mandag 17. september 2007

Mandag:O)




Takk for de fine kommentarene som dere skriver til meg. Blir så takknemlig for alle sammen.

Siden høsten er her har jeg byttet rosa fargen i gangen med noe mørkere farger.
Liker at det er lunt og koselig inne når det kaldt og utrivelig ute.
Bildet fra Molly`s Heaven en av favoritt tingene i hjemmet.






Litografi av Terje Resell, en fantastisk kunstner. Vi er så heldige å ha flere bilder av han.





Siden vesken til raggsokker blir brukt til å ha sysaker i måtte vi finne et alternativ. Det ble denne kassen.





Så til produksjonen:O) Dere begynner vel å bli lei disse Thildaene nå etter hvert. He he.
Jeg har sydd 4 nye som skal på messe.
Etterhvert som jeg syr ser jeg jo fort at de føste ikke kan komme dit. he he. De må nok være hjemme for de er ikke fjonge nok.
Så sånn er det med den saken!







Noen etterlyste bilde av alle Thildaene sammen.
Det går desverre ikke, for en har tatt turen til spania og den andre har vakt i svigermors vinterhage.
Det er de to med rødt hår.
Men resten som vi har hjemme skal dere få se.

Synes jeg virkelig har vært produktiv, siden den første ble sydd den 13 august!




Å når jeg ikke syr, så prøver jeg å lage esker til å ha hobbysaker i på gjesterommet.
Denne skal brukes til dette formålet.
Tror jeg kommer til å lage mange av disse med dette papiret for dette var skikkelig søtt.

I morra er det fridag for meg. Planen er å få baka litt og plantet løk.
Forhåpentligvis kommer det opp både tulipaner og krokus til våren.

Ønsker alle sammen en deilig kveld.

Mange klemmer fra Elin:O)

35 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, må si at du virkelig har vært produktiv som har sydd så mange engler. De er jo kjempe fine :-)
Så fint det ble i gangen din. Ha en fin fridag i morgen :-)

Emmeline sa...

ENDELIG!!! Det er jeg som har ventet på familiebildet, og hjelpe og trøste...her sitter de jo på rekke og rad!
For en gedigen familie du har produsert, og de er jo så UTROLIG SØTE!!!

Jentene mine har nå tittet innom for jeg lo sånn da jeg åpnet bildet med alle i stort format, og de ble helt forelsket. Vi har bare sett og sett...-og vi må nyte hver lille detalj!

Herligheten...det er jo bare utrolig hva du har produsert på no time! -og jeg har problemer med å sy sammen noen enkle hjerter!

Fantastisk Elin, bøyer meg i støvet. Så søte, så forseggjorte og så lekre de er disse englene! Du er utrolig!!!

Anonym sa...

Jøye meg, du er flink med tildaene dine. Du får gi meg ett hint om du vil selge noen. Det ser ut som du har ett kjempekoselig hjem, og du har en kjempekoselig blogg! Ha en flott fridag i morgen. Klem :-)

Kreoline sa...

Ska sei du har vært produktive, så fantastisk nydelige Tildaer, så flinke du e, det va mange det på ein måned. Eg tror nesten ikkje du sove om nåttå, det går vel i ett hos deg tenke eg. Greit at du har fri i mårå, kos deg då, ikkje vask for møje. Eg har hatt fri i dag, ska på jobb i mårå og onsdag, så e det fri igjen. Det var nok dialektskriving, lett strevsomt det av og til, he, he. Har tusen ting i hodet for tiden, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, derfor blir det ingenting, sitter bare og "glor" i luften og på TV, eller sitter og skriver kommentar til deg. Ble inspirert av innlegget du hadde forrige helg med besøk på Vigrestad, så kommer en kusine av meg og har også oppdaget Krims&Krans, så nå er vi 4 stk. som skal på besøk der en dag, blir nok kjekt det. Ha en fin dag i morgen Elin, kos deg på fridagen din. Klem fra Mona.

Andrea sa...

Hei hei. Kjempe mye fint her igjen, alle de tilda engelene dine er jo så nydlige. Jeg blir nok alldri lei av å se alle sammen du syr og syr hele tiden. Du er blitt kjempe flink!

Takk for en så koselig innlegg. Jeg har tenkt litt og siden du er en så god venn kan du sende meg en e-mail også kan dere få den linken til å titte på hvis du ønsker. Jeg vil ikke gi den ut her (andrea.moen@hotmail.com) Stoor klem vennen

Anonym sa...

OI ! så mange tilda damer du har laget! Flotte er de iallefall!
Jeg har ikke fått tid til å begynne å sy enda... men håper på at jeg snart skal få kastet meg ut i det! Ser så morsomt ut! :)
Ha en flott uke!

Gunhild sa...

Utrolig!!!At det går ann å rekke så mye på den korte tiden. Fine blir de også. Skjønner jo at det er forskjell på folk. Vi to er visst veldig forskjellige. Ting tar tid her :) Imorgen er det ny feiring her med eldstejenta. Hun har invitert mange!! Natta går nok med til baking mm...Måtte bare ha en pause....

Tussaluso sa...

Imponerande samling av Tilda-engler du har laget. Skjønner ikkje korleis du får tid. Har planer eg og, men det blir med det.
Kjekt å sjå alle englane ilag. Ha ein fortsatt fin kveld.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
.....eg er heilt stum.....
Herligheten, kossen i all verden har du klart å sy alle dei Tildaenglane på den korte stunda?????
Ka er du laga av jente???
Så utruleg søte og fine dei er Elin.

minerva.jor sa...

Så produktiv du er!
Tenker salget går unna på messen, syntes Tildaene er så søte.
Takk for titten!
Ha en fin dag:)

Albertines verden sa...

Dette var jenta si! Bånn gass på symaskinen her også, ja. Det er jo rene symøtet på hver sin plass i landet. Ha en deilig og produktiv fridag. Klem!

Anonym sa...

Oi,oi!! Du e steike flink!!! Sorry for "banninga" men du e helt utrolig produkti. Vet selv hvor mye jobb det er med de,men også hvor utrolig flotte de også blir når de er ferdige. Jeg er imponert Elin! Som noen sa tidligere.. Nydelig familie :-) Flott eske du har laget også.KLEM Forresten,tusen takk for de søte hilsner den siste tiden.

ChatrinesLiving sa...

Veldig koselig i gangen din! Passer godt med mørkere nå som det er høst:) Tilda dukkene dine er flotte, må si du har tålmodighet når du syr med så mange små detaljer.
Ønsker deg en flott dag!
Klem:)

Elzie sa...

Håller med dig. Det ser verkligen rofyllt ut i er hall. Och du milde så många tildor!! Ser ut som om du skulle ha en hel del att sälja *s*.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Olstad sa...

Produktiv er vel bare fornavnet himmel så mange flotte Thildaer du har lagd. Hva slags messe er det du skal på?

Ville bare ønske deg en god uke.

Karna sa...

Du er jo blitt en mester, en Tilda mester....kjempe skjønne dukker. Klart du måtte øve deg litt før de blir helt perfekt, men de var nå søte de dukkene du laget først også synest jeg...=0)

Kjempe fin og koselig gang du har, er et problem den gangen, blir liksom litt lagringsplass enten en vill eller ikke....

Kos deg på fridagen din!

Ardisia sa...

Hejsan!

Här har jag aldrig varit förr. Tog en stund att läsa alla dina inlägg & kolla på alla ljuvliga bilderna. Jag länkar till dig, hoppas det är ok.

Ha en bra dag!

Kram Ardisia

Anonym sa...

Oj, så fina Tilde dockor! Va duktig du är! Kram :)

Anonym sa...

Himmel og hav, for en energi du har... Så koselig med alle Tildadamene dine sammen...
Esken ble jo nydelig, de er jo utrolig kjekke å ha forskellige saker og ting i, samtidig som en kan gjemme unna "rotet"...
Nyt fridagen, jeg begynner på jobb igjen i nå, og det skal bli godt, har vært sykem. lenge nå - blir litt lei av å gå hjemme jeg...

Ha en koselig dag...

Hulda sa...

Du er sannlelig produktiv på disse Tilda-figurene! Så fine de ser ut der de sitter samla. :) Jeg trodde de var så vanskelig å sy, men det virker som du syns de er enkle.

Det bildet du sier er en av dine favoritter er virkelig fint også. Nydelig.
Liker også veldig godt den kassen du har malt Boston på. Jeg har en kasse ute, den faren min snekra i vår, har planer om å male noe på den av skrift, men har ikke bestemt meg for hva enda. Det må ha noe med hage å gjøre. :)

Skatan sa...

Hej! VIlken mysig blog du har! Gillar alla de tygdockor som sitter uppradade...wow!

Ha en fin dag och på återseende : )

Anonym sa...

Du verden så mange Tildaer! Jeg har bare laget en eneste en så langt og det var MASSE arbeid med den, synes jeg. Så nå er jeg ikke lite imponert over samlingen din!
Ha en fin fridag!

faster atta sa...

Så roligt att få se alla tildor tillsammans!1 De är verkligen jättefina!
kram

Dorthe ♥ sa...

Tusen tack för din snälla kommentar, den gjorde mig så glad. Nu måste jag titta runt bland alla dina vackra saker.
Klem fra
Dorthe

På min gatan i stan sa...

Det ser verkligen hur mysigt ut som helst hemma hos dig. Åh, va många Tilda dockor du gjort. superfina!!!

Kram!

Emmeline sa...

Hei igjen. Må bare få takke så mye for sytipsene. Skal virkelig prøve det tipset på neste hjerte...Veldig greit å ha noen sånne gode oppskrifter på hvordan man skal få til denne syingen, ellers er det litt sånn følelse av å stange hodet i veggen når man ser hvor fint alle andre får det til. MEN du må ha et TALENT for dette!... Ingen tvil!!

Anonym sa...

Du er virkelig flink Elin! Nydelige engler, blir nok solgt unna på no-time. Hvor er den messen henn da?

Tilonino sa...

Så fine Tildaer du har laget, og så mange. Kanksje jeg også må prøve, men synes det ser då didlet ut. Ha en fin kveld.

Line sa...

Å kjære deg så mange Tildaer du har sydd!!Her er det jo rene slektsstevnet ..tjihi.. Supereffektiv og flink er du!

Helene-Årets gleder sa...

Heiiiii, søte Elin.
Så moro å se alle Tildaene (eller nesten alle) sammen i ett bilde.
Skal si du er UTROLIG produktiv.Husker da du skrev at du skulle prøve deg på en Tilda, jeg....fnis.Tenk nå har du laget en hel skokk med nydelige Tildaer.


Ønsker deg en flott høstkveld.

:-) Helene

MODERN COUNTRY sa...

er det mulig!!!!!!!!!! Gurimalla, du kan jo ikke ha gjordt noe annet enn å ha sydd og sydd og sydd! Hihi..må si du har vært flink Elin!
Ja, her går det i sneglefart til sammenligning. Begynte på en nålepute i går, den ligger der enda. Men det er vel det samme med meg som med deg. Har man virkelig fått farta på maskinen går det så det suser. Men du har nok rekorden av alle sammen her inne vil jeg tro. De er så flotte , ja de har en egen personlighet med uttrykk alle sammen synes jeg. Deilige farger forresten :) Ja, er enig med Emmeline, nydelige detaljer :)
Flott er det i gangen din og, med høstlig stemning. Pleier ikke å skifte på noe ettersom sesongene skifter jeg. Her bruker jeg det samme året rundt. Synes det blir så trist på vinteren med mørke kvelder at jeg liker sommerfølelse inne da og, hehe..
Skal bli moro å høre fra messebesøket deres. Klemmer fra meg (",)

Anne sa...

En utrolig flott samling du har fått deg! Skjønner godt at du lengter etter litt lunere farger nå om høsten. I dag kjøpte vi mange stearinlys i mørke og koselige høstfarger. Var ganske lei av de gule påskelysene mine som fortsatt stod i stakene. Skrekk og gru! Tusen takk for koselige kommentarer hos meg : )

MiaMaria sa...

Oj.Oj oj!!!
Vad produktiv du är och så många vackra Tilda dockor i olika utförande.
Dom är helt fantastiska! // Maria

Eva Agnes sa...

Först Elin vill jag tacka dig för de underbara orden till mig på min blogg. Det känns väldigt skönt att läsa sådant. Kram till dig.
Sedan vill jag ge dig komplimnager för dina damer som sitter på din soffa. De där Tildedamerna är för sköna.'
Vad duktig du är.
Visst är det roligt att pyssla hemma.
Kramar Eva Agnes

Sol sa...

Jeg er jo så imponert over disse Tilda-jentene dine....Utrolig,du har jo sydd så mange på rekordtid,også så flotte som de er.Jeg har sydd bare en, og syntes det var masse arbeid med bare denne ene, så jeg har ikke rota meg til å sy flere....
Klem.