fredag 21. september 2007

Fredag kveld:O)



Stemningsraport fra heimen. Måtte ta noen bilder her i kveld. Mannen har hatt en travel dag på jobben og har sovnet forran tven med prinsessa ved sin side! Jeg blogger, syr og styrer rundt her på kjøkkenet. Jeg koser meg.






Endelig har jeg fått fatt i et bord som skal fungere som skrivebord oppe i loftstuen. Her kan jeg sitte og drive med mitt uten at det må pakkes vekk for at noen andre behøver plassen.
Her er det plass til både symaskin og andre hobbysaker. Det skal males i morgen.



Skulle egentlig ha vært på en jente fest (les: sladder kalas) men vertinnen ble syk så da ble denne buketten som egentlig var tenk til henne, min!!! Den er ikke så dum denne.




Han som har sovet i stolen har bursdag i dag.
Han fikk disse rosene og mange andre gaver. Jeg skal ha selskap her for han på søndag med hele familien på besøk. Det gleder jeg meg virkelig til. Så morgendagen skal gå med til å rydde og vaske.





Så en advarsel.
Denne Thildaen var skikkelig "drit" å sy! Sånn nå har jeg sakt det.
Det ante meg, så isteden for å bruke stoffene som var med i kitten så har jeg brukt mine egne stoffer. Denne kommer ikke til å bli sydd igjen før jeg har forstørra malene til 140% Dette var rett og slett makkverk! Her er den ikke ferdig engang og jeg har allerede holdt på å kaste den ut av altandøra flere ganger.
Det hjelper lite at det er fint og fjongt med puffarmer, når man bruker en halv time på å stappe en arm!




Morgendagen skal altså tilbringes hjemme med husvask og litt baking.
Har ikke tenkt å ut på noe bare kose meg her. Så i morgen tar jeg en titt inn til dere alle sammen.

Ha en fin kveld.

Klem fra Elin:O)

21 kommentarer:

Tilonino sa...

Hei Elin
Så fine stemningsbilder du viser. Du er blitt en reser på Tildadukker synes jeg. Kjempefine. Kjekt å se hos deg. Ha en fin helg.
Jeg skal prøve å få sydd litt i helgen.

Andrea sa...

Hei hei. Så koselige bilder her, sikkelig god kveldsstemmning i huset ditt. Alltid koselig med fredagskveld, enedelig helg igjen! Du har nok en veldig god sofa som sovner og greier, hihi. Det er godt å være lat etter en lang uke. Skal nok innrømme at sofaen kan man fort sovne på hvis man er litt sliten, hihi. Kos deg så mye i helgen da i huset ditt. Stooor klem til deg vennen...

Hulda sa...

Så fint det så ut i hylla di. Jeg har det også noen ganger sånn at mannen sover, da koser jeg meg foran datan med blogging, eller syr. hehehe.. ikke at jeg ikke gjør det uansett da. ;) Gratulerer med dagen til mannen i huset, blir nok fin feiring i helga, tenker jeg. :) Fin bukett du fikk også. Så kjedelig at det ferdigsettet var så dårlig da!! de burde jo opplyse om at man må forstørre mønsteret... Ha ei trivelig helg!

MiaMaria sa...

Så fina bilder du visar och vackra dockor. Den med blommiga kläder är ju jätteläcker.
Fin bukett du fick behålla!
// Ha´ det gott! // Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt det ser ut hemma hos dig! Visst kan en del Tildafigurer driva en till vanvett....men de är så fina när de är klara! Ha en skön helg! Kram!

Albertines verden sa...

Regner med at du muligens er i gang med å svinge moppen. Dama ble skikkelig flott, hun. Har mistenkt at du kan bli en vrien nøtt å knekke. Det er nok kjempelurt å forstørre mønstret litt. Alltid best å finne sin egen måte, man kan lett bli litt forvirret av slike vedlagte fremgangsmåter. Ha en fin helg, og kos deg med gjestene dine! :0)

Albertines verden sa...

Skrive fort på maskin, gir ofte feil ord. Jeg mente ikke at du var en vrien nøtt å knekke, mente jo denne dama!!!!!! ;0) Beklager.

Sol sa...

Enig, her var det fine stemningsbilder ;-} Åh, den herlige buketten da....Aldri så galt at det ikke er godt for noe...Håper at venninnen din blir frisk og rask snart! Tildadukken ser jo fantastisk flott ut,men jeg skjønner jo at dne var skikkelig innviklet å sy....Godt at det er adre som også kunne tenke seg å kaste syarbeid ut døra når man strever undervegs....
Så fint at du har kommet i gang med oppussing av bord....regner med vi får se resultatet etterpå...
Lykke til med husvasking og bursdagsfeiring. Klem på en lørdag.

MODERN COUNTRY sa...

Hei på deg din nattaravn!
Haha, så den havna nesten ut døra altså :) Men strevet var verdt det da Elin, den ser jo skikkelig flott ut med disse puffermene!!
Koselige bilder og igjen, vakre Tildaer ;)
Du, jeg har ikke e-mailen din jeg!
Vet ikke om jeg har fått den tidligere, men jeg har den altså ikke. Og her på siden din ser jeg heller ikke noe. Kan ikke du sende meg en mail med navn og adresse? Mail adressen min finner du på siden min. Dette er gøy Elin!! KJempemoro å bytte :) Og så må du angi i mailen da hva du ville hatt i bytte ;)
Her har jeg akkurat stått opp jeg sånn en halv dag etter deg :) Nå skal jeg spise deilig lang frokost med samboeren, stekte rundstykker og egg til. Ha en flott dag min høne! Klem, Aina

Anonym sa...

Kjempefine bilder du viser! Ønsker deg en strålende helg! :)

Vangen sa...

Så deilig med friske blomster nå som det er høst.Kjekt med bord som en slipper å rydd av ja. Ser så koselig ut hjemme hos deg. Og at du koser deg i høstmørket:)

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka mysiga fredagsbilder! Det är verkligen något extra med fredagar :) Lördagar är ganska bra också ;) Trevlig helg! KRAM

Anna Lisa sa...

Så fint du har det. Koselige bilder. Lykke til med baking og vasking i dag og selskap imorgå. Klem

min sin lille tue sa...

Hei hei:)
Titter innom for å si at jeg har tagget deg på sida mi.
Hehe, syns jeg ser for meg å stoppe de fyrstikkarmene. Jeg har sydd noen snømenn for noen år siden, og de skulle ha skjerf- som var omtrent umulig å få vrengt etter å ha sydd dem. Grem, sier jeg bare, men så går tålmodigheten min fort ut på dato også da.
Ha ei fortsatt fin helg.

Anonym sa...

Den buketten var jo nydelig...synd for damen som var syk;)
Og den produksjonen din er jo enorm...bare pass på så ikke Tilda'ene tar livet av deg...hehehe! Jeg mener brann, og irritasjon...jeg slår et slag for at du tar over styringen, det har jo lett for å bli litt kaos med så mange damer samlet på et brett...hehehe;)
Super stemning på bildene din, nå skal jeg hjem og ta kveld!
Så du idol igår...hahahaha:))

Emmeline sa...

Halloen Elin.
Alltid koselig å komme inn til deg, og så er det så herlig når du advarer mot tynne-og-dermed-umulig-å-sy-tildaer... hehe...
Håper du har hatt en fin dag som du ønsket deg!!
Jeg har hatt en fin dag, bortsett fra kaffekopp sjokk...hehe... men nå har jeg slått meg til ro med at det kun blir dine hageengler som blir invitert til min fest, så da går det nok bra!!!
Ha en fin kveld, kos deg med bursdag i morgen!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men oj så fin hon blev...vilken tur att du inte slängde ut henne ;) ibland är det motigt att sy...men du lyckas alltid få ett fint resultat. Kram

Lynetmor sa...

Hei, så fine kveldsbilder fra kjøkkenet ditt :-)
Og den buketten som du egentlig skulle gi bort var jo kjempe fin.Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Anonym sa...

NYYYYDELEGE bilder du viser. Ha ei kjempekoseleg helg, og lukka til med besøk i morgon! Klem

Anonym sa...

Heisann,vært innom,men nå endelig tid til å skrive en hilsen.Nyter noen uker fri fra jobb,så nå skal det sys og males endel.Jobben har blitt hobby og hobby`n blitt jobb...hi hi.Vel, du står på som bare det,flotte engler.Gleder meg til å prøve å sy den nye. skal se litt på mønsteret i kveld.Jentedag med småfrøknene i byen,koselig selv om det regnet.Måtte jo innom Panduro en tur.Ble jo litt nyskjerrig på det lagerutsalget du handler på...du får ta meg med når jeg kommer til dine trakter (",)Kos deg masse i helga,så høres vi igjen....mandagsmrg?Du er jo alltid så tidlig oppe...god klem

Anonym sa...

hi hi ....får prøve å lage noe til da.Du er god du(",)