mandag 24. september 2007

:O)



Ja....hvordan skal jeg begynne.
Siden det er mac jeg er flink i og ikke pc så har jeg et lite problem Som blogger i 1 år har jeg da enda ikke funnet ut hvordan man linker til andre bloggere via innlegget mitt:O)

Er ikke den raskeste til å få med meg slike ting.( så hvis noen vil ta et lynkurs med meg....)
Ser at mange av de nye bloggerne har funnet det ut men ikke jeg! Skylder på hårfagen( igjen!)
Jeg har blitt tagget av:
Helene, Anemone, Anna Lisa og Berit

Reglene er som følger:
1. Link tilbake til den som har tagget deg
-og skriv reglene. ( å det er her jeg sliter)

2. Fortell 7 ting om deg selv, både seriøse og mindre seriøse ting...

3. Tag 7 andre bloggere og skriv en link til dem.
(-Syv andre? Det var mange..)

4. La disse få vite at de er tagget ved at du skriver en kommentar på deres blogg.
( jeg prøver å skrive kommentarer på alles blogger hver dag)


Men iallefall her er 7 ting om meg selv:


1. Jeg elsker brødskive med kaviar og mjones, et halvliters glass med oboy og et godt Donald(helst av en årgang fra 70 tallet)

2. Jeg gjorde sport i å stjele halvliters glass og pølseholdere når vi var ute på byen før i min ungdomm.( merk dere FØR).
Halvliters glassa blir brukt her hjemme men pølseholderne er kastsa.
( hva pokker skal man med pølseholdere egentlig?)

3. Frem til 1.1.07 kunne jeg ikke sy på maskin og de første månedene måtte svigermor kommer opp å tre maskinen for meg når det skulle gjøres!

4. Når det er sakt fikk jeg forresten LG i håndarbeid. Frøken mente jeg ikke hadde evnen.

5. Jeg klarer alltid å rote meg opp i situasjonenr som man kan le av i ettertid.
(Le av i etter tid, merk dere det)

6. Jeg er skjelden ute på byen for jeg har sånn angst dagen derpå, at jeg sliter bare jeg hører kjennings melodien til Norge Rundt.

7.Jeg sitter alltid å leser når jeg er på do.
Her dukker de mest kreative ideene opp, etterhvert som interiørblad på interiørlas blir lest fra perm til perm.

Jeg tagger videre:
Marit(Grip dagen), Aina, Hulda, Kreoline, Mia, Gunhild og Julie K.

Dere får gå inn i link lista mi å finne dem:O)


Ønsker alle en fin mandag.

Klem fra Elin:O)


18 kommentarer:

Kreoline sa...

Hei på deg du på morgenkvisten, linke gjør du ved å bruke kjettingikonet på samme linje som du laster opp bilder, bare på motsatt side. Før musa på så ser du på teksten, håper det hjalp, kose deg i dag. Klem fra meg.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vad fint det är på din blogg!!!
Jag tycker väldigt mycket om din docka med den blommiga klänningen...så söööt.
Kram
Marie

Grip dagen sa...

Tagging...?
Hva er det du driver med?? Er jeg blitt tagga?
Den må du nok forklare nærmere. Hva gjør jeg da?
Du har ikke ligget på latsiden den siste uka ser jeg. Jeg blir nesten målløs av den syfabrikken din. Det har jo blitt et helt lite samfunn av Tildadukker.
Idag skal jeg male velkommen-skilt. Trenger kanskje idèer til mer jeg kan lage til messa. Men det kan vi jo ta over tirsdagskaffien... Gleder meg!
Klem fra Marit

Anonym sa...

God mrg frk!Kjekt med en "avtale" med deg til i dag tidl...for da fikk jeg gjort ferdig noe som hadde ventet leeenge(",)Kos deg i høstværet du.Skal noen timer i butikken i dag jeg,så er det på arbeidsrommet i kveld igjen.Holder på med den nye engelen...litt annerledes ja.Artig å lese om deg,spesielt det ang at du ikke kunne sy,se hvor flink du har blitt.Du gir jo inspirasjon til andre med dette.Vi høres igjen,klem og ha en flott dag.

Gunhild sa...

Du må først "merke" de aktuelle ordene i teksten før du klikker på "lenke - knappen". Der skriver du inn adressen til nettstedet du vil henvise til.
Husker jeg styrte med det selv ei gang og måtte få det forklart. Det var det med å merke teksten først, jeg ikke hadde fått med meg.
Jeg har litt jeg lurer på jeg også her. Har foreksempel ikke klart å legge til teller, men det er ikke så nøye.

Anonym sa...

jeg har tagget deg,..... såg at du allerede hadde fått den...

Virre sa...

Hei! Jeg er også mac bruker. Jeg bruker safari til daglig, å der har jeg ikke funnet ut hvordan legge til en kobling i teksten, går sikkert an men. Kan ikke skylde på hårfargen heller jeg...hehe.. Men det som er er at i firefox så funker det. Der har du faktisk også flere valg til hvordan du vil ha innlegget ditt enn i safari. Iallefall da, du gjør no som vanlig når du skal skrive ett innlegg. som nevnt tidligere av andre over så ligger det en kjetting på linja, hvor du kan velge å legge til en kobling. Nå vet ikke jeg hvilken nettleser du bruker da, men jeg velger å tro at du bruker safari...hehe...Håper du finner ut av det nå da :)

Emmeline sa...

Jeg skratter her jeg sitter Elin, skal si du har funnet noen spenstige ting å fortelle om deg selv...
LG i håndarbeid, oboy og et gammelt donald? -stjeling av pølseholdere og at du bruker lang tid på do og leser interiørblader fra perm til perm der inne??
Jeg ler og ler her jeg sitter...

Du får bruke dagen i dag til å finne kjettingen og merke dem som skal merkes... hehe. Ikke vanskelig selv om du er MAC bruker! Lykke til!!

Hulda sa...

Takk for taggen! :) ser du har fått svar på hvordan du kan linke, så da vet du det. :)

Nette sa...

Heheheheheh, artig du asså!!!
Vi skulle ha tatt oss en hyttetur, så hadde vi sluppet å ha noe angst dagen derpå vettu:-)
Men LG i håndarbeid...jaja, da hadde du sikkert en flink lærer...?
Hehe, du er iallefall en kløpper nå, det er helt sikkert!
Håper du finner ut av det med linkinga da!

Ellie sa...

Jeg synes du skulle sende en av Tildaene dine til den gamle håndarbeidslæreren din. "Eide ikke evnen"? Ho tok feil der, gitt! Helt utrolig at at du er så fersk innen syinga, det er det ingen som kan se på resultatet iallefall. Ha en flott mandag!

Anonym sa...

He he, eg ler også. Syns historien om pølseholdaren var best. Knallbra! Eg har også blitt tagga, og må finna på noko å skriva :) Klem

Anonym sa...

Ser du har fått noen tips ang lenker ja...
Har laget meg en blogg på blogspot, men tror jeg gir den opp, er vanskelig å få publisert den og likedann klarer jeg ikke å få lagt til linker... prøver jeg, forsvinner den forigge...grr...
Blir på sprayblogg jeg...

Ha en koselig mandag...

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahahah, og det Jesus bildet er vel til å understreke de "voldsomme" tyveriene i ungdomstiden ", ....
Du er nå bra vittig du ...*ler*

Sublim design och Blossom kitchen sa...

He, hee.. det här var en rolig läsning, du är ju en riktigt trevlig tjej:0)
Jag blev också taggad, men har inte hunnit svar är, det var en månad sen..
jag verkar vara lite sen...
/s

åsemor sa...

Oiiiii, kunne du ikke sy før nå !
Lg i håndarbeide, foreslår at du sender bloggadressa di til lærerinna slik at hun kan sitte der med skjegget fullt av postkasse............

faster atta sa...

Skrattade gott åt din målande beskrivning av tillverkningen av den nya tilda ängeln.... Jag har bestämt mej för att inte prova, om du tycker att det är svårt, då är det det!!! Hoppas att det går lättare med baddamerna och kaninerna!
kram

Anne sa...

Morsomt! Da er det kanskje håp for meg også når det gjelder sying på maskin. Jeg mener hvis det bare er å få litt hjelp av svigermor : )
Så kult at dere også har hatt julemøte. Godt å vite at man ikke er helt sprø som gjør sånt : ) Fikk skikkelig lyst til å prøve meg på en Thilda, ja.
Håper du hadde en trivelig helg!