tirsdag 18. september 2007

Julestemning og en forglemmelse.



Jeg har ikke klikka men måtte bare vise dere prototypen på julethildaene som jeg skal lage.
Dette er den første og ikke ferdig. Den skal ha noe i hendene men er ikke sikker på hva.
Pakken med julestoffer var helt perferkt og jeg har allerede fått bestiling på denne å da hadde den ikke klær på en gang......hvor perverst er ikke det!)

Så enbeklagelse. På gruppebildet av slektstreffet for thildaer var det en som manglet. Isabella! (Grattis Lilly for et flott navn og siden du var først får du æren og den er vel fortjent)
Hun hadde tatt en pause på kjøkkenveggen og glemt at det skulle tas gruppebilde.

Leser at det er så mye snakk om hushjelper og burkaer.
Så i kveld har jeg fått en ide om å lage en burka thilda.
Tenk så kult det hadde vært. Noen som vil kjøpe burka thilda?
HA HA. (Sorry er overtrøtt og bør vel gå å legge meg snart)

Snakkes folkens:O)

28 kommentarer:

Virre sa...

Nei, så søt en jule Tilda. Må jo planlegge å prøve ut litt til jul da, selv om det er lovlig tidlig. Bare ett forslag eller to til hva hun kan ha i hendene, hva med de der nye grisen eller gåsa fra julekoleksjonen, eller ett stort rødt hjerte i tre med Tilda fasong selvfølgelig...hehe. Hahaha....burka Tilda hadde vært genialt :)

Anonym sa...

Juletilda høres spennende ut! Jeg skal sende deg en mail, men jeg har bare ikke rukket det.. koser meg på bloggen, får koble av og "tenker" ikke på alt som er trist og leit. Sliter litt med humeøret om dagen, siden pappa skranter og han er så svak (kreft). Da er det godt å ha ett virtuelt rom der man bare får inspirasjon og "hilser " på kjekke damer! ha en fortsatt fin kveld, klem fra meg :-o

Hem och Lycka sa...

Vad söt!

Anonym sa...

Jeg *ler* HØYT:))) Du er bare så morsom;) Lurer på hvordan du er etter et glass "solo" f.eks. haha!
Jeg skulle jo inn å si fy F...for en produksjon av de dukkene, du er jo helt usannsynlig effektiv!!! Snart ligger evl mannen, med julestoff og Tilda hår...hehehe:)
Og her du altså kommet til julen, imponerende. og den med burkaen må vel jeg ha;))
Setter veldig stor pris på Isabella, det var altså favoritt navnet mitt da jeg var liten, eksotisk,men lett å si, og så veldig pent ut på pairet! viktig kan skjønne:)
Takker og bukker, og jeg mener Tøyfrid, kan tross alt vente...hihi!
Ingen bilder av butikken nå, da vi pakker opp varer for harde livet, og må få de ut på nett, men det må jo komme noe nytt snart på den stakkars bloggen:)
God natt, jeg jobber videre:)

Anonym sa...

Ja, alle som er i noen form for kontakt med meg, har en tendens til å "dette" ut, så det er ikke rart hun glemte gruppebildet thjihi;)

Anonym sa...

Ååååååh, jeg bare så det for meg...Men jeg er jo litt skrudd keg og, så jeg synes jo det var hysterisk morsomt!!! Og de tingene der brenner jo sikkert ikke fort nei...HAHAHAHA! skulle batlt litt for det ansiktsuttrykket ditt da, for det var ikke noe igjen av ansikte til Tilda dukken...;) Fy meg!
"Dette" ut, mente litt sånn fraværende i egen verden, og ikke alltid like lett å huske på alt...kremt;)

Anonym sa...

Oj, skal skrive så fort alt det går helt i ball....hehe

Anonym sa...

Så rart...ikke noe vondt ment, men det ante meg...hahah:) Same, same her,men konge vet jeg ikke, men det blir alltid noen slike ja...hehehe. Det er en stund siden nå...kremt!
Nå skal jeg le meg videre i jobbingen. schcjååål!

Interiørhuset sa...

wow så flink du har vært til å produsere tilda dukkene!! Alle er jo kjempe flotte. Nydelig det bildet av arbeidspulten din var..så utrolig koslig ut der=)

Anonym sa...

Hallo hallo Prinsessa..
Ja du syns jeg er gal med å sende sinte hilsener til ukjente Ulver på Ebay, men herlighet... -å sette denne stakkars skjønne dukken i en hylle så nært et stearinlys??
Hun kommer nok til å få brannsår på hånden-eller poten er vel kanskje det som ligner mest??
Er det riktig at du gikk opp i fyr og flamme eller er det bare noe jeg inbiller meg??? "Redda Joppe død eller levande...!"
Håper Julejoppe overlevde!

Ellie sa...

He he, burka-Tilda kommer nok til å gå unna som varmt hvetebrød ;-) Må si du er effektiv!

Anonym sa...

Ser at Lilly forsøker å rakke ned på Tøyfrid, men husk nå på at både Tøyfrid og Julejoppe fortjener å stå på en navneliste for uproduserte Tildaer, spesielt med tanke på eventuelle brannskader i rekkene!
Passer du ikke bedre på nå, ja så står alle familiemedlemmene snart i fyr og flamme!

-Hvordan klarer du forresten å stå opp så tidlig når du legger deg så seint???

åsemor sa...

Jeg stemmer mot "burka Tildaen", en kan ikke gjemme bort de fine dukkene :)
Behovet for andre farger hører absolutt høsten til. Hver vår "stripper" jeg huset for gardiner og tepper o.l Nå er det meste på full fart inn igjen :)
Og den Tildaproduksjonen ....(finner ikke ord).

Anonym sa...

Enig med Åse; jeg stemmer også mot!

Lilla Blanka sa...

Åh vad fin blogg du har och ditt vardagsrum i början av bloggen är fantastiskt!
Kram

minerva.jor sa...

Nå er jeg her igjen, etter og ha sett disse herlige Tilda dukkene, har lyst til og gi noen i julegave til min søster.
Takk for titten, og ideen!
Ha en fin dag:)

faster atta sa...

Den senaste tidan är underbar! Tack för att du delar med dej av dina skapelser, hur hinner du med allt?
kram nina

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

hej! tack för din fina kommentar. Jag tar 350 och då är portot inräknat. Emballage och porto brukar bli 50kr. Dina änglar är ju helt sagolika. Förstår inte hur du lyckas få dem så fina. Du är duktig du. Kram

@afjo72 sa...

Hehe, burka-Thilda.. Henne gleder jeg meg til å se!! :o)

Helt utrolig for en produktivitet du har lagt for dagen her Elin - jeg må si jeg er imponert!!

WhiteVintageDreams sa...

Vad duktig du är på att sy :). Jätteimponerad!
Tilda har så mkt fint.
Kram

Elaine sa...

Du är bara såååå duktig att sy Elin.
Man blir i så gott humör när man ser dina fina dockor, de är så sköna.
Ha en fin dag!
Klem!

Anonym sa...

Skal si du får ting unna her.Flott samling av Tildaer.Du er super flink Elin. All ære til deg :=)
Jule Tilda så flott ut.

[morgrethe] sa...

WOW.... for en produktivitet. Du imponerer;o) Ha en fortsatt fin uke.

Helene sa...

Hei
Så søøte Tildadukkene dine er.
Tar du i mot bestilling, og hva er i såfall prisen?
Kunne godt tenke meg juleTilda.
Har akkurat bledd igjennom boken, men jeg synes det ser ut som et voldsomt tålmodighetsarbeid, og jeg vil jo helst bli ferdig i går med det jeg gjør i dag, så du skjønner sikkert at det er lurest for meg å holde meg unna slike prosjekter

MiaMaria sa...

Det var en söt jul "Tilda"..
Du kanske skulle kunna göra en strut som hon håller i med något vackert i. Strutar är ju så populära. // Maria

Grannylovestoknit sa...

Takk for titten i bloggen din! Så fine Tilda dukker du lager. Selv strikker jeg litt og har opprettet egen blogg jeg også, men mangler digitalt kamera så bloggen blir litt kjedelig uten bilder. Men digitalt kamera står øverst på ønskelisten. Jeg bruker bloggen min som en slags dagbok.
Inspirerende å lese i din blogg!

Lena sa...

*venter på burke-tilda* :)
Du er blitt en skikkelig Tilda-racer altså, så flink !!!

Lena sa...

*venter på burke-tilda* :)
Du er blitt en skikkelig Tilda-racer altså, så flink !!!