut som du har hatt en flott lørdag, det har jeg også hatt. :) En tur til byen, og litt shopping ble det. :)

Jeg har likedan tavle som du har kjøpt, den står på kjøkkenet, fint kors også. :)

Olstad sa...

Du er så effektiv jeg blir så imponert.

Utrolig flott tavle du kjøpt. Gleder meg til å se enda flere Tildaer du har virkelig fått stor produksjon.

Lovise sa...

Hei hei.
Du er kjempeflink med Tilda, altså. Jeg har en pakke som jeg ennå ikke har sydd. Det var en god ide å sy en i andre stoff først for å se hvordan det går.... Men jeg har jo også Tildabøker med mange mønstre..
Får sette igang å sy snart.....
Hilsen Ellen.

Anna Lisa sa...

Heisann!! Har "tagget" deg. sjå på sida mi. Klem

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Virker som vi er i samme båt i helga. Jeg har også grunnet et gammelt skrivebord i dag. Men i motsetning til deg er jeg nok ikke så ivrig etter å komme igang med neste strøk. Etter jobb er det fotball med gutta og så er det mørkt. Så det får nok stå der noen dager. Målet mitt er å få det innendørs neste helg.Smitt meg gjerne med din tiltakslyst!
Kjempekoselig stue du viser på bloggen din og koselige ting fra Villa Rosa. Har sett annonse for den butikken i Vakre hjem, og det ser veldig fint ut der. Skjønner godt man ikke kan gå tomhendt ut når slike stemningsfulle ting roper etter en. Vaskemiddelet du kjøptet kjenner jeg ikke, men det har kanskje en kjempegod duft? Ha ei riktig fin uke og lykke til med skrivebordet/sybordet ditt. Vi får kanskje se hverandres på bloggene en dag?

Berit T sa...

Jeg har tagget deg!!!
Du får ta en kikk hos meg. Lykke til!

Emmeline sa...

Hei frøken. Har sendt deg en epost har du fått den? Klems

Silkeline sa...

Heisan Elin:)

Godt å høre at du har kost deg! Flotte ting har du kjøpt deg også ser jeg...

Ser at du kommer med en advarsel nedover her....skjønner tegninga med deeeee tynne beina og armene! Men duameg så flott den ble! Nydelig rosestoff du har brukt, og damen er jo virkelig en skjønnhet:)) Du er blitt en reser ved symaskinen, og jeg skjønner at ett sybord er sterkt påkrevd....så lykke til med malingen:)Enig at føner ikke er så lurt....hihi.

Kos deg videre Elin, og takk for hyggelige kommentarer hos meg. Jeg setter så stor pris på å "høre" fra deg!
Klem:))

Silkeline sa...

glemte å si at den hylla du viser under her er bare såååå koselig! Jeg vil og ha en sånn liten hylle....skikkelig stemning!
Klem igjen:))

Emmeline sa...

Jeg er målløs..FOR et tempo. JA det passer helt perfekt skjønne Elin;) Håper den får navnelapp med Tøyfrid eller Joppe.... --Så kan Lilly ha det så bra, hehe!

Anonym sa...

Fnyyys til Emmeline;)
Hvordan går det med min sin lille Tilda, har du funnet en til meg?
Du må sende meg en mail med kontonummer og slik:))
God natt, nå har visst jeg bursdag...25;) hahaha