fredag 7. september 2007

Fredags utlukt til Krims & Krans:O)



I dag hadde jeg og Marit ei venninne, planlagt å reise til Krims og Krans på Virgestad.
Hun hadde vært her før og hadde bare gode ord å si om butikken.
Å for en butikk.
Det er ikke siste gang jeg skal innom her
(Et godt råd : Ha med visa for her vil man ha alt som er i butikken)
Ikke nok med at butikken og uterommet var nydelig, ja så var jammen dama i butikken "Ane" ikke desto mindre hyggelig.
Hun oste av kreativitet og inspirasjon.






Jeg har ikke hatt tid til å vente med at Marit skulle sende meg bildene som ble tatt, så jeg har lånt deres egne bilder på nettsiden deres. www.krimsogkrans.com





I nesten 3 hele timer var vi borte og i butikken ble vi servert kaffe og kake! (ja, ja det er jo det jeg sier her må vi bare igjen!)Kaka var nydelig og kaffen var akkurat som om jeg skulle laget den selv.




Det er allerede bestemt at her skal vi tilbake og det var ikke bare kaffen og kaken som hadde skyld i det, for her var det høy skjarmfaktor og akkurat sånn som man drømmer om at disse butikkene skal være.



Så det store spørsmålet! Kom jeg tomhent hjem? NEI!
Jeg elsker jo skilt og tavler så denne fikk bli med hjem. Denne stod til utstilling og det var de på butikken som har skrevet ordene på tavlen. De skal få stå til jeg har fått kjøpt kritt selv.




Et stort sink fat fikk bli med hjem.




Et kors som man kan dekorere med.
Her har jeg satt det oppi sukkulenten som også ble kjøpte der.




Krukken til å ha kaker i har lenge stått på ønskelisten min. I dag ble den med hjem.
Denne skal jeg ha på kjøkkenbenken men kornmo kjeks
( må huske å kjøpe kjeks til den nye krukken he he).
Lett tiljengelig og veldig sunne.




Et litt mindre men helt likt sinkfat til kjøkkenbenken.




Å til sist men ikke minst,et skilt.( bombe)
Sånne som dette har jeg aldri sett før så jeg ble skikkelig glad når jeg fikk øye på dette.
På dørhåndtaket inn til gjestetoalettet skal dette henge.
Bare for å vise hvor man skal gå.
( akkurat som om det ikke henger et skilt fra før av he he)





I kveld skal vi kose oss med pizza og Idol.
Med min humor, så synes jeg at de første programmene er det artigeste. Jeg ler og ler av disse stakkarene som står der så engasjert og synger.
God selvtilitt, ja det må de jo ha.

Jeg fikk pakke fra Panduro i dag så denne helga skal jeg sy :O)

Ønsker alle sammen en fin helg.
Nyt helgen og kos dere.

Klem fra Elin:O)

41 kommentarer:

Gunhild sa...

Dette var et inspirerende og koselig innlegg. 3 timer på en butikk, det var ikke verst. Det var jo en veldig koselig butikk da.Så spennende ut den pakken du hadde fått. Jeg må prøve å få ferdige mine 2 tildaer, som jeg har begynt på. God helg til deg!!!!
Jeg vet ikke om jeg skal se Idol eller partilederdebatt...Tja.Jentene er ut av hus. De dro avsted til fredagsklubb med hver sin bibel under armen :)

Eva Agnes sa...

Det var en strålande fin affär ni varit i. Kan inte se mig mätt på bilderna. Hade gärna varit med där, ja.
Får nöja mig med att kika hemifrån. Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Å, ja det verkar ju vara en otroligt fin butik.Men många "jag behöver ha" här hemma:)
Så mycket fint du fick med dig hem.
Det är ju alltid lika trevligt med paket från panduro.
Jag fick ett i går, jag har beställt kläd galgar, som jag tänkt måla och ha, i hallen.
Ha, en mysig helg!
/S

Anne sa...

Trøstes min, der "sku en ha vøri Karl !!!"
Ser meg faktisk ikke helt mett på bildene heller jeg.

Og så kaffe og kake da, ingen "normal" butikk med andre ord...

Ha en fin helg med mye vellykket sying.

Klem fra meg.

Anonym sa...

Gurimalla, for en herlig butikk, og så mye flott du har kjøpt. Rett misunnelig, jeg * sukk*** Ser vi har samme innstilling til Idol, er helt enig i deg i det du sier :-) Ønsker deg en Flot kveld !! klem fra meg

Hulda sa...

Virkelig en butikk etter mitt hjerte. :) Flotte ting du har kjøpt også. Venter også pakke fra panduro med det første. God helg!

Embla sa...

Du har nytt navn på bloggen, jo! Gratulerer med navnbytte. (Er mulig det er en stund siden du byttet, men jeg har ikke fått det med meg før nå.)

Sukk... Den butikken høres fantastisk ut. Så masse flotte ting! Jeg likte spesielt godt den glasskrukka du skal ha kornmo i. Tror kanskje jeg må finne meg noe lignende og stjele ideen din. Ja, jeg er en idetyv av rang. Mange tror jeg er veldig kreativ, men egentlig kopierer jeg bare andres gode ideer. Fnise...

Jeg ønsker deg en kjempefin helg sammen med lille-prinsessa og mannen din!

Anonym sa...

Åh så mkt inspirerande! Vilken härlig blogg du har! Din blogg komme rjag nog att besöka massor :)

På min gatan i stan sa...

Vilka fina saker du hittade! :-)

Ha en härlig kväll!

Kram Martina

Anniche ♥ Annas Rom sa...

hei vennen
Guri sååååååå hyggelig om dere dukker opp her nede før jul d a, men da mååå du love å se ifra i forveien , så jeg baksten og kaffen klar!
Nydelig butikk du har vært i , og jeg er mildt sagt imponert over produksjon av engler!

Gooooooooooood helg vennen , klem

Solsjö - Under en vind sa...

Wow, vilken affär!! Den skulle jag bli fattig av att besöka....
Mysigt med paket från panduro, jag har beställt som kommer nästa vecka! Ha en trevlig helg! Kram!

Anonym sa...

jammen en flott butikk !!! det må være en ekte insidertips. tre timer i en butikk.! utroligt. der må jeg også reise neste gang.
ha en fin helg!

Anonym sa...

Har også vært innom Krims&Krans. Fantastisk butikk! Og jeg hadde visakortet med... Visste ikke at de har nettsider. Må nok inn og titte.
Ha en fin syhelg!

Helene-Årets gleder sa...

JEG OGSÅ VIL PÅ KRIMS OG KRANS!!!!!!!Åhhhh, så fin butikk!
Tingene du kjøpte var bare helt herlige.

Jeg tror også at min Panduro-pakke er like rundt hjørnet!Gleder meg helt sinnsykt til å hente den.
Tror jeg skal sy juletreduk av toile-Tilda-stoffet i helgen.Var så lur å kjøpe to meter, så nå skal det bli både det ene og det andre:-)


Stor klem

Anonym sa...

Hei!
Kjempekoselig og artig innlegg! Det var en utrolig flott butikk!
Og så flott engel du har laget!
Gir deg masse skryt for en kjempekoselig og flott blogg du har! :) :)

Klem Camilla!

Nina sa...

Hele 3 timer i en butikk det sier jo litt om hvor flott butikk det var der besøkte. Søte ting du kom igjen med, et slikt kakelokket er jeg også på jakt etter...:) kommer nok over det en gang. Ønsker deg en fin og ikke minst kretiv helg!!! klem

Line sa...

I den butikken tror jeg at jeg kunne lang tid også! Så herlige ting du fikk shoppet med deg.
Ha en koselig helg ved symaskinen :)

Anonym sa...

Oj, oj, oj, der vil jeg også!!!! Også er jeg såååååååå glad i kake...hehehe;) Trenger det innimellom slagene når det går surr i hodet i sånne butikker:)
Flotte tingdu har kjøpt deg, og jeg er enig i deg med første rundene i Idol...hahaha! Manne sitter og gjemmer seg bak en pute, for han blir så flau, mens jeg ler hysterisk!!
Ha en lattermild lørdagskveld:))

Anne sa...

For en fantastisk butikk! Det irriterer meg at slike butikker ofte ligger laaaaangt unna mitt distrikt. Men heldig er jo du da som kan besøke denne flotte butikken. Kjempe fint skilt du fikk deg også. Har du sett de nye skiltene i nettbutikken Landstil? De ligger på nyheter. Tror nok jeg må kjøpe meg flere...God helg!

Anonym sa...

Må si meg enig med Gunnhild..Tre hele timer på en butikk, det må jo være rekord!!! Men jeg skjønner deg godt, for denne butikken var jo helt vidunderlig. Et skattkammer! Du hadde jo virkelig funnet deg noen fine ting også, jeg har ikke sett et sånt doskilt før, ikke verst--ellers er det jo sånn at alle vi bloggere har stort sett samme skilt over alt!!
Håper Tilda produksjonen fremdeles går så det griner, jeg venter fremdeles på familiebilde jeg...tihi!!! Ha en fin lørdag, kos deg!

Anonym sa...

Heisann,kjapt innom, mor må legge håret snart, skal spasere til sydligere breddegrader tidl i mrg. Ser ut som om dere hadde en flott stund i den butikken,koselig med slike steder. Fine ting du har kjøpt også. Ser spennende ut den pakken fra Panduro...gleder meg til å se dine prosjekter...du har jo blitt kjempeflink!!!Vi høres igjen,god søndag!Klem

Mia sa...

Heia Elin! Så koselig det så ut til å være i den butikken da. Virkelig et sted jeg kunne tenke meg å besøke selv (med Visa...) Fine ting du hadde fått med deg hjem også. Den krukken til småkaker/kjeks kunne jeg godt tenkt meg selv også. Mye fine Tilda-ting du har fått i posten også. Skjønner at det er full produksjon hos deg nå. Artig!

Koselig at du skal lage gardiner til gjesterommet av kjøkkenhåndklær også... Og at eplekaken smakte... Og høsten, den er så fin hos oss akkurat nå, sol og relativ varme, men samtidig litt frisk luft og følelse av høst. Akkurat slik jeg liker det. Håper det varer og at dere lenger vest får også glede av det. Kos deg i helgen.

Katarina sa...

Må virkelig si at du er super kreativ fortiden Elin. De Tilda figurene kommer på samlebånd og like nydelig hver å en. Nydelig butikk du har værtpå.. ER det ikke deilig..den der følelsen man får..den wow følelsen.. Jeg blir så inspirert når jeg finner slike butikker..De gjør det så godt for kropp og sjel. Ha en super fin søndag ELin! Klem

Anonym sa...

Ja, det er en kjempe fin butikk, bare vent til jul da må dere ta en tur innom - jeg gikk amok i fjor jul og kjøpte nesten alle julegavene mine der. Det er bra at det finnes butikker som ikke er lik alle de en finner i handlesentere og kjedebutikker - vi må støtte kreative damer som de på Krims og krans !!!!!!!!

Kreoline sa...

Hm, jeg må visst ta meg en tur ned til "Vigrest", det lekre fulgeburet falt jeg helt for. Du koser deg nok på Knaben nå ja, ganske bra vær, sikkert en tur og masse bleieskift, så koselig med en liten på besøk.
Det blir spennende for dere å bygge hytte, det er kjempekjekt å ha noe for seg selv, særlig med innredningen da, tenker du gleder deg til det. Vel Elin, nå får du ha en fin søndag der oppe, kos deg.
Klem fra Mona.

Pulsatilla sa...

For en herlig butikk det så ut til å være. Skjønner godt dere brukte litt tid der :-)

Så fin engel du hadde laget i siste innlegg, jeg synes også Tilda-tingene er så herlige!

Anonym sa...

Utrolig flott butikk! Skjønner godt at dere trengte 3 timer der.. Så ut som rene skattekammeret, og når de på toppen av det hele serverer kaffe og kake, ja da kan det jo ikke bli bedre! :-)

Håper du har hatt en fin helg, og at du får en herlig søndag:-)
Klem:-)

Anonym sa...

For en herlig butikk,høres ut som det var en opplevelse å shoppe der.Masse flott du har fått tak i, skjønner godt at du vil tilbake;)
Her males det fortsatt, regner med jeg legger ut litt bilder i løpet av uken , begynner å bli ferdig i førsteetasjen.
Idol er GØY, så artig at det var på an igjen på fredag:)
Nå skal vi ut med ting og tang på hytten som er på eiendommen vi har kjøpt, får heldigvis bruke den til lagringsplass før vi overtar!
Ha en fin søndag:)

Merete sa...

wow, fantastisk butikk!! der var det jammen mykje flott ;o) Kan godt forstå at du brukte fleire timar der og ikkje kom tomhendt heim ;o) ha ein super søndag!!

Anonym sa...

tusend takk for det gode tipset!!! jeg måtte reise til vigrestad med en gang. endelig en sånnnn èn butikk innenfor min rekkevide. visste du at krims og krans har hvert lørdag en ekstra tilbud? denne lørdag var alle korge minus 20% og jeg fikk med meg to skjønne eksemplarer. og masse kranser de hadde, fikk med meg en ekte lyngkrans også. jeg fyller snart året og gjett hva jeg ønsker meg !? så klart en gavekort fra denne butikken. en flott oppdagelse og mange takk at du ville dele den med oss andere bloggere. har en fortsatt fin søndag!

Nette sa...

Oi, for en drømmebutikk da! Fine ting du har kjøpt ja...
Idol er tilbake...det er noe av det morsomste jeg vet også...men sitter med henda foran øya halvparten av tida...blir så pinlig berørt av enkelte...eller bare rørt også!

Anonym sa...

Så koselig butikken så ut, og jammen var det masse flott der også... kunne sikkert gått og tittet der i timevis jeg også, for en oppdager jo så mange flotte tin - innimellom alt det andre også...
Har en misstanke om at visakortet kunne å fått kjørt seg der ja...
Og skilt - jepp det vil vi så absolutt ha... for det skal jo ikke være noen tivil om hva som befinner seg bak døren...
Synes foesten skiltet " sammen er et godt sted å være" hadde en superflott tekst jeg da...

Ha en koselig søndagskveld...

Interiørhuset sa...

for en nydelig butikk! Der var det masse vakkert,skulle gjerne ha vært innom der noen timer ja...

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, oj vilken butik!!! Jag blev köpsugen av bara dina härliga bilder!! Tack för titten, om jag kommer dit någongång så lovar jag att ha mitt visa laddat! : ) Underbar zinkbricka du köpte och jag säger då det, oj ett sånt vackert hem du har, vilket rum och vilken utsikt på den översta bilden!! Mari.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Å, for ein koseleg butikk du har vore i. Kan godt forstå at du var der i mange timar. Eg elskar å gå rundt å kikke i sånne butikkar når eg har god tid.
Kanskje eg skulle tatt meg ein tur ner der ein gong eg var på hi sio av fjorden,hehe.
Flotte ting du har kjøpt, og så kjekt med pakke i posten:)

Anna Lisa sa...

Ein stilig butikk ja!! Ein sånn "kjekskrukke" har eg også på kjøkkenbordet...men med litt variert innhold da...av og til sunne kjeks og av og til litt mindre sunne....kremt..hehe:) Ha en fin kveld.Klem

Andrea sa...

sååå mye fint det var i den butikken. Mye fint du kjøpte, skjønner ikke hvordan du klarte å kontrollere deg til å kjøpe deg bare det, hihi, så mye fint der! Håper du har hatt en fin helg. Jeg venter også spent på pakke fra Panduro. Mye fint du har bestillt fra der. Stooor klem vennen...

Anonym sa...

oi,oi,oi - sånn en fine butik du har funnet. er den helt ny? aldrig hørt om den før. håper de har sånne åpningstider at andre også kan være 3 timer !!! i butikken. venter med spenning på de andre bilder du har tatt der!
nydelige engler du lager. har en fine søndagkveld.

Brunkullan sa...

Oj vad fint! Dit skulle jag vilja åka:-)

Susanne

Anonym sa...

Hei! Så koselig å finne et innlegg om sin egen butikk på en blogg! Veldig gøy å se bilder av det du kjøpte i ditt "hjemmemiljø". Dere er alltid velkommen tilbake. Jeg kan alltid love kaffi, men må nok tilstå at jeg ikke har kaker hver dag. Har en liten overraskelse til deg neste gang du kommer i butikken.Snakk med meg eller Viola når du kommer. :)

Anonym sa...

Hej! Va kul att du tiita in hos mej så jag fann dej.
Hit kommer jag tillbaka.
Kram "M" Hjärtan på tråd